![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gij zou u beter zelf eens verontschuldigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is dankzij Tim Berners-Lee en Robert Caillau dat jij nu dit kan plaatsen op het internet, het is mede dankzij de Engelsen dat België bestaat. Dat laatste, is inderdaad een grote fout geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En hoe komt dat denkt u? Ooit was GB een fiere, zeevarende natie. We were renowned for our 'stiff upper lip', nu zitten we met (idd) werkschuw tuig en vreemdelingen. Tijd om daar iets aan te doen, niet? Net zoals overal in de Westerse wereld is er een enorme normenvervaging aan de gang. Dat is dan ook de reden dat UKIP bij de volgende verkiezingen ongetwijfeld enorm zal groeien. Daarom denk ik dat zowel in GB als in Nederland er dingen staan te veranderen - zij lopen meestal een 50tal jaar voor op de rest van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Cameron zorgt ervoor dat de UK miljarden in de ECB en in het IMF stort voor de euro landen, terwijl het zelf niet eens tot de euro behoort. Sarkozy zou dus ook beter twee keer nadenken voor hij het gegeven paard in de bek kijkt. Zoals Nigel Farage trouwens terecht omperkt; indien GB uit de europese unie stapt, kan het nog stééds handel drijven met de Europese Unie, maar ook met de USa, China, Brazilië, en de gehele Commonwealth, iets dat het onder supervisie van de EU niét meer kan.µ Ik hoop dus van harte dat GB uit de Europese Unie zal stappen. GELUKKIG zijn ze nooit in dat misbaksel van een euro gestapt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zouden we er aan kunnen doen? De Paki' s het land uitzetten en alle deuren voor immigranten dichtgooien?
Te laat. Het is half een geweest en GB is zo goed als verloren totdat er een nieuwe generatie opstaat van lui die iets kunnen opbouwen in plaats van afbreken. Lui als Richard Branson die ik in z' n beginjaren kende. Dat soort knapen heeft GB nodig. Niet die bierzuipende voetbalproleten uit Birmingham, Leed, Manchester en Glasgow. Dat tuig zet geen zoden aan de dijk. Die schopten ze vroeger naar de Khyber Pas en Oost Afrika, dat hield hun aantal op aanvaardbaar peil en het leverde ook nog iets op.
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
It's true a lot of men died as cannon fodder, but then again they died in combat defending another country. Perhaps when a new World War erupts, the US and the UK should let the european nationstate suffer and perish, as they do not show, or have ever shown, any thanks for liberating them twice from the Germans. If you'd like a short history lesson, please go to the following link and read up : http://inflandersfields.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat laatste vind ik nog beter, en dat is net wat ik bedoel... Men moet daar terug naar de 'roots' gaan en dat zal ook gebeuren, laat daar geen twijfel over bestaan. In donkere tijden zal er altijd iemand opstaan die ze er weer door trekt, denk maar aan Winston Churchill. Van wijlen mijn grootmoeder die zich tijdens de bombardementen op London in de underground verstopte, heb ik trouwens ook mijn waardering voor liedjes van ondermeer Vera Lynn mee gekregen... There'll always be an England ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Farage bijvoorbeeld. Ik kijk naar z' n lichaamstaal en zie dat hij bereid is het gevecht aan te gaan. Verbaal kan hij dat zeker. Hij heeft het cynisme van Wellington tijdens de Franse barrage op Waterloo.
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In vergelijking tot de jaren 70 is de UK een verpauperde staat geworden waar de spread tussen rijken & armen alleen maar toeneemt. Hun eens zo bloeiende auto industrie is totaal verdwenen of in buitenlandse handen overgegaan. En van de andere handel schiet ook al niet veel meer over. De steden die eertijds voor de rijkdom van het land hebben gezorgd, zoals Liverpool, Manchester,......zijn trieste armoe buurten geworden. Dus wat willen jullie,buiten paraplu's, nog kunnen uitvoeren naar China of Brazillie is mij een groot raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het blijkt dat die clown nog nooit aan een opbouwende debat in het parlement heeft deelgenomen. Alles afbreken en op alles kritiek geven kan het kleinste kind daar moet je echt niet slim voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Een cynische clown tussen 100en robots/jaknikkers is tenminste een begin.
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BTW : ik heb niks tegen de Engelsen, maar ze hebben er een handje van om een hoge nek op te zetten, terwijl ze letterlijk en figuurlijk niets hebben om over te lullen. Trouwens als ze de Amerikanen niet hadden gehad, waren ze in de 2de wereldoorlog meer dan waarschijnlijk onder de voet gelopen door de Duitsers. Ik ben niet trots op België, helemaal niet, maar ik vind wel niet dat we moeten luisteren naar andere landen die het geen haar beter doen dan wij. Heb je trouwens al eens gekeken naar het Britse overheidstekort ? De enige reden dat de pond nog zo goed presteert is omdat ze kunnen devalueren/inflateren and that's it. De dollar is van hetzelfde laken een pak. Verder staat het duidelijk in de sterren geschreven dat heel die rating historie alleen politiek opgezet spel is om de Euro naar beneden te krijgen zodat de dollar de wereldmunt blijft. Laatst gewijzigd door Stingray : 14 november 2011 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De" mensen beslissen NIET zelf waarmee ze betalen: het zijn de verkozenen des volks die dat beslissen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat waren historische nederlagen van de Duitsers (& Italianen in 2 scenario's) die de oorlog deden keren? -El Alamein '42 -Tobroek '42 -Battle of Britain '40 Bij de eerste twee kwam dit door de aanvallen vanuit Egypte. Slechts op het einde van de Noord-Afrikaanse campagne kwamen er Amerikaanse troepen aan te pas, bij de slag om Tunis, als de oorlog in Noord-Afrika reeds bijna beslecht was. 2 jaar lang (!) heeft Groot-Britannië alléén gevochten tegen Duitsland, Italië én Japan. Gelukkig heeft de axis twee enorme fouten gemaakt door enerzijds Rusland en anderzijds de USA aan te vallen. Daarbovenop komt nog het feit dat itt Duitsland, Groot Britannië kon terugvallen op schier oneindige mankracht. Als het echt noodzakelijk werd geacht zouden er miljoenen en miljoenen soldaten onder de (weliswaar Amerikaanse, idd) wapens kunnen geroepen worden. Deze soldaten kwamen van overal ter wereld. Ik maak me geen illusies dat het zonder het Amerikaanse materieel héél moeilijk zou geweest zijn om deze oorlog te doen kantelen, maar je moet alles wel een beetje in een juiste context plaatsen vind ik. Eénmaal Rusland erbij betrokken was waren er andere bepalende gevechten zoals de Slag om Stalingrad of op het Westelijk front na D-Day, het Ardennenoffensief uiteraard. Soit, tot daar het stukje geschiedenis. Het klopt wat je daar zegt, dat de economieën van de USA en Groot-Britannië zeker niet veel beter zijn dan de Belgische; iedereen steekt echter de schuld van de bankencrisis op het Anglo-Amerikaanse model, terwijl dit voor decennia perfect gefunctioneerd heeft! Het grote probleem zijn kredieten. De gemiddelde man in de straat houdt zijn in- en uitgaven niet nauwgezet genoeg bij om exact te weten hoevele hij kan lenen om financieel gezond te zijn en te blijven. Als je dan van overheidswege geen grens legt op de werking van kredietmaatschappijen, tjah... ik ben trouwens ook niet tegen rating bureau's. Integendeel! hoe meer hoe liever zelfs! Maar wél niet in één land... |
|
![]() |
![]() |