![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik houd het meest van een stille begraving in intieme kring, met de mensen waarmee er nog wel contact werd onderhouden. Familie, vrienden (de schaarse vrienden die nog overblijven op die leeftijd) en kennissen. En dan gewoon een kaartje nadien aan de rest, zodat die zich niet verplicht hoeven te voelen om de begrafenisdienst bij te wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet ge wat ook tof is? Als iemand nonkel jef eens gaat oppikken, en meepakt naar tante louise. Of omgekeerd, als nonkel jef dat eigenlijk niet meer aankan. Dan zien die elkaar ook nog eens. Mijn grootouders hebben gezorgd voor een nogal klein nageslacht (3 kinderen, die elk slechts 1 kind op de wereld hebben gezet), maar er is voor beiden nooit een dag voorbij gegaan zonder dat er iemand op bezoek kwam. M'n oma heeft 15 jaar langer geleefd dan m'n opa, en ook zij kreeg veel bezoek dat geen familie was, of die ze pas in 't rusthuis heeft leren kennen (bezoek voor andere mensen die blijven komen zijn nadat hun familie was overleden). Spijtig genoeg vergat ze op het einde wel iedere keer dat er ooit bezoek was geweest, maar ze leek zich toch te amuseren als het bezoek er was. Nu, uw manier is natuurlijk beter dan helemaal niks, maar 'k vind het eerlijk gezegd maar een flauw excuus. De meeste mensen genieten ervan om iedereen eens samen te zien, waarom daarmee wachten tot de persoon dood is? Dan zien ze het niet meer zenne, en ze missen de sfeer van zo'n bijeenkomst.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu heeft ze een wachttijd van zes maanden? Dat zijn dus zes bezoekjes, vermits ze al vier jaar alleen woont. Iets zegt me dat dit niet het beste voorbeeld was dat je kon geven...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's waar.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als die van de dame in je openingspost. Dus ik begrijp de hetze niet die je probeert te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader is 92 en over zijn kant van de familie heb ik het in mijn vorige berichten maar niet gehad heb want mijn moederskant is al uitgebreid en ingewikkeld genoeg zonder dat ik zijn kant er nog eens ga bij sleuren. Zijn jongere broer en schoonzus leven ook nog, zij wonen in een andere provincie. Denkt u nu echt dat we er niet voor zorgen dat pa af en toe naar zijn broer op bezoek kan? Wat oordeelt u toch snel! Mijn moeder is gestorven in het rusthuis. Nadat we haar 9 jaar thuis verzorgd hadden, ging het echt niet meer en heeft zij de laatste 9 maanden van haar leven in het rusthuis doorgebracht. Dagelijks kreeg zij bezoek van ten minste 2 mensen. En ook mijn nichten en kozijns die op enige afstand van hier wonen, bezochten haar regelmatig. Ik denk niet dat er iemand in het rusthuis zoveel bezoek kreeg als zij, we liepen er de deur plat. Ik heb in die periode ook andere mensen leren kennen in dat rusthuis, mensen op haar afdeling met wie zij aan tafel zat en zo. Die ga ik nu nog af en toe bezoeken, en mijn vader bezoekt die mensen tenminste wekelijks! Waarom oordeelt u zo vlug?
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u zult toch echt wel begrijpen dat het gemakkelijk is om 3 mensen met partner en één kind te verzamelen dan 28 mensen met partners en kinderaantallen die schommelen tussen 0 en 5!
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik de tekst van dat oudje zie, dan merk ik toch wat verbittering op; het is precies een wraak op iedereen die haar zogezegd vergeten is, doch......ze had niet te klagen, want zij is 100 mogen worden, terwijl haar generatiegenoten al lang onder aarde liggen. Dat is het lot van de huidige 100+, vooral wanneer ze in hun jong leven de egoïstische besluit hebben genomen geen kinderen te willen krijgen, of wanneer hen de tragedie overkwam geen kinderen te kunnen krijgen. Bij mij mag het nog een stap verder: niks van berichten of wat dan ook, maar ook niets van diensten ofzo. Gewoon crematie en uitstrooing zonder dat daar iemand bij betrokken wordt. De uitstrooing dient wel te gebeuren op een door mij favoriet uitgekozen plaats. In een mooi beekje, in een prachtige vallei. Maar eer we zover zijn zal de wereld nog veel veranderen, en de bomen veel dikker worden. (hoop ik)
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Egoïsme? Tragedie?
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ego[isme is missch wat overdreven. En dat is dan enkel mijn mening.
Maar personen die geen kinderen kúnnen krijgen, terwijl de kinderwens zo hoog is, dat is werkelijk een tragedie. Vele mensen vinden het krijgen van kinderen Hét ding waar het leven om draait. Anderen kiezen voor hun carriére, of ander persoonlijke verwezenlijkingen.
![]() |
#33 |
|
![]() Ik denk toch dat ze eerder verbitterd was dan dat ik humor aantref. En ja ze mag niet klagen; er zijn generatie-genoten die reeds 50 jaar dood zijn (en ze waren toen al niet meer jong, wanneer ze stierven in 1961.) Diegenen die toen aan 20 jaar stierven zijn reeds lang vergeten. Die hebben veel minder geluk gehad.
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan val je er wel al eens af denk ik. De nazaten van mijn overgrootouders ken ik niet, hun eigen kinderen zijn overleden... Of die mevrouw bitter was of niet zullen we nooit weten. We weten ook niet wie de advertentie heeft geplaatst. Misschien de enige erfgenaam? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 december 2011 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ouders hadden 28 kinderen?
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het kan ook zijn dat er nog kinderen en kleinkinderen in leven waren, maar dan zal de contacten niet zo best geweest zijn. Indien men zijn kinderen met veel liefde grootbrengt, zal men daar altijd de vruchten van plukken (als de kinderen blijven leven tenminste en niet uitlandig zijn) maar er zijn ook vele andere gevallen, waar de verstandhouding niet te best lagen. Wel dan is het niet moeilijk om genegeerd/vergeten te worden.
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Nadat ze kerstmis al verboden hebben, gaan de moslims ons ook de koffietafel ontnemen.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 december 2011 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 december 2011 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toopunt van egoïsme: een kind krijgen, maar er niks van willen weten omdat de mama niet goed genoeg is. Remember?
![]() |