![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Coyote
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hele rij kruispunten met op mekaar afgestemde verkeerslichten (´groene golf´) zouden natuurlijk veel efficiënter zijn...
(de verkeerstroom houdt zich veel eerder aan die aanbevolen snelheid over de ganse weglengte; en wordt beloond met groen...) ... als die fixe flitspaalhandhaving: xx-meter aan de grijze/groene flitspa(a)l(en), als men ze toch rechttijdig ziet... Maar die ´groene golf´ brengt natuurlijk geen geld op, die kost eerder geld... ook door minderverbruik van de auto´s, minder stress bij de voertuigbestuurders, minder pesten van het verkeer..., het autoverkeer moet tenslotte ontmoedigd worden in stedelijke gebieden en omgeving, ook op drukke doorstroomwegen. ![]() Dus toch maar beter die mirak€lflitspal€n zetten, en niet alleen op kruispunten want daar brengen ze veel minder op (enkel bij groen). Vooral willekeurig aan wegassen best brede rechte stukken met zo weinig mogelijk bebouwing die verlokken tot wat hogere snelheid, pakkans verhogen noemen ze dat. Maak dat belangrijk wat (automatisch/digitaal) snelheidsgeld in de kassa brengt. ![]() Edit 1: en nie vergeten de Vmax minstens 20/30 kmh lager te leggen als voordien (of artikel 11 in de wegcode), anders brengt het te weinig op. Winwin of zoiets... ![]() Edit 2: en moesten bepaalde flitspalen te gekend zijn en niet meer genoeg opbrengen dan mobiele controles doen tussen die flitspalen natuurlijk. Bij het groene-golf-systeem zou dit laatste veel minder lonen, maar goed dat we vroeg genoeg die groene golf als niet werkbaar verklaard en uitgeroeid hebben.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2011 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men heeft namelijk de snelheid verlaagt om een reden..bvb omdat er al verschillende (dodelijke) slachtoffers gevallen zijn..
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is een 90 kmh-limiet een oorzaak voor dodelijke slachtoffers ? ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2011 om 16:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft die snelheid verlaagt omdat ze onrealistisch laag is en men dan kan gaan flitsen dat is de reden. Een Italiaanse provinciale baan is de helft smaller dan zijn Belgisch equivalent en daar mag je 90 op rijden. En dat gaat ook perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
VEILIGHEID en VOORKOMEN van SITUATIES. Rijd defensief en respecteer de verkeersregels en u heeft geen probleem. Nee hier liggen zagen en kankeren dat ze niet goed zijn terwijl je goed genoeg weet dat ze wel goed zijn of een doel hebben of op zijn minst nodig. Mochten ze dan ergens inderdaad tekort schieten dan moet dat via een referendum bij iedereen nagevraagd worden, kritisch onderzocht en aangepast. En wat de vooruitgang en veiligheid van de auto's betreft; da's blijkbaar ook net een omgekeerd effect; hoe veiliger een auto gemaakt wordt hoe onveiliger de bestuurders ervan zich gaan gedragen. Ik zou allemaal in u plaats beschaamd zijn over jullie visies en meningen, die je zo hardnekkig blijft aanhouden om je eigen ongelijk te verdedigen en gelijk te zoeken. Om u valse gemoedsrust te rechtvaardigen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijf on topic= met een aangepaste snelheid rijden is maar EEN (1) verkeersregel hé. Ik zie nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Te moeilijk ? En wat heeft nu net defensief rijden aan een bepaald punt - met bvb een onaangepaste snelheidsbeperking van 70 kmh over pakweg 12 km van de 15 km N-weg in te voeren - te doen ? vb. uitvergrootbaar: ![]() Citaat:
Daardoor moet na elk pietluttig kp (ook kptje met veldweg) die C43-70 herhaalt worden, daardoor onstaat er een bos aan 70-borden, ook 90-borden( bij 2|+|2 -kp), omdat de algemene verkeersregel artikel 11: 90 kmh en 120 kmh buiten de bebouwde kom nu eenmaal doorgaand bepaalt, met eerder uitzondelijk hier en daar een lagere C43 bedoelend (naderen gevaarlijk kp bvb, of korte lintbebouwing, of...), maar zeker niet doorgaand, daarvoor bestaat immers artikel 10. Defensief rijden en snelheid aanpassen gaat perfect met hogere limieten waar lagere limieten onnodig zijn, en enkel daar een strengere limiet waar het echt nodig is. Maar zelfs die limiet heb ik niet nodig, dat kan ik ook zonder. Maar blijkbaar rijden er vele hersendode bestuurders in Be die zonder bord niet weten hoe snel ze aangepast aan een bepaalde situatie - of kp waar verkeer staat te wachten - "defensief en alert" kunnen rijden. Ik kan toch perfect met 70 kmh of lager een gevaarlijk kruispunt naderen moest er onmiddellijk gevaar dreigen op een 90 kmh-weg. Moet men daarvoor vele kilometers lang waar er helemaal geen gevaar is ook al 70 rijden en nadien x-kilometers ook ? WAAROM ? En begin weer niet over andere verkeersregels. Citaat:
Dikwijls moeten anderen en ik kilometerslang achter een 65 kmh file aantaffelen omdat iemand niet weet dat men daar al kilometerslang tot 90 kmh mag. Na 8-10 inhaalmaneuvers -van anderen voor mij- ziet men dan waarom... Die hersenspoelingen van de laatste 15 jaar zitten blijkbaar diep.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2011 om 18:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het in Italie kan, dat het hier ook moet kunnen he.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Er zullen heus wel redenen voor zijn waarom je op bepaalde plekken trager mag rijden, dan je zelf zou willen. 's nachts op ene goedverlichte baan op de autostrade kan je ook sneller rijden dan 120, toch is dit ook niet toegelaten.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ze zullen ze nog wel verlagen als blijkt dat mensen tegen 70 km/u ook nog ongevallen maken op die baan.
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De foto en de tekst hierboven is héél duidelijk. Ik ken redelijk veel N-wegen buiten de bebouwde kom die zo doorgaand gedegradeerd zijn tot een 70-weg zonder draagvlak, waardoor de verkeersonveiligheid verhoogt. En dan vergeet ik nog de vele 2+2-wegen buiten de bebouwde kom die zelfs 70 kmh-max gekregen hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom a. 's nachts en b. een goedverlichte baan ? - 70-80 % van de tijd kan je op de snelweg veilig ruim sneller als 120 kmh uiteraard alles volgens artikel 10. - een auto heeft o.a verstralers, en veilige onverlichte wegen hebben reflectorpaaltjes. ![]() - en verwissel de "spitsuren van ´n werkdag" niet met vierentwintig uur, en vergeet weekends en feestdagen niet.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2011 om 19:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de bebouwde kom (gemiddelde snelheid véél minder als 50 kmh) gebeuren meer letselongevallen als buiten de bebouwde kom. Doden minder natuurlijk, ´t zou er nog aan mankeren... Citaat:
Nog eens: sinds wanneer is een 90 kmh-limiet een oorzaak voor dodelijke slachtoffers ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2011 om 19:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dodelijke ongelukken naar oorzaak 35 - Te snel ryden 1998 %| 1999 %| 2000 % 3,64% | 3,50%| 2,98%
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo heeft men tussen Nijlen en Bouwel de snelheid verlaagt naar 70 en 50 waar men vroeger 90 mocht. Het resultaat is dat er nog altijd evenveel dodelijke accidenten gebeuren (tegen een snelheid hoger dan 100) maar dat men wel opeens een flitser heeft geplaatsts achter een bocht. Verkeersveiligheid mijn gat, poen pakken. Dat is de ware reden.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik blijf me vooral ergeren dat men soms overdrijft in het afstellen van max. toegelaten km.
Soms is er een gehele laan, met niet eens bewoning maar trekt men toch bebouwde kom 50 km gewoon door tot het laatste huis tot 200 meter buiten de bebouwde kom waartussen enkel velden zijn. ![]() Soms zijn er van de bebouwde kommen waar je eerst 70 moet, dan 50, dan plots 30 om dan weer naar 50 te gaan, dan even 70, dan gewoon 90 om dan terstonds terug naar 50 te gaan, enzovoorts. Dat is zo absurd. De enige plaatsen waar 30 mag is bij smalle doorgangen waar bewoning is, en bij scholen. De gehele bebouwde kom moet in 50, maar die stomme lintbebouwingen aan de brede lanen behoeven echt geen 50, zelfs geen 70. 70 hoeft niet eens te bestaan.
![]() |
#40 |
|
![]() Ik wil nog iets zeggen, want het gaat over flitspalen:
de enige goede flitspalen zijn defecte of liever gemassacreerde flitspalen. En iedereen is ermee akkoord dat er weinig goede flitspalen zijn. Jammer. ![]()