![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geweld in een gezin kan van allebei de partners komen en onder verschillende vormen, maar over het algemeen wordt zonder verpinken aangenomen dat de vrouw altijd het slachtoffer is. Ook mannen of kinderen "vallen wel eens van de trap" dank zij een vrouw, stom dat men daar zo eenzijdig naar kijkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vrouwen worden mishandeld betwijfel ik niet. Wie ben ik om dit te betwisten. Zo achterlijk en onwetend omtrend actualiteit ben ik niet. Manta. Uw bemerking is terecht. Wat mij echter stoort is dat binnen een juridische hoogopgeleide vouwelijke wereld al eens een eensgezindheid bestaat op de kap van de welverdienende echtgenoot. Neem dit aub niet persoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Freelancer. Daar wordt de wereld echt wijzer van. Ik ben al tevreden als iemand zich bij het onderwerp houdt.
Freenlancer. Ken jij voorbeelden van mannen die worden mishandeld door hun vrouw ? Laatst gewijzigd door Rudy : 29 november 2011 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mevrouw 1010. Daar hangt alles vanaf, in het bijzonder als er een kroost is. We weten ondertussen dat oorzaak number een van echtelijke onenigheden financieel is gerelateerd. Hopeijk worden we het daar over eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon zeggen dat geweld in een gezin slechts van één kant komt. Op deze manier gaat men eventuele problemen (en zelfs misbruiken van dit wetje) enkel maar vergroten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet mij niet geloven, kijk maar eens naar de lijsten van gezinsdrama's en zelfmoorden onder mannen om een idee te hebben over het psychisch lijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 50 jaar heb ik de indruk dat in de meeste gevallen die controle wel mogelijk was (uitzonderingen zijn mensenhandel, gewongen huwelijken, en dergelijke). Tegenwoordig zijn mensen beter geïnformeerd en heeft ieder evenveel rechten. Meisjes hoeven zich niet levenslang te engageren met een vent om toch maar kindjes te kunnen baren. Discussies hieromtrent gaan ondertussen om details dan om principiële zakens. Kortom, we krijgen steeds meer ons lot in eigen handen. Kijk. Als Sabine de Bethune problemen heeft met huiselijk geweld en dergelijke, dan stel ik in de eerste plaats voor dat ze haar seksegenoten aanmaant op eigen benen en hakken te staan. Financieel, vooral. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zelfs een solidariteit merkbaar tussen vrouwelijke gezagsdragers en vrouwelijke slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een idee hoeveel vrouwen geen klacht durven indienen omdat manlief na 10 minuten verhoor weer los gelaten wordt en vervolgens zijn vrouw voor straf eens goed in elkaar klopt? Dat is de huidige situatie. Je kan geen kant op als je mishandeld wordt. Dat is de reden dat de meesten niet eens naar de politie stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel dan eens wat er echt mis is. Ligt het aan de mannen. Of ligt het aan de moeders. Zou het niet kunnen dat moeders geen beter alternatief vinden dan bij hun man te blijven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat een tsjevenantwoord doorgaans vrij opportunistisch is. Als het maar in je kraam past ? Zou kunnen. Ik ken de tsjevenstreek en hun streken. Vertel anders eens wat dit met tsjeven te maken heeft zonder te vertellen dat Vlaamsnationalisten opgewaardeerde en verbeterde tsjeven zijn.
Giserke. Kortom. Wat heeft het voorstel van Sabine de Bethune met tsjeven te maken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |