Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 november 2011, 16:37   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Geeft inderdaad een goed signaal naar de internationale scene. La Belgique wordt hoe langer hoe meer "mediterraan" als het op financiën aankomt. "Anything goes!" tot het grofste gesjoemel toe! Ik geef nog eens mijn commentaar dat ik daaromtrent elders op dit forum heb gegooid:

Citaat:
Inderdaad, de ARCO-Dexia beerput ligt open en de geur is niet te harden. ARCO en haar dochters (Arcopar, Arcofin en Arcoplus) zijn coöperatieve vennootschappen. Nu zijn er in onze financiële sector nog coöperatieve vennootschappen geweest, ondermeer CERA die indertijd gefusioneerd werd met de KB tot KBC. Maar CERA had dan ook het bankstatuut aangevraagd en alle verplichtingen die het bankstatuut met zich meebrengt moeten naleven. Bij mijn weten is dat met ARCO en haar dochters niet het geval. Zoniet was de klassieke staatswaarborg voor bank-spaardeposito's automatisch voor haar spaarders geldig en had ze niet de moeite hoeven te doen om tijdens het Dexia-debacle heel geniepig, vlug vlug via de CD&V-politici, die waarborg aan te vragen. Het ARCO-bestuur heeft destijds beslist om het leeuwendeel van hun spaardeposito's (die dus géén bankdeposito's waren) in Dexia te beleggen. Anders gezegd, ARCO heeft bewust het risico van een aandelenbelegging op zich genomen, zoals een gewone particulier daar eveneens kan toe beslissen. Die gewone particulier moet dan bereid zijn om, naast de kans op winst, ook het risico van een flink verlies te dragen. Dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Als dat speciaal cadeau dat ARCO van de federale regering heeft gekregen wordt gehandhaafd dan worden we geconfronteerd met een flagrante schending van het gelijkheidsbeginsel tussen aandeelhouders. Ik hoop op een keiharde rechtszaak. Dit zal de reputatie van de CD&V evenzeer een flinke knauw geven.

Laatst gewijzigd door quercus : 16 november 2011 om 16:38.
quercus is nu online  
Oud 16 november 2011, 16:41   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Wat voor bars frequenteer lij eigenlijk ? Waar ik kom zijn de barmeiden
behalve elegant, bovendien nog goed ter tale en op de hoogte van zowel royalty nieuws als van de laatste roddels over o.M. Dexia en de receente politieke verschuivingen in Italië en Pakistan !
Wel de laatste die ik ontmoet heb, kon geweldig goed cocktails shaken, en ze zag er nog goed uit ook. Dat ze niet begon te neuten over de toestand in Darfour en de kredietcrisis vond ik gewoon geweldig. Ik wou op dat moment vooral stevig boozen...

Mijn favoriete barmeid aller tijden echter, was bijzonder goed met vuurwapens. Maar over de wereldeconomie hebben we het helaas ook nooit gehad.
Herr Flick is offline  
Oud 16 november 2011, 16:44   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Heel slim, dan betaalt u meer voor minder diensten. Dan mag u wel zelf kiezen door welke firma u opgelicht wordt, dat wel...
En dan weet ik ook dat mijne poen niet misbruikt gaat worden door vakbondskrapuul en andere beroepsprofiteurs.

Ik heb me nu trouwens al aan de traditionele zuilen onttrokken ook die smeerlappen van de katholieke of sossen ziekenbond zien van mij geen frank meer.
Herr Flick is offline  
Oud 16 november 2011, 16:45   #24
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En dan weet ik ook dat mijne poen niet misbruikt gaat worden door vakbondskrapuul en andere beroepsprofiteurs.

Ik heb me nu trouwens al aan de traditionele zuilen onttrokken ook die smeerlappen van de katholieke of sossen ziekenbond zien van mij geen frank meer.
Dat is uw goed recht... Maar die poen die misbruikt wordt: zou je niet beter pleiten voor een hervorming dan een afschaffing? Het kind niet wegsmijten met het badwater bedoel ik maar...
Oud 16 november 2011, 16:50   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ken ik geen enkele vlaams nationalistische gepensioneerde en/of werkloze die zijn "belgisch" pensioen of werkloosheidsuitkering weigert.
Ik heb uw zin een paar maal gelezen, maar ik begrijp niet goed wat het punt is dat je probeert te bewijzen?

Waarom zou iemand het pensioen waarvoor hij heel zijn leven teveel betaald heeft weigeren?

Wat zeg je nu eigenlijk, dat de meeste mensen geen mentaal gehandicapten zijn?

Citaat:
Het gaat nog verder : indien deze vergoedingen voor hen zodanig wijzigen dat indien ze gunstigeer zouden uitvallen in Wallonië of Brussel zouden ze met plezier verhuizen en Brusselaar of Waal worden. ...
...
Oud 16 november 2011, 16:52   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik vraag mij dan af wat voor politieke deal heeft dat nu weer opgleeverd ? Dat kan toch niet dat ze dit tijdens de onderhandlingen gratis gedaan hebben
brother paul is nu online  
Oud 16 november 2011, 16:55   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw goed recht... Maar die poen die misbruikt wordt: zou je niet beter pleiten voor een hervorming dan een afschaffing? Het kind niet wegsmijten met het badwater bedoel ik maar...
Kijk dat is de meest logische manier natuurlijk, wat krom is proberen rechttrekken maar ik heb geleerd uit ondervinding dat dat meestal te lang duurt en te veel geld kost.

Dus gooi alles weg, en begin opnieuw.

Heel die top van die zuilen zijn allemaal parasieten die daar al decenia zitten te vegeteren en vastgeroest zijn in hun debiel belgisch denkbeeld, die mensen zijn zo overtuigd van hun idee, dat ze niet eens naar alternatieven willen luisteren en elke poging tot gezonde hervorming met alle mogelijke middelen zullen tegenwerken, we zien dat alle dagen.

Een vakbond die nu nog staat te roepen dat er niet aan de werkelozensteun etc mag geraakt worden is gewoon misdadig. En waarom, omdat ze daar in de eerste plaats zelf van profiteren, want ze keren de poen uit voor de staat.

Dat is zo een van die dingen die per direct moet afgeschaft worden om het systeem werkbaar te maken.

Daarom, heel den boel de vuilbak in, en een eerlijk en degelijk systeem waar iedereen beter van wordt.
Herr Flick is offline  
Oud 16 november 2011, 16:57   #28
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kijk dat is de meest logische manier natuurlijk, wat krom is proberen rechttrekken maar ik heb geleerd uit ondervinding dat dat meestal te lang duurt en te veel geld kost.

Dus gooi alles weg, en begin opnieuw.

Heel die top van die zuilen zijn allemaal parasieten die daar al decenia zitten te vegeteren en vastgeroest zijn in hun debiel belgisch denkbeeld, die mensen zijn zo overtuigd van hun idee, dat ze niet eens naar alternatieven willen luisteren en elke poging tot gezonde hervorming met alle mogelijke middelen zullen tegenwerken, we zien dat alle dagen.

Een vakbond die nu nog staat te roepen dat er niet aan de werkelozensteun etc mag geraakt worden is gewoon misdadig. En waarom, omdat ze daar in de eerste plaats zelf van profiteren, want ze keren de poen uit voor de staat.

Dat is zo een van die dingen die per direct moet afgeschaft worden om het systeem werkbaar te maken.

Daarom, heel den boel de vuilbak in, en een eerlijk en degelijk systeem waar iedereen beter van wordt.
Ingericht door de staat of door de prive?
Oud 16 november 2011, 17:02   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik vraag mij dan af wat voor politieke deal heeft dat nu weer opgleeverd ? Dat kan toch niet dat ze dit tijdens de onderhandlingen gratis gedaan hebben
Wat vooral mijn petje te boven gaat is hoe een regering in lopende zaken zoiets voor elkaar krijgt. Aandeelhouders gaan vergoeden omdat hun bedrijf failliet is. Waar blijven ze het eigenlijk halen. Waarom werden de gedupeerden ten tijde van Lernaut en Hauspie dan eigenlijk niet vergoed in de tijd?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 november 2011, 17:14   #30
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat vooral mijn petje te boven gaat is hoe een regering in lopende zaken zoiets voor elkaar krijgt. Aandeelhouders gaan vergoeden omdat hun bedrijf failliet is. Waar blijven ze het eigenlijk halen. Waarom werden de gedupeerden ten tijde van Lernaut en Hauspie dan eigenlijk niet vergoed in de tijd?

Daar zat Jean-Lucske toen toch ook in, samen met een pak van zijn traditio-kornuiten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 november 2011, 18:29   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee dat is toch fantastisch hoe de onafhankelijke ziekenbond maand na maand leden afsnoept van de CM en zo de macht van die verzuilde fossiel uitholt. En idemdito zouden ze moeten doen met de vakbond, ze zouden alle leden die het laatste jaar gestempeld hebben moeten aftrekken van hun ledenaantal, inclusief ambtenaren, vraag mij af hoeveel leden ze nog vertegenwoordigen.
Oud 16 november 2011, 18:49   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Didier heeft die wet gemaakt, ik heb het hier op het messageboard eens gepost. Heb het gekregen van mijn advokaat die toevallig ooit eens dexia aandelen gekocht had om een goedkopere lening te krijgen; Maar dan vergeten ze er wel bij te zeggen, wat ze extra verdiend hebben met die aandelen, en waarom ze nu ze het bankske failliet getrokken hebben met al hun voordelen en ambtenaren van bacop aan 48j in prepensioen te doen gaan, waarom ze nu ineens moeten vergoed worden. De vakbondszak is duielijk nooit genoeg vol

NU de meeste hebben nog niet door dat ze nog niet eens 1/3 van hun geld gaan terugzien volgens mij maar kom.

In feite is Arco verantwoordelijk voor hun zever die ze op poten gezet hebben, en kan de overheid langs geen kanten opdraaien daarvoor maar volgens mij is er een deal gemaakt met Leterminatorke, oin het kader van BHV dat was het zwakke moment waar ze NVA gedropt hebben. Echt handel met voorkennis was dat op 21Juli en in AUgustus zat tobbackske al te zeveren dat het een schande was van de dexia hier en daar ? En dacht ik tiens er is nog niets aan de hand
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110622_077

22 juni moest de waarborg omhoog..

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110810_006

in augustus hadden ze geld nodig... 1 maand voor ze officieel failliet gingen
Oud 16 november 2011, 19:41   #33
Marxmannetje
Banneling

Standaard

België: waar een wil is, is een weg! Helaas zijn er daar altijd werkzaamheden...
Marxmannetje is offline  
Oud 16 november 2011, 20:03   #34
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ken ik geen enkele vlaams nationalistische gepensioneerde en/of werkloze die zijn "belgisch" pensioen of werkloosheidsuitkering weigert.
Lage opmerking! Die Vlaams-nationalistische gepensioneerde heeft wel zijn hele 'werk'leven bijgedragen voor zijn Belgisch pensioen! Hij had zelfs geen keuze!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 november 2011, 21:26   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste dat is geen Belgisch pensioen. Dat is MIJN pensioen, waar ik mijn hele leven zwaar heb voor moeten afdokken om een klein beetje terug te krijgen. Nu ja, dat hoop ik alsnog.
Maar ik wacht in spanning op de eerste Waal die al zijn hele leven dopt die zijn werkloosheidsuitkering opzegt met het argument dat hij het geld van de vuile asociale racistische boer van een Flamouche niet moet hebben.
Citaat:
Het gaat nog verder : indien deze vergoedingen voor hen zodanig wijzigen dat indien ze gunstigeer zouden uitvallen in Wallonië of Brussel zouden ze met plezier verhuizen en Brusselaar of Waal worden.
Gezien de controles altijd zo veel strenger geweest zijn in Vlaanderen dan in Wallonië zou dan nu ongeveer heel Vlaanderen in Wallonië moeten wonen.
Citaat:
Hun nationalisme is een dun laagje op de volle vrucht van het gezonde eigenbelang !
Ik denk dat het er eerder om gaat de culturele en sociaal-economische verworvenheden van het Vlaamse volk nu eindelijk ook om te zetten in volwaardige participatie aan de politieke besluitvorming. De macht, daar gaat het om

Laatst gewijzigd door fonne : 16 november 2011 om 21:27.
fonne is offline  
Oud 16 november 2011, 21:28   #36
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
België: waar een wil is, is een weg! Helaas zijn er daar altijd werkzaamheden...
't is maar omdat ze voortdurend putten in die weg graven, die ze dichten door ergens anders een put te graven.
fonne is offline  
Oud 16 november 2011, 22:05   #37
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat u mee profiteert van de sociale zekerheid?
Profiteren is niet het juiste woord voor iets waar je je hele leven voor betaalt en er IN NOODGEVALLEN op kan terugvallen! Profiteren is weigeren om te gaan werken en met de handen openstaan voor geld terwijl je zeer goed in staat bent voor je eigen geld te zorgen en mee te betalen voor diegenen die er tijdelijk niet toe in staat zijn!
Meuh is offline  
Oud 16 november 2011, 22:06   #38
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Profiteren is niet het juiste woord voor iets waar je je hele leven voor betaalt en er IN NOODGEVALLEN op kan terugvallen! Profiteren is weigeren om te gaan werken en met de handen openstaan voor geld terwijl je zeer goed in staat bent voor je eigen geld te zorgen en mee te betalen voor diegenen die er tijdelijk niet toe in staat zijn!
Ok, beetje verkeerde woordkeuze, ik begrijp wat je bedoelt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be