![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stemplicht afschaffen => Vlaams Blok relatief nog veel groter. En 'verzuurd'? Als ik de politici bezig hoor wett ik wel wie er verzuurd is hoor en dat lijken mij niet zozeer de VB-mandatarissen, maar wel types als Karel De Gucht te zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welaan dan, schaf de stemplicht af... als het Blok daar dan toch niet slechter van wordt. Het zou de zaken alleszins alleen maar duidelijker maken. De kiezer krijgt er meteen ook een optie bij, die als signaal minstens even valabel is.
De verzuurde kiezer; hij/zij die deze maal puur uit protest op het Blok heeft gestemd zonder het Blok-programma te kennen (laat staan het te ondersteunen) heeft gisteravond zijn 15 minuten lol gehad. Ondertussen zitten we nu opgescheept met een politieke situatie die een krachtig bestuur in Vlaanderen quasi onmogelijk maakt. Het gelach en gegrol om de pogingen om toch een werkbaar alternatief uit te werken is misplaatst. Overigens, aan hen die denken dat het Blok bestuurlijk iets waard is... Wie van het "glorieuze winning team" zien jullie als minister op welk departement aan de slag gaan? En welke concrete maatregelen tot het "keren van het tij" stellen jullie op Vlaams niveau dan voor vanuit het Vlaams Blok -standpunt? Overtuig me dan eens dat het zinvol is om met het Blok een coalitie te pogen...
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Het vlaams blok heeft steeds zijn trouwe kiezers en zullen NOOIT van partij veranderen in tegenstelling tot de andere veelbelovende partijen met veel beloftes en weing resultaat. Het is daarom dat alle partijen verliezen. Moest men stemrecht hebben ipv stemplicht dan zouden alleen nog VBers gaan stemmen , want de anderen zijn het noorden kwijt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() men zou al kunnen beginnen met BHV te splitsen, met of zonder akkoord van de walen, en zonder toegevingen van ons.
De sociale zekerheid splitsen, en de walen hun boontjes zelf laten doppen. meer blauw op straat, zoals reeds zo dikwijls beloofd is, en zo kunnen we nog verder gaan.
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vlaams Blok kiezers zullen altijd gaan stemmen,verplicht of niet.Eenmaal vlaams Blok altijd Vlaams Blok.En dit keer om keer bevestigt
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Concrete acties, beleidslijnen en vooral... namen van goede Vlaamse ministers om dit gestalte te geven.
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is daar al ooit enig onderzoek naar gedaan? Trouwens : houdt het VB een verandering in betreffende wetgeving tegen om stemrecht in te voeren? Waarop wachten dan de pc partijen? Elke partij zou uiteraard stemmers verliezen, maar VB mss wel nog het minst van al. Natuurlijk als men er van uitgaat dat deze kiezers 'stemmers' zijn vanuit de onderbuik, dommen en onaangepasten, kortom de anti-politiek prefereren ipv een goed en zinnig bestuur, dan kan men tot bovenstaande conclusie komen. Maar die conclusie is een mening, een vooroordeel, geen bewezen feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Terug een niet bewezen veronderstelling... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel helemaal niks. Vanhecke is voorzitter, dus die zou zich dan moeten laten vervangen. Annemans zit in de Kamer (valabel figuur, maar speelt hier niet mee) Vandermeersch nou ja... ![]() Nee, gegeven dat je in coalitie moet gaan en je grootste talent zal moeten bovenhalen om de coalitiepartner te overtuigen van je sérieux... Wie stuur je dan? Wat stel je realistisch gesproken voor als absoluut te realiseren beleidspunten? Ik vind het zeer gratuit om hier te schreeuwen om regeringsdeelname en nagenoeg elke potentiële coalitiepartner te verketteren omdat die weigerachtig staat. Maar laat dan eens in de kaarten kijken... Komaan dan, jullie hebben toch bewust en vol overtuiging gekozen voor het Blok, mag ik hopen? Overtuig ons, niet-Blokkers, nu eens dat ge't ook waard zijt om rond die onderhandelingstafel plaats te nemen. Denk nu eens constructief voor de verandering.
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie kiest voor ommekeer; wie kiest voor verandering; kiest op 13 juni voor het Vlaams Blok! Wie kiest voor minder lasten, minder immigratie, minder criminaliteit en minder werkloosheid; wie kiest voor meer Vlaanderen, kiest op 13 juni voor het Vlaams Blok! Wie kiest voor het eigen volk eerst en het baas in eigen land, kiest op 13 juni voor het Vlaams Blok. Filip Dewinter niet moeilijk hoor !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() eigenlijk is het wel grappig. de belangrijkste punten van het blok zijn een onafhankelijk vlaanderen, een strenger asielbeleid, mer politie,... zijn allemaal federale thema's. ze willen echter niet in de federale regering. in de vlaamse wel, maar ze zijn deze verkiezingen enkel met federale thema's opgekomen. en dan bleiten da leterme ni me hen wil regeren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Vragen aan een kiezer vh VB om VB namen van politici te noemen voor evtl regeringsdeelname is weinig ernstig... Moet elke kiezer van cdenv, n-va, sp.a, spirit, vld en vivant de curriculi vitae gaan bestuderen van hun respectieve politieke partijen? Wat u wil poneren is gewoon dat er geen politiek talent aanwezig is in het VB. Wij -VB kiezers - zouden namen moeten noemen zodanig dat u die nadien kunt 'kraken'. Meer is dat niet. Waarom moeten wij 'bewijzen/overtuigen" dat we het waard zijn om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten? 1.000.000 Vlamingen , 1/4 hebben gestemd voor het VB. Beschouw die mensen niet als verzuurden. Het intellectueel en ethisch niveau van het politiek VB personeel is minstens evenwaardig aan dat van sp.a , spirit , cdenv... Beschouw dat personeel niet als mestkevers. En de opmerking "Denk nu eens constructief voor de verandering." is pas gratuit. Net alsof VB het CS heeft ingesteld. Bij de gemeenteverkiezingen stak VB de hand uit naar VLD in Antwerpen, voor deze verkiezingen naar n-va. Het VB heeft voorgesteld een VL minderheidsregering te steunen. Mijn beste de Vexille, uw postings in DEZE draad vertonen een hoog Tsjeven gehalte. En daar ligt waarschijnlijk het schoentje gebonden. Straks moet cdenv paars gaan depanneren...ACW-er Leterme wil van een gesprek met VB niet weten... En dit terwijl een groot deel vd 'cdenv'-ers en cdenv-kiezers het CS niet meer nodig vindt. Bang dat Vlaanderen - dat meer en meer 'Antwerpen' wordt - de tjseven truken gaat doorzien - na een jaar of twee?
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Het belang van een groene partij is er inderdaad, maar zoals ze zelf zeggen, in de oppositie. Van regeren hebben ze niet zoveel verstand maar vanuit de oppositie kunnen ze soms wel dingen stimuleren en duidelijk op hun strepen gaan staan. Ik ben zelf helemaal niet voor groen! maar ik ben blij dat ze het gehaald hebben en dat ze in de oppositie blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U kent ongetwijfeld wel het spreekwoord dat zegt "wie het schoentje past..." Het feit dat u zich door mijn posts aangevallen voelt en daar weer vanalles wil inlezen dat er NIET in staat, is een teken aan de wand... Of niet soms?
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Ik heb er eens over nagedacht en ik komt tot volgende ministers.
1ste mininster : Van Hecke : zoals die een partij succesvol kan leiden moet die wel een goede eerste minister zijn denk ik. Minister van Financien : Annemans. Zoals die met zijn blokskes kon toveren bij Polspoel en Desmet. Minister van Binnenlandse zaken ofwel Justitie : Filip De Winter. Misschien wel samen te voegen ? Minister van Verkeer : Freddy Van Gaever. Die is verkeersdeskundige en heeft in zijn carriere met vele transportmiddelen te maken gehad. Minister van onderwijs : Morel. Zo'n juffrouw had ik ook wel graag gehad. 'k zou der alles voor gedaan hebben.....Die mag gerust eens vooroverbuigen en op mijn blad komen kijken.... of over mijne schouder.... Minister van Buitenlandse zaken : Francis van den Eynde. Die trekt het meeste op Michel al moet hij nog wat kilokes bijkomen. En voor de pezewevers : ik weet het dat ik verschillende niveuas door mekaar haspel, maar ne mens mag toch eens zwanzen he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |