![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben gewoon de draad terug op gepikt en - hoe moeilijk het soms was - verder proberen te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hibakusha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 november 2011 om 17:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Zwangsarbeiter entweder Gastarbeiter ....
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
?? Het gaat hier om bejaarden. Die kunnen niet meer werken. Daar zijn ze te oud voor. Ik vind het erg dat men juist deze mensen raakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() De generatie van na de oorlog heeft de crisis veroorzaakt. En nu moeten de bejaarden die de oorlog hebben meegemaakt betalen voor de crisis. Dat vind ik onrechtvaardig. Dat men het geld voor de crisis elders zoekt. Maar nee, als de jonge generatie (ik bedoel jonger dan die bejaarden) in de fout gaat, dan mag 'n ander daarvoor opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootvader is ondertussen dood, maar had die mens nog zo nen brief gekregen, had ik m retour gezonden en ne vette swastika op dat papier getekend.
Ze zouden het wel begrepen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Mijn grootvader is ook gedwongen om in duitsland te gaan werken. Een klerk van beroep. Die hebben ze een jaar lang laten werken in een boerderij. Slapen in een schuur, meestal één maal per dag eten, veel slagen gekregen. Is als een wrak teruggekomen met een longziekte van een winter lang in de gure kou te zitten. Er was nochtans een politiek om vaders van grote gezinnen daarvan vrij te stellen. Hij had zes kinderen, maar was nooit politiek aktief geweest en kende niemand bij de vlaamse organisatie die mensen daarvoor aanmerkte, opriep, en desnoods thuis kwam ophalen. Mijn grootvader heeft daar ook een klein pensioentje voor gekregen tot zijn overlijden. Mijn grootouders hebben nooit wrok gehad tegen de duitsers, enkel tegen de vuiligheid die toen in antwerpen mensen opspoorde om ze naar duitsland te sturen. Laatst gewijzigd door peter1962 : 22 november 2011 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dus, vals alarm.
Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het pensioen die deze mensen krijgen is geen wedde! Dat is een schadevergoeding voor slachtoffers van een misdaad die te definiëren valt als slavenarbeid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens werden de meeste dwangarbeiders niet als slaven behandeld. Dat hing af van waar en bij wie men terecht kwam. Laatst gewijzigd door bgf324 : 26 december 2011 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |