![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de essentie van zijn post aan je voorbijgegaan is.
Als je op de baan bent moet je rekening houden met het verkeer om je heen, maar je kan moeilijk rekening houden met een auto die aan 290+ km/u op dezelfde baan voorbijscheurt. Als je zelf 120 rijdt, sta je gewoon stil. Die snelheidsduivel daarentegen denkt dat de baan voor hem alleen is. Totaal ongeschikt om op een openbare weg te rijden. Het is die, die niet op de baan thuishoort. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Jij bent zo'n superman die nooit eens in de fout gaat. Vooral in je gedachten waarschijnlijk. En als dat niet zo is kan ik je wel vertellen dat je bij een zeer zeer kleine minderheid hoort. Samen met spiderman, superman, batman en John Galt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil de keren dat dergelijke idioten mij of anderen zo al bijna de kant in gereden hebben, niet tellen. Dat komt veel te vaak voor. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vooral: ik verschuil me niet achter idiote uitvluchten en excuses waarbij ik naar anderen wijs ipv mijn eigen verantwoordelijkheden op te nemen. Bespaar me dus je emotioneel en dogmatisch propaganda-gezeik. It's not impressive. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de snelweg passen ruim 3 auto´s op 2 rijvakken (7 m), zelfs 1 camion (2,55) en 2 auto´s van elk 2 m breed of 4 m. Citaat:
![]() OK , wet is wet 120 is 120, punt. De rest telt niet... ![]() Op een 30/50/70-weg ga ik er ook niet vanuit dat iedereen netjes max 30/50/70 rijdt... wie wel ? Citaat:
En zonder pinken flagrant voorrang negeren gebeurt ook bij 120 kmh. Natuurlijk heeft men bij hogere snelheid navenant minder tijd om te reageren op een flagrante voorrangsnegatie, want dat is dan de hoofdoorzaak. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dus vermoeide bestuurders kunnen op de snelweg plots roekeloos inhalen zonder te pinken en überhaupt te spiegelen ? Sure, nu zijn we er...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2011 om 19:08. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet het ongeval van Sterchele aan ~ impact 110-120 kmh - volgens het parketdossier - .
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2011 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp wel wat je bedoelt.
Maar jij reageert op het letterlijke "beetje vermoeid ...", met de quoot hierboven. Letterlijk zeg jij dan dat niemand 's avonds na zijn werk (en al zeker niet 's ochtends na zijn nachtshift (m/v vb. verpleegster) nog naar huis mag rijden. Je moet, moet, moet, rekening houden dat op de wegen ook iets minder ervaren chauffeurs rondrijden. Iedereen heeft het recht om zijn allereerste minuut op de openbare weg te rijden; evenals zijn allereerste minuut op een autosnelweg; zijn allereerste minuut op een hem/haar onbekende weg; zijn allereerste minuut in een andere/nieuwe auto .... en iedereen heeft het recht om te blijven rijden, als ge (nog maar) lichtjes door ouderdom aan het verslijten zijt. Het rijbewijs is niet voorbehouden aan topmensen, en die mensen dan nog maar tussen hun 22 en 36 jaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevaarlijk weggedrag is zoveel meer dan snelheid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Het aantal bestuurders ook trouwens. Dat is waar.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zucht : 12 november 2011 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Als er geen verkeer was op het derde rijvak heb ik daar eigenlijk geen probleem mee met die 290 km/u. In Duitsland mag je op een aantal stukken ook onbeperkt gas geven. Eindelijk gaat het dan een beetje vooruit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Dét déé gast maor rap naor Pruuse verhoezen ken.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is nooit een excuus voor gevaarlijk rijgedrag; één element van veilig rijgedrag, is van rekening te houden met een mogelijke kleine vergissing, van jezelf om te beginnen, en van anderen. En een bepaald te hoog percentage van hoogheidswaanzin (ik ben een goede ervaren chauffeur ...) is een tegenaanwijzing voor veilig verkeer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kunt ge dan tot rust komen, u bezinnen, ... onthaasten. Eens mediteren over de snelheid van uw allerlaatste reis ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(of heb je toch rijervaring op de ongelimiteerde snelwegen in Belgie en Europa voor einde 1973 ?) Het is een kwestie van relax en toch alert te rijden volgens de regels, op een 120-limiet-snelweg wordt dat voor "vele, vooral mannen " moeilijker als de snelweg navenant (veel) rustiger wordt. In theorie, en in de praktijk ook, moeten dan kleine autoconflicttreintjes gevormd worden bijna plakkend rondom de limiet, alhoewel de snelweggaten steeds groter worden, tot vele kms, de factor (tot x-kms) veiligheidsafstand wordt amper benut. Mss ook daarom dat men *veiligheidsafstand in D veel meer respecteert (*ongevaloorzaak n° 2 op snelweg) De 120 -snelwegwet- wordt over langere afstanden monotoon-vervelend, ´vermoeiend-saai´ zelfs, sommige bestuurders beginnen andere dingen te doen als relax-geconcentreerd te blijven. Door minder veiligheidsafstand en soms zeer traag afwisselend inhalen, binnen die treintjes, verhoogt het langer-in-de-dode-hoek rijden ook nog moest iemand zijn voorrang negeren: " Waar zit die nu haalt ie nu in of niet ?... lap even niet over de schouder kijken... lekker in de dode hoek wat traag inhalend ambeterend bij 125-127 kmh.. " Maar eens over de Duitse grens - toch op de aanbevolen 130 Autobahn- kan iedereen meer zijn eigen relax snelheden en variatie kiezen ook naargelang zijn fysiek/auto/verbruik/comfort/gemoedsgesteldheid enz... en daardoor meer ontspannen (ook zeer) vlot vooruitkomen door enkel op het steeds minder verkeer te letten, en niet op struikrovers in de middenbermm of op de zijberm... Ook ruime veiligheidsafstanden aanhouden is veel gemakkelijker (als er verkeer bijkomt aan een oprit); er kan vlot en duidelijk ingehaald worden (geen overbodig tergend-dode-hoek-geplak) door veel meer snelheidsmarge tov de "politieke limiet 120". Bij navenant (veel) rustiger verkeer worden de onstane gaten automatisch vlotjes opgevuld, een zee van veiligheidsruimte onstaat tussen de auto´s, dit alles zonder big brother in de berm... Toch een geluk dat ook daardoor op de Duitse aanbevolen-130-snelwegen nu doorgaans 40-50 % minder doden vallen per miljard voertuigkilometer (cijfers bestaan) als op de Belgische-soms beetje-vermoeid-monotoon-conflictweg-120 kmh. ![]() @ Max van Dietschland heeft niet alleen gelijk dat het op de Autobahn meestal vlotter vooruit gaat, zeker op het 3e vak, het is ook doorgaans algemeen tweemaal "veiliger". En de tot ca. 67 % (52 + 15) aanbevolen-130-Autobahnen zijn daarvoor niet gevaarlijker-dodelijker als de 33 % permanent beperkte Autobahnen, ook de verhouding aantal specifieke letselongevallen is 67/33 (cijfers 2005-2006): Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2011 om 12:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het art. waarschijnlijk niet gelezen want hij vindt zijn eigen rijgedrag allesbehalve normaal.
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
aha, dus hij vind zijn eigen gedrag "abnormaal", dus vind hijzelf dat hij heropgevoed moet worden zo hij zich "normaal" kan gedragen?
![]() |