Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 november 2011, 13:58   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In amper 2 maanden tijd is de te realiseren besparing met meer dan 2 miljard euro gestegen.
Moesten wij al een Belgische regering gehad hebben,met wat wij weten over de diepe liefde en genegenheid die tussen de partners bestaat,dan was deze regering alweer gevallen....

De wanhoop waarmee "de tafel van di Rupo" probeert in te breken in de begroting van de Gewestregeringen (en dan speciaal deze Gewestregering die het best werkt) toont aan......Het Belgisch niveau zit op droog zaad....

Nog even en er komen wel degelijk meer bevoegdheden naar de Gewesten

O ja....wat had Miss Rutten ook weer te melden(de ONDRAAGLIJKE lichtheid)?????

En inderdaad,die Mevrouw Imaci is zich aan het ontwikkelen tot het "kanon" van de Groenen,nog hier en daar wat bijschaven en ze staat er helemaal !

(Dexia zou een perfect verhaal kunnen zijn om eens helemaal open te leggen !)

Laatst gewijzigd door kelt : 6 november 2011 om 14:01.
kelt is offline  
Oud 6 november 2011, 14:01   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In amper 2 maanden tijd is de te realiseren besparing met meer dan 2 miljard euro gestegen.
Moesten wij al een Belgische regering gehad hebben,met wat wij weten over de diepe liefde en genegenheid die tussen de partners bestaat,dan was deze regering alweer gevallen....

De wanhoop waarmee "de tafel van di Rupo" probeert in te breken in de begroting van de Gewestregeringen (en dan speciaal deze Gewestregering die het best werkt) toont de wanhoop aan......Het Belgisch niveau zit op droog zaad....

Nog even en er komen wel degelijk meer bevoegdheden naar de Gewesten

O ja....wat had Miss Rutten ook weer te melden(de ONDRAAGLIJKE lichtheid)?????
Misschien moeten we vanaf nu over de Rutten-spread gaan spreken. Of, nee, euuh laat maar.

Citaat:
En inderdaad,die Mevrouw Imaci is zich aan het ontwikkelen tot het "kanon" van de Groenen,nog hier en daar wat bijschaven en ze staat er helemaal !

(Dexia zou een perfect verhaal kunnen zijn om eens helemaal open te leggen !)
Spijtig dat ze in de verkeerde partij zit. Ze kan het anders wel goed uitleggen.
fonne is offline  
Oud 6 november 2011, 14:31   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Jaaa maaar , bleit bleit, ondertussen is er veel gebeurd.

Bijvoorbeeld de geitenboer van Ieper die zei "dat de belastingbetaler ging verdienen aan het redden van Dexia" ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 november 2011, 14:35   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb nog nooit en zal dat ook nooit doen, staatsbonnen aangekocht.
Impliciet keur je daar de staatsschuld mee goed.
Uit principiele redenen koop ik er dus geen aan.
Wat de bank met mijn spaarcenten doet, daar heb ik helaas weinig controle over.
Dat is wel erg fundamentalistisch.

Je beheert toch best je spaarcenten volgens je eigen financiële toestand en wenselijkheid. (zekerheid van een basis; meer risico desgevallend voor ...)

Je keurt daarmee just niks impliciet goed of af.

Daarbij, staatsschuld op zich, daar is niks verkeerd mee. Te grote staatsschuld, dat is je staat in de miserie duwen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 november 2011, 14:39   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik onthouden heb van de zeverende dag van vandaag:

de onderhandelende partijen kunnen het niet laten om zich met hun spelletjes bezig te houden:
- de tsjeven moeten de nva alsmaar verwijten 'dat ze zelf aan de kant zijn gaan staan', als antwoord op de vraag hoe het komt dat het maar lang blijft en blijft duren ...

- de blauwsels willen de Vlaamse regering alleen maar porren, omdat ze daar zelf niet inzitten ....

(de sossen mochten niet meespelen vandaag, ttz, ze moesten een one man showtje doen ... was dat vorige keer ook niet zo: één wordt apart aan het woord gelaten ... raar vind ik dat)

De schoofzak is offline  
Oud 6 november 2011, 14:52   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

enfin, bij de 0vld hebben ze nu hun eigen Gennez
born2bewild is offline  
Oud 6 november 2011, 15:09   #27
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik onthouden heb van de zeverende dag van vandaag:

de onderhandelende partijen kunnen het niet laten om zich met hun spelletjes bezig te houden:
- de tsjeven moeten de nva alsmaar verwijten 'dat ze zelf aan de kant zijn gaan staan', als antwoord op de vraag hoe het komt dat het maar lang blijft en blijft duren ...

- de blauwsels willen de Vlaamse regering alleen maar porren, omdat ze daar zelf niet inzitten ....

(de sossen mochten niet meespelen vandaag, ttz, ze moesten een one man showtje doen ... was dat vorige keer ook niet zo: één wordt apart aan het woord gelaten ... raar vind ik dat)
De onderwerpen van het debat, waren voor de onderhandelingspartijen niet echt voordelig: begroting later dan wettelijk voorzien en fraude van DEXIA. Vandaar dat sp.a een voorkeursbehandeling kreeg. Op het nieuws van 1 uur is N-VA dan weer niet aan het woord geweest.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 6 november 2011, 15:17   #28
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En kakelkip Rutten is niet van die aard om de geloofwaardigheid te vergroten.
Het gekrijs van Almaci, het gekakel van Rutten en het geëmmer van Crombé. Het was inderdaad weer de moeite.

Wat me tegenviel dat niemand het had over de olifant in de kamer: de absolute onbekwaamheid van Di Rupo, zijn onvermogen om te doen wat moet en nodig is. Nog erger dan Papandreou.

Hoe langer CD&V en OVLD die nul blijven volgen, hoe dieper de crisis.

Laatst gewijzigd door Dilbert : 6 november 2011 om 15:17.
Dilbert is offline  
Oud 6 november 2011, 15:20   #29
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

En wat was nu het verschil tussen die vier politiekers?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 6 november 2011, 16:25   #30
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

die rutten is een kakeltante,irritant mens is dat..
Brakelaar is offline  
Oud 6 november 2011, 16:45   #31
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Dat waren ze alle vier. Maar Rutten nog t meest ja.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 6 november 2011, 16:45   #32
schaduwpremier
Schepen

Standaard

ik vond Jambon ook zwak
schaduwpremier is offline  
Oud 6 november 2011, 16:56   #33
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Het gekrijs van Almaci, het gekakel van Rutten en het geëmmer van Crombé. Het was inderdaad weer de moeite.
Was ik content dat ik aan 't koken was en die muppet show maar op de achtergrond kon volgen ... volgens mij hebben ze bij groen en open-VLD Gennez gekloond wat een zielige bedoening was me dat. Ik heb geen antwoorden gehoord alleen maar gekissebis ... nog erger dan de kleuterklas.
Oud 6 november 2011, 19:33   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
ik vond Jambon ook zwak
Ik niet, hij werd herhaaldelijk onderbroken door die Rutten. Begin maar telkens opnieuw je punt te maken.
Oud 6 november 2011, 20:07   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik niet, hij werd herhaaldelijk onderbroken door die Rutten. Begin maar telkens opnieuw je punt te maken.
Acj...JJ is nu eenmaal niet zo een goede,spitse,communicator als BDW,of zelfs Bracke...Dat is geen blamage,gewoon een vaststelling....

Verder vind ik het eigenlijk taktisch fout dat N-VA aan iedere "discussie" van het 2de plan wil deelnemen.(2de plan = geen DIRECTbetrokken politici,of geen partijvoorzitters)

Ik zou eerder denken :laat de anderen maar de kool opeten die ze zichzelf aan het stoven zijn,en vooral niet vergeten op de N-VA te kappen.....
kelt is offline  
Oud 6 november 2011, 21:24   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
ik vond Jambon ook zwak
Ik vond Jambon niet zwak.

Maar ik kijk dan ook niet naar wie er het meest het woord voert, of wie het luidst roept.

Jambon had goed door: door de anderen langer aan het woord te laten, kwam hun onvermogen nog beter tot uiting.

Verder had Jambon maar een paar dingen te zeggen:
- het vlot blijkbaar niet met de formatie
- de begroting is te laat volgens de grondwet, en het was toch "zo dringend"
- de uitgangspunten zijn de six-pack, wat is er nu toch te zeveren ?
- Vlaanderen heeft al lang gedaan wat nodig was voor de begroting, waarop wachten de andere deelstaten ??

En dan nog ne ferme steek:
"wij zijn klaar om te herbeginnen .... met een wit blad".
(hetgeen ogenblikkelijk 200 cc zuur produceerde in elke maag van de politieke tegenstrever rond de tafel ...)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 november 2011 om 21:25.
De schoofzak is offline  
Oud 6 november 2011, 21:39   #37
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond Jambon niet zwak.

Maar ik kijk dan ook niet naar wie er het meest het woord voert, of wie het luidst roept.

Jambon had goed door: door de anderen langer aan het woord te laten, kwam hun onvermogen nog beter tot uiting.

Verder had Jambon maar een paar dingen te zeggen:
- het vlot blijkbaar niet met de formatie
- de begroting is te laat volgens de grondwet, en het was toch "zo dringend"
- de uitgangspunten zijn de six-pack, wat is er nu toch te zeveren ?
- Vlaanderen heeft al lang gedaan wat nodig was voor de begroting, waarop wachten de andere deelstaten ??

En dan nog ne ferme steek:
"wij zijn klaar om te herbeginnen .... met een wit blad".
(hetgeen ogenblikkelijk 200 cc zuur produceerde in elke maag van de politieke tegenstrever rond de tafel ...)
Inderdaad, de gesprekken eindigen in geroep, omdat de klassieke partijen op dit moment in een zwakke positie staan. Dit is ook het gevolg van de tripartite, waar teveel partijen iets uit hun programma moeten uit de brand slepen.
Op dat vlak liet Jambon zich teveel onderbreken. Hij had dit beter niet gedaan.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 6 november 2011, 21:42   #38
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wel erg fundamentalistisch.

Je beheert toch best je spaarcenten volgens je eigen financiële toestand en wenselijkheid. (zekerheid van een basis; meer risico desgevallend voor ...)

Je keurt daarmee just niks impliciet goed of af.

Daarbij, staatsschuld op zich, daar is niks verkeerd mee. Te grote staatsschuld, dat is je staat in de miserie duwen ....
Ik heb het dan ook over de belgische staatsschuld he. Die is al jarenlang te groot en dat wens ik niet in stand te houden. Wat die centen zouden opbrengen doet op dat moment niet ter zake. En als je staatsbonnen koopt dan keur je wel degelijk de staatsschuld goed want op dat moment beslis je zelf of je gaat geld geven of niet.
Er is niks fundamentalistisch aan, gewoon iets principieels.
stuyckp is offline  
Oud 7 november 2011, 10:28   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Jambon was niet goed, maar ook niet slecht. Aangezien N-VA niet meer betrokken is bij de onderhandelingen zat hij er eigenlijk gewoon voor spek en bonen bij die zo nu en dan eens moest herhalen wat al voor iedereen duidelijk was en wat de onderhandelende partijen via hun geroep op elkaar nog eens klaar en duidelijk maakten. De partijen onderlingen komen niet overeen, ze voelen zich in het nauw gedreven, ze schieten op elkaar en ze gaan samen eventjes een begroting op stellen. Ondertussen blijven de Milquetje en Lauretje benadrukken dat er een goede sfeer heerst. Tjah...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 november 2011, 10:46   #40
giserke
Banneling

Standaard

Jambon was niet op zijn best, maar ook niet slecht.

Rutten was zwak. Inhoudelijk had ze niks anders te vertellen, dan de one liners die ze altijd verteld.

Almaci was sterk.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be