Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 23:34   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

En waar de farma-bonobo's absoluut helemaal niet van willen weten: http://www.uitdaging.net/gezond/de_t...neeskunde.html

Hun omzetcijfers zouden gewoonweg kelderen, mochten mensen zich bewuster worden van hun intrinsieke mogelijkheden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 23:44   #22
Avanti !
Vreemdeling

Standaard

Mensen worden schizofreen door massaconsumptie, TV en vervreemding op het werk.
Oud 16 februari 2011, 00:27   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Schizofrenie is toch niet levensbedreigend?
wel levensverwoestend.
Oud 16 februari 2011, 00:31   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat iedereen die in 'de sector' werkt doorheeft dat cannabis een ferme trigger kan zijn voor schizofrenie en psychose. Gedegen onderzoek zou dat kunnen kwantificeren maar ik denk niet dat veel praktijkmensen die data nodig hebben om van het verband overtuigd te raken.
Wat ons wel een stap vooruit zou helpen zijn de processen die erachter schuilen.
Oud 16 februari 2011, 10:24   #25
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen die in 'de sector' werkt doorheeft dat cannabis een ferme trigger kan zijn voor schizofrenie en psychose. Gedegen onderzoek zou dat kunnen kwantificeren maar ik denk niet dat veel praktijkmensen die data nodig hebben om van het verband overtuigd te raken.
Wat ons wel een stap vooruit zou helpen zijn de processen die erachter schuilen.
Tja ik herhaal mezelf nog eens: cannabis is verre van de enige trigger en het aandeel comorbiditeit is nog altijd niet 100% begrepen.
Vergeet niet dat cannabis nog altijd illegaal is en daardoor meer in de kijker loopt. Hoeveel medicijnen kunnen schizofrenie uitlokken bij gevoelige personen? Denk b.v. aan stimulerende middelen (ADHD-medicatie, b.v.).

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 16 februari 2011 om 10:24.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:44   #26
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedegen onderzoek zou dat kunnen kwantificeren maar ik denk niet dat veel praktijkmensen die data nodig hebben om van het verband overtuigd te raken.
Praktijkmensen zouden moeten weten dat ze moeten oordelen op data. Niet op indrukken. Ik wil wel eens een onderzoek zien waarbij onderzocht wordt of de menselijke psyche de dagelijkse en eindeloze stroom van slecht nieuws en moorden en haat op lage termijn kan verdragen en in welke mate dit leidt naar een depressie of andere mentale stoornissen. De massale constante druk om een heel leven 150% te presteren kan gewoon niet gezond zijn.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 februari 2011 om 10:45.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 11:00   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik denk dat iedereen die in 'de sector' werkt doorheeft dat cannabis een ferme trigger kan zijn voor schizofrenie en psychose. 2) Gedegen onderzoek zou dat kunnen kwantificeren maar ik denk niet dat veel praktijkmensen die data nodig hebben om van het verband overtuigd te raken.
.

2) mensen die zo redeneren zijn niet professioneel ingesteld.

1) ja de medicatie die opgedrongen wordt die is pas gezond te noemen...
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 13:55   #28
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
2) mensen die zo redeneren zijn niet professioneel ingesteld.

1) ja de medicatie die opgedrongen wordt die is pas gezond te noemen...
Jij hebt dus nog nooit een voet gezet in een psychiatrisch ziekenhuis. Het is gewoon een feit dat de overgrote meerderheid van de jonge schizofrenen cannabis gebruikt of gebruikt heeft. En de antipsychotica? Moeten we misschien teruggaan naar de tijd dat psychoten hun leven lang opgesloten moesten worden? Mensen als jij berokkenen psychisch zieken zo ongelooflijk veel schade. En het meest tragische is dat je dat zelfs niet beseft.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 18 februari 2011 om 13:56.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 13:57   #29
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Praktijkmensen zouden moeten weten dat ze moeten oordelen op data. Niet op indrukken. Ik wil wel eens een onderzoek zien waarbij onderzocht wordt of de menselijke psyche de dagelijkse en eindeloze stroom van slecht nieuws en moorden en haat op lage termijn kan verdragen en in welke mate dit leidt naar een depressie of andere mentale stoornissen. De massale constante druk om een heel leven 150% te presteren kan gewoon niet gezond zijn.
Kerel, zowel depressie als psychose gaan gepaard met ernstige stoornissen van de neurotransmitters. Stress is natuurlijk ook een factor. Maar als je echt denkt dat aandoeningen als psychose en depressie te wijten zijn aan 'slecht nieuws krijgen' of 'met jezelf in de knoop liggen', raad ik je aan eens een boek open te slaan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 18 februari 2011, 15:28   #30
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Jij hebt dus nog nooit een voet gezet in een psychiatrisch ziekenhuis. Het is gewoon een feit dat de overgrote meerderheid van de jonge schizofrenen cannabis gebruikt of gebruikt heeft.
Lees mijn voorgaande post.
Oud 18 februari 2011, 15:31   #31
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Kerel, zowel depressie als psychose gaan gepaard met ernstige stoornissen van de neurotransmitters. Stress is natuurlijk ook een factor. Maar als je echt denkt dat aandoeningen als psychose en depressie te wijten zijn aan 'slecht nieuws krijgen' of 'met jezelf in de knoop liggen', raad ik je aan eens een boek open te slaan.
Niet helemaal akkoord. Perfect gezonde mensen kunnen psychotisch of depressief worden door extreme stress of hevige ervaringen. Dat is wel iets anders dan schizofrenie.
Niet iedereen heeft natuurlijk dezelfde gevoeligheden, maar hoe stresserender de maatschappij in haar geheel wordt hoe groter de kans dat gevoeliger personen eronderdoor gaan.
Oud 18 februari 2011, 16:04   #32
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het volledig eraan te wijten is, maar het kan een zwaarder factor worden als wat we ervoor gedacht hebben omdat de hele wereldwijde media nu meer geëvolueerd is als dat we ooit gekend hebben. Daarom dat ik denk dat een studie hieromtrent interessant zou kunnen zijn.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:04   #33
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Niet helemaal akkoord. Perfect gezonde mensen kunnen psychotisch of depressief worden door extreme stress of hevige ervaringen. Dat is wel iets anders dan schizofrenie.
Niet iedereen heeft natuurlijk dezelfde gevoeligheden, maar hoe stresserender de maatschappij in haar geheel wordt hoe groter de kans dat gevoeliger personen eronderdoor gaan.
Ja ja, een reactieve depressie of psychose, allemaal perfect mogelijk. Maar dat is meestal eerder een gevolg van een life-event, en niet zomaar van 'stress'. Vergeet niet dat extreme stress vaak kan leiden tot overmatig drugs- of alcoholgebruik.

Oud 21 februari 2011, 21:13   #34
_Liesbeth_
Vreemdeling

Standaard

Iemand uit mijn dichte omgeving heeft door cannabisgebruik een psychose gekregen. Toegegeven, hij gebruikte veel.
Je moet natuuurlijk een bepaalde aanleg hebben, maar cannabis is wel een uitlokkende factor.
_Liesbeth_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:00   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto Bekijk bericht
[size=6]Cannabis kan schizofrenie veroorzaken [/size]

LONDEN - Regelmatig gebruik van cannabis kan depressie in de hand werken. Mensen die regelmatig een joint roken, hebben bovendien een grotere kans om schizofreen te worden. Dat blijkt uit drie onderzoeken die zijn gepubliceerd in The Britisch Medical Journal.

Volgens de onderzoekers onderstrepen de conclusies de noodzaak om maatregelen te nemen die regelmatig en zwaar gebruik van cannabis tegengaan.

Australische artsen ontdekten dat vooral tienermeisjes depressief kunnen worden als ze regelmatig blowen. Ze onderzochten 1600 meisjes en constateerden dat meisjes die dagelijks wiet roken, vijf keer zoveel kans hebben om depressief te worden als meisjes die de drug niet gebruiken. De meisjes die wekelijks een joint opstaken, hadden een twee keer hogere kans.

Uit een Zweedse onderzoek onder 50.000 mannen bleek dat mannen die de drug eind jaren '60 hebben gerookt, 30 procent meer kans hebben om schizofreen te worden. Volgens de onderzoekers zou één op de acht gevallen van schizofrenie kunnen worden voorkomen als mensen geen cannabis zouden gebruiken.

Britse onderzoekers constateren dat de kans op schizofrenie vooral verhoogt als mensen cannabis in hun tienerjaren hebben gerookt. Zij onderzochten duizend Nieuw-Zeelanders van voor in de twintig. Eén op de tien mensen die als tiener wiet rookten, zijn gediagnotiseerd met schizofrenie.

België mag softdrugs niet langer gedogen, alleen strikte naleving van de opiumwet zal het aantsl gebruikers drastisch laten afnemen.
Drugs ondermijnen GANS onze samenleving.
Wij betalen met z'n allen hiervoor.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:08   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto Bekijk bericht
...
België mag softdrugs niet langer gedogen, alleen strikte naleving van de opiumwet zal het aantsl gebruikers drastisch laten afnemen.
Gedogen? Een jaar gevangenisstraf en 100.000€ boet voor een jointje zou ik niet "gedogen" noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be