Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2011, 10:32   #21
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou het trouwens moeten te weten komen ergens.
Vraag aan Didier Reynders subsidies vanuit de pot van de Lotto. Zoals hij het gisteren zelf zei : "ge hoeft het maar te vragen !"

En zie maar : BC Oostende en Standard Luik kregen inderdaad zomaar 100.000-en euro's cadeau uit die Lotto pot op eenvoudige vraag.

Hun bestuurders (resp. Vandelanotte en Reynders himself) waren uiteraard goed ingelicht ...

Maar nu ben jij dat ook : [email protected]
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:02   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb alle isolatiewerken aan Huize Chaos uitgevoerd zonder €1 aan premies.

Vroeg of laat zie ik dat stel bloedzuigers in Brussel best in staat een taks te heffen op de isolatienorm, zogezegd om de belastingsinkomstenverliezen op de energiesector aan te zuiveren.
Mijn ex-schoonzuster heeft haar huis geïsoleerd met een premie, het jaar daarna kreeg ze een verhoogde onroerendgoedbelasting te verwerken, want dankzij de isolatie was haar zolder bewoonbaar geworden. Na 3 jaar had ze de premie terugbetaald aan extra belastingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:15   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mijn ex-schoonzuster heeft haar huis geïsoleerd met een premie, het jaar daarna kreeg ze een verhoogde onroerendgoedbelasting te verwerken, want dankzij de isolatie was haar zolder bewoonbaar geworden. Na 3 jaar had ze de premie terugbetaald aan extra belastingen.
Zelfde reden waarom ze zo graag hebben dat mensen veranda's zetten.

Maar dat van die zolder dat is het eerste dat ik ervan hoor.
Best wel mogelijk, en geniepig alweer.
Je kan een koude zolder ook bewoonbaar hebben immers.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 december 2011 om 11:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:16   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfde reden waarom ze zo graag hebben dat mensen veranda's zetten.
nochthans vind ik die meerwaarde van een verande volledig van de put gerukt, als je uw huis verkoopt of verhuurt heb je daar nauwelijks een euro meer voor.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 14:13   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu is de vraag, wanneer gaan de particuliere zonnepaneel bezitters gekloot worden? Uiteindelijk, die van het eerste uur krijgen €450 aan cetificaat per 1000kw/u terug geleverd aan't net. Leuk extra inkomen voor hen die voldoende oppervlak in de juiste richting hadden. Gaat dat ook belast worden zoals een inkomen uit arbeid?
Oud 3 december 2011, 14:26   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu is de vraag, wanneer gaan de particuliere zonnepaneel bezitters gekloot worden? Uiteindelijk, die van het eerste uur krijgen €450 aan cetificaat per 1000kw/u terug geleverd aan't net. Leuk extra inkomen voor hen die voldoende oppervlak in de juiste richting hadden. Gaat dat ook belast worden zoals een inkomen uit arbeid?
Goede vraag.
Wil ik ook wel eens weten.
En alle zonnepanelen bezitters ook wellicht.
Alhoewel, nogal veel van die bezitters in hun riante villa zijn een beetje zelfstandig met een bureau van 2 m² in dat huis en betalen via de zaak die panelen.
Allee...zo een beetje foefel zoals een goede Belg meestal foefelt.
Oud 3 december 2011, 14:36   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nochthans vind ik die meerwaarde van een verande volledig van de put gerukt, als je uw huis verkoopt of verhuurt heb je daar nauwelijks een euro meer voor.
Ik ben eerlijk gezegd geen voorstander van veranda's.
Het kan wel mooi zijn...soms.
Het kan ook net slordig zijn...soms.
Maar het is zelden comfortabel.
Oud 3 december 2011, 19:24   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De essentie is dat er door de premies meer en beter geïsoleerd wordt, waardoor de historische isolatie achterstand van onze huizen wordt weggewerkt. Dat zorgt ervoor dat er minder brandstof verbruikt wordt, dat de stookkosten lager zijn, dat er minder vervuiling is en dat er minder Co2 vanwege verwarming van gebouwen wordt uitgestoten.

Dat er nog bepaalde groepen buiten schot blijven is jammer, maar geen reden om het hele systeem af te schieten. Mits bepaalde maatregelen kan men ook daar iets aan doen.
Die "bepaalde maatregelen" zouden er op neerkomen dat enkel minder verantwoorde krotverhuurders hun koterijen op onze kosten zouden kunnen laten updaten....
Het zijn nochtans dergelijke huizen die het meest zouden profiteren...Bovendien zou het ook maatschappelijk nuttiger zijn om in de steden en de dorpsCENTRA te investeren met overheidsgeld in plaats van op de vele "schaamverkavelingen" met vrijstaande huizen...

Dat eindigt in de kortste keren voor een rechtbank wegens "discriminatie"...om het nog maar niet over het beperkte politiek kapitaal te hebben..

Zie je,de typische "profiteur" van dergelijke subisidies,eigenaar van een typisch optrekje op een van de Vlaamse en Waals-Brabantse "schaam-verkavelingen" is nu eenmaal een talrijk aanwezige kiezer.....
Ook wel gekend als "de baby-boomer"

En DAAR zit dus het probleem.....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 december 2011 om 19:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 09:49   #29
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die "bepaalde maatregelen" zouden er op neerkomen dat enkel minder verantwoorde krotverhuurders hun koterijen op onze kosten zouden kunnen laten updaten....
Talrijke goede woningen uit de jaren '60 en '70 (vòòr de 1° oliecrisis) worden thans verhuurd (en niet noodzakelijk als krotten). Je kan er donder op zeggen dat de verhuurder er geen euro spendeert aan isolatie, dubbel glas, zonnepanelen, ... want dat brengt niets op voor hem. De huurder draait wel rustig op voor de mazoutprijs ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 12:10   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Talrijke goede woningen uit de jaren '60 en '70 (vòòr de 1° oliecrisis) worden thans verhuurd (en niet noodzakelijk als krotten). Je kan er donder op zeggen dat de verhuurder er geen euro spendeert aan isolatie, dubbel glas, zonnepanelen, ... want dat brengt niets op voor hem. De huurder draait wel rustig op voor de mazoutprijs ....
Soms zetten ze er een huurder ook wel eens uit, als de nieuwe wooncode een renovatie noodzakelijk maakt. Van mijn drie vorige huisbazen heeft de eerste verkocht (voor afbraak, 2006), van de tweede weet ik dat hij niet meer verhuurt (zal ook wel te koop staan of al verkocht zijn 2009) en van de derde, dat hij het te koop gaat zetten, of het staat al te koop`2011)
Ik was iemand met acute woononzekerheid door ouderenwerkloosheid en aanschuiver op de wachtlijst van sociale woningen,twee keer zes jaar...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 16:13   #31
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Op Zonstraal forum al wat prijzen zien voorbij komen voor plaatsing zonnepanelen in 2012. Blijkbaar gaat de schrapping van de fiscale aftrek de consument niet al te veel pijn doen...
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 22:14   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Op Zonstraal forum al wat prijzen zien voorbij komen voor plaatsing zonnepanelen in 2012. Blijkbaar gaat de schrapping van de fiscale aftrek de consument niet al te veel pijn doen...
Leg eens uit?
Oud 8 december 2011, 22:35   #33
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Leg eens uit?
De laatste maanden was 2.5EUR/Wp een goede prijs, nu zijn er al offertes voor plaatsing in 2012 met prijzen van 1.8EUR/Wp en minder. Nu de aftrek wegvalt kan dat blijkbaar allemaal een pak goedkoper
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 22:38   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
De laatste maanden was 2.5EUR/Wp een goede prijs, nu zijn er al offertes voor plaatsing in 2012 met prijzen van 1.8EUR/Wp en minder. Nu de aftrek wegvalt kan dat blijkbaar allemaal een pak goedkoper
Beetje logisch.
Binnenkort zullen vele auto's ook wel 15% goedkoper worden.

Dat heb je met premies hé?
Oud 9 december 2011, 22:49   #35
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Het is nog niet zo duidelijk hoe alles opnieuw zal ingedeeld worden.
Ik zou het trouwens moeten te weten komen ergens.
Ook hoe dat zal zitten met die 6% btw op renovaties van huizen die 5 j oud zijn.
(...)
Ik heb niets gehoord over wijzigingen rond de BTW op werkzaamheden aan huizen die 5 jaar of ouder zijn.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 23:13   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik heb niets gehoord over wijzigingen rond de BTW op werkzaamheden aan huizen die 5 jaar of ouder zijn.
Ik ook niet. Staat er nog altijd:

http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...n-11-07-04.htm
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 10:18   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beetje logisch.
Binnenkort zullen vele auto's ook wel 15% goedkoper worden.

Dat heb je met premies hé?
inderdaad .....

Premies kunnen hun nut hebben om "een markt" op gang te trekken...
Maar als je die te lang laat aanslepen wordt het "een verworven recht" in de perceptie van de mensen......
Als de overheid nog eens een "premie" uitvindt zou er direkt een einddatum en/of een degressie-tabel bij moeten,en in ieder geval een VASTLIGGEND beschikbaar bedrag per begrotingsjaar....

Dan krijgen we die belachelijke situaties met fraudepogingen,anti-gedateerde fakturen ,paniekerige gezichtjes op TV en zo niet meer......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 13:14   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
inderdaad .....

Premies kunnen hun nut hebben om "een markt" op gang te trekken...
Maar als je die te lang laat aanslepen wordt het "een verworven recht" in de perceptie van de mensen......
Als de overheid nog eens een "premie" uitvindt zou er direkt een einddatum en/of een degressie-tabel bij moeten,en in ieder geval een VASTLIGGEND beschikbaar bedrag per begrotingsjaar....

Dan krijgen we die belachelijke situaties met fraudepogingen,anti-gedateerde fakturen ,paniekerige gezichtjes op TV en zo niet meer......
Idd.
Maar wat meer is, een premie zoals nu zo vaak het geval is zie je als handelaar als hefboom om de prijs zo hoog mogelijk te maken. Immers het verschil in prijs tussen minimum en maximum is die premie.
Dus ja heb je dan met premies goed gedaan of juist slecht gedaan?
Voor de handelaars zal het wellicht tenminste tijdelijk een goede zaak zijn geweest. Uiteraard hun onkosten worden er ook op afgesteld en wanneer de premie dan verdwijnt zit men in de penarie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be