Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Het is een ernstig en welgemeend initiatief van N-VA.
Ja. 20 71,43%
Neen. 6 21,43%
Geen mening/ Ik weet het niet. 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 21 november 2011, 23:32   #21
Bertiepepper
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk dat ze weten dat de andere partijen (nog) niet in een Vlaams front willen stappen en dat ze hen juist daarom met dat feit willen blijven confronteren. Als de andere partijen van gedachte veranderen, des te beter. Als ze halsstarrig in hun verzuilde structuren blijven cocoonen, jammer, maar dat wordt dan nog eens in de schijnwerper gezet.
Toch overleven deze in hun verzuilde structuren cocoonende partijen steeds alle stormen en blijven ze bestaan, terwijl andere partijen "eendagsvliegen" zijn die de tand des tijds niet overleven (ik reken de NVA bij deze eendagsvliegen, ook al is het momenteel een serieuze bromvlieg!)
Bertiepepper is offline  
Oud 21 november 2011, 23:33   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze mogen het altijd uittesten. Het zal vlug blijken of ze het menen, niet?
Dus je bent van mening dat ze hun initiatief niet op voorhand hebben afgetast bij hun coalitiepartners. Beantwoord dan in die zin de enquête.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 21 november 2011, 23:35   #23
Zimerman
Burger

Zimerman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kreeg je ook de indruk dat die voorstel doorpraat was (achter de schermen ) met de andere politieke partijen ?
Dat weet ik niet. Hij kwam toen net van het partijbureau.

Het kan een ernstig voorstel zijn, ook al hebben ze dit niet op voorhand doorgepraat met de andere partijen.

Ik hoorde BDW op de radio wel vertellen dat er de komende dagen informele contacten zullen gevoerd worden met de andere partijen.
Zimerman is offline  
Oud 21 november 2011, 23:35   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Nee, ik denk dat ze wel degelijk een aantal socio-economische hervormingen dringend willen doorvoeren. Ze weten gewoon dat het niet zal gebeuren. Maar ze doen het voorstel toch om op handige manier duidelijk te maken waar het probleem ligt.
Als ze op voorhand weten dat het niet zal gebeuren dan is het geen ernstig voorstel. Dan heb je dus de enquête-vraag verkeerd beantwoord want je stelt gewoon dat ze een politiek spel spelen omdat ze een probleem willen duiden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 21 november 2011, 23:40   #25
Zimerman
Burger

Zimerman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertiepepper Bekijk bericht
Toch overleven deze in hun verzuilde structuren cocoonende partijen steeds alle stormen en blijven ze bestaan, terwijl andere partijen "eendagsvliegen" zijn die de tand des tijds niet overleven (ik reken de NVA bij deze eendagsvliegen, ook al is het momenteel een serieuze bromvlieg!)
De ontzuiling is al jaren geleden gestart. Wie kan met zekerheid zeggen dat de traditionele partijen nog tientallen jaren zullen overleven?

Zolang we in het huis van België leven, zal er altijd een grote partij zijn die zich nestelt op de communautaire breuklijn...
Zimerman is offline  
Oud 21 november 2011, 23:51   #26
Bertiepepper
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimerman Bekijk bericht
De ontzuiling is al jaren geleden gestart. Wie kan met zekerheid zeggen dat de traditionele partijen nog tientallen jaren zullen overleven?

Zolang we in het huis van België leven, zal er altijd een grote partij zijn die zich nestelt op de communautaire breuklijn...
dat is correct, maar niet altijd dezelfde...
Bertiepepper is offline  
Oud 22 november 2011, 00:39   #27
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Allee dus de nva wil Belgistan redden?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 22 november 2011, 10:55   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jan Jambon op Radio 1:

"Ik weet hiet of men ons voorstel 'aux serieus' neemt.... Maar elke partij met het voor zijn eigen maar uitmaken... als men de optelsom maakt zijn daar voldoende partijen voor te vinden".

Bart De Wever op Ter Zake:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8756/1.1159152

"Mijn signaal is dat de N-VA ook bereid om een offer te brengen, wij willen in zo'n regering stappen."

Kathleen Cools kon in haar lichaamstaal amper haar binnenpretje verbergen toen ze herhaalde "U zegt meneer De Wever een offer brengen, U wil gewoon proberen en dat klopt volgens Uw redenering de Ps aan de kant te schuiven."

De N-VA brengt offers ?

Bref;

Degenen die op de enquête geantwoord hebben dat het een ernstig en welgemeend initiatief zaten er dus volledig naast.

Dit is nooit of nimmer een ernstig en welgemeend initiatief geweest van de N-VA. Uit niets blijkt dat het op voorhand is afgetast met de andere politieke partijen. Dat maakt het dus niet ernstig. Bovendien praat Bart De Wever over een offers. Dat maakt het niet welgemeend. Als het welgemeend zou zijn dan zou hij duiden op de echte betekenis van het woord minister.

Ik vrees ervoor dat het gewoon een herhaling is van wat na 365 dagen na de verkiezingen gebeurde. Toen bleek dat Elio Di Rupo niet van zin was om formateur te worden vroeg Bart De Wever ook het initiatief en verklaarde hij zelfs kandidaat premier te zijn. Toen Elio Di Rupo toch formateur werd was Bart De Wever superblij en opgelucht:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=0O3BB3JQ

'Toen de camera's me onlangs in het toilet opwachtten, overwoog ik ernstig om via het toiletraampje aan de journalisten te ontsnappen. Maar ik was bang om te blijven steken. De Wever klem in de wc, het zou mooie beelden opgeleverd hebben.'

'We zijn met N-VA heel snel gegroeid. Dan duurt het even voor je eraan went dat je niet langer klein maar groot bent. De partij en ikzelf moeten van die Calimero-houding af.'

Bart De Wever moet niet langer meer beschaamd zijn over zijn calimérocomplex. Hij gaat de geschiedenis in als de grootste Caliméro aller tijden. Daar mag hij gerust fier op zijn en hoeft hij geen minderwaardigheidscomplex over te hebben. Dat hij daarmee ons land op de Griekenlandroute zet, daar zullen we nooit over geweten hebben of dat echt zijn intentie was of niet.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 november 2011 om 10:55.
Oud 22 november 2011, 11:06   #29
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blablablablablablabla.
u schijnt nog altijd niet te beseffen dat N-VA net de europese aanbevelingen wil uitvoeren en zo weggeraken van die griekenland route?
En dat de PS dit helemaal niet wil?

Wat u dus allemaal zit te zwatelen is complete quatsch. Verder doen op sossenleest, dat is nu eens wat ons naar de afgrond zal brengen. Maatregelen nemen die slechts van toepassign zijn op een deel uitzonderen en pas actief worden in 2019, wat voor een koudwatervrees is me dat
vrijevlaming is offline  
Oud 22 november 2011, 15:01   #30
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij willen ze echt wel het nodige doen om die noodregering op te starten (zonder PS).
Op de vraag of het op voorhand afgetoetst is denk ik dat het antwoord nee is. Maar maakt dat het voorstel minder ernstig en welgemeend?
Meuh is offline  
Oud 22 november 2011, 15:12   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Schuldig?

Dezelfde partij als waar ze in 'Vlaanderen' mee in de regering zitten.

Alwaar ze ook al niets bijzonders presteren, behalve gevestigde belangen verdedigen, neoliberaal meekletsen en graaien.

Van deze mensen is niets meer te verwachten. Volstrekt irrelevant of deze partij wel of niet meedoet.
ovld zit niet in de vlreg
Anna List is offline  
Oud 22 november 2011, 15:13   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat N-VA dit louter deed uit politieke proliferatiedrang en electorale overwegingen ?

Ik denk het niet.
ik denk oprecht dat het voorstel net even echt is en gemeend dan het ontslag van DR.
Anna List is offline  
Oud 22 november 2011, 15:16   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan Jambon op Radio 1:

"Ik weet hiet of men ons voorstel 'aux serieus' neemt.... Maar elke partij met het voor zijn eigen maar uitmaken... als men de optelsom maakt zijn daar voldoende partijen voor te vinden".

Bart De Wever op Ter Zake:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8756/1.1159152

"Mijn signaal is dat de N-VA ook bereid om een offer te brengen, wij willen in zo'n regering stappen."

Kathleen Cools kon in haar lichaamstaal amper haar binnenpretje verbergen toen ze herhaalde "U zegt meneer De Wever een offer brengen, U wil gewoon proberen en dat klopt volgens Uw redenering de Ps aan de kant te schuiven."

De N-VA brengt offers ?

Bref;

Degenen die op de enquête geantwoord hebben dat het een ernstig en welgemeend initiatief zaten er dus volledig naast.

Dit is nooit of nimmer een ernstig en welgemeend initiatief geweest van de N-VA. Uit niets blijkt dat het op voorhand is afgetast met de andere politieke partijen. Dat maakt het dus niet ernstig. Bovendien praat Bart De Wever over een offers. Dat maakt het niet welgemeend. Als het welgemeend zou zijn dan zou hij duiden op de echte betekenis van het woord minister.

Ik vrees ervoor dat het gewoon een herhaling is van wat na 365 dagen na de verkiezingen gebeurde. Toen bleek dat Elio Di Rupo niet van zin was om formateur te worden vroeg Bart De Wever ook het initiatief en verklaarde hij zelfs kandidaat premier te zijn. Toen Elio Di Rupo toch formateur werd was Bart De Wever superblij en opgelucht:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=0O3BB3JQ

'Toen de camera's me onlangs in het toilet opwachtten, overwoog ik ernstig om via het toiletraampje aan de journalisten te ontsnappen. Maar ik was bang om te blijven steken. De Wever klem in de wc, het zou mooie beelden opgeleverd hebben.'

'We zijn met N-VA heel snel gegroeid. Dan duurt het even voor je eraan went dat je niet langer klein maar groot bent. De partij en ikzelf moeten van die Calimero-houding af.'

Bart De Wever moet niet langer meer beschaamd zijn over zijn calimérocomplex. Hij gaat de geschiedenis in als de grootste Caliméro aller tijden. Daar mag hij gerust fier op zijn en hoeft hij geen minderwaardigheidscomplex over te hebben. Dat hij daarmee ons land op de Griekenlandroute zet, daar zullen we nooit over geweten hebben of dat echt zijn intentie was of niet.
draai het of keer het hoe je wil, als N-VA zegt in een regering te willen stappen zonder communautair programma, dan is dat een offer, waarvan het zelfs nog de vraag is of hij dat binnen zijn partij verkocht krijgt ... regeringsdeelname moet binnen N-VA immers statutair voorgelegd worden aan een ledencongres.
Anna List is offline  
Oud 22 november 2011, 15:29   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Volgens mij willen ze echt wel het nodige doen om die noodregering op te starten (zonder PS).
Op de vraag of het op voorhand afgetoetst is denk ik dat het antwoord nee is. Maar maakt dat het voorstel minder ernstig en welgemeend?
Als ze hier een paar dagen na de verkiezingen mee waren afgekomen kon je het nog op die manier bekijken. Niet sinds de urgentie die imminent is geworden sinds de val van Dexia.

Oud 22 november 2011, 15:32   #35
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze hier een paar dagen na de verkiezingen mee waren afgekomen kon je het nog op die manier bekijken. Niet sinds de urgentie die imminent is geworden sinds de val van Dexia.
Een paar dagen na de verkiezingen was een noodregering toch niet nodig?!

Het is net de urgentie die hen tot dit voorstel brengt.
Meuh is offline  
Oud 22 november 2011, 15:35   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Allee dus de nva wil Belgistan redden?
Zelfs een scheidend koppel wil hun brandend huis redden. Dat de PS kiest voor de taktiek van de verschroeide aarde is zo klaar en een klontje. N-VA is net iets constructiever.

Het rare is dat onze Belgicistjes hier de mantra blijven herhalen dat N-VA geen initiatief wil nemen, maar dat ze tegelijk zeggen dat N-VA moet zwijgen als ze het doen. Tjah..
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 22 november 2011, 15:37   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
draai het of keer het hoe je wil, als N-VA zegt in een regering te willen stappen zonder communautair programma, dan is dat een offer, waarvan het zelfs nog de vraag is of hij dat binnen zijn partij verkocht krijgt ... regeringsdeelname moet binnen N-VA immers statutair voorgelegd worden aan een ledencongres.
Nog een punt dat ik hier in het verleden reeds heb aangehaald waardoor N-VA zich zwak opstelt in de onderhandelingen.

De andere politieke partijen weten dat er niets ernstig van initiatief uit monde van Bart De Wever kan komen indien hij niet de volledige volmacht van zijn achterban en zijn congres krijgt.

Alle andere partijen hebben deze problematiek maar ze kunnen sneller terugkoppelen.

Mocht het echt de bedoeling zijn van Bart De Wever om mee te werken aan het sociaaleconomisch programma in een noodregering dan had hij hiervoor al lang de volmacht van een N-VA congres hiervoor op zak. Dit zou pas echt druk zetten op de onderhandelingen en zijn geloofwaardigheid in de onderhandelingen niet ondermijnen.

Misschien moet Bart De Wever de strategie van meesterstrateeg Elio Di Rupo wat copy/pasten. Het N-VA congres zou wel zorgen voor het nodige dramaspektakel.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 november 2011 om 15:39.
Oud 22 november 2011, 18:08   #38
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

De N-VA-leiding meent het zeker dat ze bereid zijn een aanslag te plegen op de welvaart van de minst rijke 80% van de Vlamingen.
Robinus V is offline  
Oud 22 november 2011, 18:12   #39
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De N-VA-leiding meent het zeker dat ze bereid zijn een aanslag te plegen op de welvaart van de minst rijke 80% van de Vlamingen.
Ach, 80% van de bevolking kloten is beter dan de door Elio voorgestelde 100%.
mkb is offline  
Oud 22 november 2011, 18:21   #40
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denk jij dat het voor NVA dringend is om een regering te vormen? Ik verschoot dat Bart dit voorstel deed. Het is immers het beste voor NVA om Europa zijn programma tot uitvoering te laten brengen. Een offer is het voor NVA dus zoiezo. Ze zouden de onpopulaire maatregelen moeten treffen en hierdoor de kans lopen van een eendagsvlieg te worden.
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be