Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen?
Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij 7 21,88%
Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders 4 12,50%
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden 21 65,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2011, 19:37   #21
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Blijkbaar een kort geheugen. De peofiliezaken, kolonisatie, Paus en Afrika....
Ik vind dat een doorsnee katholiek zich niet moet verantwoorden voor dat soort toestanden.
Oud 17 december 2011, 19:44   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen zou de moslimgemeenschap dit moeten afkeuren door het te laten horen, ook zouden ze zelf moeten optreden tegen zo'n dingen.
Zet slechte moslims uit de moslimgemeenschap en stoot ze af. Ze trekken zich toch niets aan van enig geloof en gebruiken/misbruiken het enkel als het hen van pas komt...
Op die manier zal er druk komen te staan op de famillie en vrienden van scheeflopers zodat zij mss eindelijk een keertje op hun plaats worden gezet.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:45   #23
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niet alleen zou de moslimgemeenschap dit moeten afkeuren door het te laten horen, ook zouden ze zelf moeten optreden tegen zo'n dingen.
Zet slechte moslims uit de moslimgemeenschap en stoot ze af. Ze trekken zich toch niets aan van enig geloof en gebruiken/misbruiken het enkel als het hen van pas komt...
Op die manier zal er druk komen te staan op de famillie en vrienden van scheeflopers zodat zij mss eindelijk een keertje op hun plaats worden gezet.
Afstoten zou het enkel verergeren. Heropvoeden is de oplossing.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:46   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten wij ons laten horen?
Ja, maar niet met verontschuldigingen. Met het tonen van de honderdduizenden voorbeelden met wie het niet fout loopt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:50   #25
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Afstoten zou het enkel verergeren. Heropvoeden is de oplossing.
De sociale druk is in de moslimgemeenschap vrij hoog, dus waarom zouden ze die niet gebruiken om hun jongeren in 't gareel te houden.
Geen enkele ouder zou toch willen dat z'n/haar kind wordt uitgestoten, mss motiveert die gedachte hen wel om hun kinderen eindelijk wat bij te leren...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 20:07   #26
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

1) """Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête"""

2)
Citaat:
Ik heb geen problemen met moslims, ik heb een probleem met de Islam.
3) We leven in een gemeenschap waar we allen samen "gelukkig" willen leven.
Als er dingen gebeuren die deze samenleving in gevaar brengen moeten we allen samen reageren. Zo hebben we gereageerd met witte marsen e.d.
Als de "gematigde" moslims willen blijven genieten van de samenleving waar ze naartoe gekomen zijn omdat het hier beter is dan vanwaar ze komen. Dan kunnen ze die betere samenleving ook helpen behouden/helpen verbeteren als er extremisten zijn die de zaak willen verknoeien.

Het zou door "de bange blanke" man sterk gewaardeerd worden als de moslims luidkeels protesteren tegen bvb sharia4belgium en andere dergelijke uitwassen.

Evenals het door velen zou gewaardeerd worden als we protesteren tegen de persoon (hierboven) waarmee Suqar niet wil discussieren.

Laatst gewijzigd door Biggles : 17 december 2011 om 20:09.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 20:54   #27
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beste forummers,

Vindt u dat wij (de moslimgemeenschap) ons moeten laten horen wanneer één of andere tuigbroeder weer wat heeft uitgestoken.

Ikzelf ben er nog niet goed uit. Maar ik ben best geinteresseerd in de mening van onze Vlaamse landgenoten.

Enerzijds vind ik dat wij niet verantwoordelijk zijn en ons niet hoeven te excuseren wanneer een tuigbroeder elders en hier wat verkeerds doet. Ieder is namelijk verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Als ik wat uitspook dan ben ik de enige die terecht moet worden gesteld en niemand anders. Niet mijn ouders, niet mijn broer en al helemaal niet mijn medebroeders en zusters in een land hier heel ver vandaan.

Anderzijds, ik merk op dat mensen (Vlamingen) beginnen te veralgemenen en ons over diezelfde tuigkam scheren. Ik vind dat wij ons af en toe eens mogen laten horen. Vb wanneer het shariatuig zich weer eens van hun slechte kant laten horen. Het zijn deze idioten die onze gemeenschap te schande brengen. En dankzij dit tuig kijken vele mensen op ons neer. Wat misschien nog te verklaren valt (niet dat ik het goedkeur natuurlijk). Aan de ene kant denk ik dat onze Vlaamse landgenoten onze afkeur zouden appreciëren. Aan de andere kant, who cares de moslims zullen niet geloofd worden en er zal met modder blijven gegooid worden naar de moslims.

Soit, poll volgt en ik lees jullie meningen graag.
'Jullie' reactie is volgens mij vooral belangrijk voor degenen die jij als tuigbroeders omschrijft.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 december 2011 om 21:10.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 21:11   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeggen,"Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden."

Maar zo simpel is het natuurlijk ook weer niet, velen laten zich opruien.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 december 2011 om 21:12.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 21:34   #29
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ja en nee.

Ja: als duidelijk statement vanuit de moslimgemeenschap zou dat kunnen tellen. Naar de autochtone bevolking toe en naar het gespuis toe. Ik denk soms echt dat een groot deel van de bevolking daarop zit te wachten, in die zin van 'kijk, ze zijn ook niet akkoord'. Ik veronderstel dat het merendeel van hen hier effectief ook niet achter staat. Maar het blijft toch altijd zo stil vanuit die hoek.
Hoe komt dat eigenlijk suqar?

Nee: niet alle moslims moeten opdraaien voor wat een bende idioten uit hun botten slaan.

Misschien kan het zelfs beide gemeenschappen dichter bij elkaar brengen, moest er een collectief gevoel zijn ofzoiets. Het idee dat niet alleen de 'echte' Belgen dit afkeuren. Dat er samen aan gewerkt kan worden.
Of leef ik weer in een te idealistische wereld als ik dat denk?

Laatst gewijzigd door Duupje : 17 december 2011 om 21:36.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 22:31   #30
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb ja gestemd omdat ik vindt dat elke gemeenschap zich altijd moet laten horen over en tegen welk tuig dan ook.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 23:53   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Vindt u dat wij (de moslimgemeenschap) ons moeten laten horen wanneer één of andere tuigbroeder weer wat heeft uitgestoken.

Ikzelf ben er nog niet goed uit. Maar ik ben best geinteresseerd in de mening van onze Vlaamse landgenoten.
Beste Suqar,

Een burger mag zich best laten horen. Daar is geen probleem mee. De witte mars tijdens de affaire Dutroux was er niet enkel voor de Vlaamse landgenoten.
Moslims mogen ook best solidair zijn als het gaat om seksueel misbruik binnen de kerk. Dus ja, je mag je best laten horen, daarom hoeft niet persé te worden gewacht tot een moslim betrokken partij is.

Daarmee heb ik dus ook niet gezegd dat de moslimgemeenschap zich meer verantwoordelijk of betrokken moet voelen als de eerste de beste Marokkaan in Schaerbeek eens begint te flippen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 december 2011 om 23:54.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 00:41   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Blijkbaar een kort geheugen. De peofiliezaken, kolonisatie, Paus en Afrika....
In dat geval mag men dan gerust stellen dat jij wel een barslecht geheugen moet hebben.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 00:53   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Niet echt.
Maar het opnemen voor die tuigbroeders is toch niet wenselijk.
Je weet wel, dat rellen als zo een tuigbroeder wordt aangepakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 00:55   #34
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet echt.
Maar het opnemen voor die tuigbroeders is toch niet wenselijk.
Je weet wel, dat rellen als zo een tuigbroeder wordt aangepakt.
Mee eens.
Oud 18 december 2011, 00:58   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StrikeForce Bekijk bericht
Het liefst zouden we jullie niet meer horen en zien.
Dat is dan wederzijds.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 01:00   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StrikeForce Bekijk bericht
Leven we in een democratie dan?
Ben jij dan een meerderheid?
Oud 18 december 2011, 01:03   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wees blij dat mijn reacties nog fatsoenlijk waren. Brace yourself, de rechtse anti-islam posts zullen korte verklotende metten maken met deze draad.
idd.
Oud 18 december 2011, 01:05   #38
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En hoe denk je dat we kunnen optreden?
Oud 18 december 2011, 01:06   #39
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Beste Suqar,

Een burger mag zich best laten horen. Daar is geen probleem mee. De witte mars tijdens de affaire Dutroux was er niet enkel voor de Vlaamse landgenoten.
Moslims mogen ook best solidair zijn als het gaat om seksueel misbruik binnen de kerk. Dus ja, je mag je best laten horen, daarom hoeft niet persé te worden gewacht tot een moslim betrokken partij is.

Daarmee heb ik dus ook niet gezegd dat de moslimgemeenschap zich meer verantwoordelijk of betrokken moet voelen als de eerste de beste Marokkaan in Schaerbeek eens begint te flippen.
Ik kan je volgen, Rudy. We zijn het eens met elkaar.
Oud 18 december 2011, 01:24   #40
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Enerzijds vind ik dat wij niet verantwoordelijk zijn en ons niet hoeven te excuseren wanneer een tuigbroeder elders en hier wat verkeerds doet. Ieder is namelijk verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Als ik wat uitspook dan ben ik de enige die terecht moet worden gesteld en niemand anders. Niet mijn ouders, niet mijn broer en al helemaal niet mijn medebroeders en zusters in een land hier heel ver vandaan.

Anderzijds, ik merk op dat mensen (Vlamingen) beginnen te veralgemenen en ons over diezelfde tuigkam scheren. Ik vind dat wij ons af en toe eens mogen laten horen. Vb wanneer het shariatuig zich weer eens van hun slechte kant laten horen. Het zijn deze idioten die onze gemeenschap te schande brengen. En dankzij dit tuig kijken vele mensen op ons neer. Wat misschien nog te verklaren valt (niet dat ik het goedkeur natuurlijk). Aan de ene kant denk ik dat onze Vlaamse landgenoten onze afkeur zouden appreciëren. Aan de andere kant, who cares de moslims zullen niet geloofd worden en er zal met modder blijven gegooid worden naar de moslims.

Soit, poll volgt en ik lees jullie meningen graag.
Als er onder jullie zijn die het eventueel schandalig gedrag van iemand van jullie gemeenschap afkeuren, dan mogen jullie dat best kenbaar maken.
In de tijd van Dutroux waren er bvb witte marsen. Niet dat het de doden terug tot leven brengt, maar het illustreert wel wat de mensen van dergelijke schoften denken.
Je kent het spreekwoord misschien: " Zwijgen is toestemmen ". Dat denken vele autochtonen dan ook.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be