Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 21:26   #21
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen mijn beste, het gaat over de moderatie van die 2 journalisten van MauP. En die sturen het gesprek in een welbepaalde richting. En die is demoniserend en ongepast.
In uw eigen statistiek maak je gewag van een vergelijking met Hitler en een oorlogsverleden van de familie van BDW. Ik vind dat elke vergelijking met een of ander oorlogsverleden van een of ander familielid, zelfs al zou het de vader zijn, totaal niet relevant. Zonden zijn niet erfelijk.
Anders gezegd, de familiale context van BDW moet geheim gehouden worden?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 21:30   #22
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Die studie bevestigt wat iedereen al lang weet : de RTBf is een haatzender.
Ze zouden beter ook eens hun JT's onderzoeken, want het is echt niet alleen in "Mise Au Point" dat er gestookt wordt, en dat er leugens verkocht worden.
Merk op dat dit dezelfde omroep is die met "Bye Bye Belgium.
De RTBf brengt dagelijks in haar JT minstens 1 item die de bedoeling heeft aan te zetten tot haat tegen de Vlamingen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:24   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De RTBf brengt dagelijks in haar JT minstens 1 item die de bedoeling heeft aan te zetten tot haat tegen de Vlamingen.
Inderdaad in het journaal van de RTBF wordt alles aangegrepen ook de meest onbenullige zaken om op een soms geniepige wijze de Vlamingen of Vlaanderen van een of ander te betichten. Laatst toen FN een order van de nationale politie misliep omdat het aangeboden wapen niet voldeed aan de eisen van het lastenboek werd op een bepaald moment gesuggereerd, dat dit kwam omdat de ambtenaar-inkoper een nederlandstalige was. Dat werd dan prompt half vragend gecorrigeerd maar het zaadje was wel geplant. Iedere dag krijgen de kijkers ongemerkt een kleine portie haat toegediend en wordt hen duidelijk gemaakt dat het leven met de Vlamingen quasi onmogelijk is en daarom vergoed dient te worden.

Ik herinner me een bericht in de krant 'De Standaard', uit de periode voor Vandermeersch, over een eindwerk van een Fins student, die de franstalige media had onderzocht op vooringenomenheid en vijandigheid t.a.v. de andere landgenoten in casu de Vlamingen. En dat was voor deze vreemdeling een openbaring, hij had nooit gedacht, dat zoiets in Europa nog bestond. Hij maakte de vergelijking met de Nazi-hetze tegen de Joden.

Tja als het belangrijkste franstalige blad in een column voorstelt om de ganse NVA en hun sympathisanten op een schip te zetten en dit te laten afzinken in de Atlantische Oceaan, dan is de geestesgesteldheid duidelijk.

Laatst gewijzigd door fcal : 21 januari 2012 om 22:50.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:34   #24
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ja, dat is toch een feit.
Net zoals ons hele koningshuis afstamt van een ordinaire massamoordenaar. Alsof de kinderen van Hitler (als hij er had) generatie na generatie de koning van Duitsland (als het geen republiek was) zouden mogen leveren.

Citaat:
NSV bijvoorbeeld.
Een kwaliteitszender als de RTMC (Radio et Television des Mille Collines) heeft daar toch onomstotelijke bewijzen van?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 23:21   #25
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Net zoals ons hele koningshuis afstamt van een ordinaire massamoordenaar. Alsof de kinderen van Hitler (als hij er had) generatie na generatie de koning van Duitsland (als het geen republiek was) zouden mogen leveren.
In Japan is het staatshoofd de zoon van de keizer die in de naam van het land - let wel in de naam van het land, dus niet ten persoonlijken titel - een alliantie heeft gesloten met Hitler en Mussolini en oorlog voerde tegen China en de VSA en terloops Guam, de Filippijnen, Nederlands-Indië, Taiwan, Indochina, Maleisië, Birma, Nieuw-Guinea enz. bezette, daarbij de helft van de Stille Oceaan controlerend en zich bezondigend aan oorlogsmisdaden (totaal aantal slachtoffers in die zone: ca. 5-10 miljoen).

So what?
Oud 21 januari 2012, 23:22   #26
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Tja als het belangrijkste franstalige blad in een column voorstelt om de ganse NVA en hun sympathisanten op een schip te zetten en dit te laten afzinken in de Atlantische Oceaan, dan is de geestesgesteldheid duidelijk.
Was dat de mening van het blad?
Oud 22 januari 2012, 00:35   #27
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad in het journaal van de RTBF wordt alles aangegrepen ook de meest onbenullige zaken om op een soms geniepige wijze de Vlamingen of Vlaanderen van een of ander te betichten. Laatst toen FN een order van de nationale politie misliep omdat het aangeboden wapen niet voldeed aan de eisen van het lastenboek werd op een bepaald moment gesuggereerd, dat dit kwam omdat de ambtenaar-inkoper een nederlandstalige was. Dat werd dan prompt half vragend gecorrigeerd maar het zaadje was wel geplant. Iedere dag krijgen de kijkers ongemerkt een kleine portie haat toegediend en wordt hen duidelijk gemaakt dat het leven met de Vlamingen quasi onmogelijk is en daarom vergoed dient te worden.

Ik herinner me een bericht in de krant 'De Standaard', uit de periode voor Vandermeersch, over een eindwerk van een Fins student, die de franstalige media had onderzocht op vooringenomenheid en vijandigheid t.a.v. de andere landgenoten in casu de Vlamingen. En dat was voor deze vreemdeling een openbaring, hij had nooit gedacht, dat zoiets in Europa nog bestond. Hij maakte de vergelijking met de Nazi-hetze tegen de Joden.

Ik kijk vrijwel dagelijks naar de JT en zie die geniepige aanzetten tot haat ook. De manipulatie, de desinformatie, het ligt er zo vingerdik op.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 10:14   #28
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In Japan is het staatshoofd de zoon van de keizer die in de naam van het land - let wel in de naam van het land, dus niet ten persoonlijken titel - een alliantie heeft gesloten met Hitler en Mussolini en oorlog voerde tegen China en de VSA en terloops Guam, de Filippijnen, Nederlands-Indië, Taiwan, Indochina, Maleisië, Birma, Nieuw-Guinea enz. bezette, daarbij de helft van de Stille Oceaan controlerend en zich bezondigend aan oorlogsmisdaden (totaal aantal slachtoffers in die zone: ca. 5-10 miljoen).

So what?
So what ? Dus dat betekent dat die vermeende familie vanden van Bart De Wever er in feite niet toe doen en dus ook niet breed uitgesmeerd moeten worden met een toontje van zie je wel BDW is ook een zwarte.
Men doet daar niet anders bij de RTBF en men verloochent in feite zelfs de eigen collaboratie die in Wallinië ook bestond. Het is pure demonisering en niet anders.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 10:30   #29
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Politici mogen op op feiten wijzen.
Wat was de bijdrage van Di Rupo zijn ouders dan in WO2 is dat al uitgeplozen?
Misschien kunnen ze in de vlaamse pers daar eens beginnen op ingaan.
Op den duur kan je ook de overgrootouders van iemand er gaan bijhalen om iemand zwart te maken. Heb jij al je voorouders al nagetrokken? Misschien ben jij wel een massamoordenaar.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:10   #30
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me nog vaag een interview met De Wever op RTBF waarbij de Franstalige journalisten hem op een zeer agressieve wijze interviewden. Uiteraard is de RTBF een ongelooflijk Brussels-Francofone haatzender, net zoals alle Franstalige Brusselse media.

Niets nieuws onder de zon. Leterme had gelijk met radio Mille Collines, dat jullie Belgicisten dit niet graag horen is mijn probleem niet. Indien de Vlaamse media met zo'n toontje over de Franstaligen sprak stond het kot allang in brand. Hier trouwens een filmpje waarin De Wever gedemoniseerd wordt op de RTBF:

http://www.youtube.com/watch?v=DZBYBjOFOpU

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:19   #31
Traianvsdecivs
Vreemdeling

Standaard

hilarisch al die moeite om een stelling te ontkrachten die de meeste 'gematigde' franssprekenden niet ontkennen. Alvast toch in mijn familie en in mijn professionele omgeving in brussel....
Traianvsdecivs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:22   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Och, de zaak Muyters maakt duidelijk dat de N-VA de partij van de jankers is. Joëlle Milquet en Didier Reynders zijn jarenlang door de VRT de VTM en de rest van de media gediaboliseerd.

Zitten die te janken ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:36   #33
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Och, de zaak Muyters maakt duidelijk dat de N-VA de partij van de jankers is. Joëlle Milquet en Didier Reynders zijn jarenlang door de VRT de VTM en de rest van de media gediaboliseerd.

Zitten die te janken ?
Bij de les blijven, die studie komt helemaal niet van de N-VA. Hebt u ook wat voorbeelden van die diabolisering van Milquer en Reynders?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:47   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Bij de les blijven, die studie komt helemaal niet van de N-VA. Hebt u ook wat voorbeelden van die diabolisering van Milquer en Reynders?
www.deredactie.be

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:53   #35
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Too little, too late. En Peeters is er blijkbaar niet wijzer uit geworden.
Er is zelfs nog geen enkele vergadering ivm de staatshervorming geweest op dit moment. Lambertmont II kondigt zich aan.

http://www.vandaag.be/binnenland/886...ervorming.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 januari 2012 om 13:56.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:55   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik herinner me nog vaag een interview met De Wever op RTBF waarbij de Franstalige journalisten hem op een zeer agressieve wijze interviewden. Uiteraard is de RTBF een ongelooflijk Brussels-Francofone haatzender, net zoals alle Franstalige Brusselse media.

Niets nieuws onder de zon. Leterme had gelijk met radio Mille Collines, dat jullie Belgicisten dit niet graag horen is mijn probleem niet. Indien de Vlaamse media met zo'n toontje over de Franstaligen sprak stond het kot allang in brand. Hier trouwens een filmpje waarin De Wever gedemoniseerd wordt op de RTBF:

http://www.youtube.com/watch?v=DZBYBjOFOpU
Waar ziet u dat hij gedemoniseerd is? Deborsu legt gewoon de realiteit van Dewever's leven uit en dit zonder te zeggen wat hij van het Vlaams-Nationalisme denkt. RTBF is helemaal geen haatzender en die zender als "Radio Mille Collines" beschouwen is totaal belachelijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:56   #37
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkel relevant fragment op de door u gelinkte pagina.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:58   #38
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waar ziet u dat hij gedemoniseerd is? Deborsu legt gewoon de realiteit van Dewever's leven uit en dit zonder te zeggen wat hij van het Vlaams-Nationalisme denkt. RTBF is helemaal geen haatzender en die zender als "Radio Mille Collines" beschouwen is totaal belachelijk.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=15

???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:58   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat was een boutade en niets anders.
Oud 22 januari 2012, 14:00   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Niet vergelijken een uitzending die ik inderdaad niet meer bekijk met de zender zelf die ik wel soms bekijk. Een TV-zender heeft meer dan een programma, dat ik weet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be