![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 januari 2012 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() In Leviticus wordt homosexualiteit gezien als een "abomination". Dit boek is dan ook een gegeerde quotemine voor homofoben om hun gedrag te rechtvaardigen. In Leviticus staat echter ook dat garnalen een abomination zijn. Echter over het eten van garnalen wordt geen woord gerept door homofoben wanneer ze Leviticus quoteren.
Op die manier kan je natuurlijk alles quoteren. Wanneer het OT niet meer gevolgd hoeft te worden, dan mogen de tien geboden ook genegeerd worden. Maar welke tien geboden? Er zijn 2 versies van de tien geboden, eentje die bijvoorbeeld zegt dat je geen vlees en melk samen mag eten. Maar als je dan toch de tien geboden (die je zelf uitkiest) aanvaardt, dan mag je ook slaven houden? Dat staat immers in hetzelfde boek (deuteronomicon 2e wet van mozes) Ik zie dat christenen moeten kronkelen om uit te leggen waarom ze bepaalde regels accepteren en anderen niet. Hun selectie proberen ze dan als absolute waarheid op te leggen, terwijl mensen met een moraal van gezond verstand (doe niet wat je zelf niet graag hebt) verweten worden amorele atheïsten te zijn. Begrijpe wie begrijpen kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() religie is nog steeds een politiek machtsmiddel om een domme massa in de pas te laten lopen en om als onderdrukkingsmiddel te gebruiken.
religie is in dit opzicht daarom een verwerpelijk iets dat iedere moderne beschaving tot de privé sfeer moet toelaten (niet meer openbaar) en de religie moet voldoen aan bepaalde mensenrechten en gelijkheidsprincipes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Van deze pagina hier gehaald, die mij toch redelijk officiëel lijkt, aangezien die man op katholieke televisienetwerken verschijnt. Bevat ook nog een hoop andere citaten, ook uit het NT. Citaat:
De apostolische traditie (gevolgd in de Katholieke en Orthodoxe kerken) leert dat men de morele principes uit het Oude Testament heeft overgenomen. Wat de uitleg is van protestanten weet ik niet, protestant ben ik nooit echt geweest. Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 7 januari 2012 om 12:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit zou het goed begin zijn van een humordraadje, maar aan je schermafbeelding te zien vrees ik dat je dit echt als bron aanneemt. En dan zeggen sommige atheïsten dat gelovigen zomaar dingen aannemen en geloven... ![]() |
|
![]() |
![]() |