Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2011, 20:24   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Uhu wat?
Precies, ja.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 20:24   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Uhu.
Boeiend of uhu of beide?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 20:24   #23
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boeiend of uhu of beide?
Soms.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 20:24   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies, ja.
Jaja, daar kan ik wel in komen.
Oud 26 november 2011, 20:25   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Soms.
Goed.
Oud 26 november 2011, 21:01   #26
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen is veel posten op forum nog geen internetverslaving.
Niet noodzakelijk, nee, maar de mate van 'n verslaving aan iets, kan worden afgemeten als men een periode zonder die bron zit.

Nochtans, ik ben een echte koffieslet, die denkt dat 'm niet zonder z'n 7 of 8 filterkes p/d kan.
De eerste drink ik al om half zeven s' morgens, net na het opstaan.
Maar als ik die pas drink om 10 of 11 hr, dan smaakt ie wel 3 keer lekkerder.

Nog zoiets, in maart van dit jaar heb ik me van dit forum uitgelogd, om me volledig te richten op een nieuwe zaak.
Dat kostte me wel +/- 1 maand 'ontwenningsverschijnselen', om dit forum aan me te laten voorbijgaan.
Kon de vertrouwdheid van de medeforummers met hun knappe of achterlijke schrijfsels moeilijk missen, maar heb doorgebeten.

Nu ik met de zaak na 7 maanden stilaan op kruissnelheid zit en de routinehandelingen daarvan gewoon ben geraakt, heb ik sinds 'n maand de forumdraad terug opgenomen en het gaat er hier weer loeihard aan toe, but I'm lovin' it.
Echter, binnen 2 maanden ben ik weer aan uitbreiding toe (de plannen en bestellingen zijn al voorbereid), zodat ik dan weer genoodzaakt ben om af te kicken, om de pol.be-dope voor onbepaalde tijd weer aan de kant te zetten.

Een verslaving begint dus pas op het moment, als dit je hele leven gaat beheersen en niet meer kunt functioneren zonder die dagelijkse high.
Internet, Thuis, Mijn restaurant, Drank, Macht, Geld, Sex, Gevaar or whatever kick it takes to get there, iedereen moet dus maar voor zichzelf uitmaken in hoeverre ie aan iets verslaafd is als ie 'n tijdje zonder zit en voor�*l, in welke mate zijn/haar omgeving daar dan de gevolgen van draagt.

Oei ffok, zie mij hier nu weer zitten met m'n filterke en verslaafd aan lange replye's...

btw, waar zit de draadstarter ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 26 november 2011 om 21:04.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2011, 21:01   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben verpleegkundige. Ik doe alleen maar goed.
Filantroop
Hier wordt gevraagd iets goeds te doen zonder dat je er iets aan verdient
Oud 26 november 2011, 21:09   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Stond U niet op het punt dokter te worden?

Of is dat Uw broer - als ik me enigszins herinner?
Dochter, niet dokter.

Hij wil zo'n operatie waarmee hij van zoon in dochter verandert.
Oud 26 november 2011, 21:14   #29
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, nee, maar de mate van 'n verslaving aan iets, kan worden afgemeten als men een periode zonder die bron zit.

Nochtans, ik ben een echte koffieslet, die denkt dat 'm niet zonder z'n 7 of 8 filterkes p/d kan.
De eerste drink ik al om half zeven s' morgens, net na het opstaan.
Maar als ik die pas drink om 10 of 11 hr, dan smaakt ie wel 3 keer lekkerder.

Nog zoiets, in maart van dit jaar heb ik me van dit forum uitgelogd, om me volledig te richten op een nieuwe zaak.
Citaat:
Dat kostte me wel +/- 1 maand 'ontwenningsverschijnselen', om dit forum aan me te laten voorbijgaan.
Waw
Ik ben pas een week gebannen en ik wou daar misbruik van maken om forum helemaal op te geven. Ik heb een week getwijfeld.

Citaat:
Kon de vertrouwdheid van de medeforummers met hun knappe of achterlijke schrijfsels moeilijk missen, maar heb doorgebeten.

Citaat:
Nu ik met de zaak na 7 maanden stilaan op kruissnelheid zit en de routinehandelingen daarvan gewoon ben geraakt, heb ik sinds 'n maand de forumdraad terug opgenomen en het gaat er hier weer loeihard aan toe, but I'm lovin' it.
Echter, binnen 2 maanden ben ik weer aan uitbreiding toe (de plannen en bestellingen zijn al voorbereid), zodat ik dan weer genoodzaakt ben om af te kicken, om de pol.be-dope voor onbepaalde tijd weer aan de kant te zetten.

Een verslaving begint dus pas op het moment, als dit je hele leven gaat beheersen en niet meer kunt functioneren zonder die dagelijkse high.
Internet, Thuis, Mijn restaurant, Drank, Macht, Geld, Sex, Gevaar or whatever kick it takes to get there, iedereen moet dus maar voor zichzelf uitmaken in hoeverre ie aan iets verslaafd is als ie 'n tijdje zonder zit en voor�*l, in welke mate zijn/haar omgeving daar dan de gevolgen van draagt.

Citaat:
Oei ffok, zie mij hier nu weer zitten met m'n filterke en verslaafd aan lange replye's...
Ik vermijd lange reply's, het medium leent er zich niet toe, vind ik, veel te
vluchtig.

Goed, mogelijks ben ik werkelijk verslaafd aan forum. Maar ik hoef er niemand of niets voor te verwaarlozen, als dat een verzachtende omstandigheid is. Schadelijk is het ook al niet. Wel goed dat je het opzij zet als het nodig is. En het afkicken van alle andere (ernstige) verslavingen heeft mij geleerd dat ik dat kan, als puntje bij paaltje komt, dwz, als ik dat echt wil. Laat staan als het moet
Oud 26 november 2011, 21:16   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dochter, niet dokter.

Hij wil zo'n operatie waarmee hij van zoon in dochter verandert.
Welwel dat is nogal eens iets doen met je leven.
Oud 26 november 2011, 23:24   #31
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik steun geen goede doelen. Al lang niet meer. Dat is flauwekul.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 00:48   #32
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Waw
Ik ben pas een week gebannen en ik wou daar misbruik van maken om forum helemaal op te geven. Ik heb een week getwijfeld.
Gezien je die ban (verplichte onthouding) door anderen werd opgedrongen, was je wsl nog niet klaar om je forum-addictie op te geven.
Als je zelf die beslissing had genomen, had het wsl wat anders geweest en hadden we je droog-nuchtere opmerkingen moeten missen. .

Citaat:
Ik vermijd lange reply's, het medium leent er zich niet toe, vind ik, veel te vluchtig.
Idd, maar de (front-) kicks van een rake post kan soms wel een lekkere roes geven.

Citaat:
Goed, mogelijks ben ik werkelijk verslaafd aan forum. Maar ik hoef er niemand of niets voor te verwaarlozen, als dat een verzachtende omstandigheid is. Schadelijk is het ook al niet. Wel goed dat je het opzij zet als het nodig is.
Voila, als men niemand verwaarloost of beschadigt met onze bezigheden,valt daar best mee te leven en als er dringender zaken staan te wachten is de motivatie ook groter om er (tijdelijk) mee op te houden.

Als een heroineverslaafde poogt te stoppen, kan ie beter niet in de buurt van z'n dealer de hond uitlaten.
Als een forumjunk wenst te stoppen met internet, kan ie beter z'n scherm in bewaring geven aan iemand die 50 km verder woont.
Men trekt dus beter zelf de krijtlijnen, om al te grote schade te beperken.

Citaat:
En het afkicken van alle andere (ernstige) verslavingen heeft mij geleerd dat ik dat kan, als puntje bij paaltje komt, dwz, als ik dat echt wil. Laat staan als het moet
Als je reeds zwaardere stuff dan dit overwonnen hebt, is je geest sterk genoeg om je zowat van alles te kunnen onthechten.

En weet je, in de fond, als ons laatste uur definitief geslagen heeft, kunnen we maar beter goed voorbereid zijn op wat daarna gaat komen, gezien er dan geen enkel substituut meer voorhanden is, om onze eindeloze drang naar gehechtheid van wat dan ook te bevredigen.
Dan rest ons nog slechts de overgave aan het Ene wat eeuwig is, en dat sacrale moment kunnen we dan maar beter niet verstoren met zielige pogingen om vast te houden aan wat we dan niet meer hebben.

Dus al bij al zijn onze wereldse verslavingen en het afkicken ervan akkefietjes, vergeleken met het loslaten van dit bestaan, al zullen we dat wsl pas ten volle beseffen als het zover is.

We kunnen dus verder met een gerust hart ons alle dagen het pleuris forummen en verzuipen in de filterkes of wat dan ook, zolang ons dat bevrediging schenkt, want aan de eindstreep zijn we allen gelijk, junk of niet.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 november 2011 om 00:50.
Oud 27 november 2011, 00:52   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien je die ban (verplichte onthouding) door anderen werd opgedrongen, was je wsl nog niet klaar om je forum-addictie op te geven.
Als je zelf die beslissing had genomen, had het wsl wat anders geweest en hadden we je droog-nuchtere opmerkingen moeten missen. .
Nee, ik ben niet bereid spontaan mijn forum-addictie op te geven, en wel om een hele hoop redenen. Wat is de belangrijkste? Omdat ik het niet als een te bestrijden addictie gelocaliseerd heb, in tegenstelling tot een hoop andere.

Citaat:
want aan de eindstreep zijn we allen gelijk, junk of niet.
Onthechting is niet iets wat verdienstelijk is aan de eindstreep of in de buurt daarvan, hoewel velen zelfs dat niet kunnen presteren in die buurt.

Je bent mij al opgevallen als iemand die zich veel met spiritualiteit bezig houdt. Toch lijk je volop in de swung van het moderne leven te staan. Daar ben ik al 17 jaar uit. Dat is wel even een verschil.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2011 om 00:57.
Oud 27 november 2011, 00:55   #34
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben niet bereid spontaan mijn forum-addictie op te geven, en wel om een hele hoop redenen. Wat is de belangrijkste? Omdat ik het niet als een te bestrijden addictie gelocaliseerd heb, in tegenstelling tot een hoop andere.
Houden zo.
Oud 27 november 2011, 00:59   #35
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't wordt tijd dat ge eens iets vrijwilligs doet
Ik negeer vrijwillig mijn boetes.

Helpt voor 99% niet
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 01:05   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik negeer vrijwillig mijn boetes.

Helpt voor 99% niet
Als ge het zo goed kon uitleggen op de rechtbank als ik, dan zou ge beter scoren
Oud 27 november 2011, 07:43   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou deze mail ook doorsturen naar het Koninklijk paleis.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 09:30   #38
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge het zo goed kon uitleggen op de rechtbank als ik, dan zou ge beter scoren
Als het voor de rechtbank komt, wil dat zeggen dat het het negeren van boetes niet geholpen heeft eh
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 09:50   #39
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Ik steun vrijwillig Greyhounds in nood Belgium (GINB) ,het WWF en het plaatselijke dierenasiel . Omdat deze dieren menselijker zijn dan sommige beesten van mijn eigen humane soort , en omdat net door toedoen van deze "beesten" , hulporganisaties als GINB,WWF en dierenasielen nodig zijn.

En aan topicstarter: Met alle respect, maar Kiwanis hoort voor mij thuis in het rijtje van Rotary club en Lion's Club , en daar gaat mijn nekhaar van overeind staan......om het even welk goed doel ze steunen.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 10:26   #40
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik steun geen goede doelen. Al lang niet meer. Dat is flauwekul.
Dat niet alleen, het is ook lekker goedkoop...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be