![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ok een paar deel ik (geen pinkers gebruiken, afleidingen in de wagen zoals gsm, makeup,..) maar onze achterliggende reden verschillen blijkbaar serieus.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Daarom dat ik ook een HEKEL heb aan BXL stad, zowel om in rond te lopen als te rijden, als ik Parijs vertik om te rijden. Mijn duistere ik zou dat wel willen doen maar dan met een stevige tank en zelfde rijstijl als de "normale" mensen. Vooral het geen moer geven om anderen moet blijkbaar een enorme kick geven.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie niet (meer) in staat is op een normale manier te rijden hoort niet thuis op de weg.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dat je nogal licht deze feiten minimaliseert. Verkeer gaat om efficiëntie, als iedereen alert reageert en niet gelijk een zombie achter het stuur zit gaat het vlot. Ik doe beroepsmatig veel kilometers. Vanuit mijn ervaring weet ik dat ik veel minder sukkels tegenkom in de week, dan bv de zaterdag of zondag. Wat er dan allemaal achter het stuur kruipt is niet mooi om zien.
Opa met de pet op het hoofd, mama op linkervak terwijl ze de hele tijd reageert op de bleitende kleine in de maxicosi en niet eens beseft hoe gevaarlijk ze bezig is, enz. Pinkers niet gebruiken bv is echt inciviek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In brussel moet je je gewoon heel goed concentreren. Mensen rijden daar functioneel. Voorrang van rechts bv is geen kluchtje zoals op de boerenbuiten, maar iets dat je respekteert of je hebt na twee minuten een ongeval. En aan ronde punten invoegen doe je efficiënt, dus niet staan koekeloeren als een hersendode. Wil je van rijstrook veranderen, dan geef je dat aan via je pinkers, die dienen echt niet als kerstverlichting. En je zet eerst je pinkers aan als je wil afslaan, en gaat dan pas remmen. Lijkt allemaal essentieel, maar zondagrijders negeren dat systematisch en wekken daardoor veel problematische situaties op en veel nodeloze agressie bij weggebruikers die er wel met hun hoofd bij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die Hond heeft natte dromen om procureur generaal admiraal te worden van gans het boelke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De man heeft zeker en vast een punt. Als je ziet hoe er in ons land wordt gereden .. dan is het inderdaad om slecht van te komen. Rechts inhalen, bumperkleven, de toegestane snelheid niet respecteren bij wegenwerken en ik kan maar blijven verder gaan. Wij hebben enkele dagen in de buurt van Passau verbleven. Desondanks de enorme drukte op de Duitse snelwegen is het zoals altijd een plezier om in Duitsland te rijden. Uitstekend wegennet maar Duitsers zijn vooral enorm hoffelijk in het verkeer.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ikzelf kom het meeste in de streken Nord Rhein Westfalen, Rheinland-Pfalz, Baden-Württemberg en Beieren. Maar ja daar treed de politie ook altijd kordaat op en de burgers springen in het algemeen veel bewuster om met alles in hun leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |