Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2004, 15:15   #21
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Als Germinal Beerschot fan stem ik niet op PJ maar op het Vlaams Blok en vele andere Beerschot fans ook (evenals redelijk wat RAFC fans) ik denk dat FDW het 2006 makkelijk gaat halen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 15:16   #22
Raf C
Partijlid

Standaard

Haha, laat het dan nog waar zijn, dan is op dát vlak het Blok nog veel minder een oplossing...
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 15:31   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C
Haha, .........

Die 'Haha-berichten' heb ik honderden keren gelezen in allerlei threads en postings van anti-blokkers op het forum, maanden aan een stuk, voor de verkiezingen.

Hadden ze gelijk ? Of heb je het resultaat van de verkiezingen nog niet gelezen ?
Oud 16 juni 2004, 15:41   #24
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

als ze zoals ik zegden dat het blok zou stijgen , maar er voor de rest niet aan de pas zou komen HADDEN ZE DIK GELIJK !!! 8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 09:07   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Zelfs dat staat nog niet vast.
Oud 18 juni 2004, 15:31   #26
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Good old Leona, had in 2000 50.000 voorkeurstemmen.

Maar Patje heeft haar gelimogeerd. Nu denkt hij dat de Leona-stemmers voor hem gaan stemmen.

Ijdele hoop, Patje.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 09:27   #27
Raf C
Partijlid

Standaard

Gaan de Leonastemmers volgens jou op Dewinter stemmen ofwa???
Oud 21 juni 2004, 15:06   #28
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Zeker niet op Kiele kiele Patje.
Oud 21 juni 2004, 23:39   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Zeker niet op Kiele kiele Patje.
het is niet omdat Antwerp FC degradeerde en GBA in eerste klasse blijft dat supporter Pat Janssens de grootste is van 't Stad !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 23:58   #30
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C
Citaat:
Janssens: 28.800
Dewinter: 51.100

Janssens is dus absoluut niet populair.
Dus 22.300 stemmen minder dan de 'populairste' politicus, op een kiespubliek van pakweg 335.000... lijkt me toch niet zo'n groot verschil, zeker als je bedenkt dat bij rechtstreekse verkiezing de winnaar uiteindelijk minstens 50% van die 335.000 nodig zal hebben... toch een kleine 170.000 stemmen... BIJ WELKE PARTIJEN GAAT HIJ DIE HALEN???
vergeet de migrantenstemmen ook niet.
en de polarisatie is goed gelukt ; je bent erg voor het blok of je bent er erg tegen...

Als ik moet kiezen tussen Marc Van Peel; zowat de meest arrogante , belerende en overgewaardeerde politicus en eender wie uit de blokrangen, kies ik voor marckske . Als men moest kiezen tussen chirac en le Pen koos men ook voor de meest gematigde

Alle lof voor Janssens, een goed burgemeester die het blok NIET uit de weg gaat . hij zal zo goed als zker burgemeester blijven.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 22 juni 2004, 06:28   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Van Peel sloeg in de zevende dag de nagels met koppen, zodanig zelfs dat dat links journalisteken hem constant zat te onderbreken...ha ja, hij gaf de Vlaams Blokkiezers gelijk door te hameren op de echte problemen van de burger : vreemdelingenproblematiek en het vervloekte stemrecht.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 07:58   #32
Raf C
Partijlid

Standaard

Citaat:
het is niet omdat Antwerp FC degradeerde en GBA in eerste klasse blijft dat supporter Pat Janssens de grootste is van 't Stad !
Hou Antwerp FC hier maar gewoon buiten... (helaas) wonen haar supporters voornamelijk in de noord(oost)elijke rand (en Deurne uiteraard).

Een simpele poll wees nog maar eens uit dat extreem rechts bij 'Beerschot' nog steeds dieper zit dan bij Antwerp (Janssens of niet!), al is er helaas een inhaalbeweging de laatste paar jaar...

Bij Antwerp haalde het Blok 45%
Bij GBA 68%!!!!!!!

Ik weet het, het zegt niet veel, maar het bevestigt de historische trend... namelijk, diep ingeburgerd extreemrechts gedachtengoed bij de harde kern van Beerschot, én een ruk naar rechts in vroegere rode bastions als Deurne...

Het zijn simpele polls met slechts enkele tientallen respondenten, en toch geven ze een reële situatie weer!
Oud 22 juni 2004, 10:45   #33
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

We zijn weer goed bezig. De linkse betweters gaan nog maar eens hun gelijk halen... zoals op 13 juni!
Oud 22 juni 2004, 11:00   #34
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zo hoort het ook !

van janssens kunt ge veel zeggen, maar het IS een goede burgemeester en hij GAAT NIEMAND UIT DE WEG.

Van mij mag het blok gerust regeren in Antwerpen als ze de volstrekte meerderheid hebben in antwerpen en dewinter verkozen rechtstreekS

In een stad waar 20 % van vreemde origine is, allemaal grotendeels dan nog bestaande uit 10-30 jarigen...
veel plezier ! overtuig die maar eens om kalm te blijven jegens de Vlamingen, overheid, politie etc als die bestaat uit een racistische kliek.
Waarom zou een agent plots racistisch worden als De Winter burgemeester wordt?
Oud 22 juni 2004, 11:06   #35
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
hij zegt dat verkiezingen in het buitenland hebben aangewezen dat bij rechtstreekse verkiezingen in het buitenland is gebleken dat men extreem rechts niet aan de macht brengt. janssens wil stemmen trekken via goed bestuur.
Dwaas. Ik zal nooit op een sos stemmen, dus als de keuze zich voor doet...
Oud 22 juni 2004, 12:21   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het, het zegt niet veel, maar het bevestigt de historische trend... namelijk, diep ingeburgerd extreemrechts gedachtengoed bij de harde kern van Beerschot, én een ruk naar rechts in vroegere rode bastions als Deurne...

Het zijn simpele polls met slechts enkele tientallen respondenten, en toch geven ze een reële situatie weer!
misschien heeft het er wel iets met te maken dat het stadion van Germ. Beerschot in een migranten wijk ligt en dat daarom het vlaams blok daar veel stemmen haalt??!! ook bij de gewone fans die tweewekelijks met deze gekleurde medemensen te maken krijgen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 12:23   #37
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Van Peel sloeg in de zevende dag de nagels met koppen, zodanig zelfs dat dat links journalisteken hem constant zat te onderbreken...ha ja, hij gaf de Vlaams Blokkiezers gelijk door te hameren op de echte problemen van de burger : vreemdelingenproblematiek en het vervloekte stemrecht.
Uiteraard! Ge moet echt wel idioot zijn om te ontkenne dat er problemen zijn met de vreemdelingen...
Alleen... Ze buiten smijten is geen oplossing!
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 16:10   #38
de pipo
Vreemdeling

de pipo's schermafbeelding

Standaard

In een rechtstreekse verkiezing in twee rondes wordt Dewinter zwaar afgedroogd en dat weten jullie allemaal goed genoeg. Remember Le Pen <->Chirac. Zelfs een paard zou in zo'n soort verkiezing meer stemmen halen dan Dewinter. HAHAHA
de pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 16:33   #39
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zo hoort het ook !

van janssens kunt ge veel zeggen, maar het IS een goede burgemeester en hij GAAT NIEMAND UIT DE WEG.

Van mij mag het blok gerust regeren in Antwerpen als ze de volstrekte meerderheid hebben in antwerpen en dewinter verkozen rechtstreekS

In een stad waar 20 % van vreemde origine is, allemaal grotendeels dan nog bestaande uit 10-30 jarigen...
veel plezier ! overtuig die maar eens om kalm te blijven jegens de Vlamingen, overheid, politie etc als die bestaat uit een racistische kliek.
Waarom zou een agent plots racistisch worden als De Winter burgemeester wordt?
nee, dat bedoel ik niet
als het beleid wordt ingenomen door racisten, verliest het zijn geloofwaardigheid naar diegenen die door die racisten steeds geviseerd wordeN . deze groep gooit dan alles wat met overheid en politie te maken heeft op één niet-genuanceerde hoop. zowat het zelfde dat blokkers doen met diegenen die het niet eens zijn met hen .

het is uiteraard ook zo dat de Oudaan (politiehoofdkantoor te antwerpen)
ernstig geïnfiltreerd is door extreem rechts. er zijn al heel wat dossiertjes opgemaakt; Onlangs is Comm De bie nog buitengezet wegens het mishandelen van een arrestant. Die zit nu bij ....jawel !
Maar de politie van antwerpen doet echt moeite om dat intern probleem aan te pakken, uw stem is van u, maar in uw beroep zijt ge correct naar eenieder zonder uw eigen subjectieve gevoelens te laten doordringen, dat kan alleen de problemen maar verergeren, want ge tast daarmee ernstig de neutraliteit ,geloofwaardigheid en gezag van uw korps naar uw bevolking aan...

als het beleid echter zelf die pest draagt, zou die psychologische barièrre voor de individuele politieagent met zijn extreem rechts gedachtengoed wel eens drastisch kunnen minderen... voor elkeen die buiten de lijn zou gaan, zijn er tientallen die hun geloofwaardigheid verliezen bv naar de migranten., die hun gezag alleen nog maar manu militari zullen accepteren . en dan ook zich zullen verzetten op dezelfde wijze.

toch blijf ik erbij : als dewinter verkozen wordt , MOET hij zetelen
zelfde als het blok hier de volstrekte meerderheid haalt..

Maar ze moeten het volledig ALLEEN doen ! kunnen ze nadien de schuld van hetgeen ze niet lukt/verprutsen niet bij anderen leggen 8)
I
Oud 22 juni 2004, 19:22   #40
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Hetgeen mij bijblijft is dat in mei 2003, net na de verkiezingen Janssens triomfantelijk van de daken is komen roepen dat hij meer voorkeurstemmen had gehaald dan Dewinter. Het verschil was klein, maar hij had er meer. Hij vergat erbij de vertellen dat hij lijsttrekker was, en Dewinter lijstduwer.

Deze keer hebben ze met dezelfde wapens gestreden: Dewinter heeft 145.154 voorkeustemmen gehaald, Janssens blijft steken op 62.837, of minder dan de helft!

Het is ineens stil geworden bij Janssens hierover.
In een eerste ronde komt dewinter als winnaar eruit en als 2de janssens. Maar in de 2de ronde stemmen alle groenen, aantal vld'ers en cd&v'ers ook op janssens en hij wordt nipt de winnaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be