Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 november 2011, 12:24   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als u bereid bent de Brusselse Vlamingen te later vallen, dan schaft u alle grendels maar af.
Dus toch geen democratie?

Stop maar met zeveren, we weten allemaal wel wiens belangen Belgicisten verdedigen.
Wie grendels en pariteiten verdedigd, en ter zelfde tijd zichzelf democraat noemt, is een schizofreen.
giserke is offline  
Oud 9 november 2011, 12:25   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Een federale kieskring, dat is me te soft. Direct een unitair België, flaminganten en wallinganten buiten en geen gezever meer. Dat is pas politiek !
Zeg nu eens eerlijk, door wie wordt jij betaald om hier de forumclown uit te hangen?
giserke is offline  
Oud 9 november 2011, 12:27   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dus toch geen democratie?

Stop maar met zeveren, we weten allemaal wel wiens belangen Belgicisten verdedigen.
Wie grendels en pariteiten verdedigd, en ter zelfde tijd zichzelf democraat noemt, is een schizofreen.
U antwoordt mooi niet op mijn suggestie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 november 2011 om 12:27.
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 12:27   #24
Anna List
Banneling

Standaard

en zo rolt er altijd toch wel een nieuwe naam uit voor op de lijst ...

doen ! die federale kieskring !

De Vlaam heeft dat nodig ... 20m² borden van Di Rupo en Reynders en Milquet.
Anna List is offline  
Oud 9 november 2011, 12:29   #25
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als u bereid bent de Brusselse Vlamingen te later vallen, dan schaft u alle grendels maar af.
En wat met de Vlamingen die in Wallonië wonen? Ik heb het jou al eens eerder gezegd, het is jou helemaal niet om de Vlamingen in Brussel te doen, maar om de instandhouding van het Belgische - what's in a name - systeem.
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 12:33   #26
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een federale kieskring, dat is me te soft. Direct een unitair België, flaminganten en wallinganten buiten en geen gezever meer. Dat is pas politiek !
jawohl, mein Führer!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 november 2011, 12:35   #27
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En wat met de Vlamingen die in Wallonië wonen? Ik heb het jou al eens eerder gezegd, het is jou helemaal niet om de Vlamingen in Brussel te doen, maar om de instandhouding van het Belgische - what's in a name - systeem.
En wat met de miljoenen Vlamingen die in Frankrijk en Nederland wonen?
De Brabander is offline  
Oud 9 november 2011, 12:37   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
triljoenen !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2011, 12:38   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook u antwoordt niet op mijn suggestie.

De Vlamingen in Wallonië hebben zich aangepast en spreken nu Frans. Maar de Brusselse Vlamingen leven in een tweetalig gebied en zijn ver in de minderheid. Toch krijgen ze door betonneringen gegarandeerd politieke mandaten.

Bijgevolg, als we uw standpunt moeten volgen, moeten we deze betonneringen en 'grendels' (die hier in het voordeel van de Vlamingen spelen) ook maar afschaffen. Maar als ik u en uw geestesgenoten vervolgens deze suggestie onder uw neuzen duw, dan begint u vlug over wat anders te zaniken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 november 2011 om 12:39.
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 12:39   #30
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stelde de vraag aan system. Het is hij die opperde dat iemand in Wallonië op Vlaamse partijen zou moeten kunnen stemmen.
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 12:39   #31
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De Vlamingen in Wallonië hebben zich aangepast en spreken nu Frans. Maar de Brusselse Vlamingen leven in een tweetalig gebied en zijn ver in de minderheid. Toch krijgen ze door betonneringen gegarandeerd politieke mandaten.

Bijgevolg, als we uw standpunt moeten volgen, moeten we deze betonneringen en 'grendels' (die hier in het voordeel van de Vlamingen spelen) ook maar afschaffen. Maar als ik u en uw geesteqsgenoten vervolgens deze suggestie onder uw neuzen duw, dan begint u vlug over wat anders te zaniken.
Wie zijn mijn geesteqsgenoten?
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 12:41   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zijn mijn geesteqsgenoten?
U moet zich niet van de domme houden.
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 12:44   #33
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Wat is het probleem met een federale kieskring voor de Vlaams-nationalisten?

1) Vrezen ze nu echt dat iedereen zich nu Belg zal voelen doordat ze voor Di Rupo kunnen stemmen?
2) Aangezien de Vlaamse Gemeenschap relatief meer stemgerechtigde inwoners telt, kan daardoor een groei zijn van Vlaamse zetels in de Kamer. Daar klagen ze toch vaak over?

Ik vind het niet verstandig omdat dit de pacificatie van dit land in gevaar brengt en ik snap die Belgicisten dus niet: dit kan dus wel degelijk zorgen voor conflictzones tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

Ik denk eigenlijk dat zowel Vlaams-nationalisten als Belgicisten last hebben van dogmadenken. De ene houdt vast aan de Frans Baertdoctrine en wil dus alles splitsen of gesplitst houden, de andere wil zoveel mogelijk herenigen of samen houden, ook al bedreigt dat de stabiliteit van het land.
Vito is offline  
Oud 9 november 2011, 12:45   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Bijgevolg, als we uw standpunt moeten volgen, moeten we deze betonneringen en 'grendels' (die hier in het voordeel van de Vlamingen spelen) ook maar afschaffen. Maar als ik u en uw geestesgenoten vervolgens deze suggestie onder uw neuzen duw, dan begint u vlug over wat anders te zaniken.
u moet zich niet van den domme houden ... de gewaarborgde vertegenwoordiging in Brussel staat tegenover pariteit in de Bfed regering
Anna List is offline  
Oud 9 november 2011, 12:45   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik onderschrijf ook een federale kieskring. Waaromzou ik niet op Michel of Di Rupo mogen stemmen? En waarom zou een Franstalige niet op De Croo, Tobback, Beke, Almaci, ja zelfs op De Wever mogen stemmen??
Omdat de Franstalige politici schrik hebben dat alle Walen dan op bekwame politici zouden kunnen gaan stemmen misschien?
fonne is offline  
Oud 9 november 2011, 12:45   #36
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

dan wordt het hoog tijd dat de Brusselse franstaligen Nederlands leren. het is niet omdat ze in Brussel een meerderheid zijn dat ze niet in Vlaanderen een minderheid zijn! Of moeten de franstalige inwoners van Durbuy in zomer bijvoorbeeld ook allemaal nederlands gaan spreken?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 november 2011, 12:46   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Omdat de Franstalige politici schrik hebben dat alle Walen dan op bekwame politici zouden kunnen gaan stemmen misschien?
Dat is dan pech voor hen.
Het Oosten is offline  
Oud 9 november 2011, 12:46   #38
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten we deze afschaffen. Net als het Brussels Gewest, terzijde. In een door een Vlaamse meerderheid gedomineerd België kan Vlaanderen dan juist meer gewicht uitoefenen op Brussel omwille van zijn federale meerderheid.
SDG is offline  
Oud 9 november 2011, 12:47   #39
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Zijn ze weer aan het chatten met Het Oosten?
Vito is offline  
Oud 9 november 2011, 12:48   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U moet zich niet van de domme houden.
Heb jij wel zelf geestesgenoten?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be