![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig schiet er maar één meer over. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2011 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() DT fouten zouden niet mogen maar voor de rest, als ze de spellingsregels om de 2 jaar veranderen dan is het normaal dat men niet meer volgens de spellingsregels schrijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze studeren te hard op hun sms-taaltje.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Verandering van spellingsregels om de haverklap is destructieve cultuurbarbariteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar even aan te geven dat uw bericht larie en apekool is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door chinaski : 16 oktober 2011 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij het artikel stond welke 18-jarigen ze hadden genomen (beginnenden aan de lerarenopleiding), maar niet welke 12-jarigen.
Ik vraag mij namelijk af waar dat "staal" is afgenomen en of het wel representief is.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en nog iets persoonlijks van mezelf: als ik een dt-fout opmerk, dan stoort me dat. Dan ergert me dat zelfs. Maar dan moet ik me afvragen waarom me dat stoort en/of ergert. Misschien is het omdat het me aangeleerd is om me daaraan te storen/ergeren. ... en zo zijn er nog wel dingen in de Nederlandse spraakkunst die me mateloos storen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijke aanval werd gerapporteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat jongeren denken dat ze met hun sms-brabbeltaaltje de hele wereld aan hun voeten hebben. Een gebrek aan fierheid op de eigen taal, zal ook wel een invloed hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Vanaf de 16 jaar veranderdt het sms-taaltje naar het AN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is geen ad hominem maar een verwijzing naar een hinderlijke avatar Laatst gewijzigd door chinaski : 16 oktober 2011 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is verwarrend voor alle taalgebruikers en leidt tot een snelle veroudering en het obsoleet maken van het woordbeeld binnen een paar generaties. Het leidt ook tot het quasi onleesbeer maken van oudere teksten of het irrelevant maken ervan. Spelling-wijzigingen moeten als aanslag tegen de taal beschouwd worden en verboden. Of tenminste de frequentie moet naar beneden gehaald worden tot bv een redelijke één keer per halve eeuw, ipv de huidige één keer per decennium. Grote talen laten hun woordbeeld zoveel mogelijk ongewijzigd. Kleintjes plegen daarmee historische harakiri Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2011 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |