Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 15 juni 2004, 00:27   #21
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille

En hoe concreet is dat programma van het Blok dan wel?
En hoe haalbaar is het programma van het Blok?

Juist... parole parole parole (zoals het Italiaanse liedje gaat)
Eerst de VLD verwijten teveel te beloven en dan zelf hete lucht verkopen als "harde" en "concrete" maatregelen...

Weet ge, eens het Blok "concreet" wordt, moet het heel hard oppassen of het plaatst zich in een positie waar het gerechtelijk wordt gecastreerd. (ik ben niet gelukkig met die antirascismewet, begrijp me niet verkeerd)
Haalbaarheid, dat weet geen kat. En dat is ook geen enkel partijprogramma.

Hoe concreet? Lees het dan op hun website. Het staat vol met concrete voorstellen.

Ik denk dat dat ook de reden was waarom dat ze zo vaag waren deze verkiezingen, normaal zijn ze veel concreter. Dat proces heeft wel invloed op ze gehad.
Want het is van vorig jaar dat ik weet hoe concreet ze zijn. (Nee , ik denk dat het tijdens de gemeenteraadsverkiezingen waren)
lustige lezer is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:53   #22
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Vanop de website:
Verder pleit het Vlaams Blok voor een volwaardig opvoedersloon zodat vrouwen én ook mannen zich als ze dat wensen aan de opvoeding van hun kinderen kunnen wijden.

Vanuit een van hun boekskes in mijn bus:
Hier pleit het VB dan weer voor het uitkeren van een kindercheque. Via die kindercheque ontvangt ieder thuiswerkende ouder maandelijks 500 euro per kind jonger dan 3 jaar.

Ahja? Dus na 3 jaar, is het kind geen kind meer dat zorgen en opvoeding nodig heeft? En heb je al gedacht aan alleenstaande moeders/vaders? Die kunnen dan toch niet rondkomen met 500 euro? Die zullen dan geen keus hebben en niet moeten wensen om thuis te blijven voor hun kind op te voeden. Of ze kunnen natuurlijk kindjes blijven kopen
Volwaardig? Alé, efkes serieus nu. Daar is toch niet over nagedacht...

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 15 juni 2004, 21:43   #23
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Vanop de website:
Verder pleit het Vlaams Blok voor een volwaardig opvoedersloon zodat vrouwen én ook mannen zich als ze dat wensen aan de opvoeding van hun kinderen kunnen wijden.

Vanuit een van hun boekskes in mijn bus:
Hier pleit het VB dan weer voor het uitkeren van een kindercheque. Via die kindercheque ontvangt ieder thuiswerkende ouder maandelijks 500 euro per kind jonger dan 3 jaar.

Ahja? Dus na 3 jaar, is het kind geen kind meer dat zorgen en opvoeding nodig heeft? En heb je al gedacht aan alleenstaande moeders/vaders? Die kunnen dan toch niet rondkomen met 500 euro? Die zullen dan geen keus hebben en niet moeten wensen om thuis te blijven voor hun kind op te voeden. Of ze kunnen natuurlijk kindjes blijven kopen
Volwaardig? Alé, efkes serieus nu. Daar is toch niet over nagedacht...
Het is ook niet de bedoeling dat men al met een afgerond wetsvoorstel op tafel komt kloppen. Of staan de websites van de andere partijen dan vol met kant en klare diepgaand uitgewerkte oplossingen ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:00   #24
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Haalbaarheid, dat weet geen kat. En dat is ook geen enkel partijprogramma.

Hoe concreet? Lees het dan op hun website. Het staat vol met concrete voorstellen.

Ik denk dat dat ook de reden was waarom dat ze zo vaag waren deze verkiezingen, normaal zijn ze veel concreter. Dat proces heeft wel invloed op ze gehad.
Want het is van vorig jaar dat ik weet hoe concreet ze zijn. (Nee , ik denk dat het tijdens de gemeenteraadsverkiezingen waren)
Hoe concreet??? Op die website en in het verkiezingsdrukwerk dat ik deze keer WEL grondig heb uitgeplozen, vind ik enkel een aantal ideetjes en die moet je dan vaak tussen de lijnen door lezen. Heel algemene intenties, waarover ik Mrs. Morel letterlijk hoorde mompelen "dat ze het programma eens uitvlooien, niets vinden ze daar... absoluut niets" Inderdaad, netjes opgepoetst in de nasleep van het arrest en zo algemeen als een horoscoop van Madame Soleil.

Wat het "opvoedersloon" betreft, en de kindercheques... Zoals Starlight reeds opmerkte zit daar ook geen enkele lijn in. Lijkt me ook niet meteen een breekpunt te zijn in een mogelijk bestuursakkoord. En wie gaat dat betalen? Oh ja, door de transferts naar Wallonië af te stoppen... Juist, het eeuwige thema, het communautaire "manna"

Jammergenoeg is dat wel een federale materie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be