Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Aanvaard de koning Di Rupo zijn ontslag?
JA 5 9,09%
NEEN 50 90,91%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 november 2011, 11:45   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Uiteraard gaat de koning het ontslag van Di Rupo niet inwilligen. Hij nodigt iedereen uit voor een kopje koffie met gebak, en als iedereen gepasseerd is en terug weg, mag de O. VLD even langskomen voor een foltering in de kelder van zijn kasteel.

Morgen zal Di Rupo dan terug samenzitten voor een paar uurtjes en er zal een begroting zijn. Lexi zal met blozende wangetjes toegeven dat het akkoord zo slecht niet is en dat ze één of andere onbeduidende eis verwezenlijkt hebben. Er zal ook nog is herhaald worden dat er geslaagd is waar NVA niet slaagde en dat dit een historisch akkoord is dat we ons nog lang zullen herinneren.
ze gaan er zelf bijzeggen dat het programma van de N-VA in feite volledig is uitgevoerd met dit akkoord, alsook dat de aanbevelingen van de EU tot op de letter gevolgd zijn.
Oud 22 november 2011, 11:47   #22
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er eigenlijk al een poll hoe vaak Di Rupo zijn ontslag nog gaat indienen de komende twee en een half jaar?
Zo zal het denk ik inderdaad lopen.. Dit is gewoon weer een stuk theater van Di Rupo. Er begint wel al stilaan wat slijt op te komen... Iedereen heeft die truc door.
matthias999 is offline  
Oud 22 november 2011, 11:50   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aha, dus eerst bashed u de N-VA omdat ze geen initiatief nemen tot het opstellen van een noodregering en nu bashed u N-VA omdat ze het wel doen. Tjah.
In alle ernst, ik dacht dat het wel degelijk ging over een ernstig en welgemeend initiatief van de N-VA ging. Het was echter gewoon de hoop die vader is van de gedachte.

Wat dit met bashing te zien heeft ontglipt me.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 november 2011 om 11:51.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 22 november 2011, 11:52   #24
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Ik vraag me af of N-VA ook op consultatie zal mogen komen?

Als grootste partij van België
De koning kent zijn geschiedenis niet. Pas toen Louis XVI de commonors (grootste partij) uitsloot uit de onderhandelingen, toen moest zijn kop eraf. Tot net voordat hij de deur eigenhandig op slot deed (letterlijk) wilden ze nog met hem onderhandelen om tot een hervorming te komen en mocht hij zelfs koning blijven. En het enige dat ze wilden was gelijk stemrecht en gelijke belastingen voor iedereen.

Zou er nog geen belletje rinkelen?
Oud 22 november 2011, 11:54   #25
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zo zal het denk ik inderdaad lopen.. Dit is gewoon weer een stuk theater van Di Rupo. Er begint wel al stilaan wat slijt op te komen... Iedereen heeft die truc door.
Iedereen heeft die truc inderdaad door, maar ik vrees dat em nog zal werken ook. En zolang het werkt blijven we bezig (kleutertjes blijven ook krijsen en zich op de grond lopen en een hoop van die show als ze hiermee hun zin krijgen. Wat je in die situatie nodig hebt is een ouder die zegt: manneke doet gij maar schoon aan, maar helpen zal het niet). Ik vraag dus de aanstelling van de supernanny!

Laatst gewijzigd door Meuh : 22 november 2011 om 11:56.
Meuh is offline  
Oud 22 november 2011, 11:55   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In alle ernst, ik dacht dat het wel degelijk ging over een ernstig en welgemeend initiatief van de N-VA ging. Het was echter gewoon de hoop die vader is van de gedachte.

Dat het u ontglipt verbaast me niet. Normaal mensen vinden het echter niet serieus om iemand af te rekenen omdat ze iets niet doen en ze nadien af te reken op het feit dat ze het wel doen. Jij noemt dat misschien ernstig, 99,99% van de wereldbevolking echter niet. Maar goed, je beseft het misschien zelf niet, want het "ontglipt" u nu eenmaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 22 november 2011, 11:58   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat zeg jij, ik niet. Leg het dus ook niet in mijn mond, valsaard.

Het voorstel van BDW was wel degelijk wel gemeend. Maar dat doet niets af van het feit dat we wel vermoedden dat men het ging afschieten. Dat bewijst gewoon eens te meer dat N-VA gelijk heeft, en men de N-VA er gewoon niet bij wil.
Niemand kan dat nu nog ontkennen
Welgemeend wil zeggen met oprechte bedoelingen. In het huidig politiek klimaat weet je op voorhand dat je met publieke verklaringen om het initiatief te nemen nergens komt tenzij je ze op voorhand hebt afgetast bij de coalitiepartners die je vooropstelt.

Ik ga niet zo ver om de N-VA een naïviteit en een amateurisme toe te dichten dat ze dit niet op voorhand zouden geweten hebben. Als het gewoon een politiek spel was zoals je stelt waarbij N-VA wou bewijzen dat men hen er niet bij wil dan bewijs je er mee dat er nooit oprechtheid uitging in hun oproep om het initiatief te krijgen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 22 november 2011, 11:59   #28
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Neen hoor, het is een welgemeend initiatief. Jan Jambon zei het vanochtend nog dat het serieus was. Maar de andere partijen willen niet mee blijkbaar.

Hij had dat kunnen aftasten, en was dan met lege handen blijven staan. Door het via de media te spelen is de druk iets hoger. Welgemeend dus.
Oud 22 november 2011, 12:21   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat het u ontglipt verbaast me niet. Normaal mensen vinden het echter niet serieus om iemand af te rekenen omdat ze iets niet doen en ze nadien af te reken op het feit dat ze het wel doen.
Dat is toch niet meer dan normaal dat je mensen ter verantwoording roept omdat ze zinloze initiatieven voorstellen met blijkbaar het doel om te bewijzen dat hun initiatief niet haalbaar is ! Dat zijn politieke spelletjes waar het nu echt het moment niet voor is.

Citaat:
Jij noemt dat misschien ernstig, 99,99% van de wereldbevolking echter niet. Maar goed, je beseft het misschien zelf niet, want het "ontglipt" u nu eenmaal.
Ik ben nooit een meeloper geweest. Ook nooit een contraire.

Oud 22 november 2011, 12:25   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen hoor, het is een welgemeend initiatief. Jan Jambon zei het vanochtend nog dat het serieus was. Maar de andere partijen willen niet mee blijkbaar.

Hij had dat kunnen aftasten, en was dan met lege handen blijven staan. Door het via de media te spelen is de druk iets hoger. Welgemeend dus.
pff. Meer dan 2 dagen na de verkiezingen gewoon een rekensom maken van het aantal zetels is niet voldoende om een coalitie publiekelijk voor te stellen als haalbaar zonder dat je dit eerst hebt afgetast.

Dat weet zelfs iemand die totaal niet geïnteresseerd is in de politiek.

Zoals hierboven aangehaald door onze Vrije Vlaming. N-VA wou gewoon weer iets bewijzen.

Oud 22 november 2011, 12:26   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Iedereen heeft die truc inderdaad door, maar ik vrees dat em nog zal werken ook. En zolang het werkt blijven we bezig (kleutertjes blijven ook krijsen en zich op de grond lopen en een hoop van die show als ze hiermee hun zin krijgen. Wat je in die situatie nodig hebt is een ouder die zegt: manneke doet gij maar schoon aan, maar helpen zal het niet). Ik vraag dus de aanstelling van de supernanny!
Heb je iemand in gedachten ?

Oud 22 november 2011, 12:26   #32
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Tuurlijk niet.

De liberalen komen als laatste. Zij kunnen wel een hevige uitbrander verwachten. Morgen of overmorgen weigert de koning Rupette zijn ontslag, doen ze alsof er niets aan de hand is en onderhandelen ze verder.
jep, zo zal 't zijn, Di Rupo toont Alexanderke gewoon wat er gebeurd als je hem te ver drijft, je wordt dan gewoon publiekelijk als slechterik gemaakt en mag je 't bij de koning komen uitleggen.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest de O-VLD niet naar de koning willen gaan
Oud 22 november 2011, 12:37   #33
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
pff. Meer dan 2 dagen na de verkiezingen gewoon een rekensom maken van het aantal zetels is niet voldoende om een coalitie publiekelijk voor te stellen als haalbaar zonder dat je dit eerst hebt afgetast.

Dat weet zelfs iemand die totaal niet geïnteresseerd is in de politiek.

Zoals hierboven aangehaald door onze Vrije Vlaming. N-VA wou gewoon weer iets bewijzen.
Neen. De rekensom betreft partijen die allemaal hebben gezegd dat ze de aanbevelingen van europa willen volgen. Dat volstaat als aftasting, hun mening is bekend.

Maar blijkbaar menen ze het niet echt.
Oud 22 november 2011, 12:37   #34
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest de O-VLD niet naar de koning willen gaan
Dat zou hen electoraal geen windeieren leggen denk ik...

Maar zo out-of-the-box denken dat is traditio's niet gegeven vermoed ik.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 22 november 2011, 12:41   #35
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joëlle Milquet is als eerste op consultatie. Deze is de least-likely coalitiepartner in de voorgestelde coalitie van initiatiefnemer Bart De Wever.
Non... Rien de rien... Non... Je ne regrette rien....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 november 2011, 12:43   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen. De rekensom betreft partijen die allemaal hebben gezegd dat ze de aanbevelingen van europa willen volgen. Dat volstaat als aftasting, hun mening is bekend.

Maar blijkbaar menen ze het niet echt.
Nogal simplistisch en nogal lui om je zelf niet vuil te willen maken aan enige politieke inspanning.

Wat jij stelt is dat N-VA eenvoudigweg een publiek statement uit. Dat is hun volste recht maar ik vind niet dat we dat zo maar moeten appreciëren op dit moment.

Oud 22 november 2011, 12:48   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee. Het staat als hoofpunt op pagina 2-3 van de papieren versie van het Nieuwsblad van vandaag: "Koning begint zijn consultaties met Joëlle Milquet".
het was dus wel degelijk Lutgen die op bezoek is mogen gaan.
Oud 22 november 2011, 12:48   #38
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Stoere Sander moet slikken, zo simpel is dat.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 november 2011, 12:52   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch niet meer dan normaal dat je mensen ter verantwoording roept omdat ze zinloze initiatieven voorstellen met blijkbaar het doel om te bewijzen dat hun initiatief niet haalbaar is ! Dat zijn politieke spelletjes waar het nu echt het moment niet voor is.

Ik ben nooit een meeloper geweest. Ook nooit een contraire.
Je bent onzin aan het verkopen.

Je roept eerst de N-VA op om een noodregering te vormen, heel goed wetende dat zoiets toch compleet onhaalbaar is (tenzij je natuurlijk zo naief bent). Op het moment dat ze het dan doen begin je te roepen dat N-VA politieke spelletjes speelt omdat het onhaalbaar is. Pathetisch.

En natuurlijk ben je een meeloper. Je heult mee met het Belgische establishment.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 22 november 2011, 12:57   #40
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Er zal ook nog is herhaald worden dat er geslaagd is waar NVA niet slaagde en dat dit een historisch akkoord is dat we ons nog lang zullen herinneren.
Dat we ons dit akkoord nog lang zullen herinneren zal wel een feit zijn. Zo'n aderlating gaan we niet rap vergeten.
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be