![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een tegenslagen, karma. Ik wens je oprecht veel geduld en sterkte toe. Dit moet verschrikkelijk zijn voor jou.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Dit verhaal moet nogal frustrerend zijn...
Sterkte toegewenst beste man... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Veel sterkte Karma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Innige deelneming en veel sterkte toegewenst.
Ik zou het er toch niet bij laten. Al was het maar om dergelijke fouten in de toekomst te vermijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Oh my God Karma ... Ik ben er echt nie goed van.... Oh my God ... Dit zal nu niet direct aan de orde zijn, maar zeg me welk ziekenhuis. Gelukkig ben ik in veel mindere mate ziek maar ik heb afgelopen maanden in vele ziekenhuizen zeer slechte ervaringen opgedaan... Ik dacht dat mijn ervaringen al erg waren, maar blijkbaar kan het nog veel wreder. Ik kan het niet geloven. Dat dit zelfs niet ernstig genomen wordt. En dat ze nog zo heeft moeten afzien. ![]() ![]() Onze gezondheidszorg is ernstig genoeg om meteen het land lam te leggen lijkt me ... want wij zijn echt niet de enige dupes met al dan niet verschrikkelijke gevolgen van ons zeer zwaar falend systeem (dat in de perceptie van de mensen die er niét mee in aanraking gekomen zijn en het dus nog nooit hebben gebruikt voor ernstige zaken wel goed is ![]() Het groffe is, met alle respect maar die bloeding op de slokdarm hé, ik heb ocharme maar twee uur per week les "ziekteleer" gehad, maar zelfs daarin staat dat beschreven als een complicatie van ernstige leverproblemen ... Bloed overgeven weet je dat zeer urgent is trouwens. Zwarte stoelgang (bloed in maag of hoger, slokdarm dus...) ook. ![]() Moesten het idioten zijn die hun diploma's gratis gekregen hadden bij een pak waspoeder, dan nog konden ze het even gegoogled hebben!! ![]() Toen ik dat las van die slaappil en pijnstiller alleen al viel ik bijna om ver... Weet je wat het is? In het weekend en op zondag (maar ook 's avonds) zijn er geen dokters meneer/mevrouw, en dan worden er geen onderzoeken gedaan... Tenzij in "heel dringende" gevallen. ![]() Wanneer en waar je iets overkomt, dat is in deze wereld héél belangrijk. Het spijt me enorm dit te horen. Heel veel sterkte ... moest er iets zijn wat voor je gedaan kan worden... zeg het hier zeker, wie weet kan ik of een ander forummer iets betekenen. ![]() (Ik ben er echt niet goed van. God mens ... eigenlijk zou je op zo'n moment al bijna moeten eisen om een overplaatsing naar een ander ziekenhuis. Maar begin maar eens te voorspellen dat het zo snel ... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Er moet dringend één en ander veranderen in dit land. Het is te walgelijk voor woorden. Kankerpatiënten krijgen bv ook geen chemo in het weekend. Minister Decroo is daar ook pas recent achtergekomen. ![]() MRI, niet na de kantooruren of via spoed? Forget it.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 november 2011 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oprechte deelneming en heel veel sterkte karma.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
UZ Brussel overweegt NL en daar zijn de verpleegkundigen de top (voor wat ik gezien heb). Mja, je moet echt pech hebben... Ik zeg het: tussen 9 en 5 of anders dikke pech. En dan nog moet je kamer snel en goed bereikbaar zijn, moeten ze tijdig op de bel reageren (kan lang duren, ik durf niet zeggen wat de richtlijn in een bepaald ziekenhuis is), moeten ze niet met andere patiënten bezig zijn, al dan niet dringend (soms is eten geven als dringender beschouwd dan een andere patiënt die op de bel duwt), mag er zeker niemand anders op dat moment iets bedreigend voorhebben, ... Als je geluk hebt zijn er nog wat assistenten die tot 18 �* 19 blijven omdat ze zoiets vreemds hebben als een verantwoordelijkheidsgevoel en beseffen dat ze sommigen patiënten niet alleen kunnen laten voor dat ze min of meer zeker zijn. Na dat uur is er maar één dokter van wacht voor het ganse ziekenhuis, en die is meestal op spoed uiteraard (waar er wel nog andere rondlopen). In sommige ziekenhuizen heb je van de miserie zelfs nog een "mobiele" arts, die komen in geval er op een afdeling bv twee verschillende urgenties tegelijk zijn. Maar als die dan net iemand anders aan het reanimeren zijn op verdieping één en jij ligt achter zeven hoeken op verdieping 5... Helaas, ik heb nu het feit voor dat ik enerzijds hiervoor en hierover studeer, en anderzijds als patiënt de laatste maanden heel wat heb mogen ervaren. Er is héél veel werk aan de winkel hoor. Niet dat het eenvoudig is, vaak staat iedereen voor dezelfde problemen en uitdagingen (burn-outs, personeelstekort, ...). Maar ... dit kan zo toch niet langer lijkt me. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Innige deelneming en veel sterkte toegewenst, Karma...
Het is een echte schande... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het ziekenhuis verlaten, een ambu bellen en terug binnen/naar een ander gaan langs de spoed. ![]() D�*n kijken ze wel. Maar van zodra je in een ziekenhuis ligt "ah, het probleem is al langer bezig" "ma hoe, 't is toch al langer geleden begonnen?" "Dan zal het ook zo'n vaart niet lopen hé", "dan kan je niet verwachten dat we dat vannacht/op een feestdag/op een zaterdag/op een avond/... gaan oplossen hé." Tot zover de onderzoeken. Tenzij je een ernstig arts krijgt. Heel veel hangt ook ontzettend af van het toeval (bv hoeveel andere, al dan niet kritieke, al dan niet aandachtseisende patiënten of familieleden, al dan niet zware, ... patiënten zijn er op dat moment), en ook van hoe je wordt ingeschat door de vpk'en/artsen. Iemand van 90: rennen want die is misschien aan het doodgaan. Jonger dan 65: dat loopt zo'n vaart niet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als je er in hun ogen relatief goed uitzag iets ervoren en nog goed bij bewustzijn was... vergeet het dan ook al maar bv.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Niet dat ik er winst uit zou willen slaan, maar je moet je de vraag eens stellen hoeveel mensen geen honderd euro meer zouden over hebben voor meer "kuch" "service". Ik bedoel. ![]() ![]() Voor artsen is het ook veel aantrekkelijker om privé te werken hé...
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Wel neen, Freespirit, als Karma zo snel mogelijk het volledig dossier opvraagt van zijn vrouw, in alle talen zwijgt over een klacht of dergelijke, maar het gewoon opvraagt en er blijft bij staan totdat ze het hem in zijn handen geven, INCLUIS de verpleegkundige gegevens (!!!), dan heeft hij zijn bewijs ...
Verpleegkundigen moeten iedere verandering die ze zien noteren... als ze iets ergs vermoeden moeten ze het doorgeven aan de arts. Daar eindigt hun verantwoordelijkheid dan. Maar dat zullen ze zeker noteren om zichzelf in te dekken. En de verdere gegevens zullen ook uitwijzen dat er niet tijdig e.d. gehandeld werd. Het is net daar, met de dossiers, dat er volgens mij heel wat afgefoefeld wordt naar believen. (Mogelijk worden dingen achteraf snel gewist???) Bij wie dan verder de verantwoordelijkheid heeft, hangt van het statuut van de arts af. In de meeste gevallen is dat het ziekenhuisbestuur. Maar dat maakt nu zelfs niet heel veel uit. Gewoon heel ernstig naartoe gaan, alle gegevens opvragen. Bij blijven staan en je niet laten afwimpelen. (Vraag iemand mee dan desnoods). Eventueel ervoor betalen (administratie kosten). Ze zullen wel direct doorhebben waarom je dat doet uiteraard ...
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Shit Karma. Wat zeg je nu allemaal? ![]() Mijn God .... Gaat het wat? ![]() Heel dikke ![]() ![]() ![]() Helaas moet ik wel zeggen voor in dit geval, al is het onmenselijk, dat weet ik heel goed, 4 �* 5 uur wachten op de spoed, al wacht je voor een kamer, relatief normaal is als je wat pech hebt en het niet echt dringend dringend is. Zelfs internationaal. Probleem met spoed is dat er steeds nieuwe gevallen binnenkomen, en dat de minste labotest je sowieso al uren verder helpt. En dat kamers aanvragen voor patiënten niet prioritair is. Dat ze het excuus geven dat de afdeling overvol is en je dan wordt toegebracht op een afdeling waar je alleen ligt, ook... Die organisatie loopt daar ergens enorm mank. Heeft ook weer te maken met personeelstekorten/burn-outs/overconsumptie spoed/... Op dat vlak is de gezondheidszorg eigenlijk onmenselijk. Er zijn enkelingen die chance hebben en die heel goed geholpen worden godzijdank, maar er zijn een heel deel mensen waarbij dat niet het geval is.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 november 2011 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) veel te veel mensen die naar de spoed gaan om de rekeningen te dempen met onnozele klachten. (die onnodig de dokters bezig houden) 2) spoed die zich veel te veel bezighoud met onnodige zaken om geld van de ziekenkas rekening zich toe te eigenen alvorens op de echte klacht in te gaan. En veel te veel medisch personeel die er niks van kennen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel sterkte toegewenst!!!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is me al opgevallen dat zij gewoon met een vallingske tijdens het weekend naar de spoed loopt... om dan maandag "genezen" te zijn. Komt moeder naar hier op verlof, dan is het ook zo broodnodig om tijdens het weekend naar haar keel te laten kijken, want als ze naar de spoed gaan is dat gratis met de poolse verzekering. In sommige culturen is het ook doodnormaal om 's nachts de apotheker van wacht uit zijn bed te halen om een potje babyvoeding te gaan halen. In feite kan je beter thuisblijven en in geval van nood (zoals het slachtoffer van de OP) gewoon de 100 laten komen: in d�*t geval wordt er wèl naar je gekeken alvorens naar de kliniek te worden vervoerd. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 november 2011 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je leeg ligt te bloeden in 't ziekenhuis moet je wachten tot de MUG terug is, nog ne keer wordt opgeroepen, weer terug is,...
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Innige deelneming en veel sterkte!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En vaak is het ook omdat verzorgend personeel onder te grote druk staat wegens personeelstekort. Maar ja sinds ze ziekenhuizen als echte bedrijven runnen was de dam gebroken. Een ziekenhuis heeft ook doorgaans dus verkeerde prioriteiten; cost efficientie staat gelijk met inefficientie in de verzorging en hoe langer hoe meer los van het menselijke en de hulpverlening. Het amerikaanse model laat ons maar zeggen; geen geld geen medische hulp of minstens weinig prioritaire bijstand. Innige deelneming met het verlies van je vrouw en sterkte in wat je van hier af aan verder doet.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Op de koop toe zat gisteren mijn lievelingskat te miauwen voor de deur. Toen ik opende zag ik onmiddellijk dat er iets niet in orde was. Waarschijnlijk geraakt door een auto. Volledig gehavend en onderkoeld (ze was twee dagen weg gebleven). Ben er onmiddellijk mee naar de dierenartst geweest maar het mocht niet baten.
Vandaag is ze gestorven. |
![]() |
![]() |