![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan passen ze die wet toch gewoon aan? (wil het niet doen klinken alsof dat dingen zijn die op 1 2 3 gebeurd zijn)
Of ze maken leercontract of deeltijds verplicht (oeh wat haat ik dat woord) voor zij die niet mee willen draaien in het 'gewone' onderwijs. 1 dag per week naar school en verder werken. Dat werk wordt toch mee gezocht en begeleid van die scholen uit (voor leercontract toch zeker, deeltijds is iets vrijer). Laatst gewijzigd door Duupje : 15 december 2011 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik ben ook afvaljeugd.
De inrichtende macht heeft mij en mijn einddiploma gemassacreerd |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met drie tieners in huis die al eens van school hebben veranderd (soms vrijwillig, soms van moeten) ken ik ondertussen al wat scholen in Mechelen, en heb ik ook het syteem door. De meeste scholen hebben onderling een ongeschreven overeenkomst wat het opvangen van buitengezette leerlingen betreft. Echter. Er zijn scholen die enkel de beste leerlingen aanvaarden die slim genoeg zijn en zich zeer netjes gedragen, niet officieel maar je merkt het wel. De rest wordt vriendelijk verzocht elders aan te kloppen. Er is zo goed als geen leerlingenbegeleiding behalve voor de strevers die absluut de eerste van de klas willen zijn. Er zijn scholen waar het gros van de leerlingen al enkele scholen hebben 'geprobeerd', en voor wie het zeer moeilijk zou zijn nog in een andere school binnen te geraken. De school weet dat en is zo goed als gedoemd om de leerlingen tot de leerplichtige leeftijd op de schoolbanken te houden. Echte motivatie is er ver te zoeken, noch bij de leerlingen, noch bij de leerkrachten. Er is heel wat leerlingenbegeleiding, want ook concentratieschool. Nochtans, heel wat van de leerlingen verlaten op 18 jarige leeftijd het onderwijs, schoolmoe tot en met. Bij de leerling die in zo'n concentratieschool begint is de kans een pak groter dat die het kotsbeu wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 voor de volksbeweging in 68 2 voor pedofilie toen ik de bisschop op latere leeftijd persoonlijke rehabilitatie wou vragen op een audiëntie. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, leercontracten ed zijn een alternatief, maar dan enkel voor wie op jonge leeftijd een beroepskeuze maakt. Laatst gewijzigd door Rudy : 15 december 2011 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
PS: tegenwoordig moet je blijkbaar zware studies gevolgd hebben om te weten hoe je een computer aan en uit moet zetten. ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 december 2011 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echt frustrerend. Zoveel kan ik je wel vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je. Uw verhaal bevestigt mij nogmaals dat je als ouder niet kort genoeg op de bal kan spelen. Na de schoolperiode blijft hij (of zij) uiteindelijk nog steeds uw kind. Als dan iets fout loopt zal het uiteindelijk uw fout zijn, het zal uw wijze van opvoeden zijn die in vraag zal worden gesteld. Goed dat je beroep hebt gedaan op de politie, hoe ik ze ook onderschat (dit laatste terzijde). Het onderwijs is niet in staat om, en wil zelfs niet meer dergelijke problemen binnenshuis oplossen. Het wordt hen trouwens verboden. Laatst gewijzigd door Rudy : 15 december 2011 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik heb soms het gevoel dat er veel te veel mensen in de ASO worden geduwd die eigenlijk beter zouden passen in andere richtingen.
Er wordt niet echt goed genoeg begeleid in het lager onderwijs, en de ouders zullen waarschijnlijk hun kinderen liefst naar een zogezegd 'hoge' richting sturen. Uiteindelijk worden Humane Wetenschappen en Economie-Talen zo een beetje de "vuilbakken" van het ASO, vol mensen die beter tot hun recht zouden komen in een praktischere richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag: wat verwacht je dan van een begeleiding in het basisonderwijs ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, geef toe, muurtjes metselen leer je niet in je living. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Aetas parentum peior avis tulit nos nequiores, mox daturos progeniem vitiosiorem. - Horatius, 2000 jaar geleden in Odes, III. 6
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Er is gewoon minder werk voor mensen met een laag diploma dan vroeger, Robert.
Dat komt door maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen, Robert. Zulke mensen daarom 'afval' noemen zegt nogal wat over u, Robert. En nee, mensen gaan niet allemaal burgerlijk ingenieur of informatica studeren omdat daar toevallig veel vraag naar is. Niet iedereen heeft daar de aanleg of interesse voor. Mensen zijn verschillend, Robert. Wat vervelend hé. Dag, Robert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling