Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2011, 12:34   #21
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat een onzin. Zelfs Muyterske kan voldoende goed rekenen om te beseffen dat de financiering van de sociale zekerheid niet haalbaar is zonder ingrijpen.

Verdiep je eens in de financiering van de sociale zekerheid. Het systeem is nooit ontworpen om niet bijgestuurd te worden.
Waar zeg ik dat het niet moet bijgestuurd worden? Maar dat moet de federale doen omdat zij er altijd voor verantwoordelijk was en nog altijd wil blijven. Of wil jij toch de SZ splitsen en aan de deelstaten over laten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 12:39   #22
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Je bent hier de nota EDR aan het verdedigen. Het probleem ermee is dat ze de inkomsten uit deze punten ferm overschat. Dit leidt dan tot een begroting die niet gehaald gaat worden.
Ik kan me best voorstellen dat jij als volbloed liberaal geen heil ziet in fraudebestrijding en het afschaffen van onterechte belastingvoordelen voor zelfsandigen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 5 november 2011, 12:47   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Waar zeg ik dat het niet moet bijgestuurd worden? Maar dat moet de federale doen omdat zij er altijd voor verantwoordelijk was en nog altijd wil blijven. Of wil jij toch de SZ splitsen en aan de deelstaten over laten?
Hier:

Citaat:
De federale staat is tot nader order verantwoordelijk voor het geld dat ze binnenrijfde om in de sociae zekerheid te voorzien. Als dat in het verleden onoordeelkundig gebeurd is, moet men de politici die daarvoor verantwoordelijk zijn op het matje roepen en niet gaan bedelen bij andere entiteiten die wel hun zaken goed beheerd hebben!

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 12:52   #24
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hier:
Wie schrijft, die blijft ((zoek maar eens de oorspronkelijke betekenis ervan op)! Als je niet 'schrijft' dan kun je ook niet 'blijven'! Dus:ofwel stelt de federale zelf orde op zaken ofwel laat ze het over aan de andere entiteiten. Maar zelf de SZ willen beredderen en tekorten door anderen laten ophoesten (omdat die toevallig wat overschot hebben is hypocriet en een teken van slecht beleid.

Citaat:
Oud 5 november 2011, 12:53   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat jij als volbloed liberaal geen heil ziet in fraudebestrijding en het afschaffen van onterechte belastingvoordelen voor zelfsandigen!
Het zijn nochtans de liberalen die de meest efficiënte aanpak hebben op dit vlak.

Kijk maar eens naar de instroom van kapitalen van onze inwoners uit het buitenland. Deze waren enorm groot onder het beleid van Reynders. Sinds een half jaar is deze instroom aan het minderen.

Ook vaar alle andere fraude is de aanpak van de fiscal ruling uiterst efficiënt. Het is beter van geld in het laatje te halen dan te vertrouwen op een rechtsgang waarvan vriend en vijand weet dat ze niet te vertrouwen is.

De liberalen hebben veel maatregelen omtrent de aanpak van fraude ingevoerd die ook effectief zijn. CD&V/PS/Sp.a/PVDA/CDH geloven op dit vlak in fantasme.

Het verbaast me dat een Vlaamse Bokreyder dergelijke naïviteit ten berde spreid door de Nota EDR te verdedigen om dit vlak.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 november 2011, 12:55   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie schrijft, die blijft ((zoek maar eens de oorspronkelijke betekenis ervan op)! Als je niet 'schrijft' dan kun je ook niet 'blijven'! Dus:ofwel stelt de federale zelf orde op zaken ofwel laat ze het over aan de andere entiteiten. Maar zelf de SZ willen beredderen en tekorten door anderen laten ophoesten (omdat die toevallig wat overschot hebben is hypocriet en een teken van slecht beleid.
Als je een beetje kennis hebt van de financiering van ons land dan weet je dat je met dergelijke standpunten alle staatshervormingen blokkeert. Nogmaals, zelfs Muyterske kan hier beter rekenen...

Oud 5 november 2011, 13:39   #27
Bokkenreyder

Standaard

[quote=ViveLaBelgique;5782061]Het zijn nochtans de liberalen die de meest efficiënte aanpak hebben op dit vlak.

Citaat:
Kijk maar eens naar de instroom van kapitalen van onze inwoners uit het buitenland. Deze waren enorm groot onder het beleid van Reynders. Sinds een half jaar is deze instroom aan het minderen.
Reynders geen minister van Financiën meer? Zou aan die instroom niet defiscale amnestie ten grondslag gelegen hebben? Zo kan ik het ook! Daar hoef je zelfs geen lepe idioot zoals Reynders voor te zijn!
Citaat:
Ook vaar alle andere fraude is de aanpak van de fiscal ruling uiterst efficiënt. Het is beter van geld in het laatje te halen dan te vertrouwen op een rechtsgang waarvan vriend en vijand weet dat ze niet te vertrouwen is.
Geef je nu zelf aan dat het helemaal misloopt in dit onland?

Citaat:
De liberalen hebben veel maatregelen omtrent de aanpak van fraude ingevoerd die ook effectief zijn. CD&V/PS/Sp.a/PVDA/CDH geloven op dit vlak in fantasme.
Onderbouw dat eens even, liefst met de nodige bronnen! Dank!
Citaat:
Het verbaast me dat een Vlaamse Bokreyder dergelijke naïviteit ten berde spreid door de Nota EDR te verdedigen om dit vlak.
Ik verdedig niets tenzij mijn eigen visie op dat vlak! Als je niet ALLE uitwassen TEGELIJK aanpakt, kun je nooit een efficiënt resultaat boeken.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 november 2011 om 13:44.
Oud 5 november 2011, 13:46   #28
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Als je een beetje kennis hebt van de financiering van ons land dan weet je dat je met dergelijke standpunten alle staatshervormingen blokkeert. Nogmaals, zelfs Muyterske kan hier beter rekenen...
Staatsmisvormingen mogen voor mij dan geblokkeerd blijven! Des te sneller wringt dit onland zichzelf de nek om!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 november 2011 om 13:47.
Oud 5 november 2011, 13:55   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En absoluut noodzakelijk om veel mensen een menswaardig bestaan te geven!
Hef belastingen op heel hoge inkomens, snoei in die absurde overheidsuitgaven, maar blijf van de sociale zekerheid, waar veel mensen zichzelf al een levenlang blauw voor betaalden af!
Zolang er zoveel adviesraden zijn, ambtenaren opslag krijgen in Vlaanderen, politici allerlei inkomsten kunnen combineren moeten gewone burgers eens niet het kind van de rekening worden!
En alsof onze sz op alle punten een model is. De werkende mens betaalt zich heel zijn leven blauw, en krijgt uiteindelijk een schamel pensioen (in vergelijking met de ons omliggende landen). De niet werkende mens komt er beter vanaf, maar daarvoor heeft men eigenlijk het ocmw als ultiem vangnet.
En dat de kosten voor de ambtenaren dringend moeten verlagen is dan wel een opend deur instappen. Maar dit is dan wel geldig voor alle ambtenaren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 13:56   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Staat er vandaag geen artikel in de krant over een bekende Hasseltse hotelier, die 2 illegalen te werk stelde.
Bewijst weer eens 2 zaken, illegalen willen werken en voor een beetje meer winst, mogen 2 afgestudeerden van de hotelschool op de de dop gaan staan en uitgescholden worden voor profiteurs.
Zou toch maar eens eerst de lijst met knelpuntberoepen raadplegen
Oud 5 november 2011, 13:57   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk hoe goed Verhofstadt kon rekenen toen hij al zijn begrotingen in evenwicht opstelde. Dat bleek mij ook meer Griekse rekenkunde.

Laatst gewijzigd door Bob : 5 november 2011 om 13:58.
Oud 5 november 2011, 14:19   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een hoop linkiewinkie nonsens.

De sociale zekerheid is al lang geen vangnet meer maar een hangmat.
Iemand die zonder werk valt kan probleemloos de rest van zijn leven luieren.
Bezorg die mensen werk in ruil voor hun uitkering.
Laat ze de steden en gemeenten proper houden, boodschappen doen voor mensen die het niet meer kunnen, het tekort in de sociale sector en onderwijs wegwerken, enz...
Bepaalde uitkeringen zijn inderdaad noodzakelijk, maar er kan echt wel gesnoeid worden in de misbruiken hoor Alice.
Iemand die zonder werk valt kan niet probleemloos de rest van zijn leven luieren. Daar is de uitkering te laag voor.

Indien je werk hebt voor die mensen, in ruil van hun uitkering, maak er dan volwaardige jobs van.

Er kan inderdaad gesnoeid worden door misbruiken weg te werken. Gelieve hierbij enkel in de misbruiken te snoeien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 14:22   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nu dan zal het werk dat door die illegalen gebeurt, geen enkele specilisatie in de hotelsector vragen en dan is nog maar de vraag of die afgestudeerden van de hotelschool een dergelijk werk zochten en zouden aanvaarden!
Ook al zijn het niet 2 afgestudeerden van de hotelschool die op de de dop gaan staan, dit zijn ook misbruiken die weggesnoeid dienen te worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 14:34   #34
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De sociale zekerheid is momenteel onbetaalbaar of je dat nu graag hebt of niet.
Onzin. Men wil dit de bevolking doen geloven.

Er zijn voldoende andere manieren om geld in het laadje te krijgen ZONDER de sociale zekerheid te moeten omtoveren in sociale onzekerheid.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 14:34   #35
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De sociale zekerheid is momenteel onbetaalbaar of je dat nu graag hebt of niet.
Onzin. Men wil dit de bevolking doen geloven.

Er zijn voldoende andere manieren om geld in het laadje te krijgen ZONDER de sociale zekerheid te moeten omtoveren in sociale onzekerheid.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 14:48   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Turtelboom (liberaal) wil nochtans wel fraudebestrijding als prioriteit behouden (vandaag in HLN).
Ook voorzitter Decroo vindt frauderen asociaal.

De eerste N-VA'er die zwaar tegen fraude ingaat, moet ik nog tegenkomen.
En kom nu niet af met dat ene nietszeggende zinnetje in het partijprogramma.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 15:34   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid afbouwen moet politiek correct worden
De sociale zekerheid afbouwen moet terrorisme tegen burgers worden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 15:41   #38
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er is een spect van de "sociale fraude" dat onderbelicht wordt nl. de sociale fraude opgelegd door het patronaat ivm het dwingen van werknemers om te gaan stempelen
en toch te komen werken (in het zwart aan voor de patroons aangenamere voorwarden).

Ik ga hier zeker niet veel over zeggen er zijn in het verleden al meer mensen slachtoffer van allerhande bedreigingen geworden, te meer omdat het dikwijlms gepaard gaat met "politieke bescherminge".

Op de kleintjes jagen is altijd makkelijker dan de grote vissen te vangen
..de borrelnootjes ??

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 15:53   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Er is een spect van de "sociale fraude" dat onderbelicht wordt nl. de sociale fraude opgelegd door het patronaat ivm het dwingen van werknemers om te gaan stempelen
en toch te komen werken (in het zwart aan voor de patroons aangenamere voorwarden).

Ik ga hier zeker niet veel over zeggen er zijn in het verleden al meer mensen slachtoffer van allerhande bedreigingen geworden, te meer omdat het dikwijlms gepaard gaat met "politieke bescherminge".

..de borrelnootjes ??
Kom, uiteindelijk is dat toch maar een bewijs dat ons systeem scheef zit.
En het is zeker geen reden, om alles maar te laten, gelijk het is.
Probleem is misschien wel, dat hoeveel temeer mensen van het systeem misbruik kunnen maken, hoeveel temeer er zullen roepen dat er aan het systeem niets mag gewijzigd worden.
Oud 5 november 2011, 15:54   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

..de borrelnootjes ??
Ik heb nooit mogen terugkomen toen ik afgedankt werd

Te korte armpjes zeker?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2011 om 15:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be