Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2011, 18:38   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Marokko ligt in Afrika mocht ge het nog niet weten. Maar ik vermoed dat ge het specifiek over negers had.

En ik heb een job met de meest onwaarschijnlijke uren. Ik kom daar op alle mogelijke momenten van de dag.
En ja, als de werkende bevolking de tram neemt dan zitten er meer mensen met allochtone achtergrond dan wanneer de ouw pekes hun toertje gaan eten in 't Stad.
Wat dus in ieder geval al brandhout maakt van het gezaag dat die mensen enkel komen profiteren van onze sociale uitkeringen.

Het gevoel van in een totaal ander land te zitten is desalniettemin nog steeds een hoogst persoonlijk en subjectief gevoel, ingegeven door uw eigen maatschappijvisie.
ik zie dat u me niet heeft begrepen. Ik verwijs naar Afrika omdat daar Afrikanen wonen. Negers vinden jullie toch een vies woord?
De Maghreblanden worden normaliter niet als "afrika" aangeduid, evenmin als de Levant. Goed zo?

Bovendien verwees ik naar de werkuren (standaard tussen 8 en 5) waarbij de meeste witte werkslaven NIET op de tram zitten, maar de niet-nederlandstaligen weldegelijk de meerderheid uitmaken in bepaalde regio's (de bekende 2060, tenzij jij natuurlijk vindt dat die regio uitpuilt van witte aboriginals).

Ik ben niet bepaald een "oud peke" en reis trouwens naar de halte Handel om bij de Turken hun specialiteiten te kopen. Straf hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 november 2011 om 18:39.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 19:30   #22
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik zie dat u me niet heeft begrepen. Ik verwijs naar Afrika omdat daar Afrikanen wonen. Negers vinden jullie toch een vies woord?
De Maghreblanden worden normaliter niet als "afrika" aangeduid, evenmin als de Levant. Goed zo?

Bovendien verwees ik naar de werkuren (standaard tussen 8 en 5) waarbij de meeste witte werkslaven NIET op de tram zitten, maar de niet-nederlandstaligen weldegelijk de meerderheid uitmaken in bepaalde regio's (de bekende 2060, tenzij jij natuurlijk vindt dat die regio uitpuilt van witte aboriginals).
Ik ben niet bepaald een "oud peke" en reis trouwens naar de halte Handel om bij de Turken hun specialiteiten te kopen. Straf hé.
Ligt Marokko in Afrika ja of nee?

Er is bovendien niets mis met het woord neger. Ik heb geen flauw idee wie ge bedoelt met "jullie" maar gelieve mij daar niet bij te rekenen.

En ik weet goed genoeg waar ge naar verwijst.

Denk ge nu dat ge iets wereldschokkend hebt ontdekt of zo? Allé, wanneer de tram langs de haltes van het getto passeert zijn er meer passagiers van buitenlandse afkomst dan wanneer de tram langs de middenklasse wijken komt.

Wauw.

Dat dit zorgt voor het gevoel van in een totaal ander land terecht gekomen te zijn is nog altijd geen universeel gegeven.

Ik zit dan nog altijd in Antwerpen, Vlaanderen.
Oud 15 november 2011, 19:36   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon in Merksem en neem dus de betreffende tram zeer dikwijls. Mijn ervaring leert dat ge overdrijft en u aanstelt.
ik heb 2 jaar dagelijks tram 3 genomen en wat CC zegt is dus wel waar (hoewel het merendeel voor de halte SPORT afstapt)
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 20:22   #24
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Stel je liever de vraag aan wat de Vlaming zich niet ergert. Er zullen wel ergens Vlamen rondhuppelen in het buitenland die zich zelfs daar ergeren aan de plaatselijke taal. Wedden?
Oud 15 november 2011, 20:23   #25
suqar_7loe

Standaard

Bij de weg, zijn de eigen dialecten meegerekend?
Oud 15 november 2011, 20:24   #26
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik heb 2 jaar dagelijks tram 3 genomen en wat CC zegt is dus wel waar (hoewel het merendeel voor de halte SPORT afstapt)
Stel nu dat je gelijk zou hebben. Who cares? Stoor jij je aan mensen die een andere taal spreken tegen elkaar?
Oud 15 november 2011, 20:28   #27
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De helft vindt het gebruik van vreemde talen op straat niet vervelend of bedreigend

46% van de Nederlanders vindt het niet leuk, 70 procent vind het prettig of niet bedreigend. Bij vlamingen is dat dus resp. 76 en 74 procent???

http://www.vandaag.be/binnenland/833...op-straat.html

Ik vind het alvast niet leuk om op de tram in een TOTAAL ander land te zitten terwijl men toch weldegelijk in Antwerpen rondrijdt. Probeer lijn 3 vanaf Astrid richting Merksem!
Ik denk dat ze het in Marrakech ook niet leuk zouden vinden indien de Marrokanen nog enkel Nederlands op de bus of tram zouden horen. En de linkse bende van hier, die zouden dat nog het ergst van al vinden. Kolonisatie! Bezetting!
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 20:28   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, je moet je tijdens zo'n metrorit amuseren zoals je kan hé. Anders is dat nogal saai.
Ik heb ook niet gezegd dat mannen of lelijke mensen hun moedertaal niet zouden mogen spreken op het openbaar vervoer. Ik voel me niet bedreigd door een taal (wel mogelijks door ongepast gedrag)

Ik vind het zelfs fijn als ik in het buitenland plots Nederlands hoor spreken. Die denken dan dat niemand hen verstaat. Héhé.

Dat laatste heb ik ook al eens voor gehad. Wel grappig. Maar dat ging om toeristen dat is iets heel anders dan mensen die hier blijvend wonen en dikwijls al kleinkinderen zijn van de oorspronkelijke inwijkelingen.
Oud 15 november 2011, 20:28   #29
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus men mag ondertussen ook al niet meer iets "niet leuk" vinden?
Een stront op straat? haaa w�*t een verrijking!
De tram als voortsnellende toren van Babel? hooo hoe leuk! nu nog verstaan of ze je willen beroven of niet! prachtig! Galant plaatsmaken voor een reuze-neger maar zeker niet verlangen dat hij zijn benen wat intrekt zodat je zelf ook nog kan zitten als oudere dame? waauw! wat een leuke ervaring!

Een tijdje geleden wou ik een inlichting over een bepaalde tramhalte. Ik moest aan VIJF mensen de vraag stellen: de eerste vier begrepen mijn nederlandse vraag niet. De vijfde persoon was een Nederlandse persoon die me wèl begreep. Hoe leuk!
Natuurlijk mag jij allerlei zaken niet leuk vinden. Net zoals ik me vrolijk mag maken om je kleinzielige ergernisjes. Tof toch?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 20:31   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik denk dat ze het in Marrakech ook niet leuk zouden vinden indien de Marrokanen nog enkel Nederlands op de bus of tram zouden horen. En de linkse bende van hier, die zouden dat nog het ergst van al vinden. Kolonisatie! Bezetting!
*Marokkanen bedoel je.

In de Marokkaanse trammen spreken ze verschillende talen. Uw punt is?
Oud 15 november 2011, 20:31   #31
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokko ligt in Afrika mocht ge het nog niet weten. Maar ik vermoed dat ge het specifiek over negers had.

En ik heb een job met de meest onwaarschijnlijke uren. Ik kom daar op alle mogelijke momenten van de dag.
En ja, als de werkende bevolking de tram neemt dan zitten er meer mensen met allochtone achtergrond dan wanneer de ouw pekes hun toertje gaan eten in 't Stad.
Wat dus in ieder geval al brandhout maakt van het gezaag dat die mensen enkel komen profiteren van onze sociale uitkeringen.

Het gevoel van in een totaal ander land te zitten is desalniettemin nog steeds een hoogst persoonlijk en subjectief gevoel, ingegeven door uw eigen maatschappijvisie.
Dat komt waarschijnlijk door al die tewerkgestelde werklozen , u weet wel PWA, dienstencheques en er bestaan zo nog een hoop systemen.
Oud 15 november 2011, 20:32   #32
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Natuurlijk mag jij allerlei zaken niet leuk vinden. Net zoals ik me vrolijk mag maken om je kleinzielige ergernisjes. Tof toch?
Heel tof. Meer van dat, Steve.
Oud 15 november 2011, 20:49   #33
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
*Marokkanen bedoel je.

In de Marokkaanse trammen spreken ze verschillende talen. Uw punt is?
Jaja, Berbers en Arabisch.
Mijn punt is dat de Marrakechers het niet leuk zouden vinden indien ze nog enkel Engels of Vlaams of Chinees op de bus of tram zouden horen. Maar dat is vooralsnog het geval niet in die monoculturele samenleving die gespaard bleef van massa invasies door vreemdelingen.
Oud 15 november 2011, 20:51   #34
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
De helft vindt het gebruik van vreemde talen op straat niet vervelend of bedreigend

46% van de Nederlanders vindt het niet leuk, 70 procent vind het prettig of niet bedreigend. Bij vlamingen is dat dus resp. 76 en 74 procent???

http://www.vandaag.be/binnenland/833...op-straat.html

Ik vind het alvast niet leuk om op de tram in een TOTAAL ander land te zitten terwijl men toch weldegelijk in Antwerpen rondrijdt. Probeer lijn 3 vanaf Astrid richting Merksem!
Ik sta dikwijls op lijn 3 Astrid - Merksem of Merksem - Astrid en vind dat dat vrij goed meevalt. Minstens de helft zijn blanke gepensioneerden. Ik versta die niet echt goed omdat ik niet van de streek ben. Veel van die jonge vrouwen met hoofddoeken en kinderkarren versta ik beter.
Maar ik kan je ergens wel volgen. Ik versta ook liever wat er gezegd word. En de Arabische rochelklanken hebben wel iets agressiefs. Eigenlijk hoor ik vrij veel Oost-Europese talen en die klinken niet zo agressief.

ps ik moet zelfs zeggen dat ik door het openbaar vervoer te nemen dikwijls hoopvol gestemd geraak na het volgen van gesprekken : die zijn allemaal met hun eigen leventje bezig, met hun kinderen, hun lessen Nederlands, hun werk, ...

ik denk dat ik minder optimistisch zou zijn als ik 's avonds laat de stad in trek maar dat doe ik niet, niet uit schrik, maar omdat ik liever slaap .. bij deze

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 15 november 2011 om 20:55.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 20:52   #35
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Jaja, Berbers en Arabisch.
Mijn punt is dat de Marrakechers het niet leuk zouden vinden indien ze nog enkel Engels of Vlaams of Chinees op de bus of tram zouden horen. Maar dat is vooralsnog het geval niet in die monoculturele samenleving die gespaard bleef van massa invasies door vreemdelingen.
Klopt niet. Ben je ooit al eens naar Marokko geweest. Ik zit vaak in Marokko en doorgaans spreek ik Nederlands. Nog nooit een opmerking over gekregen. Buiten dan wat opmerkingen in de trant van 'Wat wilt dat woord zeggen?'.

Nota: ik Marokko spreken ze meer Frans.
Oud 15 november 2011, 20:53   #36
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik sta dikwijls op lijn 3 Astrid - Merksem of Merksem - Astrid en vind dat dat vrij goed meevalt. Minstens de helft zijn blanke gepensioneerden. Ik versta die niet echt goed omdat ik niet van de streek ben. Veel van die jonge vrouwen met hoofddoeken en kinderkarren versta ik beter.
Maar ik kan je ergens wel volgen. Ik versta ook liever wat er gezegd word. En de Arabische rochelklanken hebben wel iets agressiefs. Eigenlijk hoor ik vrij veel Oost-Europese talen en die klinken niet zo agressief.
Dat is dan genoteerd. Ik zal de gemeenschap optrommelen meer te rochelen als ze een treinbestuurder voorbij zien komen
Oud 15 november 2011, 20:58   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan genoteerd. Ik zal de gemeenschap optrommelen meer te rochelen als ze een treinbestuurder voorbij zien komen
ja, en dan nog vlug even met een doekje derover en mijn schoenen blinken weer als nieuw
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 21:00   #38
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Ben je ooit al eens naar Marokko geweest. Ik zit vaak in Marokko en doorgaans spreek ik Nederlands. Nog nooit een opmerking over gekregen. Buiten dan wat opmerkingen in de trant van 'Wat wilt dat woord zeggen?'.

Nota: ik Marokko spreken ze meer Frans.
Spreken ze nu al meer Vlaams op de bussen van Marrakech dan Berbers en Arabisch?
Oud 15 november 2011, 21:01   #39
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, en dan nog vlug even met een doekje derover en mijn schoenen blinken weer als nieuw

Vandaar dat ze die kopvodden dragen. Altijd handig zo'n schoendoek bij de hand.

Laatst gewijzigd door Elbow : 15 november 2011 om 21:03.
Oud 15 november 2011, 21:02   #40
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat de Marrakechers .... die monoculturele samenleving die gespaard bleef van massa invasies door vreemdelingen.
Oh?

Niet dat ik gedacht had dat je iets van geschiedenis af zou weten.

Citaat:
Minstens de helft zijn blanke gepensioneerden. Ik versta die niet echt goed ...
Citaat:
Veel van die jonge vrouwen met hoofddoeken en kinderkarren versta ik beter.
De tragiek van de huilvlamen in dit subforum in een notendop.
De allochtoon spreekt gemiddeld veel beter Nederlands dan een witte autochtoon. Nog érger diezelfde migrant spreekt meestal nog minstens één andere taal vloeiend, daar waar onze jaloerse Vlaming het doet met armzalig schoolfrans.

Ik snap die frustraties wel.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be