Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie?
De Wever 28 45,16%
Janssens 13 20,97%
Almaci 3 4,84%
Turtelboom 1 1,61%
DeWinter 5 8,06%
Who cares? 12 19,35%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 14:59   #21
stuyckp
Banneling

Standaard

Dat Turtelboom speciaal verhuist om deel te nemen aan die verkiezingen vind ik er toch wel een beetje over. Je verhuist voor tal van andere redenen en dit is er geen van.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:59   #22
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Almaci is een capable politica, maar ik zie haar eerder als schepen dan als burgemeester. Ik hoop dat ze de hele hoofddoekenkwestie niet opnieuw gaat oprakelen. Er is een beslissing genomen en die werkt uitstekend.
Daar zijn we het dan niet over eens. Laat ons hopen dat ze die discussie terug zal oprakelen.

Citaat:
Turtelboom is een schijnkandidate. Het is treurig om te zien dat ze zetels moet veroveren voor mensen die kennelijk op eigen kracht tot niets in staat zijn.
Turtelboom maakt geen kans, zoveel is duidelijk. Maar ondanks dat, zal ze op vele allochtone stemmen kunnen rekenen denk ik.
Oud 21 januari 2012, 15:00   #23
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
haar eigen website schat! ik lees wat mensen zelf schrijven.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:01   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat Turtelboom speciaal verhuist om deel te nemen aan die verkiezingen vind ik er toch wel een beetje over. Je verhuist voor tal van andere redenen en dit is er geen van.
Onkelinx huurde speciaal een appartement in Saharabeek terwijl ze in een riante villa een eind verder (zeg maar: zonder verrijking) woont.
Oud 21 januari 2012, 15:04   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt ervan als je 40% van de Antwerpse bevolking misprijst. Die gaan dan inderdaad niet op je stemmen.
Het omgekeerde is dan evenzeer waar. Alsof een cordon geen uiting van misprijzen is.
Nu, wie burgermeester wordt in Antwerpen, kan mij geen barst schelen. Het is toch een zinkend schip (was het maar ne duikboot ), dat van de staatssteun moet leven, waar het ocmw het meest florerend bedrijf is, waar de jeugdwerkloosheid hoge toppen scheert, waar het onderwijs faalt in het kwadraat en er niet in gelukt van de moeilijke allochtonengroepen op niveau te trekken, waar de links/rechts tegenstellingen te groot zijn om een goed beleid te kunnen voeren, waar de ambtenaren al hun verworven voordelen met alle macht willen behouden...
Antwerpen laat zeer duidelijk Brussel niet los.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:05   #26
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
ik denk dat Jansens het zal halen met zijn cordon sanitair rond alles wat rechts is. Het zal er alles aan doen om aan de macht te kunnen blijven, spijtig genoeg want Antwerpen is al volledig naar de kl****. De sossen zijn al jaar en dag de meester in Antwerpen maar hebben de boel al volledig verziekt. Je moest eens weten wat een wereld van verschil de stad nu is met de tijd ik er nog naar school ging en uitging.
Nu voel ik mij niet meer veilig op de meeste plaatsen en mijt ik de stad bijna volledig, spijtig.
Ik hoop dat de Antwerpenaren voor 1 keer een beetje slimmer worden en voor de juiste kiezen en niet meer voor keizer Jansens en zijn linkse lijfeigenen.
Zonet Janssens op Klara/

Blijkbaar ligt den mensch nog steeds wakker van hans van Temsche (één blank dodelijk slachtoffer, één zwart dodelijk slachtoffer, één bruine gekwestste) en vindt hij dat "de Antwerpenaar" zich daarvoor alsnog moet gaan verontschuldigen bij de Antwerpse Allochtonen!!!!!

Dat er ondertussen een veelvoud aan witte dodelijke slachtoffers en gekwetsten zijn gevallen is van minder belang!

De "witte" die nu nog op janssens stemt verdient niet beter dan een ritje met de tram samen met de kompanen van die brave jongens die Guide Demoor hebben verrot geschopt.
Oud 21 januari 2012, 15:05   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ook dat is politiek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:07   #28
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
haar eigen website schat! ik lees wat mensen zelf schrijven.
Link?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:09   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Link?
link werkt niet meer:

Het ging over het interview over de burkini: lees even mee: http://www.meyremalmaci.be/node/28

Onder interview « Zwemmen in Burkini » :

“Een slecht signaal voor andere moslima’s die wél bikini’s dragen? Ach, niet alle vrouwen voelen zich lekker in zo’n kleine bikini. De sociale druk werkt in twee richtingen. Net daarom vragen ook veel Vlaamse vrouwen om zo’n vrouwenuurtje. Ze voelen zich onzeker om hun lichaam in het bijzijn van mannen.”

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 januari 2012 om 15:34.
Oud 21 januari 2012, 15:13   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nu voel ik mij niet meer veilig op de meeste plaatsen en mijt ik de stad bijna volledig, spijtig.
Ja, man. Gaat met dit soort volk naar den oorlog. En dan maar huiliehuilie doen als ze concluderen dat de grootsteden worden overspoeld door allochtonen en de Vlamingen angstig wegtrekken

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 januari 2012 om 15:14.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:15   #31
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laat de strijd maar beginnen zou ik zeggen. Wie zal de nieuwe burgemeester van Antwerpen worden volgens jullie?

Als het aan mij ligt, zie ik daar het liefst Almaci. Minister Turtelboom zei onlangs dat ze tijd te kort had op haar eigen kabinet. Mevrouw draagt een grote verantwoordelijkheid. Iemand die verantwoordelijk is voor justitie kan best niet te veel jobs combineren, me dunkt. Alsof er daar geen werk is. Desalniettemin, verdient ze deze kans. Van alle VLD'ers is zij één van de meest bekwame.

Een strategisch tactische zet, iemand?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...pen_Turtelboom

Edit: Het zal een nek aan nek race worden tussen De wever en Janssens, vrees ik.

Is het een groene stjeventruk om Peter Mertens te vergeten of gewoon een vergetelheid ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:18   #32
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Is het een groene stjeventruk om Peter Mertens te vergeten
U vergist zich in mij

Citaat:
of gewoon een vergetelheid ?
Inderdaad, ik ben 'm vergeten. Die man maakt geen kans. U weet dat. Ik weet dat. (Helaas)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 januari 2012 om 15:22.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:22   #33
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat de strijd maar beginnen zou ik zeggen. Wie zal de nieuwe burgemeester van Antwerpen worden volgens jullie?

Als het aan mij ligt, zie ik daar het liefst Almaci. Minister Turtelboom zei onlangs dat ze tijd te kort had op haar eigen kabinet. Mevrouw draagt een grote verantwoordelijkheid. Iemand die verantwoordelijk is voor justitie kan best niet te veel jobs combineren, me dunkt. Alsof er daar geen werk is. Desalniettemin, verdient ze deze kans. Van alle VLD'ers is zij één van de meest bekwame.

Edit: Het zal een nek aan nek race worden tussen De wever en Janssens, vrees ik.
Om te beginnen wordt het tijd dat de cumuls verboden worden,
zoals u zelf zegt: op justitie is er al werk genoeg.
Dat Turtelboom daar eerst maar eens grote kuis houdt.

Daarbij zou ook iemand die aan de gemeenteraadsverkiezingen meedoet minstens 5, 6 jaar in de gemeente moeten wonen zodat die de problemen van de gemeente kent en om te vermijden dat "expats" alleen voor de stemmen komen.

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 15:24   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, man. Gaat met dit soort volk naar den oorlog. En dan maar huiliehuilie doen als ze concluderen dat de grootsteden worden overspoeld door allochtonen en de Vlamingen angstig wegtrekken
raar toch hé. In de jaren veertig was er ook zoiets: de plaatselijke bevolking vond het ook niet leuk dat er een bezetting gebeurde en trok ook weg, enkel de collabolateurs bleven.
Oud 21 januari 2012, 15:25   #35
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergist zich in mij

Inderdaad, ik ben 'm vergeten. Die man maakt geen kans. U weet dat. Ik weet dat. (Helaas)
Almaci, Turtelboom en De Winter maken ook geen kans om burgemeester te worden.
Oud 21 januari 2012, 15:26   #36
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Almaci, Turtelboom en De Winter maken ook geen kans om burgemeester te worden.
Dat schreef ik hierboven ook al.

Het zal een nek-aan-nekrace worden tussen De Winter en Janssens. Ook dat schreef ik al.
Oud 21 januari 2012, 15:29   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat Jansens het zal halen met zijn cordon sanitair rond alles wat rechts is. Het zal er alles aan doen om aan de macht te kunnen blijven, spijtig genoeg want Antwerpen is al volledig naar de kl****. De sossen zijn al jaar en dag de meester in Antwerpen maar hebben de boel al volledig verziekt. Je moest eens weten wat een wereld van verschil de stad nu is met de tijd ik er nog naar school ging en uitging.
Ik hoop dat de Antwerpenaren voor 1 keer een beetje slimmer worden en voor de juiste kiezen en niet meer voor keizer Jansens en zijn linkse lijfeigenen.

NVA, openVLD en CD&V zijn links ofzo ?
Oud 21 januari 2012, 15:52   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou zeggen De Wever.
Maar ik vrees ervoor. Er zullen weer redenen bedacht worden waarom hij niet wil/mag/kan/durft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 16:00   #39
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA, openVLD en CD&V zijn links ofzo ?
NV-A niet, maar open-vld ligt op apegapen in A'pen en cd&v prostitueert zichzelf om te mogen meedoen, zoals in heel belgie.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 16:04   #40
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik weet vooral dat de meeste Antwerpenaren het gedoe met de allochtonen zo beu als kouwe pap zijn.
Laat janssens zijn broek nog maar wat laten zakken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be