Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2011, 10:44   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En toch kan u hetgeen ik hierboven stel niet ontkennen. Geen enkel zinnig mens zou het in zn bol halen zoiets te ontkennen trouwens.
Suqar, ik vind dat het Westen of Amerika niets te zoeken hebben in Irak, of andere moslimlanden, hun aanwezigheid verhoogt enkel spanningen, ik geloof niet dat zij om " humanitaire redenen" daar zijn maar enkel om eigen gelangen te verdedigen.
Maar zeggen dat de problemen daar liggen aan het Westen of zionistische gatlikkers is onzin en dat weet iedereen die enigszins volgt wat nu in de Arabische wereld gebeurt.
Moslims lijken me vooral die dictaturen beu te zijn, hopelijk wordt het niet vervangen tot een andere dictatuur, maar die regimes zijn wel de hoofdoorzaak van de huidige problemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:17   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Suqar, ik vind dat het Westen of Amerika niets te zoeken hebben in Irak, of andere moslimlanden, hun aanwezigheid verhoogt enkel spanningen, ik geloof niet dat zij om " humanitaire redenen" daar zijn maar enkel om eigen gelangen te verdedigen.
Maar zeggen dat de problemen daar liggen aan het Westen of zionistische gatlikkers is onzin en dat weet iedereen die enigszins volgt wat nu in de Arabische wereld gebeurt.
Moslims lijken me vooral die dictaturen beu te zijn, hopelijk wordt het niet vervangen tot een andere dictatuur, maar die regimes zijn wel de hoofdoorzaak van de huidige problemen.
Zolang de islamitische ideologie niet aan banden kan gelegd worden hebben die landen een dictatoriaal beleid. De enige die dit heeft kunnen veranderen was AtaTürk, maar daarvoor had hij het leger nodig. Door de nu de macht van het leger af te bouwen heeft het islamisme weer nieuwe elan gevonden en staat de volgende dictatoriale president al aan de deur. Islam is een totalitaire ideologie en kan totaal niet gedijen in een democratisch bestel.

Heel die arabische lente is gedoemd te mislukken: overal komen de islamisten aan de macht. Gewoon vervanging van de seculiere dictatuur door een islamitische. Back to the middle ages.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:25   #23
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mensen door hun eigen regime dood geschoten worden mag altijd aandacht krijgen, ongeacht het geloof van die mensen. Daarom hoef jij nog niet naar nieuws te kijken of de krant te lezen he?
Er worden helemaal niet zoveel brave mensen afgeslacht . ze staan zelf altijd te springen en te popelen om in de brandhaard te gaan staan , en om olie op het vuur te gooien. dan moet je niet verwonder zijn he . Mijn ouders hebben mij altijd geleerd , als er boel is in een café , ga buiten en ga een pint drinken waar er rust en plezier heerst .

En mochten die brave mensen eens wat minder laten ophitsen door een idioote religie en in plaats daarvan wat werken en inovatief zijn om uit de armoede te geraken , dan zou hun haat wat blussen en hun mentaliteit wat positiever eb minder haatdragend. het risico om dood geschoten te worden zou drasties verlagen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:31   #24
Klarekijk
Banneling

Standaard

Denk maar eens na , hoeveel kerken worden er door die heethoofden plat gebrand . gewoon omdat er een gemeenschap is die anders denkt ? Kan je u voorstellen dat er hier in Antwerpen een gek het lef heeft om een moskee in de fik te steken . De hele wereld staat morgen in rep en roer . tot zover de verdraagzaamheid ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:35   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er worden helemaal niet zoveel brave mensen afgeslacht . ze staan zelf altijd te springen en te popelen om in de brandhaard te gaan staan , en om olie op het vuur te gooien.
tja, ze hebben nogal eens de neiging om tot zelfontploffing over te gaan hé. Ik moet zeggen dat ik daar heel apathisch naar kijk tegenwoordig. Als ik nu hoor dat in Nigeria weer een paar bommen ontploften in een kerk, of in Pakistan zoveel doden zijn gevallen.... dan denk ik enkel : oops weer eentje die geploft is.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:47   #26
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Zolang de islamitische ideologie niet aan banden kan gelegd worden hebben die landen een dictatoriaal beleid. De enige die dit heeft kunnen veranderen was AtaTürk, maar daarvoor had hij het leger nodig. Door de nu de macht van het leger af te bouwen heeft het islamisme weer nieuwe elan gevonden en staat de volgende dictatoriale president al aan de deur. Islam is een totalitaire ideologie en kan totaal niet gedijen in een democratisch bestel.

Heel die arabische lente is gedoemd te mislukken: overal komen de islamisten aan de macht. Gewoon vervanging van de seculiere dictatuur door een islamitische. Back to the middle ages.
Islam en democratie gaan niet samen. Islam staat haaks op democratie. Van bij de start was het een ideologie van vechtersbazen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 14:12   #27
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is inderdaad de schuld van het Westen en de zionistische gatlikkers van de USA dat er dagelijks moslims en niet-moslims sneuvelen. Of kom jij dat even ontkennen?
Kan u dat even toelichten?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:07   #28
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kan u dat even toelichten?
wetende dat soenni's en sjiieten elkaar al aan't uitmoorden waren lang voor de VS zelf bestond
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 22:03   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat ik het ergste vind is dat er precies gedaan word of dat is onze schuld als die moslims elkaar slachtten ?!
"Blame whitey".

Laatst gewijzigd door Mitgard : 31 december 2011 om 22:05.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 22:08   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat ik het ergste vind is dat er precies gedaan word of dat is onze schuld als die moslims elkaar slachtten ?!
In Irak werden beide zijden door de VS bewapend.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 22:17   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Irak werden beide zijden door de VS bewapend.
Goed van de VS.
Met stokken en stenen zou het allemaal veel langer duren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 01:14   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe

Het is inderdaad de schuld van het Westen en de zionistische gatlikkers van de USA dat er dagelijks moslims en niet-moslims sneuvelen. Of kom jij dat even ontkennen?
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe

En toch kan u hetgeen ik hierboven stel niet ontkennen. Geen enkel zinnig mens zou het in zn bol halen zoiets te ontkennen trouwens

Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik al zei, [U]mensen die dit wensen te ontkennen zijn niet goed snik en hebben geen besef van de realiteit
[/u]
[/quote]
Wie het niet met je eens is, is dus geen zinnig mens, niet goed snik en heeft geen besef van realiteit. M.a.w. Jij hebt de wijsheid in pacht...
Als het op DIE manier is dat jij les geeft op school, kan je beter van job veranderen...

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 januari 2012 om 01:16.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be