Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 december 2011, 19:24   #21
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Well of course he "enjoys the broad support". But that is according to Van de Woestijne. En is dat geen journalist van LLB? De Britten zijn nogal gericht op de franco-Brusselse pers.
Wacht maar tot de lente, en iedereen Di Rupo zijn belastingstsumani begint te merken, we zullen zien hoe breed zijn steun is. Hij kan zijn eigen achterban niet eens overtuigen om babypasjes richting de realiteit van hervormingen te nemen. Di loser gaat grandioos afgaan. Spijtig want men zal er heel lang mee zwaaien, in bepaalde kringen, dat de eerste Homo regeringsleider een komplete ramp was. En dat zal altijd zo blijven.
Oud 2 december 2011, 19:25   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik heb alvast geen familieband met Frankrijk of Wallonië.
Persoonlijke ervaring is niet relevant in een discussie.

En verder is het zelfs niet eens relevant wat de huidige generatie aan familiebanden heeft, of zelfs de vorige of die daarvoor. Onze genen worden pas op veel langere tijdschaal gevormd en gemixt. Je ziet duidelijk de gradient van genetische afstand tussen noord en zuid, iets dat echt niet rap zal veranderen.
Ambiorix is offline  
Oud 2 december 2011, 20:11   #23
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
"bloedsbroeders"?

Dezelfde taal spreken heeft niets met genetica te maken. We hebben evenveel gemeen met iemand uit Parijs dan iemand uit Groningen. Meer nog, misschien hebben we zelfs meer genetica met de Parijzenaar gemeen dan met de Groninger:

Die laatste twee wereldoorlogen waren met andere woorden gewoon een ordinaire familieruzie?
SDG is offline  
Oud 2 december 2011, 20:15   #24
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Persoonlijke ervaring is niet relevant in een discussie.
Wat voor een gezever is me dat nu... alleen boekenkennis is van tel of wat?
Oud 2 december 2011, 20:20   #25
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Enkel algemene trends, statistieken, vaststellingen, studies, etc. zijn relevant. Persoonlijke gegevens of ervaringen houden geen steek. Ze zijn 1) nikszeggend aangezien ze niet significant zijn ten opzichte van de totale bevolking, en 2) subjectief aangezien niemand ze aan de waarheid kan toetsen.
Ambiorix is offline  
Oud 2 december 2011, 20:22   #26
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier ooit al eens voorspeld: de dag dat men met frenologie gaat afkomen om te bewijzen dat Vlaanderen en Nederland niets met elkaar gemeen hebben of gemeen zullen kunnen hebben komt met rasse schreden naderbij.
SDG is offline  
Oud 2 december 2011, 20:43   #27
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"My life is a fairy tale" lol...
Hij is dan ook een echte fairy
Oud 2 december 2011, 20:47   #28
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkel algemene trends, statistieken, vaststellingen, studies, etc. zijn relevant. Persoonlijke gegevens of ervaringen houden geen steek. Ze zijn 1) nikszeggend aangezien ze niet significant zijn ten opzichte van de totale bevolking, en 2) subjectief aangezien niemand ze aan de waarheid kan toetsen.
Wat een bullshit. Als ik mijn hart moet laten opereren heb ik toch liever iemand met veel ervaring dan iemand die alle statistieken, trends, vaststellingen, studies onder de knie heeft, maar nog nooit een operatie gedaan heeft.

NB: Als ervaring zo waardeloos is, waarom is het vaak een verreiste om een job te krijgen? een frtisj van irrationele bedrijven of wat???
Oud 2 december 2011, 20:49   #29
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hij is dan ook een echte fairy
Is dat geen titel voor een nieuw lifestyle boek; 'Botox and Bumpirates: The 21st century Fairy tale'
Oud 2 december 2011, 21:36   #30
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Wat een bullshit. Als ik mijn hart moet laten opereren heb ik toch liever iemand met veel ervaring dan iemand die alle statistieken, trends, vaststellingen, studies onder de knie heeft, maar nog nooit een operatie gedaan heeft.

NB: Als ervaring zo waardeloos is, waarom is het vaak een verreiste om een job te krijgen? een frtisj van irrationele bedrijven of wat???
het gaat niet over operaties maar over het aanhalen van argumenten in een discussie

Bovendien interpreteert ge mijn "ervaring" verkeerd, het ging niet om kunde of behendigheid door iets veel te doen, maar ervaring als iets wat je al hebt meegemaakt of ervaren. Dat had ge toch al moeten doorhebben.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 2 december 2011 om 21:40.
Ambiorix is offline  
Oud 2 december 2011, 21:40   #31
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het gaat niet over operaties maar over het aanhalen van argumenten in een discussie
Gij beweert dat ervaring geen kennis en inzicht kan opleveren, wat in geen enkele context waar is.

Gij zou goed passen op een Franse ministerie. Ge kent toch het verhaal over de buurtwerker die naar het ministerie ging? Niet? Ok, hij had een zeer succesvolle goedkope proefproject in een banlieu opgestart, om de straatcriminaliteit te doen dalen. Het was zelfs zo goed gelukt dat ze aangeraden was naar het ministerie te gaan om hetzelfde te doen over heel Frankrijk. Ze gaf een prachtige presantatie van twee uur, onderbouwd met allerlei cijfers, budgetten en grafieken. Toen ze gedaan had had de dikke bureaucraat achter zijn Louis XIV bureau slechts een ding te zeggen - 'Sorry mevrouw, nee'. De vrouw, gechoqueert begon haar punten allemmal te herhalen, maar de ambtenaar, met zijn Poirot-snor onderbrak haar: 'Mevrouw ik zie wel dat uw project in de praktijk heel goed werkt. Maar U kunt me helemaal niet bewijzen dat het in theorie werkt...'

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 2 december 2011 om 21:49.
Salvadorii is offline  
Oud 2 december 2011, 21:51   #32
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bovendien interpreteert ge mijn "ervaring" verkeerd, het ging niet om kunde of behendigheid door iets veel te doen, maar ervaring als iets wat je al hebt meegemaakt of ervaren. Dat had ge toch al moeten doorhebben.
Um, dus iemand die de Shoa meegemaakt heeft heeft daar geen kennis over, tot die wat studies leest? Slaat nergens op...
Oud 3 december 2011, 00:37   #33
Ambiorix

Standaard

wat ik bullshit vind is dat degene met het argument "ja maar in mijn familie.." het dus volgens jullie gehaald heeft op een onderbouwde studie naar genetica in Europa.
Ambiorix is offline  
Oud 3 december 2011, 00:59   #34
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hij was tenslotte de tweede populairste politicus in Vlaanderen.

Weyland is offline  
Oud 3 december 2011, 01:10   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Komt ervan als je een 'langue si locale' hebt, het buitenland haalt al het nieuws uit de Franstalige pers. Vlaanderen zou een Engelstalig persagentschap moeten hebben.

Het NYT artikel is toch al iets beter: http://www.nytimes.com/2011/12/02/wo...r=1&ref=europe
Vooral een kwalitatief persagentschap zoals Die Frankfurter Allgemeine. Dat hebben we niet. Jammer.
Weyland is offline  
Oud 3 december 2011, 02:22   #36
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wat ik bullshit vind is dat degene met het argument "ja maar in mijn familie.." het dus volgens jullie gehaald heeft op een onderbouwde studie naar genetica in Europa.
Wat ik bullshit vind is dat ge dat apriori van de kaart veegt. Ervaring, situationele kennis, noem het wat ge wilt, heeft zeker zijn beperkingen maar voor wat geldt dat niet? Ipv argumenten te brengen ( al a ok er zijn zeker zo 'n gevallen maar ook ...) sluit ge u op in een intellectueel doodlopende straat. Ge ondermijnt uw eigen gelijk - let dat ik nergens uw genetische data in twijfel getrokken heb, enkel uw retorische of paradigmatische fetisj rond ervaring, in al zijn betekenissen, ontkennen als bron van kennis en inzicht.
Oud 3 december 2011, 02:29   #37
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hij was tenslotte de tweede populairste politicus in Vlaanderen.

Een vergelijkbare proces speelt zich nu af in de Republikeinse primaries in de VS - de anti-Romneys worden één voor één geliefd tot men de kandidaat leert kennen. Op dat vlak is Di Rupo niet anders dan Bachmann of Santorum. Volgens mij kennen ze elkaar niet maar ik ben vrij zeker dat Di Rupo wel ervaring heeft met santorum. En als Elio ooit trouwt zal hij net zoals Michelle, ook met een homo getrouwd zijn... nu bon als ik Di Rupo één ding gun dan is het M Bachmann een ijzere harde staaf in haar homophobie te steken... maar ik besef dat dat een grote opoffering zou zijn voor die man... in Amerikaanse gevangenissen heeft men uiteraard geen toegang tot cosmetische botox... ze moeten het stellen met messteken die de zenuwen rechtstreeks uitschakelen. Anderzijds zie ik Di Rupo het wel goed doen als botox-Apache ladyboy in een Max-security gevangenis in de VS. Ik ziet het nu al 'The Fairy Tale Part II: Hard Times and Fucking the American System' lol

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 3 december 2011 om 02:37.
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be