![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tel daar dan nog eens mijn andere onroerende goederen en je zit boven de 500.000€ Tel dan nog eens mijn spaargelden samen bij dat bedrag en ik bezit de rijkdom van meer dan 4 Belgen van boven de 50. Tel dan nog eens de rijkdom van mijn zusters en ex-schoonzuster en ex-schoonmoeder er bij en wij bezitten slechts met groep van 20 mensen de rijkdom van 100 Belgen van boven de 50. Dit wil dus zeggen dat 100 mensen +50 niets kunnen bezitten, want wij bezitten het. En we gaan verder, Albert II is ook +50 en bezit meer dan 18.000.000€ of de rijkdom van 90 Belgen. Dit wil dus zeggen dat er reeds meer dan 190 Belgen niets bezitten, terwijl er slechts 22 mensen zijn die meer bezitten dan de gemiddelde rijkdom van de Belgische +50. Als je dan nog een telt dan 1 van mijn buren meer dan 400.000.000€ aan onroerende goederen bezit, komen we aan 2190 Belgen boven de 50 die niets bezitten, terwijl er slechts 23 zijn die boven het gemiddelde zitten. We zitten dus nog maar aan het gemiddelde van een kleine 2200 Belgen en het gemiddelde ligt al een pak hoger dan de mediaan. Want die staat op 0, NUL, ZERO, NIKS, NADA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jup, kinderen kosten geld. Ze zeggen ook wel eens dat die je een huis kosten. Je bent dan ook niet verplicht van kinderen te maken. Er bestaat wel degelijk zoiets als anticonceptie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 januari 2012 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is puur neoliberaal egoïsme, een conservatief en nationalist volstrekt onwaardig. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat de klasse met minimumloon (dus ook werkenden) geen recht heeft op kinderen, terwijl de kapitaalkrachtigen geen anticonceptie nodig hebben. Je kan dus maar Vlaming zijn en bij de club horen van reproducerende Vlamingen, als je genoeg kapitaalsaccumulatie hebt. Dat is geen nationalisme noch traditie noch cultuur, maar een nihilistische natuurwet. Je kan geen natie opbouwen op zo een basis. Er is immers geen basis. Nationalisme is juist inclusief: je mag delen in kapitaal (solidariteit) als je je binnen de tradities inschrijft.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 januari 2012 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan denk ik steeds terug aan http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/a...-per-week.aspx...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2012 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft uw kinderen nodig. Er zijn mensen genoeg op deze wereld. Als je dus kinderen maakt, doe je dat enkel en alleen voor je eigen plezier. Betaal er dan ook maar voor. Dat wil niet zeggen dat ik het "eerlijk" vind dat kinderen van arme ouders in miserie moeten leven. Maar die ouders verdienen lappen rond hun oren want ze hebben de verantwoordelijkheid genomen over een project waarvoor ze de middelen niet hadden en het kind is de pineut. Maar ik wens nog minder te betalen om anderen het plezier te gunnen van kinderen te hebben. Die kinderen zullen de concurrenten zijn van mijn kinderen, en ik zou er nog moeten voor betalen ook omdat hun klungels van ouders aan iets begonnen zijn wat ze niet konden ophoesten, voor hun eigen jolijt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De toekomst is aan de mensen zonder bezit want die zullen krijgen.
De bezitters zullen in het beste geval de melkkoe mogen spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
Daarenboven is economische groei mogelijk door werklozen en miserie. Het alternatief voor gesubsidieerde miserie en werklozen is antimiserie = communisme. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 januari 2012 om 13:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gemakkelijker om mutueel voordelige akkoorden te sluiten binnen zo een groep, omdat er een grotere gemeenschappelijke basis is, dan buiten zo een groep, en die eigenschap maakt dat de territoriale indeling van staten min of meer laten overeenkomen met volkeren, efficienter bestuur mogelijk maakt. Maar da's al. Een beetje zoals de bibliofielen in 1 gebouw steken, en de sportmannen in een ander. Op die manier kunnen ze de gemeenschappelijk te nemen beslissingen efficienter en homogener nemen. De bibliofielen zullen er mutueel meer voordeel aan hebben om boekenrekken in hun gebouw te zetten en daar dus gemakkelijk en efficient in overeenkomen, en de sportmannen in hun ander gebouw ook. De opdeling in twee "volkeren" heeft hier dus een zin qua efficientie. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Als jij dat valse volkeren wil noemen doe maar. Maar ik ga akkoord dat wie het begrip natie onderschrijft (reëel acht) enkel nationalist kan zijn. Citaat:
Citaat:
U ontkent die en maakt een sociaal-economische opdeling. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om het wiskundig te zeggen: de elementen zijn de verzameling niet. Je kan niet zeggen aan "de verzameling van jongens in de klas" van recht te staan. Je kan wel aan alle jongens die element zijn van die verzameling vragen van recht te staan. De verzameling van jongens is een begrip. De jongens zelf zijn een ander begrip. Of, voor wie geen moderne wiskunde meer gehad heeft: als je rechten beschouwt als verzamelingen van punten, dan kan je zeggen dat twee rechten elkaar snijden bijvoorbeeld. Maar je kan niet zeggen dat de punten van rechte A de punten van rechte B snijden. De verzameling is iets anders dan de elementen. Een volk zou dus iets anders zijn als de mensen waaruit het bestaat, en dat concept volk heeft gen zin. Enkel de mensen zelf, de individuen. Een nationalist ontkent dat en geeft een "persoonswaarde" aan het volk zelf. "het volk heeft beslist dat...". Nee, de meeste mensen hebben beslist dat, en anderen waren niet akkoord, maar hebben het onderspit gedolven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb trouwens jaren gewacht om kinderen te hebben tot ik redelijk kon denken dat ik het mij kon permitteren en ze opvoeden met de middelen die ik had. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 14:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Of misschien doe je dat wel, maar niet op het forum. ![]() Citaat:
De droom van de een is de nachtmerrie van de ander. Maar jij gooit de baby weg (sociale return) met het badwater (de mindere puur economische keuze) . Citaat:
Citaat:
Ze gaan eens lachen met de verwoording ( ![]() Citaat:
Denk daar maar eens aan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
helpen bekostigen = economisch minder keuze vat aan werkkrachten = return Economische overwegingen maken = homo economicus Die overwegingen worden niet gemaakt he! Citaat:
tis te zeggen: eenmaal ze hier zitten, vind je niet meer dat het diefstal is Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welk social return voordeel heb ik daaraan ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zijn al met teveel. Hoe minder mensen hoe beter het leven zal zijn. Dat is wat ik zeg: mijn kinderen gaan er enkel maar last van hebben dat die anderen ook hun kinderen hebben. Nikske social return. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want laten we even terugkeren naar het originele discussiepunt he.
Waar we het hier over hebben is niet het "toelaten of niet" van mensen met bescheiden middelen kinderen te laten hebben. Waar het over gaat is om te stellen dat mensen die de middelen niet hebben om zeg maar 4 kinderen groot te brengen, die middelen mogen komen nemen bij mij. Ik heb ook 2 kinderen groot te brengen. Ik heb daar middelen voor. Ik zou daar zelfs genoeg middelen voor hebben om hen, zeg maar, naar een prestigieuze school in Londen te sturen of zo. Maar die gast met zijn 4 kinderen komt mij dat afpakken. Ik kan mijn kinderen dus niet naar een prestigieuze school in Londen sturen, omdat iemand daar MIJN middelen is komen voor afpakken om ZIJN snotneuzen mee op te voeden. Later hebben mijn kinderen dus spijtig genoeg niet de opvoeding gehad die ik hen had willen en kunnen geven, maar bovendien zijn die snotneuzen die slecht opgevoed zijn, ook nog eens een sociale last voor mijn kinderen als ze groot zullen zijn en productief zijn. Want dan willen die 4 kinderen die groot geworden zijn en niet productief, werkloos, nog eens komen pakken van de inkomsten van mijn kinderen. Mijn kinderen zijn er dus een stuk slechter vanaf dan zonder al die lasten van die 4 nozems. Erger nog, elk van die 4 nozems gaat dan nog eens 4 kinderen kweken, die ze niet kunnen betalen, en mijn kinderen gaan daar ook weer eens moeten voor betalen. Social return my ass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ze doen het via hun handlanger de staat. Het volstaat hiervoor dat ze met genoeg zijn.
Zoals 3 wolven en 2 schapen die stemmen over eten. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2012 om 14:49. |
![]() |
![]() |