Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2011, 17:56   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Het ligt nogal moeilijk om de schuld hiervan bij N-VA te leggen?
Nog even geduld en het is zover.
Oud 25 december 2011, 20:53   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Leterme, is dat die een regering met een minderheid aan Vlaamse zijde zou bestrijden van Opgrimbi tot aan de Panne?
http://www.splits.be/3/207/

Juist is juist: dat was die andere tsjeef, namelijk Herman Van Rampuy

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 21:01   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Leterme heeft op Radio 2 gezegd dat hij de Belgische bevolking heeft voorgelogen. Toen Dexia opnieuw staatssteun moest hebben en daarna de belgische rente tegen de 6 procent aanschuurde "stevenden wij af op een Ijslandscenario". Toch moest ik de mensen laten geloven dat "wij alles onder controle hebben en de Belgische financiën dit aankon". De werkelijkheid was dat wij aan de rand van de afgrond stonden.
"Het viel mij zwaar om de bevolking voor te liegen maar ik had geen alternatief want er mocht absoluut geen paniek uitbreken".

Bron : VRT radio nieuws 23/12/2011 16 uur

De borgstelling vd Belgische Staat tav de Dexia bad-holding is nog steeds een zwaard van Damocles. De gevolgen van die borgstelling kunnen oplopen tot 20% van ons BNP. In het ergste geval betekent dit het einde van de NV België en het uiteenvallen van de Euro.

Het is ook heel waarschijnlijk dat de bijna 800.000 Arco-spaarders nooit 1 cent van hun geld zullen terugzien.
En dat de intekenaars op de laatste Staatsbon een voordeliger belastingsregime zullen genieten is ook een leugen.
Beide gevallen zullen de test voor de rechter nooit doorstaan.
De zoveelste leugen.
Momenteel staat de Belgische rente aan ongeveer 4%. Dit is bijna 1% lager dan een maand geleden maar niet abnormaal gezien er in de maand december geen of toch zeer weinig staatspapier wordt verhandeld.
De kans dat de belgische rente in januari weer aan een stijle klim begint is zeer reëel.
De toestand is veel erger dan wij mogen weten.
Het ergerlijke is niet dat hij op dat ogenblik gelogen heeft.

Het ergerlijke is dat hij, met zijn entourage, niet veel eer gereageerd heeft. Gourverner, c'est prévoir.
Hijzelf, maar ook zijn voorganger.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 21:28   #24
goochelaar
Banneling

Standaard

Persoonlijk denk ik dat hij niet anders kon doen dan de waarheid verzwijgen.

Als hij anders zou gehandeld hebben, zou hij waarschijnlijk door dezelfden voor een stuk onbenul uitgemaakt zijn... want dan waren waarschijnlijk de verliezen voor het land en zijn burgers enorm...

Politiek is heel simpel... als mij aan de zijkant staat.
goochelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 00:16   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat hij niet anders kon doen dan de waarheid verzwijgen.

Als hij anders zou gehandeld hebben, zou hij waarschijnlijk door dezelfden voor een stuk onbenul uitgemaakt zijn... want dan waren waarschijnlijk de verliezen voor het land en zijn burgers enorm...

Politiek is heel simpel... als mij aan de zijkant staat.
Het is natuurlijk moeilijk om van koers te veranderen als je al sinds 2008 permanent aan het liegen zijt. Men houdt ons gewoon al jaren voor de zot.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 00:44   #26
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het is natuurlijk moeilijk om van koers te veranderen als je al sinds 2008 permanent aan het liegen zijt. Men houdt ons gewoon al jaren voor de zot.
Dat politiekers liegen is niet ongewoon. Dat ze een paar maanden later openlijk zouden komen zeggen van, "hé mannekes ik heb jullie daar efkes ferm voorgelogen" lijkt me wel uitzonderlijk.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 00:47   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat politiekers liegen is niet ongewoon. Dat ze een paar maanden later openlijk zouden komen zeggen van, "hé mannekes ik heb jullie daar efkes ferm voorgelogen" lijkt me wel uitzonderlijk.
Leterme wil daar mee aanduiden hoe eerlijk hij is.
Oud 26 december 2011, 00:55   #28
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Opvallend hoe geen enkele fan die de 'correcte partijen' de hemel in prees, hier aanwezig is.
Zijn nog te druk bezig met diep in de grond te zakken, vermoed ik.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 00:57   #29
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Obama liegt, Sarkozy liegt, Merkel liegt, Van Rompuy liegt,....
...en de rest. Zeg maar gelijk dat ze allemaal liegen.
Oud 26 december 2011, 01:17   #30
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leterme heeft op Radio 2 gezegd dat hij de Belgische bevolking heeft voorgelogen.

erm... en kan iemand mij uitleggen waarom Leterme nu niet in een cel zit?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 26 december 2011 om 01:17.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 08:55   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
0,0 Nieuwswaarde.
Dus de premier van dit land die moedwillig alle burgers voorliegt omtrent het gevaar waarin het door zijn toedoen verkeert, is niet nieuwswaardig? Kan u even elaboreren?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 08:58   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leterme heeft op Radio 2 gezegd dat hij de Belgische bevolking heeft voorgelogen. Toen Dexia opnieuw staatssteun moest hebben en daarna de belgische rente tegen de 6 procent aanschuurde "stevenden wij af op een Ijslandscenario". Toch moest ik de mensen laten geloven dat "wij alles onder controle hebben en de Belgische financiën dit aankon". De werkelijkheid was dat wij aan de rand van de afgrond stonden.
"Het viel mij zwaar om de bevolking voor te liegen maar ik had geen alternatief want er mocht absoluut geen paniek uitbreken".

Bron : VRT radio nieuws 23/12/2011 16 uur

De borgstelling vd Belgische Staat tav de Dexia bad-holding is nog steeds een zwaard van Damocles. De gevolgen van die borgstelling kunnen oplopen tot 20% van ons BNP. In het ergste geval betekent dit het einde van de NV België en het uiteenvallen van de Euro.

Het is ook heel waarschijnlijk dat de bijna 800.000 Arco-spaarders nooit 1 cent van hun geld zullen terugzien.
En dat de intekenaars op de laatste Staatsbon een voordeliger belastingsregime zullen genieten is ook een leugen.
Beide gevallen zullen de test voor de rechter nooit doorstaan.
De zoveelste leugen.
Momenteel staat de Belgische rente aan ongeveer 4%. Dit is bijna 1% lager dan een maand geleden maar niet abnormaal gezien er in de maand december geen of toch zeer weinig staatspapier wordt verhandeld.
De kans dat de belgische rente in januari weer aan een stijle klim begint is zeer reëel.
De toestand is veel erger dan wij mogen weten.
Dan doet Leterme maar net zoals De Wever als ik het goed begrijp. Want Bartje liegt permanent en hij is niet eens Eerste Minister.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 09:26   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan doet Leterme maar net zoals De Wever als ik het goed begrijp. Want Bartje liegt permanent en hij is niet eens Eerste Minister.

en bron?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 10:32   #34
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, en als dat al zo was dat Bart liegt, wat heeft de functie van premier in deze meer te betekenen? Geeft die eersteministerfunctie meer recht tot liegen? Of is het je enkel erom te doen om nog maar eens - volledig ongegrond BDW te bashen en de leugens van het traditiokamp goed te praten? Zielig! Intriest! Zulke oogkleppen! Al ben ik er zeker van dat er eer kwade wil dan domheid mee gemoeid is! Het clubje der intriganten wil op alle mogelijke manieren hun 'heeiiiiigggg laaaandd der vaaa-aad'ren' te redden! Spartelen in de hoogste graad!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 10:57   #35
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Soms kan men beter zwijgeen om een paniekangst bij de bevolking te voorkomen. De waarheid vlak af zeggen is niet altijd de juiste oplossing.
Oud 26 december 2011, 11:01   #36
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Soms kan men beter zwijgeen om een paniekangst bij de bevolking te voorkomen. De waarheid vlak af zeggen is niet altijd de juiste oplossing.
Jaja , dat is duidelijk elke dag te zien.
Alleen mag men af en toe toch een iets proberen zeggen dat wel waar is.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 26 december 2011 om 11:02.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 13:13   #37
Stingray
Banneling

Standaard

Ze zijn al geld aan het bijdrukken. Die schulden verdwijnen zo als sneeuw voor de zon.

Wie ze gaat betalen is natuurlijk een andere zaak...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 13:26   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Vreemd dan toch dat men rond bepaalde partijen bij de bevolking angst probeert in te peperen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 14:25   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Dat Yves Leterme gelogen heeft is dankzij Filip De Winter. Hij had Bart De Wever kunnen overtuigen om de post van premier in te nemen maar heeft dit nagelaten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 14:37   #40
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met dit verschil dat ik nog altijd op bewijzen zit te wachten dat BDW permanent liegt, terwijl Leterme het openlijk heeft toegegeven eens gelogen te hebben. Tot nog toe heeft u hier weinig mensen kunnen overtuigen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be