Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 december 2011, 15:21   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan altijd met Pelgrim mee emigreren naar Nederland, weg uit het vieze Vlaanderen.

Alleszins, het is zo, in de EU als Belgie of als Vlaanderen maakt weinig uit. daarom zeg ik, eerst Belgie kapot, dan beslissen - als Vlamingen, of we erin blijven ja of nee.
Het is net mijn mening dat Vlaanderen veel beter verdient en dat ik wil vechten daarvoor. Of beter: ik wil me zomaar niet neerleggen bij die provincie Vlaanderen. Snapt ge dat nu niet of doet ge maar alsof? Volgens mij het laatste.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 15:27   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik wist niet dat Europa communautaire beslissingen ging nemen binnen België?
Alleen als we non-discriminatie regeltjes overtreden zoals zij dat zien.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 15:28   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is net mijn mening dat Vlaanderen veel beter verdient en dat ik wil vechten daarvoor. Of beter: ik wil me zomaar niet neerleggen bij die provincie Vlaanderen. Snapt ge dat nu niet of doet ge maar alsof? Volgens mij het laatste.
Isolationist? Onmogelijke positie.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 15:30   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan altijd met Pelgrim mee emigreren naar Nederland, weg uit het vieze Vlaanderen.

Alleszins, het is zo, in de EU als Belgie of als Vlaanderen maakt weinig uit. daarom zeg ik, eerst Belgie kapot, dan beslissen - als Vlamingen, of we erin blijven ja of nee.
Ja of ja, bedoel je natuurlijk.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 15:33   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Isolationist? Onmogelijke positie.
Hoezo isolationist? Waarom wordt streven naar een soevereine Vlaamse staat per definitie beschouwd als "isolationisme"? Gij kent Spaans, he, awel, lees eens het volgende, dat kan ook gelden voor Vlaanderen:

Citaat:
Antón Reixa

«Ser gallego es una casualidad y una feliz algarab�*a... ¡A cualquiera le puede pasar! Somos raros y diversos, únicos y solidarios, y estamos obligados a ser modernos. Tampoco los vascos tenéis la culpa de ser vascos. Lo más grande que tenemos somos nosotros mismos».
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 15:44   #26
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, even vergeten... Wat op Europees vlak opgelegd wordt, heeft natuuuurlijk helemaal geen invloed op wat hier mogelijk is. Tuurlijk, hoe dom van me te denken dat er zelfs maar enige invloed uitgaat daarvan... Fok zeg, hoe blind kan iemand zijn.
Vele zaken kunnen pas echt werken als ze op Europees niveau worden uitgevoerd. Europa gaat de communautaire problemen hier niet oplossen: ontnederlandsing om meer politieke macht te verwerven, poreuze gewestgrenzen, ongelijkheid in de grondwet opnemen, het niet naleven van tweetaligheid in Brussel, ....
Bijgevolg zie ik het probleem niet om en het N-VA programma te steunen en tegelijk het Europees beleid. Tussen haakjes de sixpack vind ik wel goed, maar op vele vlakken schiet Europa nog te kort qua beleid.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 7 december 2011 om 15:45.
Dirk A is offline  
Oud 7 december 2011, 15:47   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo isolationist? Waarom wordt streven naar een soevereine Vlaamse staat per definitie beschouwd als "isolationisme"? Gij kent Spaans, he, awel, lees eens het volgende, dat kan ook gelden voor Vlaanderen:
Bon, mij kan het niet schelen dat de Gallego's en de Vlamingen en de Catalanos en de Basken etc..als afzonderlijke staten in de EU zitten. Isolationisten noem ik diegenen, die niet willen in de EU zitten. De extreem-nationalisten dus.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 15:48.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 15:50   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, mij kan het niet schelen dat de Gallego's en de Vlamingen en de Catalanos en de Basken etc..als afzonderlijke staten in de EU zitten. Isolationisten noem ik diegenen, die niet willen in de EU zitten. De extreem-nationalisten dus.
ah zo, dank voor de verduidelijking.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 15:55   #29
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Gij zijt gewoon een euronationalist. Een extreem-euronationalist.
Ik wil niet in de EU zitten juist omdat ik het nationalisme stom vind. Geen Belgische staat, geen Vlaamse, en zeker geen Europese.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 7 december 2011, 15:59   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Ik wil niet in de EU zitten juist omdat ik het nationalisme stom vind. Geen Belgische staat, geen Vlaamse, en zeker geen Europese.
Gij zijt dus ne rare

wat dus niet raar is

voor een witte raaf

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 16:00.
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 16:02   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpen jullie eigenlijk wel iets van wat daar staat?

Schoofzak, ben jij dan vooral voorstander van een Vlaamse provincie in de EU? De ene voogdij inruilen voor de andere. Alé dan. Kan je ook eens aangeven waar precies "de zever" zit?

Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dus zeker niet streven naar een soevereine Vlaamse staat.
Leef jij in 2011 ???

Soevereine staten is een begrip dat stevig aan belang aan het inboeten is.

Oeps, ... ik moet hier afbreken. Later meer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 december 2011, 16:03   #32
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Ge kunt precies niet weerleggen wat ik zei. Gij zijt gewoon hetzelfde als alle andere nationalisten alleen geeft gij uw dictatuur de naam "Europa" in plaats van "België of Vlaanderen". Maar het komt op hetzelfde neer, we worden in uw staatsidee gedwongen.
In uw geval komt er nog iets veel erger bij: uw Europees-imperialistische dromen zijn gewoon de moderne versie van wat Napoleon en Hitler eerder al hebben geprobeerd.
Oud 7 december 2011, 16:04   #33
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Leef jij in 2011 ???

inboeten? De staat moeit zich juist altijd maar meer met alles.
Oud 7 december 2011, 16:04   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leef jij in 2011 ???

Ok, we klappen nog wel verder.
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 16:05   #35
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij vindt gewoon alles stom, lijkt mij, en mort daar maar over alles en iedereen.
Albrecht is offline  
Oud 7 december 2011, 16:05   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke structuur en organisatie zou jij dan geven aan de samenleving(en)?
Txiki is offline  
Oud 7 december 2011, 16:53   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leef jij in 2011 ???

Soevereine staat is een begrip van uit de tijd dat de economie nog erg lokaal was, en dat het maatschappelijk leven zich rond de kerktoren afspeelde.

Onze politieke overheid, van het lokale tot het hoogste (internationale) niveau moet ordentelijk en efficiënt georganiseerd en geregeld worden.

Onze handel is zelfs al lang het niveau van de EU overstegen; onlangs verweet iemand me van de grootste idioot te zijn, omdat ik beweerde dat mijn auto, een peugeot, in Japan geassembleerd was.

Voor mij is de beste indeling: Gemeente, Vlaanderen, Europa.

Geen enkel van die drie niveau's beschouw ik als 'iets nationalistisch' dat ik zou moeten aankleven of afstoten.

De verhouding onder mekaar van die drie niveau's moeten geregeld worden volgens het reeds gekende principe van subsidiariteit: een bevoegdheid wordt best geregeld op het laagst mogelijke niveau.

Ik kan ook met de beste wil van de wereld niet vinden dat "Europa" ons momenteel ergens iets oplegt of dwingt.
Wij hebben een contract afgesloten met de andere Euro-landen; een erg lucratief contract. Natuurlijk moeten we de andere landen daarbij niet gaan bedotten. (hetgeen Griekenland duidelijk wel gedaan heeft; maar waarbij onze 'leiders' onvoldoende attent waren om dit duidelijk en vooral tijdig aan de kaak te stellen).
Het is dus heel duidelijk dik onze eigen schuld, dat wij zoveel geld moeten gaan lenen, echt bedelen om geld te gaan lenen, met zo'n staatsschuld. We hadden die staatsschuld nooit zo mogen laten ontsporen.

bla bla ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 december 2011, 17:17   #38
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Welke structuur en organisatie zou jij dan geven aan de samenleving(en)?
Basisdemocratie + confederalisme. Zoveel als mogelijk de macht bij gemeenten, dorpen, steden leggen waar zo veel als mogelijk via rechtstreekse democratie gewerkt wordt (ook economisch). En dan daarna die gemeenten zelf de keuze laten of ze 'hogere' samenwerkingsverbanden willen maken. Dat kan eventueel dan via provincies of via administratieve structuren zoals 'Vlaanderen' of 'België' maar dat moet niet.
In ieder geval, bottom-up in plaats van top-down.
Oud 7 december 2011, 17:18   #39
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Jij vindt gewoon alles stom, lijkt mij, en mort daar maar over alles en iedereen.
Ik vind de staat stom. Sommige mensen zijn geboren met de behoefte een Meester boven zich te hebben dus die snappen dat inderdaad niet.
Oud 7 december 2011, 18:23   #40
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind de staat stom.

Sommige mensen zijn geboren met de behoefte een Meester boven zich te hebben dus die snappen dat inderdaad niet.
Je bent dus van dat type pubers die Anarrrgie leuk vinden, om rebels te zijn...

Alleszins ga je met zo'n arrogante attitude niet lang overleven in een anarchistische staat, waar vrijwillige associaties de sleutel zijn.
Albrecht is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be