![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik heb wel al eens liggen afwassen in mijn bad ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest verwondert het mij ook nie echt ze ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 13 januari 2012 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We brengen onze kennis gewoon aangenaam over aan de mens ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() zelf bier brouwen in plaats van het te kopen.
niet naar panos gaan, maar zelf broodje maken veel groenten eten en minder vlees sezoensgroenten kopen veel op het werk eten, want dat is in mijn geval spotgoedkoop velo pakken ipv auto verwarmen op gratis hout |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() en minder lederverbruik
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bad en douche:
Ik was me enkel met koud water. De boiler is op elektriciteit en daarvan heb ik de plombes afgezet. Een bad neem ik zeer zelden, enkel soms als ik bij mijn ouders op visite ben. Koude douches wennen wel na een tijd. De truk is om een washandje te gebruiken. Je maakt het washandje nat en je wrijft het warm op je lichaam. Internet: Ik heb het goedkoopste abonnement voor internet. TV heb ik niet. Niet digitaal en ook niet analoog. Ik gebruik enkel een netbookje dat weinig stroom gebruikt. Ik sluit dit aan via kabel om de draadloze antenne uit te kunnen schakelen. Ook in de router doe ik dat Daardoor bespaar ik nog extra stroom. GSM: Ik heb enkel een aftandse gsm met een Carrefour mobile abonnement. Nog nooit extra belwaarde moeten opladen. Via de promoties en peterschapsacties van Carrefour mobile beschik ik nog voor jaren belkrediet. Ziekenfonds & sociale bijdragen: Ik zit bij het HZIV. Aansluiting is gratis. De CM is hier al lang buitengesmeten. Voor mijn sociale bijdragen zit ik bij Xerius. Deze werken samen met Voka. De hoofdreden dat ik hier bij zit is natuurlijk omdat ze de laagste administratieve kost rekenen. Energie: Voor de elektriciteit zit ik bij Ecopower. Overal heb ik spaarlampen. Ik heb geen ijskast en ook geen diepvriezer. Ik woon vlak bij een supermarkt en gebruik de kelder voor de voeding. Alle kieren heb ik afgedicht met industriële siliconen van afgedankte PIP borstimplantaten. Ik heb ook geen centrale verwarming. Ik verwarm enkel mijn badkamer en een klein bureautje met een 800 Watt infrarood verwarmingstoestelletje. Ik heb geen stromend warm water. Als ik warm water nodig heb gebruik ik mijn warmwaterkoker. Eten en drinken: Ik ben veganist. Geen vlees, geen melk, geen eieren. Dit is betaalbaar. Mijn goedkoopste formule voor een warme maaltijd is vegetarische spaghetti van den Aldi. Deze vul ik aan met gekweekte ajuinen. Het meeste van mijn groenten krijg ik van een hovenier die zijn paard in mijn wei mag zetten. Huis en tuin: Geen tuin. Wel een paard in mijn hof. De laatste keer dat hier geschilderd of behangen werd was door de vorige huurder. De gordijnen bestaan uit oude vodden. Lege kartonnen dozen opgevuld met afval zijn tegen de muren geplakt als decoratie en extra isolatie. Vervoer: Ik heb geen auto. Alles per fiets. Indien nodig kan ik een auto lenen. Kledij: Buiten wat goedkope spullen van den Aldi en de Decathlon heb ik de laatste 15 jaar geen kledij gekocht. Ik draag vooral kledij van de jarige '90 die ik kreeg van mijn vroegere werkgever en van fabrikanten. De reclame die erop staat is niet zo storend en heeft een retro-look. Soms krijg ik een pull of een hemd van mijn zus of van mijn moe. Was en strijk: Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik deze bij mijn moeder binnendoe. Ik heb een truc om koude kleren warm te krijgen. Ik hang ze gewoon even voor mijn infrarood verwarming. Doordat het zweet in mijn ondergoed de infrarood absorbeert als warmte moet ik mijn ondergoed slechts om de 4 weken wassen. Geld & Banken: Alles in de supermarkt betaal ik met een Citibank Mastercard. Dit geeft me 1% korting. Deze heb ik gekoppeld aan mijn Keytrade Bank zichtrekening. Mijn spaarrekening bij Rabobank.be ben ik aan afbouwen uit chauvinisme. Ik betaal nergens bankkosten. Integendeel, mijn centen brengen op bij de bank.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Door in Nederland inkopen te doen. Dat is direct een besparing van 30 tot 40 % in vergelijking met de carrefour of de colruyt zonder in te boeten op kwaliteit. Aldi rommel eet ik niet.
In Belgie wordt ge gigantisch hard afgezet voor voedsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel kost je dat aan benzine?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik koop nooit mijn boeken aan volle prijs. Ik koop ze ofwel in de kringloopwinkel, ofwel afgeprijsd op beurzen, ofwel krijg ik ze.
Het duurste boek dat ik de laatste jaren heb gekocht is The Lord of the Rings 50th Anniversary Edition voor iets rond de 30 euro en een oude bijbel in meerdere delen aan 80 euro. Maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen. Verder ben ik als thuiswonende nog afhankelijk van mijn ouders. Als ik alleen ga wonen heb ik al die brol zoals een televisieabonnement niet nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Nog geen euro. Ik woon op een boodscheut van de grens. Bijna iedereen gaat hier winkelen in NL trouwens.
Het prijsverschil begint gewoon te groot te worden. Gisteren, kiwis in de aanbieding in de carrefour: 45 cent het stuk. Verleden week kiwis in de Albert Heijn: 69 cent voor een halve kilo. Een kiwi weegt 60-100 gram maximum. Om maar te zeggen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |