Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2012, 20:16   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.
Het gezondheidszorgyssteem in de V.K. is niet vergelijkbaar met hier.

Google maar eens op NHS en Beveridge.

Het is niet voor niets dat de private gezondheidszorg daar voet aan eiland heeft. Dat je als toerist geholpen wordt heeft alles te maken met de (quasi gratis reis)verzekering van je eigen land.
Oud 29 januari 2012, 10:20   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als iedereen een gezin is (met voldoende kinderen?).

Het gaat dus over een maximum voor een gezin.[indent]Welcome to Day Eight of the Welfare Reform Bill live blog. Today we'll be concentrating on the household benefit cap proposals, which will be debated this afternoon in the House of Lords, with once again the possibility of a defeat for the government.
€31 000 per jaar. €2583 (netto) per maand. Ik weet dat mijn ouders daar nog niet eens in de buurt van kwamen, met hun 2 werkenden. Nog beter, mijn vrouwtje en ik kwamen daar tesamen niet aan toen we elkaar leerden kennen.

En effe nadenkende. Vrouwtje werkt als cassiere bij de lokale supermarkt. Brutto €1800, 40 onregelmatige uren per week, manlief is een jaar geleden zijn job kwijtgeraakt, en trekt nu een dop als samenwonende. Halen die tesamen €2583 netto? Ik geloof dat het met moeite Brutto zoveel gaat zijn.
Oud 29 januari 2012, 10:32   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
€31 000 per jaar. €2583 (netto) per maand. Ik weet dat mijn ouders daar nog niet eens in de buurt van kwamen, met hun 2 werkenden. Nog beter, mijn vrouwtje en ik kwamen daar tesamen niet aan toen we elkaar leerden kennen.
We weten niet of die bedragen netto of bruto zijn, en we weten niet of dit inclusief kindergeld is.
We weten wel dat dit bedragen zijn voor 2012. Kom dus niet af met lonen van tiental(len) jaren geleden.
Citaat:
En effe nadenkende. Vrouwtje werkt als cassiere bij de lokale supermarkt. Brutto €1800, 40 onregelmatige uren per week, manlief is een jaar geleden zijn job kwijtgeraakt, en trekt nu een dop als samenwonende. Halen die tesamen €2583 netto? Ik geloof dat het met moeite Brutto zoveel gaat zijn.
Ik weet wel dat kassiersters onderbetaald zijn. Zo zijn er nog beroepen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 10:40   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We weten niet of die bedragen netto of bruto zijn, en we weten niet of dit inclusief kindergeld is.
Het is de UK, heel andere belastingsschalen. Heel ander systeem.
Citaat:
We weten wel dat dit bedragen zijn voor 2012. Kom dus niet af met lonen van tiental(len) jaren geleden.
Voor mijn vrouwtje en ik was het 7 jaar geleden ook een ander verhaal. Zij op een minium invaliditeitsuitkering, ik met een "startloon" op mijn nieuwe job.
En wat betreft 10tallen jaren geleden. Tja, daarvoor bestaat er de indexering nietwaar. Het is in theorie perfect vergelijkbaar.

Citaat:
Ik weet wel dat kassiersters onderbetaald zijn. Zo zijn er nog beroepen.
Laatste aanbod als fotolasser in de werkplaats. €1600 netto. Ik heb dat eens vrolijk weggelachen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be