![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen? | |||
Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden |
![]() ![]() ![]() |
21 | 65,63% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat een doorsnee katholiek zich niet moet verantwoorden voor dat soort toestanden.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen zou de moslimgemeenschap dit moeten afkeuren door het te laten horen, ook zouden ze zelf moeten optreden tegen zo'n dingen.
Zet slechte moslims uit de moslimgemeenschap en stoot ze af. Ze trekken zich toch niets aan van enig geloof en gebruiken/misbruiken het enkel als het hen van pas komt... Op die manier zal er druk komen te staan op de famillie en vrienden van scheeflopers zodat zij mss eindelijk een keertje op hun plaats worden gezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele ouder zou toch willen dat z'n/haar kind wordt uitgestoten, mss motiveert die gedachte hen wel om hun kinderen eindelijk wat bij te leren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 1) """Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête"""
![]() 2) Citaat:
Als er dingen gebeuren die deze samenleving in gevaar brengen moeten we allen samen reageren. Zo hebben we gereageerd met witte marsen e.d. Als de "gematigde" moslims willen blijven genieten van de samenleving waar ze naartoe gekomen zijn omdat het hier beter is dan vanwaar ze komen. Dan kunnen ze die betere samenleving ook helpen behouden/helpen verbeteren als er extremisten zijn die de zaak willen verknoeien. Het zou door "de bange blanke" man sterk gewaardeerd worden als de moslims luidkeels protesteren tegen bvb sharia4belgium en andere dergelijke uitwassen. Evenals het door velen zou gewaardeerd worden als we protesteren tegen de persoon (hierboven) waarmee Suqar niet wil discussieren. ![]() Laatst gewijzigd door Biggles : 17 december 2011 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 december 2011 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen,"Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden."
Maar zo simpel is het natuurlijk ook weer niet, velen laten zich opruien.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 december 2011 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en nee.
Ja: als duidelijk statement vanuit de moslimgemeenschap zou dat kunnen tellen. Naar de autochtone bevolking toe en naar het gespuis toe. Ik denk soms echt dat een groot deel van de bevolking daarop zit te wachten, in die zin van 'kijk, ze zijn ook niet akkoord'. Ik veronderstel dat het merendeel van hen hier effectief ook niet achter staat. Maar het blijft toch altijd zo stil vanuit die hoek. Hoe komt dat eigenlijk suqar? Nee: niet alle moslims moeten opdraaien voor wat een bende idioten uit hun botten slaan. Misschien kan het zelfs beide gemeenschappen dichter bij elkaar brengen, moest er een collectief gevoel zijn ofzoiets. Het idee dat niet alleen de 'echte' Belgen dit afkeuren. Dat er samen aan gewerkt kan worden. Of leef ik weer in een te idealistische wereld als ik dat denk? Laatst gewijzigd door Duupje : 17 december 2011 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik heb ja gestemd omdat ik vindt dat elke gemeenschap zich altijd moet laten horen over en tegen welk tuig dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een burger mag zich best laten horen. Daar is geen probleem mee. De witte mars tijdens de affaire Dutroux was er niet enkel voor de Vlaamse landgenoten. Moslims mogen ook best solidair zijn als het gaat om seksueel misbruik binnen de kerk. Dus ja, je mag je best laten horen, daarom hoeft niet persé te worden gewacht tot een moslim betrokken partij is. Daarmee heb ik dus ook niet gezegd dat de moslimgemeenschap zich meer verantwoordelijk of betrokken moet voelen als de eerste de beste Marokkaan in Schaerbeek eens begint te flippen. Laatst gewijzigd door Rudy : 17 december 2011 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het opnemen voor die tuigbroeders is toch niet wenselijk. Je weet wel, dat rellen als zo een tuigbroeder wordt aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Mee eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de tijd van Dutroux waren er bvb witte marsen. Niet dat het de doden terug tot leven brengt, maar het illustreert wel wat de mensen van dergelijke schoften denken. Je kent het spreekwoord misschien: " Zwijgen is toestemmen ". Dat denken vele autochtonen dan ook. |
|
![]() |
![]() |