![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Als ge lang genoeg wacht komt alles wel eens uit hé.
Dat is niet voorspellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik kan erin komen. Ik heb ook zoiets meegemaakt. Het was op een zomerse dag in Hasselt en de grote ramen en deuren van de winkels hadden een beurt gehad. Ik wou de winkel instappen met mijn flashy zonnebril op en liep met mijn voorgevel tegen de glazen deur. Ik ben toen even een hoekje omgegaan, weg van de menigte, waar ik me toen toch even moest laten gaan.
Laatst gewijzigd door Jakko : 3 december 2012 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
° het is de eerste regering in jaren die de loonlasten heeft verlaagd. °°deze regering durfde te bezuinigen bij de overheid en de lasten worden verschoven van arbeid naar kapitaal. °°°deze regering richtte geen belastingsbloedbad aan. °°°° deze regering splitste BHV. °°°°° deze regering ondernam een noodzakelijke pensioenshervorming. °°°°° deze regering bracht lentelast weer onder controle. °°°°°° deze regering bespaarde zo maar effe 17 miljard €. Besluit. Deze regering kan, met andere woorden, een palmares voor leggen om "U" tegen te zeggen. En dit in slechts één jaar tijd. Men moet het maar doen! De hele tijd schreeuwen en schelden, de held uithangen aan de kant, gaan lopen zoals BDW en de NVA indertijd, is het gemakkelijkste natuurlijk. Maar zo helpt men de mensen niet. Want hadden we de NVA laten doen met haar permanente verrottingsstrategie , dan was de begroting uit de hand gelopen, een politieke impasse was blijven bestaan, de rentelast gestegen tot ombij de 7% enz, enz! Met alle dramatische gevolgen vandien voor de bevolking. Laatst gewijzigd door system : 3 december 2012 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De realiteit is, vrees ik, dat Europa en dus ook België nog maar aan het begin staat van de economische en financiële crisis. Hoewel de oorzaken ervan niet uw huidige federale regering verweten kunnen worden, is het wel overduidelijk dat zij inmiddels teveel kansen verkeken heeft om de broodnodige structurele maatregelen te (durven) nemen, met als onvermijdelijk gevolg dat de Belgen en de Belgische bedrijven de crisis in 2013 en 2014 alsmaar meer gaan voelen. Het is dan ook niet moeilijk te voorspellen dat de partijtjes van uw huidige federale bestuursmeerderheid bij de verkiezingen van juni 2014 zeer zwaar zullen afgestraft worden. Derhalve, wat twintig jaar geleden misschien nog ondenkbaar was, lijkt over anderhalf jaar zo goed als onoverkomelijk te zullen worden : de dwingende keuze tussen hetzij een federale regeringscoalitie geleid door Vlaams-nationalisten, hetzij geen Belgische regeringsmeerderheid meer mogelijk, en dus het uiteenvallen van het staatsverband België. Eerstgenoemde keuze is, zoals eenieder inmiddels toch al moet gesnapt hebben, voor de Belgische Franstaligen eenvoudigweg ondenkbaar en onaanvaardbaar. Ergo : enkel de andere optie is redelijkerwijs mogelijk. Vanzelfsprekend zal het regime er gedurende 2013 voor zorgen dat haar media, de RTBF en haar poll-leveranciers op kop, een paar gerichte peilingen verzinnen die de Belgische bevolking pogen te doen geloven dat de N-VA zo goed als aan het instorten is, of die minstens de wanhoop bij de regeringspartijtjes in die mate kunnen verzachten dat ze bereid zijn om door te gaan tot aan de verkiezingen, maar dat zal allemaal weinig zoden aan de dijk brengen. Ik denk dan ook dat het stilaan de tijd wordt dat zelfs de belgicisten beginnen te beseffen wat er over een kleine twee jaar te gebeuren staat : dat als zij wensen nog in zekere zin “Belg” te kunnen blijven, zij slechts kunnen hopen dat het uiteenvallen van het huidig staatsverband kan leiden tot een confederatie van staten die in het voor hen allerbeste geval misschien nog de naam “België” zal krijgen. Met andere woorden : de enige hoop voor de belgicisten is dat zij zich nu in spoedtempo omscholen tot fervente confederalisten. Ach, geen erg : het is eens iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfs Vlaanderen is nog niet geleid door Vlaamse Nationalisten. Eerst daar iets aan verhelpen, zou ik zeggen. En vandaar uit werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Evenwel, mocht Peeters absoluut minister-president willen blijven en daartoe meer heil zien in een overstap naar de N-VA enkele maanden voor de verkiezingen, dan is het hek voor wat de Vlaamse regeringsmeerderheid betreft helemaal van de dam, en zou het resultaat van de N-VA in de regionale verkiezingen zo mogelijk nog beduidend grotere lawineproporties kunnen aannemen dan voor de federale. Gezien de verkiezingsuitslag van de voorbije gemeenteraadsverkiezingen, meer bepaald in Antwerpen, kennelijk reeds alle hens aan dek veroorzaakt bij de federale regeringspartijtjes, kan men zich wel inbeelden wat een "incontournable" N-VA resultaat bij de regionale verkiezingen zou teweegbrengen, laat staan een gelijkaardig resultaat op federaal niveau… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is veel slimmer dan veel ministers die nu in de regering zitten.
Laatst gewijzigd door daiwa : 4 december 2012 om 03:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |