Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2012, 10:41   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je zou dat eigenlijk kunnen reduceren en nòg meer besparen; douche met je kleren aan en zet de afwas bij je in de douche, steek da stoppeke in de douche zodat 't water erin blijft en zwier daar effe mee over de vloer, voila; 4 vliegen in 1 klap.
'k Heb geen stoppeke in mijnen douche
Maar ik heb wel al eens liggen afwassen in mijn bad
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
HA droenkoers, zie je: tkan nog altijd veeeel beter!
Uiteraard: ik geen ook gene cent uit aan reizen, hier staat niks "stand-by", ik ga hooguit 1 keer per jaar naar de kapper,...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 10:43   #22
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mzzz ...

*sist iets als een schorre "proficiat", kucht eens, en kijkt wat gegeneerd in het rond in de hoop dat Dronkoers niet al te veel twijfel of vragen op haar gelaat opmerkt...*

Mijn electriciteit en water zitten al in de huurprijs... dus hoewel ik je tips zeer ter harte neem, zal ik ze allicht niet implementeren... :-/
In de huurprijs? Wil dat dan ook zeggen dat je geen jaarlijkse afrekening krijgt?

Voor de rest verwondert het mij ook nie echt ze We leven nu eenmaal in een overhygiënische wereld, gelukkig doe ik daar niet aan mee
Oud 13 januari 2012, 10:45   #23
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Naar de Panos gaan, is echt wel een vorm van besparing, amai...
Bwoh, de croissants zijn 80 cent
Oud 13 januari 2012, 10:48   #24
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks, dat is een goeie!

Voor de vrouwen alhier:

zelf nog niet geprobeerd, maar gooi dure haarproducten weg en ga zelf aan de slag:
olijfoliemaskers, eventueel met ei en ... bier zouden veel beter en gezonder voor je haar zijn. En goedkoper.

Getekend, iemands wiens haar volledig naar de vaantjes is, ondanks gebruik van hopen commerciële maskers, conditioners, ...
minder vrouwen op de wereld? is dat geen besparing denk ik dan?

Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 10:54   #25
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
minder vrouwen op de wereld? is dat geen besparing denk ik dan?

Bezuinigen op luxeproducten...
Oud 13 januari 2012, 11:00   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks, dat is een goeie!

Voor de vrouwen alhier:

zelf nog niet geprobeerd, maar gooi dure haarproducten weg en ga zelf aan de slag:
olijfoliemaskers, eventueel met ei en ... bier zouden veel beter en gezonder voor je haar zijn. En goedkoper.

Getekend, iemands wiens haar volledig naar de vaantjes is, ondanks gebruik van hopen commerciële maskers, conditioners, ...
Blijf dan ook van al die rommel af. Naturel is nog altijd het mooiste.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 11:01   #27
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijf dan ook van al die rommel af. Naturel is nog altijd het mooiste.
En teensletsen zijn niet alleen vele sexier dan rotbotten, ze zijn ook nog eens 10 keer zo goedkoop
Oud 13 januari 2012, 11:06   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
En teensletsen zijn niet alleen vele sexier dan rotbotten, ze zijn ook nog eens 10 keer zo goedkoop
Voila. En dan zijn er die denken dat die van PBL-RKT een bende oeverloze leuteraars zijn, he, terwijl wij één voor één vol levenswijsheid zitten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 13 januari 2012 om 11:07.
Oud 13 januari 2012, 11:09   #29
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. En dan zijn er die denken dat die van PBL-RKT een bende oeverloze leuteraars zijn, he, terwijl wij één voor één vol levenswijsheid zitten.

We brengen onze kennis gewoon aangenaam over aan de mens
Oud 13 januari 2012, 11:15   #30
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

zelf bier brouwen in plaats van het te kopen.
niet naar panos gaan, maar zelf broodje maken
veel groenten eten en minder vlees
sezoensgroenten kopen
veel op het werk eten, want dat is in mijn geval spotgoedkoop
velo pakken ipv auto
verwarmen op gratis hout
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 11:30   #31
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
en minder lederverbruik
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 12:01   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Bad en douche:

Ik was me enkel met koud water. De boiler is op elektriciteit en daarvan heb ik de plombes afgezet. Een bad neem ik zeer zelden, enkel soms als ik bij mijn ouders op visite ben. Koude douches wennen wel na een tijd. De truk is om een washandje te gebruiken. Je maakt het washandje nat en je wrijft het warm op je lichaam.

Internet:

Ik heb het goedkoopste abonnement voor internet. TV heb ik niet. Niet digitaal en ook niet analoog. Ik gebruik enkel een netbookje dat weinig stroom gebruikt. Ik sluit dit aan via kabel om de draadloze antenne uit te kunnen schakelen. Ook in de router doe ik dat Daardoor bespaar ik nog extra stroom.

GSM:

Ik heb enkel een aftandse gsm met een Carrefour mobile abonnement. Nog nooit extra belwaarde moeten opladen. Via de promoties en peterschapsacties van Carrefour mobile beschik ik nog voor jaren belkrediet.

Ziekenfonds & sociale bijdragen:

Ik zit bij het HZIV. Aansluiting is gratis. De CM is hier al lang buitengesmeten. Voor mijn sociale bijdragen zit ik bij Xerius. Deze werken samen met Voka. De hoofdreden dat ik hier bij zit is natuurlijk omdat ze de laagste administratieve kost rekenen.

Energie:

Voor de elektriciteit zit ik bij Ecopower. Overal heb ik spaarlampen. Ik heb geen ijskast en ook geen diepvriezer. Ik woon vlak bij een supermarkt en gebruik de kelder voor de voeding. Alle kieren heb ik afgedicht met industriële siliconen van afgedankte PIP borstimplantaten. Ik heb ook geen centrale verwarming. Ik verwarm enkel mijn badkamer en een klein bureautje met een 800 Watt infrarood verwarmingstoestelletje. Ik heb geen stromend warm water. Als ik warm water nodig heb gebruik ik mijn warmwaterkoker.

Eten en drinken:

Ik ben veganist. Geen vlees, geen melk, geen eieren. Dit is betaalbaar. Mijn goedkoopste formule voor een warme maaltijd is vegetarische spaghetti van den Aldi. Deze vul ik aan met gekweekte ajuinen. Het meeste van mijn groenten krijg ik van een hovenier die zijn paard in mijn wei mag zetten.

Huis en tuin:

Geen tuin. Wel een paard in mijn hof. De laatste keer dat hier geschilderd of behangen werd was door de vorige huurder. De gordijnen bestaan uit oude vodden. Lege kartonnen dozen opgevuld met afval zijn tegen de muren geplakt als decoratie en extra isolatie.

Vervoer:

Ik heb geen auto. Alles per fiets. Indien nodig kan ik een auto lenen.

Kledij:

Buiten wat goedkope spullen van den Aldi en de Decathlon heb ik de laatste 15 jaar geen kledij gekocht. Ik draag vooral kledij van de jarige '90 die ik kreeg van mijn vroegere werkgever en van fabrikanten. De reclame die erop staat is niet zo storend en heeft een retro-look. Soms krijg ik een pull of een hemd van mijn zus of van mijn moe.

Was en strijk:

Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik deze bij mijn moeder binnendoe. Ik heb een truc om koude kleren warm te krijgen. Ik hang ze gewoon even voor mijn infrarood verwarming. Doordat het zweet in mijn ondergoed de infrarood absorbeert als warmte moet ik mijn ondergoed slechts om de 4 weken wassen.

Geld & Banken:

Alles in de supermarkt betaal ik met een Citibank Mastercard. Dit geeft me 1% korting. Deze heb ik gekoppeld aan mijn Keytrade Bank zichtrekening. Mijn spaarrekening bij Rabobank.be ben ik aan afbouwen uit chauvinisme. Ik betaal nergens bankkosten. Integendeel, mijn centen brengen op bij de bank.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 12:17   #33
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bad en douche:

Ik was me enkel met koud water. De boiler is op elektriciteit en daarvan heb ik de plombes afgezet. Een bad neem ik zeer zelden, enkel soms als ik bij mijn ouders op visite ben. Koude douches wennen wel na een tijd. De truk is om een washandje te gebruiken. Je maakt het washandje nat en je wrijft het warm op je lichaam.

Internet:

Ik heb het goedkoopste abonnement voor internet. TV heb ik niet. Niet digitaal en ook niet analoog. Ik gebruik enkel een netbookje dat weinig stroom gebruikt. Ik sluit dit aan via kabel om de draadloze antenne uit te kunnen schakelen. Ook in de router doe ik dat Daardoor bespaar ik nog extra stroom.

GSM:

Ik heb enkel een aftandse gsm met een Carrefour mobile abonnement. Nog nooit extra belwaarde moeten opladen. Via de promoties en peterschapsacties van Carrefour mobile beschik ik nog voor jaren belkrediet.

Ziekenfonds & sociale bijdragen:

Ik zit bij het HZIV. Aansluiting is gratis. De CM is hier al lang buitengesmeten. Voor mijn sociale bijdragen zit ik bij Xerius. Deze werken samen met Voka. De hoofdreden dat ik hier bij zit is natuurlijk omdat ze de laagste administratieve kost rekenen.

Energie:

Voor de elektriciteit zit ik bij Ecopower. Overal heb ik spaarlampen. Ik heb geen ijskast en ook geen diepvriezer. Ik woon vlak bij een supermarkt en gebruik de kelder voor de voeding. Alle kieren heb ik afgedicht met industriële siliconen van afgedankte PIP borstimplantaten. Ik heb ook geen centrale verwarming. Ik verwarm enkel mijn badkamer en een klein bureautje met een 800 Watt infrarood verwarmingstoestelletje. Ik heb geen stromend warm water. Als ik warm water nodig heb gebruik ik mijn warmwaterkoker.

Eten en drinken:

Ik ben veganist. Geen vlees, geen melk, geen eieren. Dit is betaalbaar. Mijn goedkoopste formule voor een warme maaltijd is vegetarische spaghetti van den Aldi. Deze vul ik aan met gekweekte ajuinen. Het meeste van mijn groenten krijg ik van een hovenier die zijn paard in mijn wei mag zetten.

Huis en tuin:

Geen tuin. Wel een paard in mijn hof. De laatste keer dat hier geschilderd of behangen werd was door de vorige huurder. De gordijnen bestaan uit oude vodden. Lege kartonnen dozen opgevuld met afval zijn tegen de muren geplakt als decoratie en extra isolatie.

Vervoer:

Ik heb geen auto. Alles per fiets. Indien nodig kan ik een auto lenen.

Kledij:

Buiten wat goedkope spullen van den Aldi en de Decathlon heb ik de laatste 15 jaar geen kledij gekocht. Ik draag vooral kledij van de jarige '90 die ik kreeg van mijn vroegere werkgever en van fabrikanten. De reclame die erop staat is niet zo storend en heeft een retro-look. Soms krijg ik een pull of een hemd van mijn zus of van mijn moe.

Was en strijk:

Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik deze bij mijn moeder binnendoe. Ik heb een truc om koude kleren warm te krijgen. Ik hang ze gewoon even voor mijn infrarood verwarming. Doordat het zweet in mijn ondergoed de infrarood absorbeert als warmte moet ik mijn ondergoed slechts om de 4 weken wassen.

Geld & Banken:

Alles in de supermarkt betaal ik met een Citibank Mastercard. Dit geeft me 1% korting. Deze heb ik gekoppeld aan mijn Keytrade Bank zichtrekening. Mijn spaarrekening bij Rabobank.be ben ik aan afbouwen uit chauvinisme. Ik betaal nergens bankkosten. Integendeel, mijn centen brengen op bij de bank.
Je bent een held!
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 12:18   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Je bent een held!
Wie niet vandaag de dag?
Oud 13 januari 2012, 12:43   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Door in Nederland inkopen te doen. Dat is direct een besparing van 30 tot 40 % in vergelijking met de carrefour of de colruyt zonder in te boeten op kwaliteit. Aldi rommel eet ik niet.

In Belgie wordt ge gigantisch hard afgezet voor voedsel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 12:44   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door in Nederland inkopen te doen. Dat is direct een besparing van 30 tot 40 % in vergelijking met de carrefour of de colruyt zonder in te boeten op kwaliteit. Aldi rommel eet ik niet.

En hoeveel kost je dat aan benzine?
Oud 13 januari 2012, 12:53   #37
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik koop nooit mijn boeken aan volle prijs. Ik koop ze ofwel in de kringloopwinkel, ofwel afgeprijsd op beurzen, ofwel krijg ik ze.

Het duurste boek dat ik de laatste jaren heb gekocht is The Lord of the Rings 50th Anniversary Edition voor iets rond de 30 euro en een oude bijbel in meerdere delen aan 80 euro. Maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen.

Verder ben ik als thuiswonende nog afhankelijk van mijn ouders. Als ik alleen ga wonen heb ik al die brol zoals een televisieabonnement niet nodig.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 12:57   #38
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

JUMBO
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 13:09   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoeveel kost je dat aan benzine?
Nog geen euro. Ik woon op een boodscheut van de grens. Bijna iedereen gaat hier winkelen in NL trouwens.

Het prijsverschil begint gewoon te groot te worden. Gisteren, kiwis in de aanbieding in de carrefour: 45 cent het stuk.

Verleden week kiwis in de Albert Heijn: 69 cent voor een halve kilo. Een kiwi weegt 60-100 gram maximum.

Om maar te zeggen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 13:11   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog geen euro. Ik woon op een boodscheut van de grens. Bijna iedereen gaat hier winkelen in NL trouwens.

Het prijsverschil begint gewoon te groot te worden. Gisteren, kiwis in de aanbieding in de carrefour: 45 cent het stuk.

Verleden week kiwis in de Albert Heijn: 69 cent voor een halve kilo. Een kiwi weegt 60-100 gram maximum.

Om maar te zeggen....
amai...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be