Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 december 2011, 16:21   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft er geen iota mee te maken. Een groei van 1.6%... Hoe is het mogelijk! Dat ze NVA-er Muyters maar vlug vervangen, want hij bakt er niet veel van.
Ik zie dat intellectuele eerlijkheid u volledig vreemd is.

Toen de Vlaamse regering de Vlaamse begroting opstelde (noteer de VLAAMSE REGERING, niet DE N-VA) heeft men gebruik gemaakt van de toenmalige groeicijfers van het IMF en dat was 1,6%. Toen de Federale regering de Federale begroting opstelde heeft men gebruik gemaakt van een groeipercentage van 0,8% terwijl er toen al geweten was dat er nulgroei zou zijn.

DAT mijn beste Oosten, is het verschil, MAAR DAT mijn beste Oosten, is alweer iets dat jij wenst te negeren omdat het niet in je kraam past.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 22 december 2011, 16:21   #22
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat De Wever en zijn partij maar eerst eens maken dat de Vlaamse bergroting in evenwicht is. In plaats van banbliksems te gooien naar de Federale regering. V.O.K.A.-gastje Muyters heeft nog begroot op een te verwachten groei van 1.6%! Wat een onbekwaam ventje toch.
Wel ja, er zijn in de wereld nog wel meer zaken die niet helemaal ronddraaien zoals het zou moeten, en dat zal in de Vlaamse regering niet anders zijn.

Maar deze draad gaat over de aperte onbekwaamheid van de huidige Belgische federale regering en haar samenraapseltje in het parlement. Misschien ware het niet helemaal onnuttig om daar eventjes bij stil te staan, en één en ander te overwegen.

Mag ik u en andere onvoorwaardelijke aanhangers van Di Rupo I er overigens nogmaals aan herinneren dat u nu uiteindelijk uw zo lang verhoopte regering zonder N-VA hebt. Ontsnappen aan die realiteit kan nu niet meer, ook niet door wild in het rond te schieten op degenen die van die regering en haar allegaartje geen deel uitmaken.

Als het misloopt, en dat doet het nu reeds overduidelijk, is het de fout van UW regering en van dezen die ze geblinddoekt steunen en goedpraten. Het is dus UW fout, veeleer dan deze van welkdanige politieker uit de oppositie. Een beetje moed en eerlijkheid betonen is nu voor u de boodschap, nietwaar. Een beetje uitermate véél moed zelfs, wetend wat u nog allemaal te wachten staat.
Gwylan is offline  
Oud 22 december 2011, 16:41   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse begroting dateert van september dacht ik.
Waalse en Brusselse begroting zijn eind october gestemd en gaan ook nog uit van een groei van resp. 1,2% en 1,6%. Is VOKA daar ook de baas of wat ?
Zucht is offline  
Oud 22 december 2011, 16:43   #24
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wel ja, er zijn in de wereld nog wel meer zaken die niet helemaal ronddraaien zoals het zou moeten, en dat zal in de Vlaamse regering niet anders zijn.

Maar deze draad gaat over de aperte onbekwaamheid van de huidige Belgische federale regering en haar samenraapseltje in het parlement. Misschien ware het niet helemaal onnuttig om daar eventjes bij stil te staan, en één en ander te overwegen.

Mag ik u en andere onvoorwaardelijke aanhangers van Di Rupo I er overigens nogmaals aan herinneren dat u nu uiteindelijk uw zo lang verhoopte regering zonder N-VA hebt. Ontsnappen aan die realiteit kan nu niet meer, ook niet door wild in het rond te schieten op degenen die van die regering en haar allegaartje geen deel uitmaken.

Als het misloopt, en dat doet het nu reeds overduidelijk, is het de fout van UW regering en van dezen die ze geblinddoekt steunen en goedpraten. Het is dus UW fout, veeleer dan deze van welkdanige politieker uit de oppositie. Een beetje moed en eerlijkheid betonen is nu voor u de boodschap, nietwaar. Een beetje uitermate véél moed zelfs, wetend wat u nog allemaal te wachten staat.
Een beetje moed en eerlijkheid betonen is inderdaad de boodschap. En het is niet moedig en oneerlijk te beweren dat, als het mis gaat, dat enkel de schuld zou zijn van degenen die niet tot de N-VA behoren.
Immers, de N-VA 'verwerpt' het systeem niet. Ze willen gewoon zelf aan het potje zitten en doen wat de anderen al jaren doen, evengoed onder het mom 'het land, en de sociale zekerheid etc' te redden.
Als de N-VA niet in staat is te zorgen dat het niet mis loopt, ook al zitten ze in de oppositie (volgens mij door hun eigen keuze) dan is het feit dat het misloopt evengoed hun fout.
manuel is offline  
Oud 22 december 2011, 17:02   #25
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Toen de Vlaamse regering de Vlaamse begroting opstelde (noteer de VLAAMSE REGERING, niet DE N-VA) heeft men gebruik gemaakt van de toenmalige groeicijfers van het IMF en dat was 1,6%. Toen de Federale regering de Federale begroting opstelde heeft men gebruik gemaakt van een groeipercentage van 0,8% terwijl er toen al geweten was dat er nulgroei zou zijn.

DAT mijn beste Oosten, is het verschil, MAAR DAT mijn beste Oosten, is alweer iets dat jij wenst te negeren omdat het niet in je kraam past.
Tja,Wat baten kaars en bril, als het oosten niet zienen wil. ...
Brakelaar is offline  
Oud 22 december 2011, 17:06   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft er geen iota mee te maken. Een groei van 1.6%... Hoe is het mogelijk! Dat ze NVA-er Muyters maar vlug vervangen, want hij bakt er niet veel van.
De premisse van 1.6 % groei werd niet uitsluitend bepaald door de keuze van Muyters. Gans de regering wordt bij het budget betrokken. Bijgevolg is in September iedereen toen akkoord gegaan met die 1.6 %. Maar het is inderdaad op dit ogenblik niet meer te verantwoorden. Ik denk dat op zijn best wordt uitgegaan van een nul-groei voor 2012.

Het is natuurlijk wishful thinking, maar het zou mooi zijn mocht er altijd van een nulgroei worden uitgegaan bij het opmaken van het budget. Valt de conjunctuur in het betrokken jaar dan wél mee en is er dus groei dan zal dat aanleiding geven tot mooie surplussen bij de uitvoering van het budget. Wat de regering kan toelaten zichzelf schuldenvrij te maken en zelfs reserves aan te leggen.
Oud 22 december 2011, 17:06   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
V
Er is een transfert van 11 miljard naar het zuiden elk jaar. Slechts de helft daarvan gaat naar uitkeringen. Als we al eens zouden beginnen die 11 miljard te verkleinen en het zuiden te responsabiliseren dan maken we misschien nog een kans. U begrijpt toch dat het langer laten werken vooral Vlaanderen weer treft. Werklozen activeren is veel en veel belangrijker. Maar dat moet vooral in het zuiden gebeuren. Maar werklozen stemmen op de PS.
Volgens de Nationale bank en de studiedienst van KBC bedraagt de transfert naar het zuiden tussen de 4 & de 5 miljard.
Dus is aan je wens om deze som te verminderen voldaan dacht ik.

Laatst gewijzigd door speurneus : 22 december 2011 om 17:07.
speurneus is offline  
Oud 22 december 2011, 17:10   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De premisse van 1.6 % groei werd niet uitsluitend bepaald door de keuze van Muyters. Gans de regering wordt bij het budget betrokken. Bijgevolg is in September iedereen toen akkoord gegaan met die 1.6 %. Maar het is inderdaad op dit ogenblik niet meer te verantwoorden. Ik denk dat op zijn best wordt uitgegaan van een nul-groei voor 2012.

Het is natuurlijk wishful thinking, maar het zou mooi zijn mocht er altijd van een nulgroei worden uitgegaan bij het opmaken van het budget. Valt de conjunctuur in het betrokken jaar dan wél mee en is er dus groei dan zal dat aanleiding geven tot mooie surplussen bij de uitvoering van het budget. Wat de regering kan toelaten zichzelf schuldenvrij te maken en zelfs reserves aan te leggen.
klopt! dit lijkt me gewoon "goede huisvader ethiek".
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 22 december 2011, 17:10   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Volgens de Nationale bank en de studiedienst van KBC bedraagt de transfert naar het zuiden tussen de 4 & de 5 miljard.
Dus is aan je wens om deze som te verminderen voldaan dacht ik.
neenee dit werd nadien bijgesteld.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 22 december 2011, 17:31   #30
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Als ik jouw bijdrage lees kan ik alleen maar stellen dat de pot de ketel verwijt,....intellectuele eerlijkheid is jou immers ook vreemd.
Toen de Vlaamse regering, met grote budget baas Muyters op kop, in september de begroting opmaakte hebben ze het groeicijfer van 1,6% dat de NB in maart had vrijgegeven gebruikt. Begrijpe wie begrijpe kan want in augustus had de NB het groeicijfer reeds tot 1,2% verlaagd.
De Vlaamse regering is daar door de oppositie zwaar op aangepakt.
De federale regering heeft het groeicijfer van oktober mn 0,8% gebruikt om zijn begroting op te stellen.
Jij spreekt nu van een nulgroei!!!! Waar haal jij dat cijfer? Uit je dikke duim gezogen?
De NB voorziet (laatste gegevens) een groei van 0,5% daar waar het VBO uitgaat van O,2% groei.

Laatst gewijzigd door speurneus : 22 december 2011 om 17:32.
speurneus is offline  
Oud 22 december 2011, 17:34   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

In slinkse bochten maken bent u een kei. Het is wel degelijk op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de NVA-minister Muyters. Hij is Minister van Begroting in de Vlaamse Regering.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 december 2011 om 17:35.
Het Oosten is offline  
Oud 22 december 2011, 17:37   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zou het. De Federale regering heeft zijn prognose inzake de groei wèl drastisch teruggeschroefd. De Vlaamse regering niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 december 2011 om 17:40.
Het Oosten is offline  
Oud 22 december 2011, 17:40   #33
Kingsale
Partijlid

Standaard stout

Citaat:
Dat is allemaal wel waar, maar het gaat natuurlijk veel verder dan dat op termijn.

Het is nochtans vrij eenvoudig:
V.O.K.A. staat gelijk aan afbraak van onze sociale zekerheid.
V.O.K.A. is de baas van de NVA dixit Stoere De Wever.
NVA is dus zonder twijfel doodgraver van ons sociaal stelsel.

Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.
ons niet bang maken met de stoute wolf nu de meeste mensen hebben geen schrik meer van de wolf zien zij nu in dat zij verkeert hebben gehandeld met dit dier nu moeten wij schrik hebben van de paters en nonnen
Kingsale is offline  
Oud 22 december 2011, 17:45   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
ons niet bang maken met de stoute wolf nu de meeste mensen hebben geen schrik meer van de wolf zien zij nu in dat zij verkeert hebben gehandeld met dit dier nu moeten wij schrik hebben van de paters en nonnen
Maar hetgeen ik stelde is wèl waar...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 december 2011 om 17:45.
Het Oosten is offline  
Oud 22 december 2011, 17:54   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat De Wever en zijn partij maar eerst eens maken dat de Vlaamse bergroting in evenwicht is. In plaats van banbliksems te gooien naar de Federale regering. V.O.K.A.-gastje Muyters heeft nog begroot op een te verwachten groei van 1.6%! Wat een onbekwaam ventje toch.
En bij de volgende begrotingscontrole,dat zal dan in februari zijn waarschijnlijk, zal hij moeten "begroten" op -0,5%.
Dat is zijn schuld niet..
ALLE bevoegden voor een "begroting",of het nu de syndicus van een appartementsgebouw is,of de minister van financien van een land,worden geconfronteerd met wijzigingen die gebeuren BINNEN een boekingsperiode,waardoor de provisies wel eens de mist in gaan.
Het is echter slecht bestuur "ad-hoc" te vijzen aan een begroting omdat een of ander bureautjes geen michelin-sterretjes meer uitdeelt,of omdat de economie net begint te dippen .

Alles op zijn tijd,rustig vijzen,niet als een gek "maatregelen" aankondigen waarvan niks in huis komt (ik denk aan de regeringen VHFSTD nog niet zo lang geleden )

Ondertussen heeft RvC wel gelijk.....de sociale partners zouden beter creatief de regering HELPEN in plaats van JANKEN.Allen hebben ze boter op het hoofd.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 december 2011 om 17:57.
kelt is offline  
Oud 22 december 2011, 17:58   #36
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hetgeen ik stelde is wèl waar...
Bollocks. Waarom zou het VOKA tegen de sociale zekerheid zijn. Men is tegen een insolvente sociale zekerheid, net zoals iedereen.
Nyquist is offline  
Oud 22 december 2011, 17:59   #37
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou het. De Federale regering heeft zijn prognose inzake de groei wèl drastisch teruggeschroefd. De Vlaamse regering niet.
Bollocks. Geen van beide begrotingen gaan uit van de huidige cijfers. Bij de volgende begrotingscontrole en daaropvolgende bijsturing zal dat in allebei de gevallen wel zo zijn.
Nyquist is offline  
Oud 22 december 2011, 18:07   #38
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Het kan paradoxaal, afgezaagd en oneerlijk klinken, maar degenen die de N-VA gekozen hebben als heiland van de Vlaamse arbeiders en bedienden gaan zeer bedrogen uitkomen. Niet alleen voor wat de Vlaamse vindicaties binnen het regeerakkoord betreft (die zijn we sowieso al kwijt), maar ook voor hun tewerkstelling en welvaart.

De N-VA is een vehikel van VOKA, zeg maar het syndicaat van de grote werkgevers, donkerblauwe neo-liberalen dus; +- het equivalent van een machtige lobbygroep in de VS of een gilde in de middeleeuwen. Patriciërs en potentaten die met veel financiële en legislatieve speelruimte de hele komedie naar hun hand kunnen zetten dus...
Ik ben dan nog mild in mijn omschrijving, want de parallellen met een (witteboorden-)maffiasyndicaat zijn toch wel heel frappant.

Als kritische burger kan en mag je daar de kop niet bij in het zand steken, want zoiets komt als een boemerang terug in je smoelwerk gepleurd.
Wordt eens wakker en besef dat de tijd van hopen op een "heiland" voorbij is.

Het is een beetje nen dikke, das waar, hij eet graag en hij woont ergens in Antwerpen en is verkozen voorzitter / woordvoerder van een partij die N-VA heet. Tis ne leuke mens ook.
Niemand ziet De Wever als een leider, de heiland, de roerganger, een verrezene, de redder, euhm ... en nog een paar onnozele uitvindsels. Zijn succes is net rechtevenredig met het ongeloof in dergelijke dingen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 22 december 2011 om 18:08.
Steben is offline  
Oud 22 december 2011, 18:16   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wordt eens wakker en besef dat de tijd van hopen op een "heiland" voorbij is.

Het is een beetje nen dikke, das waar, hij eet graag en hij woont ergens in Antwerpen en is verkozen voorzitter / woordvoerder van een partij die N-VA heet. Tis ne leuke mens ook.
Niemand ziet De Wever als een leider, de heiland, de roerganger, een verrezene, de redder, euhm ... en nog een paar onnozele uitvindsels. Zijn succes is net rechtevenredig met het ongeloof in dergelijke dingen.
Het zal nog niet. Sommige partijslaafjes van de NVA hier op dit forum vallen in adoratie op hun knieën, of bezwijmen bijna wanneer ze het hebben over de 'Kleine Leider' van de NVA.
Het Oosten is offline  
Oud 22 december 2011, 18:17   #40
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

binnen een dikke week zullen we weten of de begroting van 2012 goedgekeurd of gebuisd zal worden.

Ik wacht met volle spanning af, ook al kan ik het antwoord al raden.
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be