![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 24000 die hun wachtuitkering dreigen te verliezen, zijn geen gezinshoofden of alleenstaanden, maar jongeren die nog thuis wonen of samenwonen met een werkende partner. Daarnaast gaat het dus om jongeren die 3 jaar na het verlaten van de schoolbanken nog steeds niet hebben gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kunnen zelfs niet eens een leefloon aanvragen, want ze zijn niet hulpbehoevend en onbemiddeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat het kindergeld verder betaald wordt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verschijnsel is bekend bij wie carière gemaakt heeft. Jouw uitdrukking is een stupiditeit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook aangegeven waarom die opmerking inept was. Anderzijds:Het over profiteurs hebben is een plattitude als je niet kan aangeven hoe en waarom dat profiteren is wat ze doen - gewoonlijk gaat het om legale rechten. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Jammer voor die schoolverlaters die hebben opleidingen gevolgd, honderden sollicitaties hebben gestuurd en een interim van een paar maanden hebben gedaan maar nooit definitief werden aangeworven.
Zo ook een maat van mij, die thuis altijd zijn bijdrage moet doen van vooral de papa. Dat is ook al zo een inquisiteur die zijn luie(?) zoon verantwoordelijkheid wilt bijbrengen, terwijl zijn zoon meer dan verantwoordelijkheid nam. Hij is bij mij al komen klagen dat hij op zijn vader niet moet rekenen en dat het nu al spanningen geeft tussen zijn ouders. Hoe moet mijn vriend nu verder zonder geld ? De eerste indruk bij een sollicitatiegesprek is zo belangrijk, maar hij kan hem niet eens nieuwe kleding kopen. Naar het OCMW kan hij ook niet want hij is samenwonend dus daar zal hij ook niets van krijgen. Naar de vrederechter stappen ?
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat ze recht hebben op een werkloosheidsuitkering als ze failliet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik doel op opzijgeschoven managers die op non-actief gezet worden maar wel nog naar het werk moeten komen, kadavers noemt men dat. Sommige van die kadavers zijn untouchable omdat ze een pak aandelen hebben. Die mogen geen klop meer uitvoeren meer worden ook niet afgedankt (zou trouwens te duur zijn)
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Maar diegene die 1.000.000 sollicitaties heeft gedaan en nooit werd aangeworven gedurende die 3 jaar wordt ook alles afgenomen. Hij mag zelfs nog 5 maanden interim gedaan hebben, dop weg.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij het OCMW krijg je nog een aantal tegemoetkomimgen die je als dopper niet krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Die werken nog maar ze mogen niks meer doen, meestal te duur of te moeilijk om af te danken. Dat zijn pas profiteurs. Typisch managersgedoe.
Natuurlijk in de hogere rangen. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het spaart in elk geval een uitkering uit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Mijn vriend moet niet vrezen. Na 3 positieve evaluaties wordt de wachtuitkering omgeschakeld naar een inschakelingsuitkering.
Een 'inschakelingsuitkering' is dan enkel mogelijk als de werkzoekende actief naar werk zoekt en 3 positieve evaluaties heeft gekregen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rakkoord.dhtml Je ziet dus wat een emopraat de vakbonden hier weer verkopen en welke emotionele reacties dit bij de inquisiteurs op het forum losmaakt. De vakbond kan totaal niet weten wie 3 positieve evaluaties krijgt/kreeg en wie niet, hoe ze dan aan 24.000 komen is onbegrijpbaar.
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan wilt of k�*n werken, is dat er bovenop. Zoniet ben je alvast gered van de hongersdood, en niet dakloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |