![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 november 2011 om 15:53. |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dit is helemaal geen vermogentaks. Dit is een invoering van een extra schaal van de inkomstenbelasting. Met andere woorden, men bestraft opnieuw de mensen die inkomen genereren (en dus economische meerwaarde), waardoor deze geneigd zullen zijn om minder inkomen te genereren (ofwel door minder economische meerwaarde te leveren = werken ofwel door belastingen te ontduiken). Het doel van een vermogenstaks daarintegen is de consumptie aan te zwengelen (mensen consumeren liever geld dan het aan de staat over te dragen, in praktijk gaat het natuurlijk resulteren in een kapitaalvlucht naar het buitenland).
Dat schijnbaar niemand dat opmerkt duidt alweer de schrijnende incompetentie van zowel politici als journalisten. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp, zal iemand die 100.000 € netto belastbaar verdient, dus 5000 € minder netto overhouden dan zijn collega die 99.999 € netto belastbaar heeft? |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Wij zitten daar al zo goed als aan....
crap :s |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() De fiscus aanvaardt gewoon niet alles. Als gezin met beide bedienden kun je moeilijk zeggen een domicilie te hebben 150 km en dan een appartement te hebben op 20 km van het werk en dit af te trekken van de belastingen.
Indien je al een bedrijfswagen hebt lukt dit al niet meer. Bij een simpele vraag van de belastingsdienst of je dit appartement nodig hebt om dichter bij uw werk te zijn, moet uw werkgever al erg meewerkend zijn om er ja op te antwoorden. Ik spreek uit ervaring en alles ging goed tot ik ging samenwonen en dan is het moeilijk om uw vriendin in te schrijven in de ouderlijke woning en het appartment toch in te brengen voor de belastingen. |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn eerste gedacht was: dan richt je toch gewoon een vennootschap op? Veel makkelijker op te lossen dan de leasetaks. Ttz, voor zelfstandigen toch. Ik vraag.me af hoe kaderpersoneel in loondienst hieraan gaat ontsnappen.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 november 2011 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Komt er gewoon op neer dat diegene die hard werken minder zullen overhouden aan hun spaargeld dan diegene die niet werken maar een mooi spaarpotje hebben van hun ouders. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die laten hun bedrijf daar voor opdraaien door hun forfetaire onkostenvergoeding op te krikken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Zeveraar, hoeveel van de werknemers hebben significante beroepsonkosten? De meeste geven toch gewoon de forfait aan van wat is het ocharme 2600 EUR?
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij steve jobs die zich 1 euro liet uitbetalen klopte dat alvast wel. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is Bruto -RSZ -beroepskosten (al dan niet forfait) geen nettobelastbaar misschien? Kan je me nu eens uitleggen waarom ik exact een zeveraar ben. MOet je de beroepskosten niet in rekening brengen omdat het "maar" 2600 euro is? Oja, het is trouwens 3590 en je moet dat *2 doen. Jij vindt 7000 euro misschien peanuts maar ik vind het vrij relevant als je daardoor onder de 100K blijft.
|
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Klagen als je >7000,00 Euro verdient ?
Jawatte....... |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Aan 100k netto belastbaar zit je in no time met tweeverdieners.
Ordinair gegraai door de PS, niet meer of minder. 't Is zowat een verdomde plicht van elke Belg om alle extra taksen die ze gaan uitvinden in full te ontwijken. |
![]() |