Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2011, 03:03   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schaamteloos inepte commentaar
Le groupe des chômeurs complets indemnisés (658 590 personnes) a diminué de 4,6 % par rapport �* 2007.
Er worden er jaarlijks zo'n 100000 geschrapt.
Het is geen schaamteloze opmerking.

De 24000 die hun wachtuitkering dreigen te verliezen, zijn geen gezinshoofden of alleenstaanden, maar jongeren die nog thuis wonen of samenwonen met een werkende partner.
Daarnaast gaat het dus om jongeren die 3 jaar na het verlaten van de schoolbanken nog steeds niet hebben gewerkt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 03:05   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Lees : OCMW"s mogen 24.000 leeflonen extra uitkeren. Zonder dat ze betrokkenen in richting van werk/zelfredzaamheid kunnen duwen... Goe bezig !!!
Nee, want het gaat niet om alleenstaanden, maar om jongeren die nog thuis wonen of samenwonen met een werkende partner.
Die kunnen zelfs niet eens een leefloon aanvragen, want ze zijn niet hulpbehoevend en onbemiddeld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 10:08   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Deze draad is best grappig.

De werklozen zijn de schuldigen en moeten zwaar gestraft worden...
Ze worden helemaal niet gestraft maar niet langer beloond om niet te werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 10:10   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, want het gaat niet om alleenstaanden, maar om jongeren die nog thuis wonen of samenwonen met een werkende partner.
Die kunnen zelfs niet eens een leefloon aanvragen, want ze zijn niet hulpbehoevend en onbemiddeld.
Ik neem aan dat het kindergeld verder betaald wordt ?
Oud 11 december 2011, 10:28   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze worden helemaal niet gestraft maar niet langer beloond om niet te werken.
Wie beloond wordt om niet te werken dat zijn de kadavers in de industrie en in de administratie.
Het verschijnsel is bekend bij wie carière gemaakt heeft.

Jouw uitdrukking is een stupiditeit
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 10:32   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is geen schaamteloze opmerking.

De 24000 die hun wachtuitkering dreigen te verliezen, zijn geen gezinshoofden of alleenstaanden, maar jongeren die nog thuis wonen of samenwonen met een werkende partner.
Daarnaast gaat het dus om jongeren die 3 jaar na het verlaten van de schoolbanken nog steeds niet hebben gewerkt.
Ik had het niet over een schaamteloze opmerking maar over een schaamteloos inepte opmerking,waarbij het schaamteloos op inept slaat en niet op de opmerking.
Ik heb ook aangegeven waarom die opmerking inept was.

Anderzijds:Het over profiteurs hebben is een plattitude als je niet kan aangeven hoe en waarom dat profiteren is wat ze doen - gewoonlijk gaat het om legale rechten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 10:35.
Oud 11 december 2011, 10:33   #27
kameleon
Minister

Standaard

Jammer voor die schoolverlaters die hebben opleidingen gevolgd, honderden sollicitaties hebben gestuurd en een interim van een paar maanden hebben gedaan maar nooit definitief werden aangeworven.

Zo ook een maat van mij, die thuis altijd zijn bijdrage moet doen van vooral de papa. Dat is ook al zo een inquisiteur die zijn luie(?) zoon verantwoordelijkheid wilt bijbrengen, terwijl zijn zoon meer dan verantwoordelijkheid nam.
Hij is bij mij al komen klagen dat hij op zijn vader niet moet rekenen en dat het nu al spanningen geeft tussen zijn ouders.

Hoe moet mijn vriend nu verder zonder geld ? De eerste indruk bij een sollicitatiegesprek is zo belangrijk, maar hij kan hem niet eens nieuwe kleding kopen. Naar het OCMW kan hij ook niet want hij is samenwonend dus daar zal hij ook niets van krijgen. Naar de vrederechter stappen ?
Oud 11 december 2011, 10:42   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie beloond wordt om niet te werken dat zijn de kadavers in de industrie en in de administratie.

Jouw uitdrukking is een stupiditeit
Hangt er vanaf wat gij werken noemt.
Ik denk niet dat ze recht hebben op een werkloosheidsuitkering als ze failliet gaan.
Oud 11 december 2011, 11:07   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf wat gij werken noemt.
Ik denk niet dat ze recht hebben op een werkloosheidsuitkering als ze failliet gaan.
Ik doel op opzijgeschoven managers die op non-actief gezet worden maar wel nog naar het werk moeten komen, kadavers noemt men dat. Sommige van die kadavers zijn untouchable omdat ze een pak aandelen hebben. Die mogen geen klop meer uitvoeren meer worden ook niet afgedankt (zou trouwens te duur zijn)

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 11:11.
Oud 11 december 2011, 11:12   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doel op opzijgeschoven managers die op non-actief gezet worden maar wel nog naar het werk moeten komen, kadavers noemt men dat.
Ach OK, maar die hebben dus gewerkt.
Oud 11 december 2011, 11:22   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat het kindergeld verder betaald wordt ?
Enkel als ze studeren of een wachtuitkering krijgen dacht ik...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 11:27   #32
kameleon
Minister

Standaard

Maar diegene die 1.000.000 sollicitaties heeft gedaan en nooit werd aangeworven gedurende die 3 jaar wordt ook alles afgenomen. Hij mag zelfs nog 5 maanden interim gedaan hebben, dop weg.
Oud 11 december 2011, 12:26   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Maar diegene die 1.000.000 sollicitaties heeft gedaan en nooit werd aangeworven gedurende die 3 jaar wordt ook alles afgenomen. Hij mag zelfs nog 5 maanden interim gedaan hebben, dop weg.
Het verschil tussen dop en OCMW is minder dan 150€/maand
Bij het OCMW krijg je nog een aantal tegemoetkomimgen die je als dopper niet krijgt.
Oud 11 december 2011, 12:27   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach OK, maar die hebben dus gewerkt.
Die werken nog maar ze mogen niks meer doen, meestal te duur of te moeilijk om af te danken. Dat zijn pas profiteurs. Typisch managersgedoe.
Natuurlijk in de hogere rangen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 12:29.
Oud 11 december 2011, 12:36   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die werken nog maar ze mogen niks meer doen, meestal te duur of te moeilijk om af te danken. Dat zijn pas profiteurs. Typisch managersgedoe.
Natuurlijk in de hogere rangen.
Waarom schrijft ge dan:
Citaat:
Waar bedrijven hun werknemers voor betalen is ons probleem niet.
Het spaart in elk geval een uitkering uit.
Oud 11 december 2011, 12:49   #36
kameleon
Minister

Standaard

Mijn vriend moet niet vrezen. Na 3 positieve evaluaties wordt de wachtuitkering omgeschakeld naar een inschakelingsuitkering.

Een 'inschakelingsuitkering' is dan enkel mogelijk als de werkzoekende actief naar werk zoekt en 3 positieve evaluaties heeft gekregen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rakkoord.dhtml

Je ziet dus wat een emopraat de vakbonden hier weer verkopen en welke emotionele reacties dit bij de inquisiteurs op het forum losmaakt.
De vakbond kan totaal niet weten wie 3 positieve evaluaties krijgt/kreeg en wie niet, hoe ze dan aan 24.000 komen is onbegrijpbaar.
Oud 11 december 2011, 12:58   #37
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jammer voor die schoolverlaters die hebben opleidingen gevolgd, honderden sollicitaties hebben gestuurd en een interim van een paar maanden hebben gedaan maar nooit definitief werden aangeworven.

Zo ook een maat van mij, die thuis altijd zijn bijdrage moet doen van vooral de papa. Dat is ook al zo een inquisiteur die zijn luie(?) zoon verantwoordelijkheid wilt bijbrengen, terwijl zijn zoon meer dan verantwoordelijkheid nam.
Hij is bij mij al komen klagen dat hij op zijn vader niet moet rekenen en dat het nu al spanningen geeft tussen zijn ouders.

Hoe moet mijn vriend nu verder zonder geld ? De eerste indruk bij een sollicitatiegesprek is zo belangrijk, maar hij kan hem niet eens nieuwe kleding kopen. Naar het OCMW kan hij ook niet want hij is samenwonend dus daar zal hij ook niets van krijgen. Naar de vrederechter stappen ?
's morgens naar een interimkantoor gaan en je inschrijven. Als je niet stinkt naar drank dan heb je tegen de middag een job. Geen glamoureuze job, rekkenvuller of afwasser of zoiets, maar een job. Ik heb het zelf vaak genoeg gedaan.
Oud 11 december 2011, 13:06   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, zo werkt het. Je kan niet verwachten dat de jobs zomaar komen binnestromen als je her en der eens solliciteert of een opleiding volgt.

Citaat:
Die vader heeft groot gelijk dat hij dat geprofiteer op zijn kosten niet blijft tolereren. Dat die zoon maar één van die tienduizenden vacatures invult en gewoon gaat werken zoals het gros van de bevolking en wat minder zaagt over zijn situatie.

Citaat:
Werken. Punt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 15:10   #39
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel wel, er is toch nog iets positiefs aan het regeerakkoord:

Bron: DS.

Dit is alvast een mooi begin, maar van mij mocht cijfer gerust 10x hoger liggen. Het aantal profiteurs onder de werklozen ligt hier in België torenhoog door de hoge werkloosheidsuitkeringen en de zwakke controle erop.
Ik ben ook tegen werkloosheidsuitkeringen : iedereen zou een onvoorwaardelijk basis-inkomen van 1000 euros moeten krijgen, op te waarderen naargelang het leven duurder word natuurlijk...
Als je dan wilt of k�*n werken, is dat er bovenop. Zoniet ben je alvast gered van de hongersdood, en niet dakloos.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2011, 15:11   #40
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen deze die het echt nodig hebben.
Dus niet de lottowinnaar voor wie de uitkering een leuk extraatje is.
er zijn inderdaad schandalig veel lottowinnende doptrekkers...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be