![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Isolationist? Onmogelijke positie.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo isolationist? Waarom wordt streven naar een soevereine Vlaamse staat per definitie beschouwd als "isolationisme"? Gij kent Spaans, he, awel, lees eens het volgende, dat kan ook gelden voor Vlaanderen:
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bijgevolg zie ik het probleem niet om en het N-VA programma te steunen en tegelijk het Europees beleid. Tussen haakjes de sixpack vind ik wel goed, maar op vele vlakken schiet Europa nog te kort qua beleid.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 7 december 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Bon, mij kan het niet schelen dat de Gallego's en de Vlamingen en de Catalanos en de Basken etc..als afzonderlijke staten in de EU zitten. Isolationisten noem ik diegenen, die niet willen in de EU zitten. De extreem-nationalisten dus.
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 15:48. |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah zo, dank voor de verduidelijking.
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil niet in de EU zitten juist omdat ik het nationalisme stom vind. Geen Belgische staat, geen Vlaamse, en zeker geen Europese. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat dus niet raar is voor een witte raaf Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soevereine staten is een begrip dat stevig aan belang aan het inboeten is. Oeps, ... ik moet hier afbreken. Later meer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Ge kunt precies niet weerleggen wat ik zei. Gij zijt gewoon hetzelfde als alle andere nationalisten alleen geeft gij uw dictatuur de naam "Europa" in plaats van "België of Vlaanderen". Maar het komt op hetzelfde neer, we worden in uw staatsidee gedwongen.
In uw geval komt er nog iets veel erger bij: uw Europees-imperialistische dromen zijn gewoon de moderne versie van wat Napoleon en Hitler eerder al hebben geprobeerd. |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke structuur en organisatie zou jij dan geven aan de samenleving(en)?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze politieke overheid, van het lokale tot het hoogste (internationale) niveau moet ordentelijk en efficiënt georganiseerd en geregeld worden. Onze handel is zelfs al lang het niveau van de EU overstegen; onlangs verweet iemand me van de grootste idioot te zijn, omdat ik beweerde dat mijn auto, een peugeot, in Japan geassembleerd was. Voor mij is de beste indeling: Gemeente, Vlaanderen, Europa. Geen enkel van die drie niveau's beschouw ik als 'iets nationalistisch' dat ik zou moeten aankleven of afstoten. De verhouding onder mekaar van die drie niveau's moeten geregeld worden volgens het reeds gekende principe van subsidiariteit: een bevoegdheid wordt best geregeld op het laagst mogelijke niveau. Ik kan ook met de beste wil van de wereld niet vinden dat "Europa" ons momenteel ergens iets oplegt of dwingt. Wij hebben een contract afgesloten met de andere Euro-landen; een erg lucratief contract. Natuurlijk moeten we de andere landen daarbij niet gaan bedotten. (hetgeen Griekenland duidelijk wel gedaan heeft; maar waarbij onze 'leiders' onvoldoende attent waren om dit duidelijk en vooral tijdig aan de kaak te stellen). Het is dus heel duidelijk dik onze eigen schuld, dat wij zoveel geld moeten gaan lenen, echt bedelen om geld te gaan lenen, met zo'n staatsschuld. We hadden die staatsschuld nooit zo mogen laten ontsporen. bla bla ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In ieder geval, bottom-up in plaats van top-down. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Alleszins ga je met zo'n arrogante attitude niet lang overleven in een anarchistische staat, waar vrijwillige associaties de sleutel zijn. |
|
![]() |