![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zonet op het vrt nieuws gezien.
volgens janssens moet het vlaamse parlement werk maken van de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester, voor de verkiezingen van 2006. hij zegt dat verkiezingen in het buitenland hebben aangewezen dat bij rechtstreekse verkiezingen in het buitenland is gebleken dat men extreem rechts niet aan de macht brengt. janssens wil stemmen trekken via goed bestuur. hij zei ook nog dat hij denkt dat in een 2de stemronde dewinter volgens hem niet veel meer stemmen zal halen als in een 1ste ronde. dewinter is natuurlijk ook voor rectstreekse verkiezingen. hij zei mensen uit liberale, christen-democratische en onafhankelijke hoek te willen aantrekken om een brede volkspartij te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() zo hoort het ook !
van janssens kunt ge veel zeggen, maar het IS een goede burgemeester en hij GAAT NIEMAND UIT DE WEG. Van mij mag het blok gerust regeren in Antwerpen als ze de volstrekte meerderheid hebben in antwerpen en dewinter verkozen rechtstreekS In een stad waar 20 % van vreemde origine is, allemaal grotendeels dan nog bestaande uit 10-30 jarigen... veel plezier ! overtuig die maar eens om kalm te blijven jegens de Vlamingen, overheid, politie etc als die bestaat uit een racistische kliek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
ik ga er van uit dat antwerpenaren dewinter niet zullen verkiezen. hij heeft veel aanhangers, maar ook heel veel tegenstanders. en zoals hij zegt, kijk maar naar buitenlandse voorbeelden. bv in frankrijk waar men moest kiezen tussen chirac en le pen. kiezen tussen supermenteur en een racist, dat is voor linksen kiezen tussen cholera en de pest. toch hebben ze tegen extreem rechts gekozen. nu is de vraag hoe rechtsen die normaal niet blok kiezen, gaan kiezen tussen dewinter en janssens. links of extreem rechts? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen mij bijblijft is dat in mei 2003, net na de verkiezingen Janssens triomfantelijk van de daken is komen roepen dat hij meer voorkeurstemmen had gehaald dan Dewinter. Het verschil was klein, maar hij had er meer. Hij vergat erbij de vertellen dat hij lijsttrekker was, en Dewinter lijstduwer.
Deze keer hebben ze met dezelfde wapens gestreden: Dewinter heeft 145.154 voorkeustemmen gehaald, Janssens blijft steken op 62.837, of minder dan de helft! Het is ineens stil geworden bij Janssens hierover. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volgens mij is de rechtstreekse confrontatie nu geweest.
Wat PJ nu lalt is praat voor de vaak.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
jammer genoeg ka ik dat van dewinter niet zeggen. zijnen dikkop hing overal in t straat, hij kwam veel op tv, zijn smeolwerk zat evenvel in de brievenbus als dat van alle andere kandidaten samen, ... bovendien was dewinter nu lijsttrekker en janssens niet. gelijke wapens zei u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Is voor heel de provincie... in kanton Antwerpen had Dewinter er ook meer hoor, maar U geeft de cijfers voor de ganse provincie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() ja, JANSSENS WAS OOK LIJSTTREKKER!!!
leert eerst de politiek wa volgen voor ge begint te zeveren!!! hier is de link: http://www.dirkvanmechelen.be/in_de_...werp=Antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Het enige wat me bij Janssens tegensteekt is het feit dat hij Beerschotter is (zo'n rechts nest...), maar dat zal me niet weerhouden om op hem (of op de Liberale kandidaat, is tactisch mss nog betere zet maar wie moet dat dan wezen) te stemmen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
je moet me echter niet beschuldigen de politiek niet te volgen, in een moment van onoplettend maakt iedereen fouten. kan jou ook overkomen ook! dat neemt echter niet weg dat janssens amper promotie voor zichzelf heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() zal het even corrigeren. in t vervolg toch betr nalezen, al 2 fouten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() jammer genoeg zijn er wel heel wat rechtste rakkers op het kiel te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() heb wel de indruk dat het openlijk racisme (dat er 2 jaar geleden nog wel was opt Kiel) er voor een groot deel uit is... ik hoop dat ik me niet vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() In kanton Antwerpen:
Janssens: 28.800 Dewinter: 51.100 Janssens is dus absoluut niet populair. Bovendien heeft hij de vakbonden van het stadspersoneel tot heden kunnen intomen, maar voor 2006 gaan de remmen los. zowat iedereen is ontevreden, politie, stad, OCMW, Patje en zijn kliek hebben er een onvoorstelbare puinhoop van gemaakt. Om maar één voorbeeldje te geven: door nalatigheid, slordigheid of onwetendheid mist het OCMW momenteel zowat 250.000 euroos (10 milj. BEF) PER MAAND aan subsidies! We gaan nog lachen! 't Stad was nog nooit zo slecht bestuurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
dat de politie ontevreden is lijkt me uiteindelijk logisch, als je ziet hoe men EINDELIJK iets tracht te doen aan hun 'overuren'... ![]() en de rest, tja, ik hoop voor jou dat in 2006 de ontnuchtering niet te groot wordt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Het zal je niet onbekend zijn dat Patje, in eigen SPa kringen niet onverdeeld gesteund wordt.
Hij is een SS-product en die zijn liedje klinkt alsmaar somberder... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Dus concludeert u maar dat de helft van de SPA en 100% van de Groen, VLD, CD&V dan maar voor Dewinter zal stemmen...
haha, get a life! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik concludeer niets.
Ik stel vast. Reorganisatie van de politie: janboel Reorganisatie van administratie: janboel Reorganisatie van OCMW: janboel. Niets meer, niets minder. De syndicaten bereiden zich voor. De burger drinkt een bolleke en kijkt met spanning toe. Niets meer, niets minder. |
![]() |
![]() |