![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Karma : 7 november 2011 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik proef die echte "amber-smaak", eigen aan Duvel, niet meer, en zoals je zegt, zakt het schuim veel sneller. Ten opzichte van vroeger is hij ook veel helderder geworden, net pils. Een Duvel was vroeger echt troebel, je moest hem zeker vijf minuten laten staan alvorens te drinken, en altijd zeer voorzichtig inschenken. De reden ken ik niet, al denk ik soms dat de brouwerij de vraag niet kan volgen, als ik al die bakken Duvel in de supermarkten zie buiten gaan.
Laatst gewijzigd door Pietje : 7 november 2011 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Mambo boekt dat als representatiekosten in de firma: dan mag jij lekker meebetalen.
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2011 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed ... de volgende.
Dertig frank voor één lik mayonnaise aan een frietkot. Neem nu dat men veertig "likken" mayonnaise haalt uit één bokaal ... da's dan 1200 frank voor iets dat men 25 �* 30 frank heeft betaald in de Carrefour (om maar iets te zeggen). En ieder blijft dat normaal vinden precies ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik drink al jaren Duvel en ik schenk hem steeds op dezelfde manier maar de laatste paar weken heb ik al heel veel "slechte" duvels gekregen. In één cafeetje bestel ik hem zelfs niet meer omdat precies heel de voorraad daar slecht is. Hopelijk zal het tij een beetje keren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was vroeger allemaal niet nodig. Soit, ik blijf erbij, ik proef bij Duvel die volle smaak van weleer niet meer, ik vind hem gewoon "fletser" geworden.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() De horeca verdient inderdaad over 't algemeen veel te veel...
Vandaar dat er meer dan 5.000 per jaar failliet gaan... ![]() Zou men al eens uitgerekend hebben hoeveel een uur dat er geen 'volk' in een zaak aanwezig is... kost? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen vergeten nogal makkelijk dat je ook suiker, melk en een koekje krijgt. De espressomachine kost rond en om de 3000 Euro, naargelang het merk en type. Dat ding moet ook nog onderhouden worden. Interventie voor service : 85 Euro voor werk en verplaatsing en 28 Euro voor de dichtingen en de douchettes. Hij of zij die de koffie maakt moet betaald worden. Een kilo koffie voor de espressomachine kost +/- 16 Euro. Daar kan je 142 koffie's uit maken. Tel daarbij de sociale bijdrage en belastingen. Ik wil maar zeggen .... drink dan thuis een bakje troost. Da's het goedkoopst. Of kraanwater ..... da's NOG goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat het meer arbeidsintensief is, daar wordt licht overgegaan. Vroeger kon men hier tijdens feestdagen (kermis etc..) geen "warme drank" krijgen, wegens veel te druk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2011 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
85 euro voor een interventie ... da's wel 3400 Belgische frankskes hé ... zou dat ook niet te duur kunnen zijn? Enne ... is het altijd wel espressokoffie die er in wordt gedaan? Ik wil maar zeggen ... als het resultaat van dit alles er op neer komt dat men 100 Belgische frank voor een koffie moet betalen terwijl men voor ongeveer datzelfde geld veertig, vijftig kopjes thuis heeft ... dan is er iets niet normaal vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() En de Mercedes van den baas en die van madam n die van de zoon moeten ook afbetaald worden: 't is gene vette meer, he?
|
![]() |
![]() |