Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 14:09   #21
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De vraag is of de radicale N-VA-aanhang die de politieke forums bevolken en de foute versie van het verhaal tot het uiterste verdedigden deze fout ook kunnen toegeven of dat zij zichzelf het imago zullen aanmeten van opportunistische leugenaars zonder principes.
Sommigen van hun tegenstanders hebben die vraag over zichzelf reeds beantwoord.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:09   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zit een lijn in he. Oosten/system, nu robinus. Blijkbaar moet men de werkelijkheid heel verregaand ontkennen om nog enig krediet aan deze regering te geven.
Ik zie eerder dat men heel ver moet gaan om de N-VA nog te kunnen verdedigen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:10   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als de fout rechtgezet wordt.
Als ik iemand in de kas zie graaien, ik vraag hem van zijn vestzak te tonen, en het geld van de kassa zit erin, mag ik dan niet eens stellen dat hij in de kas heeft gegraaid omdat hij beweert dat het een vergissing was en hij het ook onmiddellijk (na mijn interventie) terug in de kassa legt ?

Is het dan een leugen van te stellen dat hij in de kas gegraaid heeft, gewoon omdat hij nadien, toen het uitkwam, het geld heeft teruggelegd ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2012 om 14:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:11   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als de fout rechtgezet wordt.
dus er was toch een fout? want hoe kan je ze anders rechtzetten??

kijk hé, had de N-VA het niet opgemerkt, het zou gewoon doorgegaan zijn.
Oud 10 januari 2012, 14:11   #25
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik iemand in de kas zie graaien, ik vraag hem van zijn vestzak te tonen, en het geld van de kassa zit erin, mag ik dan niet eens stellen dat hij in de kas heeft gegraaid omdat hij beweert dat het een vergissing was en hij het ook onmiddellijk (na mijn interventie) terug in de kassa legt ?
Als een ambtenaar geld uit de kassa haalt en komt uitdelen aan de regeringsleden en de regeringsleden pakken het geld niet aan, wat kan je hen dan verwijten?
Oud 10 januari 2012, 14:12   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie eerder dat men heel ver moet gaan om de N-VA nog te kunnen verdedigen.
Ik verdedig de N-VA niet, ik zie eerder wat een bende incompetenten/bedriegers er in de regering zitten.

Het is moeilijk om het onderscheid te maken tussen zwaar incompetent en bedrieger.

Vandaar dat je het tweede deel van mijn handtekening moet lezen.
Oud 10 januari 2012, 14:12   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een ambtenaar geld uit de kassa haalt en komt uitdelen aan de regeringsleden en de regeringsleden pakken het geld niet aan, wat kan je hen dan verwijten?
Dat ze die ambtenaar de opdracht hadden gegeven hen dat geld uit te delen, he !
Oud 10 januari 2012, 14:13   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze hebben dat document zelf goedgekeurd hoor.

dus ofwel zit er daar geen enkele minister, premier incluis, die de teksten leest en/of een beetje kan rekenen, ofwel is er toch iets niet pluis.

wat zou in feite het ergste zijn??
Oud 10 januari 2012, 14:14   #29
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Dat is onmogelijk, aangezien de regering niet graag electorale blunders zou maken, wat uiteindelijk toch gebeurd zou zijn als ze dit echt deden, aangezien zo'n weddeverhoging sowieso door iemand opgemerkt wordt. Dat zijn immers geen geheime cijfers.
Oud 10 januari 2012, 14:14   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De subtiliteit zit hem natuurlijk in de onmogelijkheid om dat na te gaan he, aangezien we de intieme convictie van de mensen die beslissingen hebben genomen, niet kennen. Wisten ze niet wat ze deden, of wisten ze het wel en hoopten ze dat het niet zou opvallen ?

Was de cyanuur in schoonma's cherry een ongeluk of een moord ?
Oud 10 januari 2012, 14:15   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is onmogelijk, aangezien de regering niet graag electorale blunders zou maken, wat uiteindelijk toch gebeurd zou zijn als ze dit echt deden, aangezien zo'n weddeverhoging sowieso door iemand opgemerkt wordt. Dat zijn immers geen geheime cijfers.
Ik heb U al gezegd dat dat een verkeerde hypothese is. Deze regering moet zich geen ballen meer aantrekken van gelijk welke electorale uitslag.

Trouwens, de recente geschiedenis geeft U ongelijk. De kladbegroting die ze bij Europa hebben ingediend was ook een ongelofelijk cadeautje voor de oppositie, en je kan Rehn nu toch niet van N-VA sympathieen verdenken he.

Als ik jouw redenering volg, dan zouden ze toch als gekken sinds 30 december gewerkt hebben om het affront van de brief van Rehn niet te moeten ondergaan, en met wat extra maatregelen gekomen zijn, die ze, als goeie managers, al zouden hebben voorbereid he.

Maar nee, ze hebben zich daar ook oeverloos belachelijk gemaakt, zonder dat de N-VA een kleine pink moest bewegen.

Moesten ze echt de oppositie geen cadeautjes willen doen, dan hadden ze 20 kabinetsleden ingeschakeld om elke gevoelige tekst met weddes van ministers en zo laten te checken zodat geen flater van dit formaat zou geserveerd worden.

Niet dus.

Maw, uw axioma dat deze regering geen cadeautjes aan de oppositie wil doen ligt op zijn gat.

En we weten ook waarom: het kan hen electoraal niet schelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2012 om 14:19.
Oud 10 januari 2012, 14:17   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en waarom hebben ze dan allemaal dat document ondertekend ??
Oud 10 januari 2012, 14:17   #33
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat ze die ambtenaar de opdracht hadden gegeven hen dat geld uit te delen, he !
Neen, doordat de ambtenaar de opdracht fout geïnterpreteerd heeft, zoals ook overlaatst een ambtenaar van de Vlaamse regering een fout maakte door een verkeerde rekeningnummer door te geven aan belastingbetalers.

Citaat:
ze hebben dat document zelf goedgekeurd hoor.

dus ofwel zit er daar geen enkele minister, premier incluis, die de teksten leest en/of een beetje kan rekenen, ofwel is er toch iets niet pluis.

wat zou in feite het ergste zijn??
Maar je kan ook toegeven dat de N-VA recentelijk een gelijkaardige fout maakte in de Vlaamse regering door een verkeerde rekeningnummer door te geven om verkeersbelasting op te storten?
Oud 10 januari 2012, 14:19   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zag al een tiental draden met beschuldigingen. Dan mag er toch wel EEN draad zijn over de rechtzetting, lijkt me.
dit is geen rechtzetting, dit is vuile natrapperij.
"U doet de waarheid geweld aan" heet dat in het proper vlaams.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:20   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, doordat de ambtenaar de opdracht fout geïnterpreteerd heeft, zoals ook overlaatst een ambtenaar van de Vlaamse regering een fout maakte door een verkeerde rekeningnummer door te geven aan belastingbetalers.

Maar je kan ook toegeven dat de N-VA recentelijk een gelijkaardige fout maakte in de Vlaamse regering door een verkeerde rekeningnummer door te geven om verkeersbelasting op te storten?
dat lijkt me niet echt een gelijkaardige fout hé, had niemand iets opgemerkt, hadden ze hun 8% opslag gehad. OK, ik wil nog altijd aannemen dat het een administratieve fout was, maar ik snap nog altijd niet waarom al die ministers, al die kabinetmedewerkers, die fout niet hebben opgemerkt.

maar ja hoor, ook de N-VA maakt fouten. als je dat wilt horen, geen enkel probleem, ik ben hier niet om de N-VA te verdedigen.
Een fout van een ander maakt je eigen fout trouwens niet goed.
Oud 10 januari 2012, 14:22   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nota die op 16 december door de REGERING is goedgekeurd, gaf die ambtenaar nochtans expliciet de opdracht om hun loon te verhogen he.

Trouwens, heeft de voltallige vlaamse regering in een nota dat rekeningnummer goedgekeurd ? (kan zijn hoor, ik loop niet speciaal hoog op met de Vlaamse of gelijk welke andere regering - ik stel enkel vast dat de belgische federale regering bestaat uit een bende bedriegers of onbekwamen op een niveau dat het zwaar schokkend begint te worden)
Oud 10 januari 2012, 14:23   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het is goed geprobeerd van de PS-clan. Ik geloof niet in zo'n "foutjes".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:23   #38
Athelas
Minister

Standaard

Ongelooflijk dat deze blunder van de regering nog verdedigd wordt. Ze zijn met hoeveel partijen om deze teksten na te lezen? Niemand die het even verifieert? Niemand die opmerkt dat de lonen met 8% stijgen. Maar als de N-VA erop wijst dat er een fout is gebeurd, dan moeten ze zich gaan excuseren dat ze hierop hebben gewezen want ze moesten op voorhand weten dat dit een typfout was!! Deze regering maakt immers geen fouten. Komaan zeg, hoe idioot kan een discussie worden. De N-VA heeft haar werk gedaan. De regering heeft dit niet gedaan. Waarom de regering dit niet heeft gedaan (gebrek aan tijd, interesse, per ongeluk of expres), zullen we nooit weten.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 14:24   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat lijkt me niet echt een gelijkaardige fout hé, had niemand iets opgemerkt, hadden ze hun 8% opslag gehad. OK, ik wil nog altijd aannemen dat het een administratieve fout was, maar ik snap nog altijd niet waarom al die ministers, al die kabinetmedewerkers, die fout niet hebben opgemerkt.
Vraagje trouwens: hebben de regeringsleden een wedde gekregen december/januari en was die verandering al van toepassing ?
Oud 10 januari 2012, 14:24   #40
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat lijkt me niet echt een gelijkaardige fout hé, had niemand iets opgemerkt, hadden ze hun 8% opslag gehad.
En dan hadden ze die teruggestort ook. Zo niet, dan zouden ze de N-VA een te groot cadeautje geven, dus die versie is onmogelijk. Ze weten immers dat de N-VA alles zal doen om elk kleine foutje op te sporen.

Citaat:
maar ja hoor, ook de N-VA maakt fouten. als je dat wilt horen, geen enkel probleem, ik ben hier niet om de N-VA te verdedigen.
Een fout van een ander maakt je eigen fout trouwens niet goed.
Inderdaad. De fout van de Vlaamse regering maakt die van de federale regering niet goed EN vice versa.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be