![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lust best goeie melk. Anderhalf minuut in de microgolf, en dat met een koekje. Meer moet dat niet zijn. Zolang ik niet moet denken aan die paarse koeien van Leo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verse melk is niet-gepasteuriseerde melk. http://www.freewebs.com/whitepoison/...se%20melk.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik koop liever een fles wijn in de wereldwinkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=10 http://www.vilt.be/Fairebel_heeft_Lu...niet_verzwegen http://www.freewebs.com/whitepoison/...se%20melk.html Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2012 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OIVO deelt nu in een persbericht mee dat zij met Faircoop overeengekomen is om bepaalde vermeldingen op de website van Fairebel beter te formuleren. Het overleg tussen beide organisaties had als hoofddoel de consument optimaal informeren en mogelijke onduidelijkheden in de communicatie op de website van Fairebel uit de weg te ruimen.http://www.vilt.be/Overleg_tussen_OI...prong_Fairebel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OIVO dienst wel klacht in als niet voldoende bewezen is dat de coöperatieve opteert voor eerlijke handel. Ik koop ook liever in de wereldwinkel, en hun groeiende omzet toont aan dat het de mensen wel kloten kan schelen. Laatst gewijzigd door artisjok : 7 januari 2012 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wil ik het wel eens zien, dat een bedrijf( want een cooperatieve is een bedrijf) het gedaan krijgt om tussen het melken en het verbruiken van melk, minder dan 3 dagen te krijgen. En zelfs de 2de dag is de melk niet meer vers. Maar 't ja, wat ken ik er van, ik ben slechts opgegroeit op een boerderij en heb enkel koeien leren melken met de hand en machine. Ik enkel de verste mogelijke melk direct van de speen in de mond gedrongen om het verschil tussen flessen, bussen en verse melk te kennen. Fairebel is dus zuiver boerenbedrog. En een eerlijke prijs? Daarvoor moet je de belastingen en taksen plus het overbodige papierwerk voor de landbouw afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik kan nagaan,hebben ze mij inderdaad op drie vlakken boerenbedrogen, laat ze nu maar de boete betalen ![]() Tekst in blauwvetjes: Iedereen belastingsvrij! Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2012 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Baka : 7 januari 2012 om 10:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Dat zou nader moeten expliciet gemaakt worden.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik van het financiële aspect niets begrijp, deze uitleg niet en ook een andere uitleg niet die ik al eerder las op hun site (die ik niet meer vertrouw) Hoe kom je bv aan het verband: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2012 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan blijft er nog het gegeven dat ze spreken (spraken) op hun site over DAGVERSE MELK, waardoor ze een dichter van Limericks op het verkeerde been zetten. Dat is onvergeeflijk. Toch bedankt voor het signaleren van Fairbel als nieuwe coöperatieve overigens (in een andere draad) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo wordt sap tot 3 JAAR bewaard om daarna als 'vers geperst' verkocht te worden. 'Dagvers' is correct in zoverre dat de koeien dagelijks gemolken worden. Elke benaming op de verpakking van levensmiddelen heeft maar één bedoeling = verwarring en oplichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() als je kijkt naar de stroom regelzuchte verpakkingsinfo-instructies die de EU recentelijk produceert ![]() Maar ja, ik mijd de voedingsindustrie als de pest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was al Milcobel (gekend van oa Inza). Dat is de marktleider. Ook FrieslandCampina is een zuivelcoöperatieve met enorme afzet.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fairebel is nieuw Inza (A'pen de grootste) is een oude klant (van mij) - ik bezocht die een beetje overal in Vlaanderen (Aalter etc). Ja, de zuivel lijkt het terrein bij uitstek voor coöperatieven. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2012 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou dat geld naar de boeren gegaan zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Landbouw in het algemeen, lijkt me.
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ze hebben dan ook zeer goed gecoöpereerd.
Decennia hadden ze de helft van de middelen van de EU in handen Fairebel lokte mij met dagverse Belgische melk maar dat bleek Luxemburgse in pakskes ![]() Ik trek mijn Limerick terug Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2012 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |