![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Neen, Maerlant, ik ben niet 'System'. (als je dat bedoelt)
En ja, ik vind dat linksen het Vlaamse jargon mogen hanteren en moeten durven spreken voor de meerderheid échte Vlamingen. Tenslotte is NVA nog steeds een minderheid. De meerderheid stemt nog steeds CD&V, SPA, Groen en VLD en is België genegen. NVA is een partij die meer stemmen haalde dan elke partij afzonderlijk, maar tov alle Vlamingen de minderheid blijft. En ik denk zelfs dat wanneer het enkel van Bourgois had afgehangen, ze nog steeds met de kiesdrempel aan het vechten waren. Het populaire cynische gezicht en de grappige karikaturen van 'De Slimste Mens' BDW ligt beter bij de kiezer dan de saaie nuchtere praat van Geert Bourgois. Citaat:
En klagen omdat di Rupo 'non' zegt, is klagen omdat de tegenpartij ook strijdt met wapens, en je daarom liever niet mee doet. Laatst gewijzigd door Beno : 18 oktober 2011 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NVA 1.135.615 VB 506.697 LDD 150.577 1.792.889 ------------------- Trouwens? hoe geraken ze dan aan een minderheidsregering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Vlaams Belang is geen democratische partij en feitelijk een illegale "partij". Ze respecteert de mensenrechten niet, is dus ongrondwettelijk in haar programma en volgens mij is het dus illegaal dat zij zich verkiesbaar stelt. We zouden dat eens grondiger moeten bekijken, vind ik.
Waarom de Raad van State deze ongrondwettelijke partij niet schorst, is mij nog altijd onduidelijk. Een partij die de mensenrechten (de grondwet) in haar programma niet respecteert, is feitelijk ongrondwettelijk en dus illegaal. Stel je voor dat morgen een partij poplulair wordt die alle dikke mensen discrimineert omdat ze 'wegen' op de volksgezondheid. (ziektekosten enz.), betekent dat dan dat deze partij legaal is? Natuurlijk niet. Ze zou de grondwet schenden waarin de mensenrechten verankerd zitten. Waarom dat met VB dan wel kan, is mij geheel en al onduidelijk. Laatst gewijzigd door Beno : 18 oktober 2011 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of denkt U dat dit op een lijnbus een breder zitje krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En jij hebt dus een probleem met partijen die rokers discrimineren omdat ze te zwaar op de volksgezondheid wegen? Me dunkt geldt er in de horeca ondertussen weldegelijk de uitdrukking "aanpassen of opkrassen" waar het over rokers gaat, of niet soms? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 oktober 2011 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van u verwacht ik niets anders, alles goed om de N-VA te bashen, nadenken is er natuurlijk teveel aan.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
400 dagen op vakantie geweest?
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wordt er niet slimmer van, je slaapt wel beter.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 oktober 2011 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mocht niet van zijne majesteit de koning van België Albert den tweede.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft de N-va zich laten rollen door meer vertrouwen te hebben in o-vld dan in Groen. Ook al staat het programma van groen mijlenver van dat van de n-va (veronderstel ik want die van groen nooit gelezen). N-va was bang van een te linkse regering, maar zal nu een links regeerprogramma vanuit de oppositie moeten bekampen. Ze zullen de volgende verkiezingen dus normaal wel weer ongeveer 28% halen, maar aan de linkse kant zal Groen de komende jaren sterk groeien. Eerlijkheid gebeid me te zeggen dat ik nu toch niet meer geloof dat de welvaart van de Belgen nog gered kan worden (met of zonder N-va). De kost om arcopar te redden, de te betalen borgstellingen voor de gemeentelijke holding, en de misschien nog te betalen borgstellingen op Dexia, zullen heel zwaar wegen op de begrotingen van de deelstaten en de federale staat. Ook de sociale zekerheid zal de komende jaren voor het eerst echt in de problemen komen, want een deel van je wedde afstaan voor solidariteit is draagbaar zolang je eigen kinderen/ouders geen honger hebben, maar wie zal nog geven om solidariteit met iemand die twee dorpen verder woont als je je eigen kinderen geen eten en kledij kan kopen. Hoge huurprijzen, dure energieprijzen en stijgende voedingsprijzen, ik kan me leukere tijden voorstellen om in de regering te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Auw, gevoelige snaar geraakt denk ik, maar liefst 5 posts na elkaar.
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Voor iedere Benno die de volgende keer niet meer op de N-VA zullen stemmen (al betwijfel ik al of hij dat wel echt gedaan heeft), staan er 10 klaar die er de volgende keer wel op zullen stemmen.
En dat weet Benno zelf ook, vandaar zijn schreeuw om aandacht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh, wacht, dat akkoord is er al en het is gesloten met 8 partijen. Ga je nu je "redenering" doortrekken of moet ik dat doen? Edit: reageren op trollen en constructs. Het is voor mijzelf ook een raadsel waarom ik het blijf doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 oktober 2011 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de eerste die "nee" zei was wel toevallig bartje
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de eerste die nee zei was Elio Di Rupo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |