Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2002, 17:43   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wel eens Superstaaf: Speciaal voor u!

Omdat mijn sympathie voor u groeit met de posting!

Belgisch Volkslied: Tekst + Geluid

De Karaokeversie, voor plezier thuis en daarbuiten!
De vooravond was beloftevol.
Hoogzomer, maar reeds volrijp, zo fluisterde het door mijn rustige geest.
Aroma's die nog volop "vakantie! vakantie!" in zich droegen, maar toch al de fijne melancholie van 'pourriture noble' aankondigden, kwamen me speels de neus verheugen.
Een gouden zon, die haar helwitte scherpte reeds gemilderd had, hield probleemloos elke gedachte aan winterjassen en neusloop op oneindige afstand.
Een lichte Riessling, met gecompliceerde, geraffineerde zuurstructuren, en een mateloos lange en boeiende afdronk, lag geduldig te profiteren van de aangename temperatuur in mijn koelkast.
Met gerust gemoed, zonder de aandrang te voelen om me nodeloos nuttig te maken, kon ik er op toezien, hoe mijn fraaigebouwde wederhelft met kraakverse garnalen worstelde, om ze pantserloos tussen bloedrode tomaten neer te vleien.
Zelfs de tedere handgeklopte mayonnaise gaf geen aanleiding tot hoofdbrekens.

En dan, op dit sublieme moment, krijg ik de hierboven aangehaalde posting in mijn fijnbesneden aangezicht gegooid.

Argeloos, bijna automatisch-gedachteloos, vol onschuldig vertrouwen in de medemens, open ik de ingebedde link. Wat me dan overkomt: O tempora, o mores. Erger verschrikking dan de stad Troje met Odysseus' paard moest ondergaan. In een paniekreflex grijp ik nog naar Normogastril, Gaviscon, Rennie, en andere lapmiddelen voor de maag van de exuberante gastronoom, maar het mag niet baten, alle hulp komt te laat.

Another, bucket!!!!!!

Je hebt jezelf een kwaaie sjaitaan uitgezocht Pieterjan.
De analyse van het deuntje van je luizeleeuw volgt nu onvermijdelijk.
Mijn muzikale bistouri wordt geslepen.
Ik hou niet van het gezagsargument, maar als je mijn profiel naleest, dan besef je wel: "Be prepared" (®The Lion King)
Oud 18 augustus 2002, 09:57   #22
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
De vooravond was beloftevol.
Aroma's die nog volop "vakantie! vakantie!" in zich droegen, maar toch al de fijne melancholie van 'pourriture noble' aankondigden, kwamen me speels de neus verheugen.
Een gouden zon, die haar helwitte scherpte reeds gemilderd had, hield probleemloos elke gedachte aan winterjassen en neusloop op oneindige afstand.
Een lichte Riessling, met gecompliceerde, geraffineerde zuurstructuren, en een mateloos lange en boeiende afdronk, lag geduldig te profiteren van de aangename temperatuur in mijn koelkast.
Met gerust gemoed, zonder de aandrang te voelen om me nodeloos nuttig te maken, kon ik er op toezien, hoe mijn fraaigebouwde wederhelft met kraakverse garnalen worstelde, om ze pantserloos tussen bloedrode tomaten neer te vleien.

En dan, op dit sublieme moment, krijg ik de hierboven aangehaalde posting in mijn fijnbesneden aangezicht gegooid.

Argeloos, bijna automatisch-gedachteloos, vol onschuldig vertrouwen in de medemens, open ik de ingebedde link. Wat me dan overkomt: O tempora, o mores. Erger verschrikking dan de stad Troje met Odysseus' paard moest ondergaan. In een paniekreflex grijp ik nog naar Normogastril, Gaviscon, Rennie, en andere lapmiddelen voor de maag van de exuberante gastronoom, maar het mag niet baten, alle hulp komt te laat.

Another, bucket!!!!!!

Ik hou niet van het gezagsargument, maar als je mijn profiel naleest, dan besef je wel: "Be prepared" (®The Lion King)
Superstaaf, mijn dierbare muzikant, poëet, mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat, ook al kan de nationale hymne mij even weinig boeien als de Vlaamse, ook al zijn er andere vrouwen in mijn leven dan Mathilde, ik jou bij deze toch als compagnon de route wil beschouwen! Boor de laaghartige de grond in, zodat we samen een rondedansje op zijn hoofd kunnen placeren.

Linus
Oud 18 augustus 2002, 12:07   #23
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Superstaaf, mijn dierbare muzikant, poëet, mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat, ook al kan de nationale hymne mij even weinig boeien als de Vlaamse, ook al zijn er andere vrouwen in mijn leven dan Mathilde, ik jou bij deze toch als compagnon de route wil beschouwen! Boor de laaghartige de grond in, zodat we samen een rondedansje op zijn hoofd kunnen placeren.

Linus

Zo beste 'partners in crime'. Om een andere groot Vlaams muzikant te citeren: "op het lichtend pad, het verkeerde spoor". Klaag na het splitsen van uw dierbaar België niet! Kom achteraf niet aangedraafd met de typische constataties: "Ich habe es nicht gewüsst".
Als opvattingen als de uwe gelden als een representatief beeld voor de Vlaamse muzikant en poëziewereld dan valt het niet te verwonderen dat die sector naar de haaien gaat. Mét of zonder "Tien om te zien".
Superstaaf, de dubbele reïncarnatie van Nonkel Bob en Tante Terry.
De voortrekker van al wat fout is. De vijand van menig vriend van mij. De verafschuwer van het goudgele pintje. Aanbidder van de koninklijke seut.
SuperSlaaf, knielt voor Laken!

P.S. Leven Bob Davidse en Terry Van Ginderen eigenlijk nog?
Oud 19 augustus 2002, 10:10   #24
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Linus

Zo beste 'partners in crime'. Om een andere groot Vlaams muzikant te citeren: "op het lichtend pad, het verkeerde spoor". Klaag na het splitsen van uw dierbaar België niet! Kom achteraf niet aangedraafd met de typische constataties: "Ich habe es nicht gewüsst".
Als opvattingen als de uwe gelden als een representatief beeld voor de Vlaamse muzikant en poëziewereld dan valt het niet te verwonderen dat die sector naar de haaien gaat. Mét of zonder "Tien om te zien".
Superstaaf, de dubbele reïncarnatie van Nonkel Bob en Tante Terry.
De voortrekker van al wat fout is. De vijand van menig vriend van mij. De verafschuwer van het goudgele pintje. Aanbidder van de koninklijke seut.
SuperSlaaf, knielt voor Laken!

P.S. Leven Bob Davidse en Terry Van Ginderen eigenlijk nog?
Beste Pieterjan,

laat ik het maar duidelijk stellen: gezwets over nationalisme (Belgische dan wel Vlaamse) is niet aan mij besteed. Het koningshuis interesseert me alleen als ik ze terugvind op een doos koekjes (en dan alleen als 't lekkere zijn).

Mijn sympathie gaat in deze echter wel naar Superstaaf. Niet omdat ik het altijd met hem eens ben, zelfs niet omdat ik het nu met hem eens ben, niet omdat ik een collega-muzikant ben, niet omdat hj een poëet zou zijn, maar om de laaghartige manier waarop hij hier wordt behandeld door de medewerkers van deze site:

Citaat:
Ga vooral uw gang, en dan maar hopen dat de moderator eindelijk het heft in handen neemt en u en uw ip van deze site bant.
Laag, vind je niet? Ik denk dat velen hier het met mij eens zijn, ook degenen die alle dagen hun degens kruisen met Superstaaf en die wat betreft opinie mijlenver van hem verwijderd zijn.

Linus
Oud 19 augustus 2002, 22:51   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ga vooral uw gang, en dan maar hopen dat de moderator eindelijk het heft in handen neemt en u en uw ip van deze site bant.
Laag, vind je niet? Ik denk dat velen hier het met mij eens zijn, ook degenen die alle dagen hun degens kruisen met Superstaaf en die wat betreft opinie mijlenver van hem verwijderd zijn.

Linus
Waarde Linus,
PJ bedoelt het als grapje hoor.
Hij lokt me graag uit mijn tent, en binnen een paar weken zal hij ook beter de juiste toon treffen, zodat zijn bedoelingen voor iedereen duidelijk worden. Hijvraagt zelfs vaak eens via mess of PM of hij niet te ver gaat, dus hij heeft geenszins de bedoeling om mij eraf te (laten) gooien. Het is een spelletje.
Ik spaar hem dan ook, omdat hij het goed meent, maar een analyse van de vlaamsche leeuw komt er zeker aan, en die zal niet mals zijn, maar eerst wil ik nu nog twee muziekloze weekjes........
Vele groeten
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2002, 23:09   #26
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Inderdaad Linus,

Zoals Superstaaf het reeds in de groep wierp hebben wij geen zo'n slechte relatie als we hier laten uitschijnen.
Toen hij me privé liet weten dat hij gisteren koorts had en rilde als de beesten dan was ik er als de kippen bij om hem een sjaal en muts aan te reiken.
Ik vind hem een bovenste beste kerel en vraag hem inderdaad geregeld of ik niet te ver ga. Steeds heeft hij geantwoord: "ik heb een brede rug". Ik verwacht een dezer dagen nog een snedige repliek terug.
Sommige mensen nemen zichzelf nu eenmaal niet altijd au serieux. Aan zij die dit wel doen kan ik de "SuperStaaf-¨Pieterjan" introduceren. 6 dagen Aalst en vervolgens 6 Roeselare. Dat zijn eerst 6 dagen van volledige onthouding en devoot bestaan om dan over te gaan naar 6 dagen van uitspattingen en excessen. Een aanrader.
De B-dagtrip staat in de NMBS-brochure!

Aan Superstaaf: hier moest eens een eind aankomen. Vreemd dat ze zich het eerst tegen mij kanten. Begrijpen wie begrijpe kan!!! En veel beterschap
Oud 20 augustus 2002, 09:48   #27
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

aaaaah , ik dacht dat het om een ruzieke ging, ik moei mij intervolg niemeer zene. Hehehehehehee, intervolg doe ik wa mee .

thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 19:57   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En terwille van wie of wat gaat onze leeuwenkoning®, alias kwaaie sjaitaan, onze Vlaamse leeuw met een muzikale analyse de grond inboren? Terwille van Matilleke, haar man, schoonpa en hun schoon nageslacht? Of is het uit goedertierenheid tegenover het "kleine" Belgische volkske dat zich zo vreselijk laat vangen aan het totale onding dat hun Vlaams volkslied heet, waar de "Vlaamse" ex.minister van cultuur al vanaf wilde en dat door de Vlaamse vieze-minister-president te min werd bevonden om het tijdens de Vlaamse "feestdag" op 11 juli mee te zingen?

Welaan dan Lion King, doe er jouw schepje bovenop. We weten wie je daar het meeste plezier mee zult doen. Succes verzekerd...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 20:30   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"De vooravond was beloftevol.

Argeloos, bijna automatisch-gedachteloos, vol onschuldig vertrouwen in de medemens, open ik de ingebedde link. Wat me dan overkomt: O tempora, o mores. Erger verschrikking dan de stad Troje met Odysseus' paard moest ondergaan. In een paniekreflex grijp ik nog naar Normogastril, Gaviscon, Rennie, en andere lapmiddelen voor de maag van de exuberante gastronoom, maar het mag niet baten, alle hulp komt te laat. "

Tot hier mag ik het smaken. Meer zelfs, ik val er als een baksteen voor!
Grote klasse is dit Superstaaf! En ik méén het!!!

Ik maak me dus geen illusies over de komende wraakanalyse van ons Vlaamse volkslied. Ze zal zonder twijfel moordend zijn! Misschien help je zijn andere ondergravers wel om het te helpen opdoeken en vervangen door één dat geen Vlaams-nationalist ooit zal willen zingen.Geen nood echter. Dat zijn immers maar 20% Belgen of één derde van de Belgische Vlamingen. Laat d�*t dus de minste van je zorgen wezen. Help ons, norm�*le Vlamingen, zodat we een muzikaal en literair estetisch verantwoord Vlaams volkslied krijgen waar wij, Belgen, trots op kunnen zijn! Weg met dat minderwaardige, oubollige en vooral, vlaams-nationalistische gedoe! Op naar de tijd van de trotse, Belgische onder-daan die dol van vreugde en passie zijn, aan de moderne tijdsgeest aangepaste, lijflied zingen mag! Leve onze toekomstige, Vlaamse Brabançonne!!!
Oud 26 augustus 2002, 19:07   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Knuppel.
't Is al goed.
Ik laat de vlaamse leeuw rustig 'inslapen'.
Zing maar rustig verder het onzingbare 'lied', zonder ooit precies te weten waarom het steeds ontaard in onesthetisch gebrul.
Ik heb niet echt behoefte om 'zegepralend te grijnzen op 's vijands trillend lijk'
Het lijkje van Karel Miry's deuntje ligt eerder te waggelen in zijn vergevorderde ontbinding dan dat het nog trilt. Zo passé is het al, zowel muzikaal als inhoudelijk als symbolisch. Daar hoeft geen doodschop meer bovenop. Die wordt wel gegeven op de ijzerweide door de 'massa' vlamingen die steeds meer 'groeit' naar het nulpunt toe. Er is geen reanimeren meer aan.
Oud 28 augustus 2002, 09:56   #31
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Wanneer komt die scherpe veroordeling op musicaal vlak nu eindelijk eens naar boven mijn beste SuperStaaf. Vol ongeduld wil ik je hierover raadplegen en met enkele pennetrekken alsmede de grond inboren. Laat me niet te lang op mijn honger zitten. Mijn maag begint te brullen als de leeuw!!!
Oud 28 augustus 2002, 10:11   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer komt die scherpe veroordeling op musicaal vlak nu eindelijk eens naar boven mijn beste SuperStaaf. Vol ongeduld wil ik je hierover raadplegen en met enkele pennetrekken alsmede de grond inboren. Laat me niet te lang op mijn honger zitten. Mijn maag begint te brullen als de leeuw!!!
Ach Pieterjan,
Heeft het zin?
Ik las Knuppels' berichtje waarin ze er niet aan twijfelt dat ik het liedje vakkundig zou vermoorden, het leeuwtje uitbenen, fileren, en vermalen, en in één grote hap opslokken.
Heeft het zin om met een gespecialseerde analyse vol verwijzingen naar traités die je toch niet in je kast hebt, een intellectueel-muzikale misdaad te plegen?
Heeft het zin om na te trappen op een bloedeloos levenloos lijkje?

Mijn eindconclusie zou luiden dat het zowel op melodisch, harmonisch, als ritmisch vlak een onzingbare miskleun is. Neem je dit op mijn gezag aan, of wil je er echt dat resempje argumenten incluis verwijzingen op nalezen? Argumenten waar ik dan nog een verklarende woordenlijst moet aan toevoegen, waarschijnlijk zonder dat het veel verduidelijkt.........
'Zing' maar met gerust gemoed uw lijflied, zonder dat ik de giftige angel van het 'weten' in uw vlaamsche jongensziel boor.
Oud 28 augustus 2002, 10:15   #33
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Wel zoals ik al gezen heb ik een van uw vorige zeldzame postings, vind je K3 best te pruimen. Dus stel ik het volgende voor. Laat de liedjesschrijvers van K3 ook een Vlaamse Leeuw componeren. Zo hebben we er twee en komt alles voor iedereen in orde.
Oud 28 augustus 2002, 10:18   #34
esha
Burger

Standaard

Citaat:
Mijn eindconclusie zou luiden dat het zowel op melodisch, harmonisch, als ritmisch vlak een onzingbare miskleun is.
Vandaar dat tienduizenden vlot de Vlaamse Leeuw kunnen zingen, maar amper een handjevol rozebalettenbezoekers den Brave Zeun kunnen uitstamelen. En dan geraken ze meestal nog niet verder dan "O vaderland onze ezel kan ni schij-ijten"
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 11:09   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
Citaat:
Mijn eindconclusie zou luiden dat het zowel op melodisch, harmonisch, als ritmisch vlak een onzingbare miskleun is.
Vandaar dat tienduizenden vlot de Vlaamse Leeuw kunnen zingen, maar amper een handjevol rozebalettenbezoekers den Brave Zeun kunnen uitstamelen. En dan geraken ze meestal nog niet verder dan "O vaderland onze ezel kan ni schij-ijten"
TheClavecimbel,
Kom gerust je tekort aan kennis in deze aanvullen in mijn Aalsterse enclave van vrede en muzikale harmonie.
Ik leer je compleet gratis onze nationale hymne feilloos uitvoeren.
Breng uit eerlijke schaamte een fles GlennFarclas mee.
Oud 28 augustus 2002, 11:13   #36
esha
Burger

Standaard

Ik ken mijn drie nationale hymnes feilloos van buiten, m'n beste. Zowel De Vlaamse Leeuw als het Wilhelmus als Die Stem van Suid-Afrika.

Daarenboven breng ik U eveneens feilloos Der er et yndigt land

Der er et yndigt land,
Det står med brede bøge
Nær salten østerstrand;
Det bugter sig i bakke, dal,
Det hedder gamle Danmark,
Og det er Frejas sal.
Der sad i fordums tid
De harniskklædte kæmper,
Udhvilede fra strid;
Så drog de frem til fjenders mén,
Nu hvile deres bene
Bag højens bavtasten.

Det land endnu er skønt,
Thi blå sig søen bælter,
Og løvet står så grønt;
Og ædle kvinder, skønne mø'r,
Og mænd or raske svende
Bebo de danskes øer.

Hil drot og fædreland!
Hil hver en danneborger,
Som virker, hvad han kan!
Vort gamle Danmark skal bestå,
Så længe bøgen spejler
Sin top i bølgen blå.

In ruil voor een fles Lagavullin Double Matured mag U eens leerling komen spelen
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2002, 11:25   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
In ruil voor een fles Lagavullin Double Matured mag U eens leerling komen spelen
Ik vrees dat ik die eerst zal moeten soldaat maken, vooraleer in staat te zijn dergelijk koeterwaals te reproduceren.
Oud 28 augustus 2002, 13:45   #38
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Ik dacht even dat dit nu het befaamde Aalsterse dialect was...
Oud 28 augustus 2002, 22:03   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mobbaniet maaneken!
Dès gin Oiljsters.
Tes e voil lieken in 't wolsj ovazoeiet.
Oud 30 augustus 2002, 23:43   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mobbaniet maaneken!
Dès gin Oiljsters.
Tes e voil lieken in 't wolsj ovazoeiet.
Ik moet zeggen, dat Aalsters dialect is vééééééééééél leuker dan koeterwaals en voil wolsje liekens, istnie Claveknutbel? (ovazoeiet...)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be