![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() For starters
Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 29 december 2011 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wrm de VS bij de ballen? Genoeg andere landen die de constante dreiging van Iran beu worden... Reken eens uit hoeveel landen er "een beetje boos" zouden zijn in't geval van een blokkade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verdedigende opstelling van Iran is de juiste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je heel erg fout zit als je denkt dat iran geisoleerd is. De vs en israel kunnen iran niet aanvallen zonder gigantisch in eigen voet te schieten. Als de iraniers dit goed spelen kan dit nog zeer interessant worden. Laatst gewijzigd door parcifal : 29 december 2011 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Lybië kregen ze volk bij mekaar (jammer genoeg), voor Iran zal er wel meer volk zijn. Iran kan nog rekenen op sympathie uit de brandende resten van de arabische "lente", maar China zie ik enkel diplomatieke druk uitoefenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Amerika moet eens stoppen om zijn wil op te leggen aan andere. Ik begrijp Iran volkomen door de sancties die ze krijgen van de VS. Wat Iran nu doet is hetzelfde wat de USA doet, maar nu wordt er direct met het vingertje gezwaaid richting Iran. Iran werkt aan kernenergie? Maar we hebben geen idee of die nu voor civiele doeleinden is of voor militaire. In bijna ieder land ter wereld liggen er kernwapens, waarom mag Iran die dan niet hebben? Ik weet het al, Iran moet in de pas lopen zoals de rest van de wereld en al wie dat niet doet (Rusland, NK, Iran) zijn slecht en kunnen potentiële vijanden van Amerika worden.
Dat Iran die straat wilt blokkeren is een goede uppercut tegen Amerika, en dat Amerika wilt reageren met wapens, ze doen maar. Hopelijk gaan de amerikanen daar eens een goede pandoering krijgen zoals in Vietnam, want Iran is geen Irak en daar walsen ze zo maar niet over. Ik hoop van harte dat dit niet gaat escaleren of de 2012 voorspelling gaat nog een feit zijn ook. Niet Iran, niet Rusland, niet de terroristen, maar de US of A zijn een bedreiging voor de wereldvrede. Het wordt hoog tijd dat ze ginder eens dat conservatief boeltje buiten smijten en eens grote kuis gaan houden. Ik vrees al langer dan vandaag dat ze daar willen binnenvallen. Laatst gewijzigd door Ohm : 29 december 2011 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Het zou slechts 1 sanctie zijn die Iran oplegt aan het Westen als het doorgaat met hun provocaties en basisloze sancties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De iraanse zeemacht is te doen op een voormiddag. De VS zou nooit een bezetting van iran riskeren. Trouwens de enige manier om de Straat te blokkeren is een olietanker te kelderen, wat een enorme milieuramp betekend. Als ze dat doen mogen ze van mij tehran laten kennismaken met een waterstofbom. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik zie niet in hoe de Iraniërs dit goed zouden kunnen spelen. Ze jagen er Saoudi-Arabië mee op de kast alsook een hele resem olieafnemers aan de Indische Oceaan, waaronder India, dat tot nu toe redelijk goede (zakelijke) betrekkingen onderhield met Iran. Hoeveel bondgenoten houdt Iran na zo'n actie over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |