Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2011, 13:35   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, waarom hebben wij eigenlijk een claxon als we dat ding niet mogen gebruiken?
Buiten de bebouwde kom eh

Waarom was vroeger het derde remlicht verboden... en nu verplicht?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:28   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Voorbeeld van de oprukkende bureaucratische dictatuur in België/Europa. Jammer dat men de band met een stagnerende economie zo weinig legt.

Ik juich een samenleving toe waar de deuren niet op slot hoeven. In België moeten ze zelfs op slot. Om wanhopig van te worden zo'n systeem.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2011 om 14:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:36   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Buiten de bebouwde kom eh

Waarom was vroeger het derde remlicht verboden... en nu verplicht?
Omdat het iets is waar sommigen gemakkelijk op kunnen verdienen. Het is niet gemakkelijk steeds maar op de proppen komen met nieuwe zaken om de bevolking verplicht te laten aankopen die de indruk geven 'nodig' te zijn. In naam van milieu en veiligheid wordt heel wat geld verdient op kap van de bevolking. Men zou sceptischer dienen te zijn tegenover de achterliggende bedoeling van dit soort van verplichtingen tot geld uit geven...eens wat vaker kijken wie daar aan verdient.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:47   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Morgen

Toch krankzinnig wat men in belgie als overtredingen beschouwt
Wie is dat nog nooit vergeten uit haastigheid? Zijn er nu echt agenten die aan elke deur voelen ofzo? Want er bestaan toch al auto's waar het "knoppeke" volledig weggewerkt is?
En blijkbaar vindt de politie het nog verantwoord ook:

Ik maak er dus uit dat ge gestraft wordt omdat ge het de inbrekers veel te gemakkelijk maakt. (easy money)
Natuurlijk is het altijd makkelijker om de brave (vergeetachtige) mens te beboeten dan boeven te vangen.

Was het vroeger niet de politie zelf die ongesloten auto's met duidelijk zichtbare laptops binnen ergens zette om autodieven te klissen?

Waar gaat het allemaal toch naartoe

De eerste flikkenwagen die ge vindt en niet op slot staat met de sleutels nog in het contact, (en in Gent zal je niet lang moeten zoeken ) sleutel aftrekken op slot zetten en de sleutels met begeleidend briefje opsturen naar het comitee p of ze gewoon in de stinkgrachten eigen aan Gent gooien...

Ze zullen de boodschap dan wel begrepen hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:50   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ja idd, te stom voor woorden.
ik snap wel dat je problemen gaat hebben met verzekering als je je wagen niet afsluit, en hij dan gestolen wordt..maar dat je dan nog een boete riskeert, gaat er wel zwaar over.
Hoe controleren ze dat dan? gaan ze alle klinken van de wagens afgaan ofwa??
Ja,

Op de reportage die ze lieten zien, gingen ze dan (zo slim als ze zijn ) controleren of de bache van een defender wel goed dicht was, ... hallo, die dingen kunnen natuurlijk open, daar zit geen slot op, voor wat denk je dat ik in den tijd meer moest betalen aan verzekering op mijne Freelander ?

achterlijke flikken ...
Oud 4 november 2011, 14:55   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie niet?

Btw, in St Niklaas parkeren ze tegenwoordig overal waar ze kunnen een oud flitswrak. (Daar waar ge maar 50 of 30 moogt rijden en de menigte gerust 70 rijdt). De smeerlappen
Ja de flikken van sinnekloas ...
Oud 4 november 2011, 15:19   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat ge den auto verplicht moest afsluiten. Zoiets is toch maar logisch.
Ik zie er de logica niet van in.

Het is verboden om diefstal te plegen. Aangezien dat verboden is, is het eigenlijk totaal niet noodzakelijk om gelijk wat af te moeten sluiten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 15:26   #28
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja de flikken van sinnekloas ...
Zijn ze niet lief, meneer. Zonder zeveren, ik vind de flikken hier echt doetjes. Ze delen ni snel boetes uit en bovendien zijn ze goe geintegreerd. Telkens ik de hoofdcommisaris tegenkomen roept hij 'salamu'alaykom, labas?'

In Lokeren zou het gene waar zijn. Die komt ge beter ni tegen
Oud 4 november 2011, 15:28   #29
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie er de logica niet van in.

Het is verboden om diefstal te plegen. Aangezien dat verboden is, is het eigenlijk totaal niet noodzakelijk om gelijk wat af te moeten sluiten.
Uiteraard is stelen verboden. Maar ge verlaat uw auto toch niet zonder die af te sluiten, zeker? Een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Als we allemaal zo gaan beginnen redeneren; we gaan nogal scènes krijgen
Oud 4 november 2011, 15:41   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is stelen verboden. Maar ge verlaat uw auto toch niet zonder die af te sluiten, zeker? Een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Als we allemaal zo gaan beginnen redeneren; we gaan nogal scènes krijgen
Jij vindt het zo normaal dat je je auto moet afsluiten puur uit gewoonte en omdat je auto anders gemakkelijk gestolen kan worden. Zo ver is het dus al gekomen. Maar dat is helemaal niet normaal. In een maatschappij waar je diefstal als afwijkend, immoreel en crimineel gedrag beschouwt, is het helemaal niet zo absurd om een auto ongesloten achter te laten. In zo een maatschappij is het maar normaal dat je auto niet gestolen wordt.

We zijn in onze maatschappij al zover dat zoiets niet meer als evident beschouwd wordt en waardoor we het normaal vinden dat je beboet wordt als je je eigendom niet aan de ketting legt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 15:44   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Kunnen wij de overheid dan beboeten voor het voorzien van autowegen? Het zet immers aan tot te snel rijden, en zolang we hen dat niet duidelijk maken, kunnen we het aantal snelheidsovertredingen niet naar beneden halen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 17:52   #32
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Omdat het iets is waar sommigen gemakkelijk op kunnen verdienen. Het is niet gemakkelijk steeds maar op de proppen komen met nieuwe zaken om de bevolking verplicht te laten aankopen die de indruk geven 'nodig' te zijn. In naam van milieu en veiligheid wordt heel wat geld verdient op kap van de bevolking. Men zou sceptischer dienen te zijn tegenover de achterliggende bedoeling van dit soort van verplichtingen tot geld uit geven...eens wat vaker kijken wie daar aan verdient.
Yup, ik wou gewoon een vraag met een vraag beantwoorden
Oud 4 november 2011, 17:52   #33
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn ze niet lief, meneer. Zonder zeveren, ik vind de flikken hier echt doetjes. Ze delen ni snel boetes uit en bovendien zijn ze goe geintegreerd. Telkens ik de hoofdcommisaris tegenkomen roept hij 'salamu'alaykom, labas?'

In Lokeren zou het gene waar zijn. Die komt ge beter ni tegen
Niet snel boetes? Moet ge mijn lijstje al eens zien?
Oud 4 november 2011, 17:58   #34
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Jij vindt het zo normaal dat je je auto moet afsluiten puur uit gewoonte en omdat je auto anders gemakkelijk gestolen kan worden. Zo ver is het dus al gekomen. Maar dat is helemaal niet normaal. In een maatschappij waar je diefstal als afwijkend, immoreel en crimineel gedrag beschouwt, is het helemaal niet zo absurd om een auto ongesloten achter te laten. In zo een maatschappij is het maar normaal dat je auto niet gestolen wordt.

We zijn in onze maatschappij al zover dat zoiets niet meer als evident beschouwd wordt en waardoor we het normaal vinden dat je beboet wordt als je je eigendom niet aan de ketting legt.
Dus gij laat uw ramen en deuren opstaan als ge gaat werken?
Waarom laat ge uw sleutel ni gewoon in uwen auto? Aja, want stelen mag toch niet.
Oud 4 november 2011, 18:00   #35
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Niet snel boetes? Moet ge mijn lijstje al eens zien?
Hmm ik heb er ook al gekregen in st niklaas hoor. De flitspalen hé maar de flikken zelf zijn ni zo streng
Oud 4 november 2011, 18:07   #36
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Laat ons eerlijk zijn..enkel in een verloren boerengat of een idyllisch eilandje kan je je nog permiteren om slotvrij te leven...

Ik vind het eerlijk gezegd erger dat (uit gesloten) auto's stelen niet meer echt als een misdaad wordt behandeld..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 19:42   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb, aan de kust, nog gezien dat ze parkings afstruimden. Aan alle wagens voelden aan de deur, en binnenkeken in alle wagens.

Ze lieten dan een preventief briefje achter met zoiets van "auto op slot, dief bedot" .
Eigenlijk maakte de politie het de inbrekers gemakkelijk, ze moesten aalleen maar kijken naar wagens waarop een papiertje hing.
Oud 4 november 2011, 19:45   #38
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Eigenlijk maakte de politie het de inbrekers gemakkelijk, ze moesten aalleen maar kijken naar wagens waarop een papiertje hing.
Oud 7 november 2011, 23:15   #39
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Morgen

Toch krankzinnig wat men in belgie als overtredingen beschouwt
Wie is dat nog nooit vergeten uit haastigheid? Zijn er nu echt agenten die aan elke deur voelen ofzo? Want er bestaan toch al auto's waar het "knoppeke" volledig weggewerkt is?
En blijkbaar vindt de politie het nog verantwoord ook:

Ik maak er dus uit dat ge gestraft wordt omdat ge het de inbrekers veel te gemakkelijk maakt. (easy money)
Natuurlijk is het altijd makkelijker om de brave (vergeetachtige) mens te beboeten dan boeven te vangen.

Was het vroeger niet de politie zelf die ongesloten auto's met duidelijk zichtbare laptops binnen ergens zette om autodieven te klissen?

Waar gaat het allemaal toch naartoe
Utopische zou wel zijn dat je de wagen open kon laten omdat er niemand de noodzaak zou hebben om iets te stelen uit een wagen omdat iedereen het heeft of kan kopen. Echter de maatschappij die wij nu met zijn allen maken en verkiezen dicteert ons de gevolgen er van.
Als ik van u was zou ik stoppen met die onzinnige toog-praat van de onschuldige mensen dit en dat....;
Sluit uwen auto af, Stop mogelijke verleidingen weg of neem ze mee. Dat van dat vergeetachtige is dus dikke bullshit. Het kan al eens maar dan moet je kwaad zijn op uzelf en niet op een ander. En zo simpel is dat.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 11:03   #40
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Utopische zou wel zijn dat je de wagen open kon laten omdat er niemand de noodzaak zou hebben om iets te stelen uit een wagen omdat iedereen het heeft of kan kopen. Echter de maatschappij die wij nu met zijn allen maken en verkiezen dicteert ons de gevolgen er van.
Als ik van u was zou ik stoppen met die onzinnige toog-praat van de onschuldige mensen dit en dat....;
Sluit uwen auto af, Stop mogelijke verleidingen weg of neem ze mee. Dat van dat vergeetachtige is dus dikke bullshit. Het kan al eens maar dan moet je kwaad zijn op uzelf en niet op een ander. En zo simpel is dat.
Kan allemaal best zijn, maar hier hebt ge toch vrijheid zolang het anderen niet schaadt eh? Wie schaad ik bij het niet afsluiten van mijn auto?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be