Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2011, 18:50   #21
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Maar Clegg is een slappeling en Miliband een opportunist. Dus de reuring zal wel gaan liggen.
Zoals ik had gedacht:
Citaat:
U.K. Deputy Prime Minister Nick Clegg said a breakup of the coalition government would spell “economic disaster” for Britain while saying he was “bitterly disappointed” by last week’s European Union summit.

Prime Minister David Cameron’s refusal to back a 27-nation pact to tighten budget rules may leave the U.K. “isolated and marginalized within the European Union,” Clegg told the British Broadcasting Corp.’s “Marr” program today. Still, he said “it would be even more damaging for us as a country if the coalition government was now to fall apart. It would create economic disaster.”
Bron: http://www.bloomberg.com/news/2011-1...disaster-.html

Laatst gewijzigd door Sjaax : 11 december 2011 om 18:56.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2011, 19:34   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Premier Cameron beheerste in ieder geval het debat in de Britse kamer van Volksvertegenwoordigers....waarbij blijkbaar enkel Milliband,Leider van Labour,hem wat weerwerk gaf..

Milliband wilde overigens niet rechtstreeks antwoorden op de vlijmscherpe vraag van Cameron,: "wel,zeg ons....Zou JIJ dat getekend hebben......"

Want het ziet ernaar uit dat Premier Cameron een meerderheid van de Britten,of in ieder geval van de Engelsen,mee heeft...waar het Euro-scepticisme hoog opgestookt staat....

Maar de bemerking van Premier Cameron dat "het VK een belangrijk lid zal blijven in de Unie" ...is waarschijnlijk "wishfull thinking"....

en de LibDems......tsja

Laatst gewijzigd door kelt : 12 december 2011 om 19:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2011, 21:43   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Milliband wilde overigens niet rechtstreeks antwoorden op de vlijmscherpe vraag van Cameron,: "wel,zeg ons....Zou JIJ dat getekend hebben......"
Haha, dat geeft naast de opmerking over Clegg steun aan het tweede deel van de opmerking.
Citaat:
Maar Clegg is een slappeling en Miliband een opportunist.
Oud 12 december 2011, 21:59   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Een poll geeft grote steun voor Cameron onder de Britten aan.
Citaat:
A MAJORITY of voters back Prime Minister David Cameron’s use of Britain’s veto of a new European Union treaty, according to a new poll.

Despite facing heavy criticism at Westminster over the decision, the Prime Minister has the support of 62 per cent of those surveyed, the Survation found.
Het beste is dat de Britten zo snel mogelijk in de stront zakken, zodat gauw duidelijk wordt wat de consequenties zijn van zo'n Einzelgang. Het VK is IJsland niet, dat zich alleen over visvangst hoeft te bekommeren. De economische relaties met de rest van de wereld en in het bijzonder Europa zijn essentieel voor het VK.
Oud 12 december 2011, 22:17   #25
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het beste is dat de Britten zo snel mogelijk in de stront zakken, zodat gauw duidelijk wordt wat de consequenties zijn van zo'n Einzelgang. Het VK is IJsland niet, dat zich alleen over visvangst hoeft te bekommeren. De economische relaties met de rest van de wereld en in het bijzonder Europa zijn essentieel voor het VK.
Het kost het VK ongeveer 50 miljoen £ per dag om lid te zijn van het clubje volgevreten dictators in Brussel, die dan in ruil de inwoners van het VK de les spellen (of toch denken dat ze dat kunnen).
Het zou fijn zijn moest men daar ook op besparen in het VK, dat zijn weer wat inkomsten voor het euro gedrocht minder!
Waarom zouden ze overigens nog geld blijven pompen in die terminale patiënt, als er elders zo veel betere investeringsmogelijkheden zijn?
De economische relaties voor het VK met Europa waren essentieel, zijn nog steeds essentieel, maar verliezen elke dag in waarde.
Ik hoop trouwens dat u zelf zo snel mogelijk in de stront zakt; dit echter geheel terzijde.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2011, 22:34   #26
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 12 december 2011, 22:59   #27
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
Het kost het VK ongeveer 50 miljoen £ per dag om lid te zijn van het clubje volgevreten dictators in Brussel, die dan in ruil de inwoners van het VK de les spellen (of toch denken dat ze dat kunnen).
Het zou fijn zijn moest men daar ook op besparen in het VK, dat zijn weer wat inkomsten voor het euro gedrocht minder!
wel, wel, en dat dan ondanks het onterechte UK rebate waar maggie tatcher destijds zo om gesmeekt heeft?
Het uk heeft nooit de volle pot betaalt maar wel altijd een volledige stem willen hebben. Gierige bastards.
Wel, ze zijn in de boot gestapt en roeien nu al 30 jaar achteruit terwijl de rest van de eu vooruit wil, misschien tijd om ze in een aparte roeiboot te zetten dan kunnen ze achteruit roeien zoveel ze willen, vol van pretentie, al zingend van "brittania rules the waves"...

Het is nu wel duidelijk dat ze niets dan ballast zijn voor het eu schip.

Citaat:
Waarom zouden ze overigens nog geld blijven pompen in die terminale patiënt, als er elders zo veel betere investeringsmogelijkheden zijn?
De economische relaties voor het VK met Europa waren essentieel, zijn nog steeds essentieel, maar verliezen elke dag in waarde.
Ik hoop trouwens dat u zelf zo snel mogelijk in de stront zakt; dit echter geheel terzijde.
Wel, het zit eraaan te komen dat alle handel in euro-derivaten nog enkel in de eurozone zelf mag verhandeld worden.
Eens zien hoe snel de bankiers van the city cameron dan lynchen.

Als the uk vrije toegang tot de grootste markt ter wereld verliest, dan zal dat de economie nogal boosten, nietwaar?

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 december 2011 om 23:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2011, 23:08   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, het zit eraaan te komen dat alle handel in euro-derivaten nog enkel in de eurozone zelf mag verhandeld worden.

Als the uk vrije toegang tot de grootste markt ter wereld verliest, dan zal dat de economie nogal boosten, nietwaar?
Oud 12 december 2011, 23:42   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Dat ze hun financiële massavernietigingswapens in hun reet steken.
Oud 13 december 2011, 00:00   #30
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
wel, wel, en dat dan ondanks het onterechte UK rebate waar maggie tatcher destijds zo om gesmeekt heeft?
Het uk heeft nooit de volle pot betaalt maar wel altijd een volledige stem willen hebben. Gierige bastards.
Wel, ze zijn in de boot gestapt en roeien nu al 30 jaar achteruit terwijl de rest van de eu vooruit wil, misschien tijd om ze in een aparte roeiboot te zetten dan kunnen ze achteruit roeien zoveel ze willen, vol van pretentie, al zingend van "brittania rules the waves"...

Het EU schip is als de Titanic
Meer wil ik daar niet meer over kwijt...
Oud 13 december 2011, 00:05   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Row row row the boat... euh, Titanic

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 00:32   #32
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar werd de titanic alweer gebouwd?
Juist, ja.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 01:00   #33
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En waar werd de titanic alweer gebouwd?
Juist, ja.
Sommigen leren dan ook uit hun fouten

*edit* Knappe pic, zonbron!
Laten we het alom gekende 'Where's Waldo?' hierop toepassen met 'Where's Herman?'
Zou ie op het schip zitten? In één van de sloepjes? Of in één of andere villa in het Zuiden?

Laatst gewijzigd door UnionJack : 13 december 2011 om 01:03.
Oud 13 december 2011, 06:21   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in zekere zin is dat correct....

Die "Titanic"..dat is de verouderde en onhandige manier van werken in de EU....
De EU echter is niet dat schip,het is de werf!
Er is iets fundamenteels mis met de EU-konstruktie,met de manier van werken op de werf...en dat moet beetje bij beetje vertimmerd worden.Dat is gewoon een vaststelling.

En er is geen behoefte aan mensen die in de weg blijven lopen op de werf...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2011 om 06:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 06:36   #35
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
in zekere zin is dat correct....

Die "Titanic"..dat is de verouderde en onhandige manier van werken in de EU....
De EU echter is niet dat schip,het is de werf!
Er is iets fundamenteels mis met de EU-konstruktie,met de manier van werken op de werf...en dat moet beetje bij beetje vertimmerd worden.Dat is gewoon een vaststelling.

En er is geen behoefte aan mensen die in de weg blijven lopen op de werf...
In zekere zin doet dat me dan weer aan de Boelwerf denken
Als je dan je grootste geldschieter niet tegemoet wil komen, bestaat de kans wel eens dat er geen financiële middelen meer zijn om die boot af te werken!
Jammer dat de kleine vissen hier alweer de dupe van gaan zijn, van dat ongebreideld €uro-fanatisme. Maar tzal mij een zorg wezen.
Oud 13 december 2011, 07:35   #36
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik proef in die uitspraak enige boosheid.

Ik kan me daar zelfs iets bij voorstellen. Het hoort niet aan andere mensen toe te wensen om in de stront te zakken. En zo kun je mijn zin over het snel in de stront zakken van de Britten lezen. Maar zo bedoelde ik het niet. De nadruk had eigenlijk op snel moeten liggen. De Britten zullen sowieso in de stront zakken, ik hoop alleen dat het snel gebeurt, niet dat ze jarenlang hun tevergeefse strijd tegen de onvermijdelijke neergaande economische ontwikkelingen moeten strijden.
Oud 13 december 2011, 07:43   #37
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik proef in die uitspraak enige boosheid.

Ik kan me daar zelfs iets bij voorstellen. Het hoort niet aan andere mensen toe te wensen om in de stront te zakken. En zo kun je mijn zin over het snel in de stront zakken van de Britten lezen. Maar zo bedoelde ik het niet. De nadruk had eigenlijk op snel moeten liggen. De Britten zullen sowieso in de stront zakken, ik hoop alleen dat het snel gebeurt, niet dat ze jarenlang hun tevergeefse strijd tegen de onvermijdelijke neergaande economische ontwikkelingen moeten strijden.
Dat proeven terzijde gelaten, als U het woord Britten door EU vervangt, geeft dat mijn perfect mijn opinie over die laatste weer.
HIER
Oud 13 december 2011, 22:45   #38
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op menige nieuwssite in het VK vraagt menig redacteur zich vertwijfeld af wat Premier Cameron nu juist bekomen heeft ...
Een einde aan de Britse korting?
Citaat:
The largest party in the European Parliament, the centre-right European People's Party, has said Britain's annual rebate from the EU should be reconsidered following London's "selfish" behaviour at last week's summit.

"I believe that the British rebate should be put into question. Our taxpayers' money should be used for things other than rewarding selfish and nationalistic attitudes," said EPP leader Joseph Daul, referring to London's decision last week to block full-blown treaty change to tighten fiscal rules.
Bron: http://euobserver.com/19/114615
Oud 14 december 2011, 00:54   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een einde aan de Britse korting?
Bron: http://euobserver.com/19/114615
Wat een onaangenaam clubje die EU, zoveel dreigementen.

Van de 'block the full-blown treaty' naar 'blow (up) the full-blocking treaty'.

Toch mooi werk van Cameron, die ik onder normale omstandigheden toch wel als een full-blown eikel beschouw.
HIER
Oud 14 december 2011, 01:23   #40
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat een onaangenaam clubje die EU, zoveel dreigementen.

Van de 'block the full-blown treaty' naar 'blow (up) the full-blocking treaty'.

Toch mooi werk van Cameron, die ik onder normale omstandigheden toch wel als een full-blown eikel beschouw.
hihi inderdaad...
Dat ze die rebate maar afschaffen, ze gaan er ver mee komen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be