![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Ik werk heel hard, maar daar word je pas manisch depressief van. Uw kl**ten van uw lijf afdraaien, en waarvoor? Om langs ramen en deuren buiten te laten smijten door onze politici. Om bankgaranties en compensaties voor bedrijven die géén belastingen betalen te verzekeren.
de toekomst van 't landje ziet er goed uit |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Helaas heb ik te veel ervaring met deze ziekte via een familielid. Patiënten kunnen zowel in de manische, als de depressieve periodes een gevaar voor zichzelf en/of de maatschappij zijn, maar kunnen tussendoor vrij goed functioneren. Sommigen kunnen hun ziekte goed controleren met medicatie, anderen via gedragstherapie, soms een combinatie van de twee, en in een klein aantal gevallen helpt niets.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Net zoals ik liefst geen levertransplantatie onderga van een chirurg die MD is. Laatst gewijzigd door giserke : 25 januari 2012 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Manisch depressieven zijn de groep psychiatrische patiënten die de meest chronische, onbehandelbare depressies moeten ondergaan, afgewisseld met periodes van dagen niet slapen, over de toeren gaan en soms psychotisch worden. Zij zijn tevens de groep binnen het brede spectrum aan psychiatrische aandoeningen die het vaakst succesvol (doelbewust) zelfmoord plegen. 15 tot 20% pleegt zelfmoord, 50% is niet in staat om redelijk te functioneren en de overigen hebben een lichtere variant die ze kunnen gebruiken in tal van alternatieve sectoren. Bipolair: Van Damme, Steven Fry, Van Gogh, Sting, enz enz... Laat die anti-sociale paria's maar eens de tenen uitkuisen. Ex-bajesklanten mogen onkruid wieden, kinderen helpen over straat steken, vuilbakken ophalen, het containerpark uitbaten etc etc... De psychiatrische hulpverlening in België is al middeleeuws genoeg dan dat we de zieke mensen nog eens gaan dwingen tot zelfmoord. Operation Erbarmen all over again? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die lul uit het parlement die dit heeft uitgevonden (spuitig genoeg zijn naam vergeten,was een meeloperke) zou men toch zelf eens aan een psychische test moeten leggen. Hij was helemaal geen dokter, laat staan psychiater. Hoe dichter bij de verkiezingen, hoe meer fantasten we nu herkennen in de verschillende partijen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand ondergaat graag een levertransplantatie, uitgevoerd door een chirurg die een alcoholprobleem niet onder controle krijgt. Als ge begrijpt wat ik bedoel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een machinist die diabeticus is verliest zijn rijbewijs bij de jaarlijkse medische controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste, als onze patiënt liever thuiswerkende m/v is, dan moet hij/zij natuurlijk helemaal niet werken. Maar dan ook geen steun trekken. Wel op gelijke voet blijven met de rest. Iemand die periodes kent van ziekte die hem/haar belet van te weken, moet in die periodes ten volle gesteund worden. In periodes dat hij/zij niet ziek is in die mate dat het werkverlet veroorzaakt, moet er wel gewerkt worden. Om te vermijden dat in die gunstige periode iemand telkens moet overschakelen naar werklozenvergoeding, voorziet de maatschappij de beschuttende werkplaatsen. Vergelijk zo ongeveer met mensen met een beperkte invaliditeit (wordt dat nog altijd uitgedrukt in percentages ?). Noteer dat er stappen gezet werden om die mensen te kunnen te werk stellen in de reguliere sector, maar de werkgever krijgt dan eenzelfde soort steun vanwege de staat, als de steun die de beschuttende werkplaatsen krijgen. Vergelijk: je kan niet eerst zeggen dat gehandicapte kinderen zoveel als mogelijk geïntegreerd moeten kunnen worden in de sfeer van onderwijs, jeugdbeweging edm ... en dan later zeggen dat ze vrijgesteld zijn van enige arbeidsprestatie. Die mensen trouwens smeken om "nuttig bezig te kunnen zijn". Ook manisch-depressieven trouwens, in hun gunstigere periodes (tenzij ze zo zwaar ziek zijn, dat zelfs die gunstigere periodes helaas te slecht zijn om zich nuttig te kunnen maken in vb. een beschuttende werkplaats). Profiteurs smeken meestal alleen maar om te trekken, en om gerust gelaten te kunnen worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vooral omdat het ook op uwzelf slaat; het soort hypocriete profiteurs die kickt op achterpoortjes in de wet, op anderen hun arbeid en zich daar met behulp van financieel en materieel verrijkt. Daarbij schaamteloos afgevende op alles wat de status quo en profitariaat niet in ere houdt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) je mist volledig de context van mijn illustratie (alweer) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je misschien eens kunnen illustreren waar je je het meest aan stoort, en duiden voor de mede-forummers, in mijn vermoede hypocriete profiteurschap van - achterpoortjes in de wet - op anderen hun arbeid - mij financieel en materieel verrijken ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat er in dit onland nog gedacht wordt aan "werken", vind ik nog het zotste van alles
![]()
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oh en tussen door; kun je in een normaler format posten aub? => .
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Even ter verduidelijking.
In mijn openingstopic heb ik spijtig genoeg verkeerdelijke opmerkingen over deze zieke mensen neergeschreven ![]() Ik heb dit gedaan omdat ik persoonlijk een manisch depresieve persoon ken. Dit is wel degelijk een zware psychische ziekte en is onomkeerbaar. Deze mensen kennen meestal de gulden middenweg niet. In depresieve toestand kruipen zij soms voor dagben onder een tafel (angst) en op hun zogenaamde goede momenten (welke totaal geen goede zijn) gaan zij op cafe nadat zij eerst hun spaarboek hebben leeggehaald. Echte manisch depresieven staan meestal onder toezicht van een soort voogd en onder het gezag van een vrederechter. Dit wou ik even kwijt voor diegenen die deze mensen als luiaard bestempelen. Trouwens, zij die hier overdag posten, moeten jullie niet werken ? Ik ben zelfstandige en kan het mij permiteren dit te doen, maar hoeveel hier zitten er thuis niet op hun lui gat om op dit forum commentaar te leveren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in die categorie zitten wel wat variaties. Check eens de DSM (recentste versie natuurlijk), je kan gemakkelijk beginnen via de wiki ... Overigens zijn er in dit tweeland nog steeds mensen die op pensioen zijn, maar nog niet geëuthanaseerd. Die mensen hebben recht op een lui gat. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, den ene gebruikt graag kleurkes, den andere al eens een fotootje, den derde alleen maar droge tekst. Moeid'u. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |