![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest zie ik veel mensen zich in alle mogelijke bochten wringen om er meer in te zien dan dat. En zoals altijd beginnen ze er zelf over en weerleggen wij dat met graagte. Maar het bewijst dat degenen die erover beginnen het blijkbaar nogal zwaar op de maag ligt. Je weet wel die perceptie zit hen namelijk serieus tegen. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Spijtig eigenlijk. Anders had de huidige regering nog een grotere meerderheid. Laatst gewijzigd door peter1962 : 23 december 2011 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 december 2011 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een donderpreek voor nodig geweest van de koning. Er is op voorhand gezegd dat er geen regering zonder Vlaamse meerderheid ging gevormd worden. Er is op voorhand gezegd dat er geen regering zonder N-VA ging gevormd worden. De nota was niet te nemen of te laten. N-VA en PS hadden tot een vergelijk moeten komen maar het is duidelijk dat de PS dat helemaal niet wenstte. noch de CDH, noch Ecolo. En als open VLD niet overstag was gegaan, dan ben ik ervan overtuigd dat er veel meer uit de brand gesleept had kunnen worden. Dit is namelijk een belastingsregering. Het verhogen van de pensioenleeftijd is in feite ook een belastingsverhoging. Eentje die nodig is. Maar van een deftig activeringsbeleid is in deze regering helemaal geen sprake. Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2011 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() De regels zijn heel reëel. Men mag op de helft van de politieke partijen niet stemmen maar zij beslissen wel in overweldigende meerderheid over mijn lot. Dit is GEEN democratie. Democratie is het kernwoord van een gezonde staat. België is geen democratie volgens de huidige grondwet. Voor zover ik weet is de grondwet niet imaginair ook al is ze slechts een vodje papier.
|
![]() |