Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 10:51   #21
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waar krioelt het van EX VBers?
blokkers bedoel je?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 10:53   #22
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard C130

Citaat:
Toch niet hoor.
Toch wel hoor. Ik zou zelfs meer zeggen : een vlaams-populistische om net niet te zeggen een blokkerige .. Marokanen, Turken, Borgerhout?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 11:02.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:10   #23
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Het NV-A zal hetzelfde lot van het blok ondergaan.
Kan moeilijk anders, het krioelt ondertussen van blokkers bij de vlaams-populisten

Volksverlakkerij wat is dat trouwens? Welk volk wordt er verlakt?
Citaat:
Waar krioelt het van EX VBers?
De marionet kan, als echte belgicist, dus niet lezen

Citaat:
Elchardus en Spruyt bestudeerden populisme niet op basis van de uitlatingen van politici, maar als een houding van kiezers.
en ratelt alleen maar zijn eigen 'populistisch' (zonder enig bewijs of argument dus) discours af! We zijn niet beter van hem gewoon! Hij wil blijkbaar zelf een duidelijk voorbeeld van populisme illustreren in zijn eigen posts! Zijn aanval is daarbij de beste verdediging: de populist noemt gewoon de anderen populisten! Simpel, toch!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 29 oktober 2011 om 11:13.
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:12   #24
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee, populisme bestaat en staat zelfs geboekstaafd als zijnde een ideologie.
Populism can be defined as an ideology, political philosophy, or type of discourse. Generally, a common theme compares "the people" against "the elite", and urges social and political system changes. [Bron]

De vlaams-populisten beantwoorden perfect aan de bovenstaande definitie, wat mijn ouwe kameraad Elchardus ook beweren mag.
Ik blijf bij mijn stelling, want qed door uw bericht
Vito is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:14   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blokkers bedoel je?
Wat zijn blokkers?
Zijn dat mensen die veel aankopen doen bij Blokker?
Zijn dat metsers die voornamelijk blokken metsen?
Oud 29 oktober 2011, 11:16   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Wever:

"Waarom benoemen we niet meteen Marokkaanse rechters in Borgerhout als we toch ook Franstalige magistraten detacheren naar Vlaanderen? Waarom is een Franstalige meer waard dan een Turk of een Marokkaan?’ "

Je reinste populisme.
Nope gewoon logica.

Dat is juist het probleem, Franstaligen vinden dat zij een beter statuut moeten krijgen in Vlaanderen ov andere anderstaligen gewoon omdat zij Franstalig zijn.
Oud 29 oktober 2011, 11:16   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Wat is hier verkeerd aan?? Toen ik die eis voor de eerste keer las dacht ik exact hetzelfde... Franstaligen zijn precies meer in vlaanderen dan marrokanen, turken of polen...
Dat is dus de definitie van populisme.

Oud 29 oktober 2011, 11:23   #28
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee, populisme bestaat en staat zelfs geboekstaafd als zijnde een ideologie.
Populism can be defined as an ideology, political philosophy, or type of discourse. Generally, a common theme compares "the people" against "the elite", and urges social and political system changes. [Bron]

De vlaams-populisten beantwoorden perfect aan de bovenstaande definitie, wat mijn ouwe kameraad Elchardus ook beweren mag.
Het volk tegenover de elite ?
Dat is eerder de definitie van het discours van de SP.a.
Ik zeg wel, het discours, want hun acties zijn net het tegendeel.
Indigndados herkennen zich niet in de partij die zogezegd hun belangen zou verdedigen.
Geen wonder dat bompa Tobback zo kwaad was.
Oud 29 oktober 2011, 11:45   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is hier verkeerd aan?? Toen ik die eis voor de eerste keer las dacht ik exact hetzelfde... Franstaligen zijn precies meer in vlaanderen dan marrokanen, turken of polen...
Juist ja. Mensen van uw gehalte denken hetzelfde reeds lang vóórdat ze het bericht gelezen hebben. Dat moemt men dus in andere termen: 'de onwrikbare geestelijke trouw aan de zeer Kleine Leider'.

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2011 om 11:47.
system is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:49   #30
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Juist ja. Mensen van uw gehalte denken hetzelfde reeds lang vóórdat ze het bericht gelezen hebben. Dat moemt men dus in andere termen: 'de onwrikbare geestelijke trouw aan de zeer Kleine Leider.'
Ochotekkes toch, de belgicist vant forum komt mij is de les spellen. Hou jij je maar bezig over je eigen nutteloze futiliteiten in plaats van mij te komen spellen hoe het wel en niet moet.

Dat jij een slaafje bent van spa, vld en cd&v weet iedereen wel op dit forum.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 29 oktober 2011 om 11:58.
matthias999 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:52   #31
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Nope gewoon logica.

Dat is juist het probleem, Franstaligen vinden dat zij een beter statuut moeten krijgen in Vlaanderen ov andere anderstaligen gewoon omdat zij Franstalig zijn.
Als er al logica in schuilt in die uitspraak is dat er één van inspelen op de latente xenofobie die tallozen heden ten dage combineren met de door de vlaams-populisten en anderen kunstmatig opgefokte aversie jegens Franstaligen. De bedenker van de uitspraak slaagt er zelfs in om te refereren naar de bakermat van een ooit voor racisme veroordeelde partij : het mythische Borgerhout. En 'Zee points of zee jury' leveren een 9 op populistische schaal. De grote gouwleider weet ze best wel in te pakken, die vlaemen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 11:54.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:52   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Kan je een voorbeeld geven? Ik weet wel dat De Wever is ook maar een politicus is, en dat politici in alle politieke partijen wel eens populistisch zijn. Volgens mij is De Wever echter één van de minst populistische politici; welke populist verkondigt massale besparingen en een even noodzakelijke complexe staatshervorming?
Verhofstadt als Europees fractieleider van de liberalen op Europees niveau.

Hij zit er met zijn fractie wel in de oppositie. Ook de N-VA zit momenteel met één been in de oppositie.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:57   #33
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Kan je een voorbeeld geven? Ik weet wel dat De Wever is ook maar een politicus is, en dat politici in alle politieke partijen wel eens populistisch zijn. Volgens mij is De Wever echter één van de minst populistische politici; welke populist verkondigt massale besparingen en een even noodzakelijke complexe staatshervorming?
Complexe wat? Allée gij, als Wouter Vanbezien en Caroline Gennez al dergelijke zaken rond kunnen krijgen zonder hulp van de grote Calimeriaanse gouwleider.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 11:59   #34
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat zijn blokkers?
Zijn dat mensen die veel aankopen doen bij Blokker?
Zijn dat metsers die voornamelijk blokken metsen?
Nee hoor, blokkers is een algemeen aanvaarde term voor de leden van het vlaams blok. Ik denk bijvoorbeeld aan karim van overmeire, dat is een blokker.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:01   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

"Populisme is eerder een politieke stijl dan een ideologie. Het is een discours waar het volk centraal staat; een communicatiewijze die door eender welke ideologische stroming gebruikt kan worden om haar boodschap over te brengen. Ze gaat uit van de onderdrukking van de bevolking door een elite die de staat beheerst, en wil aldus naar een samenleving waar het volk de staat beheert en de staat zo geen instrument van onderdrukking meer kan zijn. Hierbij refereert ze constant aan de economische en sociale status van de "gewone man"."

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Populisme

Daar lijkt mij niks mis mee.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:01   #36
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Complexe wat? Allée gij, als Wouter Vanbezien en Caroline Gennez al dergelijke zaken rond kunnen krijgen zonder hulp van de grote Calimeriaanse gouwleider.
Ja, zitten, zwijgen en vooral slikken. Zo kan ik ook een akkoord sluiten hoor.
matthias999 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:05   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben zelfs het probleem BHV nog niet opgelost.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:09   #38
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, zitten, zwijgen en vooral slikken. Zo kan ik ook een akkoord sluiten hoor.
Jij een akkoord sluiten? Jouw schrijfstijl lijkt mij net iets te confronterend om aan te kunnen nemen dat er een groot onderhandelaar in jouw schuilen zou.

Wouter Van Bezien en mevrouw Gennez zwegen, noch slikten. Het bewijs is er : een loepzuivere splitsing van BHV.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:11   #39
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ze hebben zelfs het probleem BHV nog niet opgelost.
U heeft wellicht het nieuws gemist : er is een akkoord.
Buiten die slechte ontvangst, alles verder naar wens ginder op planeet Distel?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 12:12.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:17   #40
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als er al logica in schuilt in die uitspraak is dat er één van inspelen op de latente xenofobie die tallozen heden ten dage combineren met de door de vlaams-populisten en anderen kunstmatig opgefokte aversie jegens Franstaligen. De bedenker van de uitspraak slaagt er zelfs in om te refereren naar de bakermat van een ooit voor racisme veroordeelde partij : het mythische Borgerhout. En 'Zee points of zee jury' leveren een 9 op populistische schaal. De grote gouwleider weet ze best wel in te pakken, die vlaemen.
aah de goeie oude racisme-kaart trekken. De laatste wanhopige truuk om de Vlaming terug in zijn hondenhok te krijgen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be